SOCIOLOGIE KSB A PŘIŘAZENÍ KLANOVĚ-KORPORATIVNÍCH FUNKCÍ

siar

Člen
Od té doby, co Drdův Vyšší princip stojí na hlavě, je obtížné pro zájemce
o sociologii KSB polopaticky popsat jednotlivé klanově-korporativní funkce.
Přiblížení obsahu pojmu „klanově-korporativní funkce“ je však důležité pro
kritické myšlení a mozaikové chápání událostí o vývoji současného světa.
Je to dáno tím, že sociologie zkoumá vývoj společnosti, který se od prvních
dokumentů KSB samozřejmě nezastavil. Proto se pokusím přiblížit vážným
zájemcům o sociologii KSB svůj náhled na to, jak lze v současné sociologii
tento pojem přiřadit. Není přitom tak důležité, že existují jednotlivé mocenské
klany a nadnárodní korporace. Ty si zájemci o sociologii dokáží vyhledat
sami. Důležité je porozumět prostředí, které tyto klany a korporace vytvářejí.

Abychom si přiblížili vývoj společnosti z pohledu sociologie i oficiální
historie, je potřebné zmínit se také o dvou ekonomických pojmech. Konkrétně
o pojmu „globalizace“ a o pojmu politické ekonomie „politická nadhodnota“.
Globalizace je obecně vnímána jako nutný objektivní proces společenského
rozvoje. Analytická vyhodnocení historie společenského vývoje však
opakovaně prokázala, že problém v civilizaci nastává v zásadně rozdílném
chápání cíle rozvoje lidstva u anonymní skupiny disponující světovou mocí,
a u většiny ostatních členů civilizace. Pro řídící skupinu/globálního
prediktora (GP) znamená globalizace jakkoli získanou absolutní neomezenou
moc nad planetou a jejími zdroji. Pro většinu ostatních členů civilizace
znamená globalizace rovnoprávnou mírovou spolupráci mezi všemi lidmi,
národy a státy na planetě.

Současná ekonomická věda pod pojmem globalizace přináší řadu různých
definicí. Už to je velmi zvláštní přístup, když věda přináší různé definice
k jednomu svému odbornému pojmu. Abychom pojem lépe pochopili,
vrátíme se do historie, kdy se pod tímto pojmem nejprve vnímala
rozsáhlá privatizace celospolečenského vlastnictví a později propojení
národních ekonomik do celosvětové soustavy. Globalizace tehdy byla
(a stále zůstává) vnímána, jako projev kapitalistické ekonomiky,
založené na zisku a přínosu z nadhodnoty/renty pro majitele.
To však není zcela správné vnímání, protože jiná forma globalizace
existovala i mezi socialistickými státy. Tato forma nebyla založena na
soukromém vlastnictví, ani na zisku pro jednotlivce, ale na mírové
spolupráci a přínosu pro společnost.
Zůstaňme však u soudobé kapitalistické globalizace.

Co všechno bylo za posledních 600 let historického vývoje pomocí
klanově-korporativních funkcí globalizováno:
  • neobnovitelné zdroje planety Země: zemědělská půda (zdroj obživy původních zemědělských společností),
  • zdroje nerostných surovin (zdroj výroby většiny zboží),
  • výroba zboží, služby a obchod,
  • doprava,
  • náboženství,
  • banky a pojištění,
  • oficiální historie,
  • vzdělání a kultura,
  • zdravotnictví a věda,
  • informace,
  • války (válčí soukromé armády) a umělá inteligence,
  • zločin a právo,
  • politika (politická nadhodnota – daně, cla a další aktivní zdroje státu).
Tyto oblasti lidské činnosti byly ve značné části světa již vřazeny do soudobé
globalizace. Některé plně, některé zatím částečně. Přesto zůstávají v naší
civilizaci společnosti, dosud svévolně odporující výhodám soudobé
globalizace. Některé z těchto společností dokonce usilují o vlastní (nový)
způsob globalizace, založený na rovnoprávné mírové spolupráci a spravedlivé
dělbě zisků!

Definice soudobé globalizace, kterou je možné přiřadit k oficiálním definicím,
by mohla znít = privatizace krát privatizace = privatizace na druhou.
V této definici se promítá vývojová změna v naší civilizaci, spočívající
v soustředění celosvětového vlastnictví pouze do rukou několika vlastníků
(mocenských klanů a nadnárodních korporací).
To znamená, že vývojově dochází k ekonomickým a dalším procesům,
kdy soukromé vlastnictví malých a středních vlastníků je „přebíráno“
vlastníky největšími. Nástroje „přebírání“ a podmínky jejich uplatnění
mohou zájemci o sociologii KSB sledovat např. v pořadech „Otázky
a odpovědi“.

Pro bližší porozumění tématu ještě definice pojmu politické ekonomie
politická nadhodnota = bezplatná ekonomická renta získávaná
z vlastnictví politické moci státu.
 
Naposledy upravené:
To je takové , vařila myšička kašičku , cinknutou s mraxismem .
Co se zde dozvíme . Že jsou generačně parazitické skupiny - klany , které usilují o ovládnutí svého dvorečku .
Že jsou klany , které se snaží ovládnout cizí dvorečky .
Co se zde nedozvíme ? To , že v jednom celkovém rámci probíhají procesy v rámci vnitřní politiky - tedy doma , vnější politiky - tedy za hranicí a globální politiky , tedy toho , kdo klany které si hrají na vnitřní a vnější politiku , polyká po mísách . A aby se polykaní moc necukaly , tak si ten někdo připravil dlouhodobý plán - koncepci , kterou zabalil do lesklého navoněného obalu - ideologii .
Pomocí šesti priorit řízení procesů - válek , ten někdo používá klany , jako užitečné nástroje řízení v rámci objektivního pravidla , kdo chápe méně , pracuje na toho , kdo chápe více .
A protože ten "někdo" nesmí mít adresu , kde by ho někdo jiný mohl chytit za krk , tak používá k řízení svých nástrojů a jimi ovládaných supersystémů - národů , které se vnitřně řídí strukturním způsobem , tzv. bezstrukturního řízení , pomocí vhodně předkládaných informací - min .

Jakékoliv další tanečky kolem , je jen odváděním pozornosti od objektivní skutečnosti , které připomíná šustění papíru ve větru .
 
Naposledy upravené:
Píšeš ako Milan Makový, ten si tiež začal vymýšľať vlastné pojmy a prikrýval to za KSB. Ani nepoznáš význam slova funkcia a pri tom ideš vymýšľať nejaké kategórie.
V KSB sa to čo robíš volá Provokačno imitačná činnosť. Na základe histórie tvojich príspevkov, ak v tom budeš nepoučiteľne pokračovať, tak pôjdeš nakoniec na ručné schvaľovanie.

Buď si DVTR prečítaj, ak je to pre teba ťažké, tak laicky je to v dielach Základy sociológie, to zvládne hravo každý, len je to viac strán. A na fóre máš možnosť sa dotazovať ak niečomu nebudeš rozumieť, ale meniť pojmy v diele bez toho aby si tomu dielu chápal je ako bez chápania cestnej premávky meniť jej pravidlá. Spelo by to len k nehodám.
 
Píšeš ako Milan Makový, ten si tiež začal vymýšľať vlastné pojmy a prikrýval to za KSB. Ani nepoznáš význam slova funkcia a pri tom ideš vymýšľať nejaké kategórie.
V KSB sa to čo robíš volá Provokačno imitačná činnosť. Na základe histórie tvojich príspevkov, ak v tom budeš nepoučiteľne pokračovať, tak pôjdeš nakoniec na ručné schvaľovanie.

Buď si DVTR prečítaj, ak je to pre teba ťažké, tak laicky je to v dielach Základy sociológie, to zvládne hravo každý, len je to viac strán. A na fóre máš možnosť sa dotazovať ak niečomu nebudeš rozumieť, ale meniť pojmy v diele bez toho aby si tomu dielu chápal je ako bez chápania cestnej premávky meniť jej pravidlá. Spelo by to len k nehodám.
pan este stale neodpovedal @jardob na jeho otázky z predchádzajúcej diskusie. Stále cakám na tie vysvetlenia a tu prisiel dalsi akvost imitacno-provokacnej činnosti... Budem už teraz bez dalšieho čitania tvrdiť:
- zintenzivnila sa činnosť, zameraná na dalsiu diskreditáciu a pomotanie ksb
- podobne to zacalo aj na predchadzajucich fórach, motanica s pojmami z ksb s prekrutenymi obrazmi. Nasledne nastala hadka, odchod ludi, ktori sa normalne chodia sem nieco naucit, lebo maju co ine na praci, ako citat hadky, zivene iniciatormi IPČ.

je to texhnológia, by ma zaujimalo, či to suvisí s tym, že prof. Jefimov je sefom hospodarskej komisie BRICS a pracuje na implementácii KSB do BRICS štruktúr...
 
je to texhnológia, by ma zaujimalo, či to suvisí s tym, že prof. Jefimov je sefom hospodarskej komisie BRICS a pracuje na implementácii KSB do BRICS štruktúr...

Tiež mi napadlo IPČ.

Už od kovidu a teraz to pokračuje ďalej, je prítomný zámer zdiskreditovať akúkoľvek mimosystémovú filozofiu. Osobne si myslím, že to nevychádza a dokonca mám dojem, že aj lib****i chodia na alternatívu čmuchať, čo sa deje :ROFLMAO:. Budú však takéto pokusy neustále. Teraz sa naliali peniaze do boja proti "hybridným hrozbám" a mimovládky a podobné organizácie musia vykazovať nejakú činnosť. Tak sa pokúšajú vstupovať rôznym spôsobom do rôznych tém.

Inak všimnite si zalamovanie textu v tom prvom príspevku. Akoby to bolo z niečoho (možno pdf) kopírované sem. Tímy aktivistov pracujú naplno.

Anglosaská propaganda je smutný odraz fenoménu, že Anglosasi po kovide žiadnu konštruktívnu koncepciu rozvoja národov nemajú. Stále bežia rôzne typy propagánd: LGBT, utečenci, vojna, vakcinácie, zelené bláboly a podobne.
 
Od té doby, co Drdův Vyšší princip stojí na hlavě, je obtížné pro zájemce
o sociologii KSB polopaticky popsat jednotlivé klanově-korporativní funkce.
Přiblížení obsahu pojmu „klanově-korporativní funkce“ je však důležité pro
kritické myšlení a mozaikové chápání událostí o vývoji současného světa.
Je to dáno tím, že sociologie zkoumá vývoj společnosti, který se od prvních
dokumentů KSB samozřejmě nezastavil. Proto se pokusím přiblížit vážným
zájemcům o sociologii KSB svůj náhled na to, jak lze v současné sociologii
tento pojem přiřadit. Není přitom tak důležité, že existují jednotlivé mocenské
klany a nadnárodní korporace. Ty si zájemci o sociologii dokáží vyhledat
sami. Důležité je porozumět prostředí, které tyto klany a korporace vytvářejí.

Abychom si přiblížili vývoj společnosti z pohledu sociologie i oficiální
historie, je potřebné zmínit se také o dvou ekonomických pojmech. Konkrétně
o pojmu „globalizace“ a o pojmu politické ekonomie „politická nadhodnota“.
Globalizace je obecně vnímána jako nutný objektivní proces společenského
rozvoje. Analytická vyhodnocení historie společenského vývoje však
opakovaně prokázala, že problém v civilizaci nastává v zásadně rozdílném
chápání cíle rozvoje lidstva u anonymní skupiny disponující světovou mocí,
a u většiny ostatních členů civilizace. Pro řídící skupinu/globálního
prediktora (GP) znamená globalizace jakkoli získanou absolutní neomezenou
moc nad planetou a jejími zdroji. Pro většinu ostatních členů civilizace
znamená globalizace rovnoprávnou mírovou spolupráci mezi všemi lidmi,
národy a státy na planetě.

Současná ekonomická věda pod pojmem globalizace přináší řadu různých
definicí. Už to je velmi zvláštní přístup, když věda přináší různé definice
k jednomu svému odbornému pojmu. Abychom pojem lépe pochopili,
vrátíme se do historie, kdy se pod tímto pojmem nejprve vnímala
rozsáhlá privatizace celospolečenského vlastnictví a později propojení
národních ekonomik do celosvětové soustavy. Globalizace tehdy byla
(a stále zůstává) vnímána, jako projev kapitalistické ekonomiky,
založené na zisku a přínosu z nadhodnoty/renty pro majitele.
To však není zcela správné vnímání, protože jiná forma globalizace
existovala i mezi socialistickými státy. Tato forma nebyla založena na
soukromém vlastnictví, ani na zisku pro jednotlivce, ale na mírové
spolupráci a přínosu pro společnost.
Zůstaňme však u soudobé kapitalistické globalizace.

Co všechno bylo za posledních 600 let historického vývoje pomocí
klanově-korporativních funkcí globalizováno:
  • neobnovitelné zdroje planety Země: zemědělská půda (zdroj obživy původních zemědělských společností),
  • zdroje nerostných surovin (zdroj výroby většiny zboží),
  • výroba zboží, služby a obchod,
  • doprava,
  • náboženství,
  • banky a pojištění,
  • oficiální historie,
  • vzdělání a kultura,
  • zdravotnictví a věda,
  • informace,
  • války (válčí soukromé armády) a umělá inteligence,
  • zločin a právo,
  • politika (politická nadhodnota – daně, cla a další aktivní zdroje státu).
Tyto oblasti lidské činnosti byly ve značné části světa již vřazeny do soudobé
globalizace. Některé plně, některé zatím částečně. Přesto zůstávají v naší
civilizaci společnosti, dosud svévolně odporující výhodám soudobé
globalizace. Některé z těchto společností dokonce usilují o vlastní (nový)
způsob globalizace, založený na rovnoprávné mírové spolupráci a spravedlivé
dělbě zisků!

Definice soudobé globalizace, kterou je možné přiřadit k oficiálním definicím,
by mohla znít = privatizace krát privatizace = privatizace na druhou.
V této definici se promítá vývojová změna v naší civilizaci, spočívající
v soustředění celosvětového vlastnictví pouze do rukou několika vlastníků
(mocenských klanů a nadnárodních korporací).
To znamená, že vývojově dochází k ekonomickým a dalším procesům,
kdy soukromé vlastnictví malých a středních vlastníků je „přebíráno“
vlastníky největšími. Nástroje „přebírání“ a podmínky jejich uplatnění
mohou zájemci o sociologii KSB sledovat např. v pořadech „Otázky
a odpovědi“.

Pro bližší porozumění tématu ještě definice pojmu politické ekonomie
politická nadhodnota = bezplatná ekonomická renta získávaná
z vlastnictví politické moci státu.
To, čo píšete, je vcelku zrozumiteľné. Ale aj tak by bolo fér, keby ste si najprv KSB poriadne naštudovali, a až potom sa púšťali do debaty o nej, lebo takto je evidentné, že hodnotíte iba svoje dojmy o KSB, a nie jej reálny obsah.
Veď skúste si napríklad pozrieť túto stránku o globalizácií na wiki kob. Tam je rozoberaný pojem "globalizácia" z hľadiska KSB. Je tam v podstate všetko to, o čom píšete.

Chápete, takto vlastne kritizujete svoje ilúzie o nedostatkoch KSB, a nás nútite vaše ilúzie vyvracať. To je veľmi nevďačná činnosť plytvajúca časom administrátorov a ďalších ľudí, ktorí by ten čas mohli využiť zmysluplnejšie.

Tá stránka wiki kob je veľmi dobrý pomocník pre cudzích záujemcov. Ušetrí im dosť času a dá veľa odpovedí.

A treba rozlišovať medzi DVTR (to je len teória riadenia, terminologický aparát pre manažerov) a KSB (to je komplexná Koncepcia spoločenskej bezpečnosti, kde sú načrtnuté všetky názory na spoločenské procesy z hľadiska bezpečnosti ľudskej spoločnosti, a sú tam aj riešenia).
 
@siar , naozaj ťa žiadam, ak chceš diskutovať na tomto fóre a vyjadrovať sa ku KSB, aby si si KSB dôkladne naštudoval. Nestačí mať napozeraného Pjakina alebo si prečítať pár článkov. KSB je vcelku odborne popísaná v knihe "Mŕtva voda" 1 a 2 v slovenčine (ten názov je z Puškinových rozprávok, kde Mŕtva voda dokáže spojiť a zahojiť aj rozsekané telo, a Živá voda mu potom vráti dušu).

Ak by ste chceli jednoduchší výklad, tak zhruba to isté je rozpísané aj v Základoch sociológie v češtine. Je toho 6 dielov

Pochop, ani ja by som sa nemohol seriozne baviť o Marxizme, ak by som nemal Marxove práce naštudované... Bolo by to nevedecké.

Podľa mňa máš v sebe tvorivý potenciál, a nerád by som ťa dával na ručné schvaľovanie ak by pokračovali tieto debaty typu "jeden o koze, druhý o voze". Preto ťa žiadam o naštudovanie týchto vecí, inak budem takéto chaotické aktivity považovať za trolenie a budem tak k tomu aj pristupovať.
 
Naposledy upravené:
Ak to poviem úplne laicky, tak Globalizácia je prirodzený proces, ktorý sa snaží zjednotiť celé ľudstvo do jedného spolupracujúceho organizmu. Ten proces môže prebiehať na rôznych úrovniach: vojenskej, ekonomickej, ideologickej a pod... Tento proces je daný už tým, že ľudia na individuálnej, miestnej, okresnej, krajskej, národnej, nadnárodnej a globálnej úrovni sa snažia realizovať svoj záujmy voči svojmu okoliu (a na globálnej úrovni voči celému ľudstvu). V tomto ohľade je proces globalizácie objektívnym.
Lenže ľudia sa snažia proces globalizácie (dosahovanie svojich záujmov voči ostatným) riadiť, a majú rôzne ciele, projekty. A toto je už subjektívny aspekt globalizácie.
Existujú rôzne projekty globalizácie, ktoré odrážajú aj rôzne druhy mravnosti a cieľov.
Miestne klany/mafie majú jedny záujmy. Globálne klany/mafie majú svoje záujmy a svoj projekt globalizácie. KSB má svoj vlastný projekt globalizácie, ktorý odráža celkom iný druh mravnosti.
A nakoniec sa treba zamyslieť nad tým, ktoré vojenské plány, ekonomické teórie, ideológie a náboženstvá, historické interpretácie a metodologické prístupy k získavaniu nových znalostí - slúžia ktorým projektom globalizácie... Globálna mafia (vrátane jej lokálnych klanov) sa snaží o ich démonickú "spravodlivosť" pre malú hŕstku "elity". KSB sa snaží o spravodlivosť pre tú väčšinu obyčajných neelitárnych ľudí... A každý proces, každý plán vedie k nejakým cieľom, ktoré sú súčasťou projektov globalizácie. Treba sa naučiť rozlišovať, ktoré procesy podporujú ktoré projekty...
 
Ke globalizaci ještě dodám, že je to díky dělbě práce. Každý obyvatel typicky něco jiného produkuje a něco jiného spotřebová a každý si přeje žít lépe a nutnost vyřešení vztahů produkce a spotřeby a snaha o kvalitnější a zabezpečený život vede k zefektivňování produkce (továrny, průmysl) a distribuce (silnice, infrastruktura) a k rozvíjení kultury k tomu potřebné (vzdělání).

Některé nechápající elity by chtěli proces produkce a spotřeby maximálně zjednodušit, aby nemuseli řídit a padali jim "pečení holuby do huby" a vytvořit nějaký digitální koncentrák, kde z obyvatelstva budou roboty, jenže lidstvo funguje jako celek. Rozdělení na nepotřebný pracovní dobytek a elitu je zcela chybné a zničení jedné z obou části by vedlo k zničení celého lidstva (stále nechápu jakto, že to psychopaté nevnímají a neuvědomují si to - asi proto jsou to psychopaté, omezení v chápaní souvislostí).
 
Naposledy upravené:
Ke globalizaci ještě dodám, že je to díky dělbě práce. Každý obyvatel typicky něco jiného produkuje a něco jiného spotřebová a každý si přeje žít lépe a nutnost vyřešení vztahů produkce a spotřeby a snaha o kvalitnější a zabezpečený život vede k zefektivňování produkce (továrny, průmysl) a distribuce (silnice, infrastruktura) a k rozvíjení kultury k tomu potřebné (vzdělání).

Některé nechápající elity by chtěli proces produkce a spotřeby maximálně zjednodušit, aby nemuseli řídit a padali jim "pečení holuby do huby" a vytvořit nějaký digitální koncentrák, kde z obyvatelstva budou roboty, jenže lidstvo funguje jako celek. Rozdělení na nepotřebný pracovní dobytek a elitu je zcela chybné a zničení jedné z obou části by vedlo k zničení celého lidstva (stále nechápu jakto, že to psychopaté nevnímají a neuvědomují si to - asi proto jsou to psychopaté, omezení v chápaní souvislostí).
Oni nechápou ani základní přírodní zákony a protokoly . Jako třeba ty , kdy usilovná imitačně provokační činnost povede k tomu , že si lidé mnohé vyjasní . V podstatě je to nechtěné pokládání otázek - dialektika a tím jejich vyjasňování .
 
Každý obyvatel typicky něco jiného produkuje a něco jiného spotřebová a každý si přeje žít lépe a nutnost vyřešení vztahů produkce a spotřeby a snaha o kvalitnější a zabezpečený život vede k zefektivňování produkce (továrny, průmysl) a distribuce (silnice, infrastruktura) a k rozvíjení kultury k tomu potřebné (vzdělání).
Pred časom som potreboval vysvetliť starším ľuďom ako sa dneska svet zmenil smerom ku globalizácii. V minulosti ľudia chovali svine, kravy. Existovali aj výnimky typu politik, kňaz atď čo nechovali nič. Tých chovali dedinčania. Každý človek sa snažil sám sebe zaobstarať jedlo, príbytok.
Lenže k tomu aby sa každý jedinec mohol rozvýjať je potrebné určité množstvo času, ktoré klasický roľník nemá. Ten maká od rána do večera. A kto sa mu postará o kravy? Môže síce študovať pri pasení kráv, ale to asi málo kto robí. Tak sme sa dostali k tomu, že ak chceme spoločentvo ľudí posunúť doredu, tak mu musíme zabezpečiť základné potreby ako sú jedlo, posteľ a podobne. V minulosti na zaobstaranie tých základných potrieb makalo veľa ľudí. Existovali traktory čo ťahali jeden pluh. 20 traktoristov oralo jedno pole 2 dni. Traktory boli pomalé a slabé.
Takto vznikla potreba silnejších traktorov. Aby dokázal jeden človek spraviť viac. Aby ľudia mali väčšie množstvo času na štúdium a zdokonaľovanie, na evolúciu. Tak ako plánoval Stalin - skrátiť pracovný čas na polovičku. Potrebu lepších traktorov riešila kopa inžinierov. Ale inžinier už nemal čas chodiť pásť kravy a pritom programovať nový softvér pre kreslenie súčiastok. Inžinier dával spoločnosti svoju prácu - nové myšlienky na konštrukciu traktora a na oplátku od spoločnosti dostal základné potreby ako jedlo, šatstvo, ubytovanie. Vznikla deľba práce. Tiež vznikli akési globálne poznatky o konštruovaní traktorov. Ak v zetore pre traktor Kryštál vymysleli Československí konštruktori veľkú priestrannú kabínu, tak ten poznatok si neskôr osvojili aj v Rusku aj inde po svete. Globalizácia na úrovni poznatkov a vedomostí. Civilizácia Človekov na planéte začala nakopovať poznatky o svete v globálnom merítku.


Informácií už máme tony. Traktory máme výborné. Jedno pole poorie jeden človek jedným traktorom za deň. Ľudia majú voľný čas. Ale zotrvačnosť ľudí zatiaľ brzdí evolučný skok. Ľudia trávia volľný čas pri tlevízore.
Aktuálne sa prehodnocuje koncepcia chápania sveta. Je potrebné sa posunúť ďalej. Starý zákon sa musí hodiť do koša a sa musí pristúpiť inak k zdokonaľovaniu kultúry a koncepcie. Jendoznačne sa globalizácia ako proces zastaviť nedá. Ľudstvo z rôznych častí sveta si musí zdieľať poznatky o svete. Mohli by sme povedať, že poslednú antiglobalizáciu vykonala KRC keď spálila / skryla všetky knihy obsahujúce poznakty minulých dôb.
 
Naposledy upravené:
Naspäť
Top Bottom