Na Hromnice o den více aneb mravní přerod člověka

Tak jsem poslouchala video z konceptuální konference v Rusku a tam se jeden ve své přednášce letmo zmínil o filmu Na Hromnice o den více.

To je film, který si zaslouží větší pozornost. Nevím, zda znáte námět, ale jednomu z mravního hlediska ne moc vyspělému jedinci se tam dokola opakuje jeden den a nemůže se z té časové smyčky vymanit. Zkouší to i se sebevraždou, ale nic nepomáhá. Už je z toho opravdu zoufalý, když ho napadne začít měnit sám sebe! Tj. pozvedne se mravně, najde uspokojení v tom, když ten den pomůže co nejvíce lidem a sám se začne sebevzdělávat (například hra na klavír, tvorba soch z ledu…). Je to nádherný příklad pro ty, co třeba s Koncepcí začínají. Jasně to ukazuje, že se člověk (respektive lidstvo) neposune nikam dál, jestliže nezačne pracovat sám na sobě (samo na sobě). Je nutné vymanit se z běžného životního shonu, zastavit se a přehodnotit své životní cíle. Líbí se mu tam dívka, která je mravně někde úplně jinde než on a nedokáže se k ní přiblížit, dokud se sám nezmění. Potom kupodivu ta dívka naopak začne aktivně vyhledávat jeho. Na začátku ji bere jen jako další urvaný skalp do své sbírky a štve ho, že jeho nabídky neakceptuje. Na konci se do ní opravdově zamiluje a pozná, co je to skutečná láska.

On tam prostě objeví nové roviny života, kterých si doposud nevšímal, neviděl je a z jejich vyšší úrovně si najde jiné zájmy, jiné životní naplnění. Je to ve známých obrazech jinotaj toho, že z nové roviny se člověku otevřou možnosti, o jakých předtím neměl ponětí. Tj. i lidstvu, jestliže se zbaví válek, nastoupí cestu bolševismu, se tyto roviny otevřou. Takové, o jakých nemá zatím ani ponětí, že existují, že jsou možné.

Je to velmi dobře natočené, a ten jeho vývoj, pohnutky jsou tam zobrazeny velice názorně.

Pro něj se tím impulzem k osobnostnímu vývoji stala až ta časová smyčka, my se budeme muset ve svém životě spokojit s méně bombastickými impulzy :)
 
Pro něj se tím impulzem k osobnostnímu vývoji stala až ta časová smyčka, my se budeme muset ve svém životě spokojit s méně bombastickými impulzy
My všetci sme v tej časovej slučke tiež. No, nie ako jedinec v slučke jedného dňa, ale ako ľudstvo v časovej slučke presahujúcej storočia. Tento proces a jav je mnohovrstvový a je tu zaujímavá korelácia: čím menší subjekt (ľudstvo, národ, rod, jedinec), tým kratšia časová slučka. U jedincov pár rokov, či desaťročí. Mnohí z nás isto maju osobnú skúsenosť, že to, čo nezvládli počas predošlých “Hromníc” ich opakovane v trocha pozmenenej podobe stretlo o pár rokov opakovane v podobe ďalších “Hromníc”.
Ako národy, viď. napr. Poliakov, ktorých, ak to opätovne nezvládnu, čaká ďalšie delenie Poľska.
Nemci sa tiež nepoučili a v rôznych podobách sú opätovne v časovej slučke Drang nach Osten.
Na východe Rusi zase prežívajú VVV a nás čaká SNP. Stále rovnaké, v minulosti nevyriešené alebo nedoriešené matrice/matice - “hromnice” sa pred nami vynárajú zas a znova, pokiaľ ich správne nevyriešime. Najprv tie na osobnej rovine jednotlivca, potom riešime svoj ROD, a až tak, ako konkrétni jedinci, vieme následne prispieť k riešeniu matríc na národnej a všeľudskej úrovni.
Je to ako v škole: prváčik sa musí naučiť čítať, písať a počítať, aby sa osobne vedel v živote pohnúť. Až tak, ako napr. vysokoškolák už v diplomovke rieši úlohy a zadania širšieho niekedy až celospoločenského významu. A tak, ako v jednom okamihu máme prvāčikov, stredoškolákov, vysokoškolákov, tak takisto ohľadom matríc/matíc - “hromníc” v jednom okamihu máme jedincov, čo ešte vedome ani netušia potrebu vykĺznutia z osobnej časovej slučky, a zàroveň jedincov, ktorí už vedome a cielene riešia celospoločenské matrice.
Takýmto príkladom je napr. aj táto stránka - pre jednych ešte len hľadanie osobného posunu, iní už navrhujúci celospoločenské riešenia.
Vďaka, Irena, za vynikajúci postreh a tému.
 
Na Hromnice o den více.

To je film, který si zaslouží větší pozornost.
Velmi pekný film. rada ho pozerám.

Preto sa mi páči aj rozprávka

Princezna zakletá v čase -dostane sa do časovéj smyčky​

- tiež darovaný čas zo začiatku prelajdáka zábavou ,až potom začne čas využívat pre seba a pracovat na sebe aby dosiahla ciel . A prerodí sa av v milujúcu dcéru aj ženu
(zamiluje sa do princa- ktorý jej pred tým povedal, že je "nána zakletá ")
Nový pohlad
 
Naposledy upravené:

Princezna zakletá v čase -dostane sa do časovéj smyčky​

DÁŠENKO, TO JE NA ÚROVNI 1. PRIORITY ZPŘ!

Děkuji Ti za tip na film, který pustím mládeži na Vánoce jako hlavní! Sice na dvakrát, protože je dlouhý, ale v tomhle případě je to tak lepší. Jak se tohle podařilo natočit v českém kráteru po té sametové šaškárně?! Troška je tam už docela vyvanutý! Prý Aspánské království, che..

"Nána zakletá" skutečně napřed musí pochopit, že je obklopena stádem dobráckých idiotů, co jsou k její záchraně nepoužitelní. Král neumí předvídat, alchymista je pravý alchymista, tzn. dělá si právě to, co ho baví, zbrojnoši bez disciplíny, apod.., takže jediná naděje tonoucího je tonoucí sám.

Princ je ukňouraný nekňuba, neovládá ani střelbu z luku (!), neumí jezdit na koni tak, že zařve jak na lesy "HYJÉ!" a kůň vyrve trsy hlíny kopyty a začne cválat. Za to má vždy přehazovací ofinku v očích a ďůlky na líbezných tváříčkách. Při odjezdu zachránit princeznu svému otci provinilým hláskem pípne: "musím", jako by si právě potřeboval odskočit vykonat potřebu. Přesto, nějak to všechno odráží současnost a zapadá do sebe"..

..Princezna se smíří s osudem a "naučí se spolupracovat" prostě s těmi, kdo jí obklopují..

Třešničkou ne, nýbrž jadernou bombou na závěr je popis celého příběhu alchymistou:
"Vážené společenství alchymistů. Kletba zaslaná na ASPENSKÉ království byla zlomena. Níže v tomto dopise se dočtete, jak zafungovala runa času (Zákon času) a mé ochranné kouzlo (KOB). Ještě předtím bych ale rád řekl, že až se potulní bardi rozhodnou vyprávět příběh o princezně zakleté v čase, BUDOU O JEHO KONCI MLUVIT JAKO O NOVÉM ZAČÁTKU. JAKO O ÉŘE, KTERÁ NEZAČALA STRACHEM, ALE OBNOVENÍM STARÝCH HODNOT A PŘÁTELSTVÍ. ZPEČETĚNÍM LÁSKY, KTERÁ V MNOHÝCH SRDCÍCH, VČETNĚ MÉHO, PROBUDILA NADĚJI NA LEPŠÍ ZÍTŘKY." Archibald, dvorní alchymista, království Aspen institutu.

PS: Princezna není davo-"elitářského" původu, protože zřejmě dokáže spát v noční košili s našitými perlami velikosti hrášku.. :o)

Další filmy co snad "propašuji" mládeži, samozřejmě s vysvětlováním:
Princezna zakletá v čase 2020
O dívce, která proskočila časem 2006
Tři oříšky pro popelku 2021
Rusalka 1975
O zakletém králi a odvážném Martinovi 2018
K zemi hleď! 2021
Eternals 2021
 
Naposledy upravené:
"Princezna zakletá v čase" má také podivný soundtrack:
Eliška Křenková - Tam za řekou (CineMax Pierre-k Long ver.)

..Chraň se, chraň,
když soumrak zříš
před nocí hledej skrýš
Braň, své braň,
možná zlomíš prokletí
noc na křídlech přiletí
..Tam za řekou, kůň uhání
má nad hřívou těžký stín
snad otec svého syna zachrání
před křídly co bijí níž, stále níž

..Běž, tak běž!
poruč slunečním hodinám,
ať uchrání světla půl
snad možná máš moc, máš
snad možná, ty jediná
svrhnout z nebe netvora
..Tam za řekou, kůň uhání
má nad hřívou těžký stín
snad otec svého syna zachrání
před křídly co bijí níž, stále níž

..(Ah ah ah ah)
..Ah-ah-ah-ah ooh-ooh
Yeah-yeah uhh-uhh

..Tam za řekou kůň uhání
má nad hřívou těžký stín
snad otec svého syna zachrání
před křídly co bijí níž, stále níž..


Ač je pohádka o princezně, proč píseň zpívá o záchraně syna otcem?! Co hrozí synům?! Jak je mohou jejich otcové zachránit? Proč je to sděleno v těchto souvislostech? Co se blíží?
 
..Tam za řekou, kůň uhání
má nad hřívou těžký stín
snad otec svého syna zachrání
před křídly co bijí níž, stále níž
( první dobrá - první vysvětlení co mi vytanulo v mysli - někteří profesoři považuji první hnutí mysli za hodné pozornosti, že je zdrojem dobrých řešení, zde analýzy )

Tam za řekou (za pravdou - řeka je informace v korytě božího záměru - v království lži), kůň (národ) uhání
má nad hřívou těžký stín (GP)
snad otec (předchozí generace) svého syna (mileniálové nová mobilová plytká generace bez touhy po svobodě) zachrání
před křídly co bijí níž, stále níž (před morálním úpadkem)
 
Naposledy upravené:
Naspäť
Top Bottom