10 psychologických metód na každý deň

1706637187540.png
Keďže znalosť praktickej psychológie a jej odvetví je z hľadiska spoločenskej bezpečnosti veľmi dôležitá, rozhodol som sa sem pridávať aj články práve z tejto oblasti. Veľmi dobrým zdrojom pre tieto znalosti je stránka: https://avernus.ru/
Všetky psychologické techniky sa dajú použiť na obranu, ale aj na útok, a ľudia s rôznou mravnosťou ich bežne používajú v spoločnosti v duchu pravidla: "V miere svojho chápania pracuješ na seba a svoje záujmy, a v duchu svojho nechápania pracuješ na toho, kto pozná a chápe viac". Preto poznanie je moc. Ak sa chcete účinne brániť, musíte poznať, aké informačné zbrane existujú... Tie dobré používajte a pred zlým sa chráňte...

Nasledovné riadky sú z pera Alexandra Petrova, ktorý dáva kurzy operatívnej psychológie (profilovanie). Tie texty sem budem vkladať iba na študijné účely, aby ľudia vedeli použiť to dobré a vedeli sa chrániť pred tými zlými technikami:



10 psychologických metód na každý deň

Pomocou jednoduchých psychologických techník je možné nakloniť si spolubesedníka, zmierniť hnev šéfa, získať od partnerov, čo potrebujete, zastaviť agresiu nespokojných klientov.

Tieto techniky sú overené praxou a môžete ich účinne využívať v každodennom živote. Stojí to za to!

1. Ľudia si najlepšie pamätajú to, čo sa stalo na začiatku alebo na konci dňa, a všetko, čo sa deje medzi tým, vnímajú rozmazane. Preto pri plánovaní stretnutia sa snažte byť prvou alebo poslednou osobou na zozname kandidátov.

2. Poloha chodidiel ľudí zhromaždených pri nejakom rozhovore môže prezradiť ich skryté emócie. Ak napríklad pristúpite k dvom známym a oni sa k vám otočia len hlavou alebo telom, ale nie chodidlami, zjavne nie sú naklonení k tomu, aby vás zahrnuli do svojho rozhovoru. Podobne aj špičky topánok alebo topánky otočené smerom od vás naznačujú, že osoba s ktorou sa rozprávate, chce čo najskôr odísť.

1706639407740.jpeg
3. Keď sa skupina ľudí smeje, každý inštinktívne vrhá pohľad na osobu, ktorá je mu najsympatickejšia.

4. Ak chcete úprimnú odpoveď na otázku a osoba, s ktorou hovoríte, sa odpovedi vyhýba, tak urobte pauzu. Chvíľu mlčte, pričom sa naďalej pozerajte do očí diskusného partnera. Osoba sa spravidla cíti nepríjemne a snaží sa túto pauzu vyplniť, pričom neraz prezradí aj to, o čom chcela mlčať.

5. Nenápadné zrkadlenie gest druhých ľudí prispieva k vytvoreniu dôvery. Hlavné je to neprehnať.

6. Nebojte sa požiadať o láskavosť: viac si vážime tých, o ktorých sme sa aspoň raz postarali.


1706639460847.jpeg

7. Snažte sa nezačínať vety slovami "myslím" a "myslím si". Vyjadrujú neistotu.

8. Ak vaša práca zahŕňa služby zákazníkom, dajte si za chrbát zrkadlo. Odradí to agresívnych zákazníkov: nikto nechce vidieť svoj hnevom znetvorený odraz v zrkadle.

9. Keď sa predierate davom, snažte sa pozerať na medzery medzi ľuďmi, nie na nich. To núti ľudí, aby pred vami ustupovali.

10. Stretávate sa s človekom, ktorému sa chcete zapáčiť? Potom čo najživšie a najemočnejšie prejavte radosť zo stretnutia s ním. To ho prinúti sa takmer rovnako intenzívne zaradovať z vášho stretnutia na budúci raz.

S úctou,

Alexander Petrov

 
Naposledy upravené:
Naspäť
Top Bottom