Když (velká) firma změní logo

15.11.2022
(článek je zajímavý i tím, že vysvětluje jak vzniklo logo firmy Audi a co znamená slovo “audi”)

Změna loga, vypadá to jako drobnost.
Ale počítám s tím, že když se mění logo, mění se i firma. Je otázkou, do jaké míry změna loga uvozuje, doprovází nebo završuje změnu ve firmě.

Totiž. Mám >pocit<, že za posledních 12 měsíců jde nejméně o 3. změnu loga velké evropské firmy.
A pak, že není globální řízení, když to takhle najednou začnou dělat "všichni".
Ještě bych pochopil, kdyby šlo o nějakou inovaci, kdy její obšlehnutí od konkurence by přineslo firmě nějaké (ekonomické) výhody. Ale ono ne. Začnou dělat něco tak "neproduktivního", jako je změna loga. A navíc dle prestitutů: "...změna je tak malá, že si jí málokdo všiml, a tak ji automobilka později podpořila vlastní tiskovou zprávou.".
Nebo začnou masově přecházet na kontraproduktivní a neekologické "inovace", jako je tzv. elektromobilita. Místo toho, aby se "volnotržně" přesunuli mimo EU trhy, pokud je legislativa EU začne k tomuto nutit. Však s odchody do daňových rájů takový problém nemají a továrny už (aspoň částečně) mají i mimo EU...
(Viz též článek "Zetor vyvinul traktor pro Indii, v Evropě by na pole kvůli emisím nemohl"
10.11.2022
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/traktor-zetor-vyvoj-emise-indie.A221110_142825_brno-zpravy_mos1 )

Zkusím změnu loga Audi rozebrat:
čtyři propojené kruhy jsou nově ploché, nikoliv jako původně plastické ~ redukce, dematerializace, ústup od plnohodnotné podstaty (3D) ke zjednodušení (2D), zploštění, odebrána jedna dimenze/rozměr, zhoršení kvality
kruhy budou bílé, už ne chromované ~ bílá barva místo chromu ~ ústup od luxusu, posun směrem k jednoduchosti, ztráta "lesku" značky
budou se vznášet na černém pozadí ~ černé "světlo" na konci tunelu? (já bych si takovou budoucnost neprogramoval)

A ještě to vydávají za "prémiový vzhled" :- )
 
Naposledy upravené:
Možno len sa vracajú k pôvodnej myšlienke auta ako nástroja pre každodenný život. Pretože dneska veľa ľudí chápe auto ako značku luxusu, majetnosti. Hrdia sa tým aké drahém majú auto. Tí čo majú veľa peňazí si kupujú nové auto každé dva roky ... a aspoň tak za 50 tis E. Kľudne by som uvítal useknutie tohto marazmu. Pár zákonov
1. Kvalita , auto musí byť schopné prežiť aspoň 15 rokov. Na to budú testy kvality motora, prevodovky, podvozku.... Všetko musí mať mechanickú rezervu aspoň 50 %.
2. Luxus - zákaz používania drahých materiálov v interiéri.
3. Cena - zákaz produkcie áut typu ferrari, lamborgini a pod.... keď má človek dostatočne veľa peňazí na také hračky, tak ich musel niekomu ukradnúť, tjs kradne investičné peniaze, neprimerane sa obohacuje, okráda spoločnosť a nasledovala by kontrola.
 
Možno len sa vracajú k pôvodnej myšlienke auta ako nástroja pre každodenný život. Pretože dneska veľa ľudí chápe auto ako značku luxusu, majetnosti. Hrdia sa tým aké drahém majú auto. Tí čo majú veľa peňazí si kupujú nové auto každé dva roky ... a aspoň tak za 50 tis E. Kľudne by som uvítal useknutie tohto marazmu. Pár zákonov
1. Kvalita , auto musí byť schopné prežiť aspoň 15 rokov. Na to budú testy kvality motora, prevodovky, podvozku.... Všetko musí mať mechanickú rezervu aspoň 50 %.
2. Luxus - zákaz používania drahých materiálov v interiéri.
3. Cena - zákaz produkcie áut typu ferrari, lamborgini a pod.... keď má človek dostatočne veľa peňazí na také hračky, tak ich musel niekomu ukradnúť, tjs kradne investičné peniaze, neprimerane sa obohacuje, okráda spoločnosť a nasledovala by kontrola.
Ono ferrari je samozřejmě extrém, ale nezapomínejte, že jedním z důvodů, proč lidé vzdali socialismus, byla jeho uměle vytvořená šeď. Vlastně klíče na Václaváku rozcinkaly (když už jsme u těch aut) ty audiny a mercedesy. To je to, co tady chlapům chybělo a po čem jejich srdce toužila. Proto také v SSSR po Stalinově smrti v první řadě znehodnotily automobilový průmysl a v druhé řadě počítače... GP lidi velmi dobře zná. Jinak absolutní souhlas, ale nějaká rozmanitost zůstat musí.

A hned vás obohatím další informací z dopravy: První železniční most přes Amur mezi Ruskem a Čínou byl spuštěn. Kapacita 20 miliónů tun nákladů ročně. Za chvíli budeme zcela osvobozeni od ruských zdrojů...
 
2. Luxus - zákaz používania drahých materiálov v interiéri.
Já počítám s tím, tedy když vynechám extrémy typu ferrari, kde je luxusní asi všechno, včetně motoru, tak hlavním projevem tohoto marného luxusu je “elektronická nádivka”. (která nás mimochodem nenápadně posouvá do digitálního koncentráku; viz ještě jeden trend: začal zrušením manuální převodovky a směruje to ke zrušení volantu)
Auta přitom ztrácejí svoji podstatu. Stávají se z nich naleštěné nafouknuté bubliny, a to doslova - viz karoserie některých tzv. SUV.
Vždyť oni se nestydí vyrobit auto s hmotností ke dvěma tunám a tříválcovým motorem o objemu 1 litr.
A to se lidé kdysi smáli dvouválcovým trabantům. Ten si aspoň na nic nehrál.
 
Naposledy upravené:
zákaz produkcie áut typu ferrari, lamborgini a pod....
Nebo se postarat o to, že budou dostupné mnohem širšímu okruhu lidí, kteří si je pak třeba koupí proto, že se jedná o vrcholy inženýrského umu. Jak psala Irena, uměle vytvořená šeď nakonec lidi odvrátí od sebelepšího systému. Spíše jde o to, že by špičkové produkty byly dostupnější (ona výrobní cena není zdaleka tak vysoká, jako prodejní) a zároveň jejich špičkové technologie budou zvyšovat zájem mládeže o techniku - a třeba pak díky tomu přijde s převratným nápadem, který zlepší život každého z nás. Když budou vědět, že o něco "lepšího" nemá cenu usilovat, protože je to zakázaný, proč se snažit? Jde o to, aby jediné, po čem lidi touží, nebylo drahé auto (televize, telefon...) a to z jediného důvodu - protože je to prestižní a drahé.

Jinými slovy - něco takového by si mohl koupit třeba profesor, inženýr, vynálezce... a ne spekulant a zloděj. Tam bychom měli směřovat, ne všem zakázat, co se zrovna mě nelíbí. Mimochodem, technický úpadek dnešních aut souvisí s plány globalistů mít z lidí omezené idioty, kteří nebudou mít nic a budou šťastní. A jejich modla - elektromobil - má de facto životnost 8 let, protože nová baterie je stejně drahá jako nové normální auto...
Souhlasím ale s nutností vyrábět produkty bez orwellovského "plánovaného zastarávání", lidově bez přidělaného kurvítka. Ale i to souvisí se systémem...
 
Naposledy upravené:
Když budou vědět, že o něco "lepšího" nemá cenu usilovat, protože je to zakázaný, proč se snažit?
Minule som tak tiež pozeral ako dogabali preteky Formula F1 kadejakými tupými predpismi, len aby sa zabránilo technologickému pokroku. Podbne aj preto u nás v EU upravené autá na cesty nesmú a na cestách v USA stretnete pomaly auto s raketovým motorom. V ZSSR chodil na ladách a v USA boli krásne mustangy. Prečo asi? Politika. Brzdiť rozvoj inej krajiny a tak ju ovládať.
Napríklad známy je patent Pantoneho o miešaní vody s palivom.

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=d5YsK3bwzPM


Zdroj: https://youtu.be/EDVC8by8Cok?t=399

Ale si predstavte, že teraz začnú autá spaľovať polovičku množstva paliva ... veď ekonomiky sa z toho zrútia. Tak to blokujú ale na druhú stranu robia s ľudí debilov nútenou výrobov jednolitrových motorov.
Mne stále nešlo do hlavy načo si kupujú ferrari s výkonom 500 koní ... veď ten výkon nikdy v živote nevyužije, je to čisté plytvanie zdrojami. Podobne kadejaké pozlátko v interiéri.
Elektronika je trošku otázna. S príchodom elektroniky do oblasti motora sme dokázali lepšie riadiť spaľovanie. Máme systém common rail, ktorý dokáže oveľa lepšie využiť palivo ako klasické čerpadlo. V interiéri máme navigáciu, čo je tiež užitočná vec. Ale také ako teraz začali, že celá palubová doska osiata elektronikou, to už je moc. Pritom ešte je tá palubovka ako jeden veľký monitor .... malý náraz, pukne to, a človek sa nedoplatí.
 
Mne stále nešlo do hlavy načo si kupujú ferrari s výkonom 500 koní .
Nikdy jsem nic takového nevlastnil, ale mohl jsem s podobnými auty jezdit. Byl to zážitek - ne proto, že bych si chtěl užívat závistivé pohledy, ale proto, že šlo o technické skvosty.
Mimochodem, těch 500 koní ve většině situací sice nevyužijete, ale jde i o to, jakým způsobem je lze přenést na vozovku (dát do Fabie 500 koní by byl skutečně nevyužitelný nesmysl). To vše souvisí to s celou řadou technických opatření, které se postupně dostanou i do běžných aut a udělají je lepšími, ale hlavně bezpečnějšími. Kromě třeba víceprvkových náprav mě napadají z fleku brzdy - v dobách Škody 100 a VW Brouků byla brzdná dráha ze 100 km/h zhruba 100 metrů. Dnes je standard 35-40 m a ony "nesmyslné" vozy to zvládnou i lehce pod 30 metrů. Ještě nedávno byla hodnota 40 m výsadou špičkových sporťáků. Mimochodem, existují vozy s výkony 600 k+, které může bez problémů řídit Vaše babička na cestě do kostela. Právě ten celek, soubor technických opatření, to umožní. A brzy se některé z oněch prvků objeví třeba i v kompaktní třídě, takže z toho na první pohled nesmyslného vozu nakonec těží i zákazník běžných aut. Dnes to však přestává platit. A jsme opět u cíle globalistů.
Obecně jde o to, aby si někdo, kdo je prospěšný pro společnost, něco dokázal a zároveň je nadšencem do techniky, mohl takový výrobek snáze dovolit, pokud ho chce. Aby to nebylo výsadou pro sebestředné zmetky, kteří si nakradli a chtějí to dát na odiv.
S přemírou elektroniky souhlas - navíc je zřetelná snaha pomocí ní upozadit řidiče jako člověka, který ovládá stroj a nenápadná a plíživá tendence stvořit stroj, který ovládá člověka.

P.S. Ferrari nemám moc rád :), je to arogantní firma a více marketing než auto. Ale technická úroveň je špičková, to se musí nechat.
 
Naposledy upravené:
Zmenilo viac firiem, aj VW na jednoduchšie a čierne. Osobne by som za tým nevidel nejakú veľkú mágiu. Keď si pozrieš históriu veľkých značiek, všetky už menili svoje logo aspoň 5x. Je to dané tým, že fungujú povedzme 100 rokov a za ten čas sa menil vkus aj umelecké štýly/architektonické slohy. Kto nezmení, bude za archaickú firmu. Dupľom v časoch, ktoré popisujeme ako priemyselná revolúcia 4.0, resp. progresívne časy.
 
Naposledy upravené:
Zmenilo viac firiem, aj VW na jednoduchšie a čierne. Osobne by som za tým nevidel nejakú veľkú mágiu. Keď si pozrieš históriu veľkých značiek, všetky už menili svoje logo aspoň 5x. Je to dané tým, že fungujú povedzme 100 rokov a za ten čas sa menil vkus aj umelecké štýly/architektonické slohy. Kto nezmení, bude za archaickú firmu. Dupľom v časoch, ktoré popisujeme ako priemyselná revolúcia 4.0, resp. progresívne časy.
V prvním plánu to vypadá, že’s napsal polemický příspěvek.
Ale vypusť větu o magii a ještě jednou si svůj příspěvek pozorně přečti.
Jenom potvrzuješ, co jsem napsal v základním příspěvku tohoto vlákna.
Móda není náhoda, móda je řízení.
Je k tomu jeden takový citát: “Máslo podražilo.”.
(už si přesně nevybavím, jestli je to od VVPj nebo od generála Petrova)
 
V prvním plánu to vypadá, že’s napsal polemický příspěvek.
Ale vypusť větu o magii a ještě jednou si svůj příspěvek pozorně přečti.
Jenom potvrzuješ, co jsem napsal v základním příspěvku tohoto vlákna.
Móda není náhoda, móda je řízení.
Je k tomu jeden takový citát: “Máslo podražilo.”.
(už si přesně nevybavím, jestli je to od VVPj nebo od generála Petrova)
Isteže je to riadenie. Ale takýto veľký moloch pracuje vždy s oneskorením. To podstatné ozvučí niekto iný a menší, až potom veľká firma naskočí na tento vlak. Keď to už malí rozbehli. Konkrétne v prípade loga vidím, že zaostáva napríklad za webdizajnom o hodne rokov. Vo webdizajne sa už dlhšie nepoužívajú tiene a nastúpil tzv. flat design. Až teraz na to isté nabehlo Audi a VW, i keď tento typ grafiky používali vo svojich marketingových materiáloch samozrejme skôr. Logo je ale esenciálna vec a meniť ju sa dá len opatrne a nie príliš často.

Móda tzv. lacnejšie luxusu je tu tiež už dávno. Najlepší príklad sú párky. Kedysi luxusné a drahé jedlo, dnes podradná potravina. Mladšia generácia už radšej chodí v no-brand veciach, len tu a tam si kúpi niečo hodnotnejšie. Peniaze míňa skôr na jedlo, služby (napr. barber), internetové pripojenie a ďalšie veci. Áno, je to v súlade so znižovaním spotreby, nepodmieneným príjmom a schudobnením obyvateľstva, ktorému treba aspoň naoko zachovať jemnú príchuť luxusu a aspoň nejakého materiálneho statusu.

Takže móda je síce riadenie, ale veľká firma je myslím skôr v závese. Tie prvé myšlienky vznikajú inde, resp. sú vhadzované inde. Nie v Audi alebo VW. To je aj želaný stav, lebo vždy je lepšie, keď to testovanie a hromozvod za veľkých preberie niekto menší a nenápadnejší. Preto píšem, že mágia to nie je. Len dobeh a definitívne potvrdenie trendu. Konceptuálnejšie zdatný človek by mal ale trend vycítiť omnoho skôr, nie až keď naň nabehnú tí najväčší hráči. Tým nemyslím konkrétne Teba, myslím to všeobecne.
 
Isteže je to riadenie. Ale takýto veľký moloch pracuje vždy s oneskorením. To podstatné ozvučí niekto iný a menší, až potom veľká firma naskočí na tento vlak. Keď to už malí rozbehli. Konkrétne v prípade loga vidím, že zaostáva napríklad za webdizajnom o hodne rokov. Vo webdizajne sa už dlhšie nepoužívajú tiene a nastúpil tzv. flat design. Až teraz na to isté nabehlo Audi a VW, i keď tento typ grafiky používali vo svojich marketingových materiáloch samozrejme skôr. Logo je ale esenciálna vec a meniť ju sa dá len opatrne a nie príliš často.

Móda tzv. lacnejšie luxusu je tu tiež už dávno. Najlepší príklad sú párky. Kedysi luxusné a drahé jedlo, dnes podradná potravina. Mladšia generácia už radšej chodí v no-brand veciach, len tu a tam si kúpi niečo hodnotnejšie. Peniaze míňa skôr na jedlo, služby (napr. barber), internetové pripojenie a ďalšie veci. Áno, je to v súlade so znižovaním spotreby, nepodmieneným príjmom a schudobnením obyvateľstva, ktorému treba aspoň naoko zachovať jemnú príchuť luxusu a aspoň nejakého materiálneho statusu.

Takže móda je síce riadenie, ale veľká firma je myslím skôr v závese. Tie prvé myšlienky vznikajú inde, resp. sú vhadzované inde. Nie v Audi alebo VW. To je aj želaný stav, lebo vždy je lepšie, keď to testovanie a hromozvod za veľkých preberie niekto menší a nenápadnejší. Preto píšem, že mágia to nie je. Len dobeh a definitívne potvrdenie trendu. Konceptuálnejšie zdatný človek by mal ale trend vycítiť omnoho skôr, nie až keď naň nabehnú tí najväčší hráči. Tým nemyslím konkrétne Teba, myslím to všeobecne.
Myslím, že jste se v prvním příspěvku poněkud blamoval a druhým se to pokusil zachránit. Což není příliš čestný způsob. Počtář v tom prvním příspěvku nikde netvrdí, že se tím trend teprve startuje. Fakticky poukazuje na něco, čeho si běžný člověk obvykle ani nevšimne, přestože je to důležité a mělo by mu to napovědět, kam ho jako ovci chtějí dovést, nebude-li se tomu účinně bránit.
 
Blamovanie by to bolo, keby sme si brali veci osobne. Nemyslím to osobne a každú debatu beriem ako vzájomné dopĺňanie. Že mám trochu iný názor predsa neznamená, že niekoho zhadzujem.
 
Nebude se nahodou Audi stehovat do Ciny? To by pak ta bila barva byla jako bily prapor ......
 
On jde (nejen) automobilový průmysl v EU do háje. A zdejší automobilky se dokonce předhánějí v předsevzetích, která splní likvidační politiku EU dříve, než se od ní žádá.

A začínají mít problém v Číně. Škodě, pro níž to byl klíčový trh, hrozí úplný odchod, protože tam už nic neprodá.

A co se Audi týče - šéfka značky připouští, že je pravděpodobost 50:50, že značka nepřežije příštích 10 let. A to je optimistka.
 
A co se Audi týče - šéfka značky připouští, že je pravděpodobost 50:50, že značka nepřežije příštích 10 let. A to je optimistka.
Ak vezmeme do úvahy, že jedným z cieľov GP je zníženie mobility o 50 % (ak nie viac), tak je potom zbytočné udržiavať pri živote toľko automobiliek.
 
Ak vezmeme do úvahy, že jedným z cieľov GP je zníženie mobility o 50 % (ak nie viac), tak je potom zbytočné udržiavať pri živote toľko automobiliek.
To by nesměly vznikat desítky nových značek v Číně. Je jich tam už víc, než v souhrnném Západě dohromady - a nakupují evropské know-how.
 
Naposledy upravené:
Trochu o Audi:
Zalozeno 1909 ve Zwickau (Cvikov - Sasko) - ruzne se spojovalo a nove zakladalo, nyni ma sidlo v Ingolstadtu u Mnichova (Bavorsko)
Veskere rozsahle, zajimave podrobnosti v nemcine vcetne obrazku modelu atd. Audi
Nazev "Audi" je latinsky imperativ - cesky "Slys!, Poslouchej!" podle majitele Augusta Horcha (nemecky horch! - cesky slys, poslouchej)
Po ruznem spojovani zavodu a jejich znacek aut vznikl v roce 1932 symbolicky emblem 4 chromovane kruhy - osobnich aut znacky Audi, DKW, Horch a Wanderer.
Prvni bile kruhy Audi se objevily jen na masce chladice modelu Audi Quatro v Ralley-provedeni v r. 1983. Quatro-nahon na 4 kola.
Jinak maji vsechny ostatni modely, a ze je jich obrovske mnozstvi, stribrny emblem.
Audi AI:Trail quattro Concept na automobilove vystave IAA 2019 ma take bile kruhy a z obrazku vyplyva, ze uz jsou splostele zde. Auta budoucnosti ....
Pokud se podivam na modely z roku 2022, (vyguglit) vidim, ze bile kruhy maji pouze auta s nahonem na 4 kola.
Od roku 2020 prechazi Audi na elektromobily a do roku 2026 ma byt 20 typu elektromobilu v nabidce. V polovine r. 2021 prohlasil sef predstavenstva Markus Duesmann, ze se vyvoj dalsi generace benzinovych a dieslovych motoru zastavuje, coz zpusobila nova Norma EU na vyfukove plyny E 7, ktera znacne ztezuje technicka reseni pri vyvoji. Proto se uz nebudou vyvijet zadne spalovaci motory a ty jsouci se budou prizpusobovat novym normam na emise.

Jedna zajimavost o Skodovce, ktera patri VW a to zase patri Audi
(tabulky co se kde vyrabi tady )

Vyroba A4 limusiny a A6 se vyrabi od r. 2007 v Indii, ve meste Aurangabad v zapadoindickem state Maharahtra (prumyslove mesto - textil (hedvabi), farmacie, automobilovy prumysl) zde.


 
Naposledy upravené:
Trochu o Audi:
Zalozeno 1909 ve Zwickau (Cvikov - Sasko) - ruzne se spojovalo a nove zakladalo, nyni ma sidlo v Ingolstadtu u Mnichova (Bavorsko)
Veskere rozsahle, zajimave podrobnosti v nemcine vcetne obrazku modelu atd. Audi
Nazev "Audi" je latinsky imperativ - cesky "Slys!, Poslouchej!" podle majitele Augusta Horcha (nemecky horch! - cesky slys, poslouchej)
Po ruznem spojovani zavodu a jejich znacek aut vznikl v roce 1932 symbolicky emblem 4 chromovane kruhy - osobnich aut znacky Audi, DKW, Horch a Wanderer.
Prvni bile kruhy Audi se objevily jen na masce chladice modelu Audi Quatro v Ralley-provedeni v r. 1983. Quatro-nahon na 4 kola.
Jinak maji vsechny ostatni modely, a ze je jich obrovske mnozstvi, stribrny emblem.
Audi AI:Trail quattro Concept na automobilove vystave IAA 2019 ma take bile kruhy a z obrazku vyplyva, ze uz jsou splostele zde. Auta budoucnosti ....
Pokud se podivam na modely z roku 2022, (vyguglit) vidim, ze bile kruhy maji pouze auta s nahonem na 4 kola.
Od roku 2020 prechazi Audi na elektromobily a do roku 2026 ma byt 20 typu elektromobilu v nabidce. V polovine r. 2021 prohlasil sef predstavenstva Markus Duesmann, ze se vyvoj dalsi generace benzinovych a dieslovych motoru zastavuje, coz zpusobila nova Norma EU na vyfukove plyny E 7, ktera znacne ztezuje technicka reseni pri vyvoji. Proto se uz nebudou vyvijet zadne spalovaci motory a ty jsouci se budou prizpusobovat novym normam na emise.

Jedna zajimavost o Skodovce, ktera patri VW a to zase patri Audi
(tabulky co se kde vyrabi tady )

Vyroba A4 limusiny a A6 se vyrabi od r. 2007 v Indii, ve meste Aurangabad v zapadoindickem state Maharahtra (prumyslove mesto - textil (hedvabi), farmacie, automobilovy prumysl) zde.


Zwickau - vždy si vzpomenu na svého otce, hrdého trabantistu. VEB AutomobilWerk Zwickau vyráběl trabanty. Proč to vzpomínám? Netušil jsem, jak blízko (nejspíš geograficky) má Audi k dvoutaktům značky Trabant.
 
Naspäť
Top Bottom