Ivan David zajímavě popisuje detaily z jednání a hlasování eu-parlamentu o grýndýlovštině (zákaz prodeje nových aut se spalovacími motory v roce 2035, norma Euro 7). Taky komentuje personální změny ve vedení koncernu VW.
Že by se vítr začal obracet?
V Europarlamentu jsme hlasovali o návrhu nařízení, kterým se mění dosavadní nařízení (EU) 2019/631. Jedná se o zpřísnění výkonnostních norem emisí CO2 pro nové osobní automobily a nová lehká užitková vozidla v souladu s ambicióznějšími cíli Unie v oblasti klimatu.
www.parlamentnilisty.cz
18.02.2023
”V červenci loňského roku zareagovala na katastrofální výsledky prodejů nových aut koncernu Volkswagen zemská vláda spolkové země Dolní Sasko. Zemský premiér Stephan Wiel ze sociální demokracie po výměně resortů hospodářství za životní prostředí s koaliční stranou Zelených, i přes původní odpor koaličního partnera, prosadil, aby staronový ministr hospodářství Olaf Lies v dozorčí radě VW
použil zlaté akcie v držení spolkové země k prosazení odvolání Herberta Diesse z funkce předsedy představenstva automobilového koncernu.
…
Diess je elektromobilním fanatikem, který jednu z největších světových firem svým bezohledným prosazováním "elektrovize" málem přivedl k bankrotu. Už v roce 2021 koncern zachránily
od hluboké ztráty jen zisky z obřích spekulací s opcemi na nákup cenných kovů na londýnské burze. Diess a jeho kolegové k těmto hazardním operacím použili i veřejné prostředky, které do koncernu během hospodářské krize 2020 až 2022 napumpovala spolková vláda kancléřky Angely Merkelové (CDU). Velkými výpadky příjmů VW trpěl
už v roce 2021, kdy jeho
prodeje meziročně klesly o 20%. Kromě problémů s dodávkami součástek podle webu Autobild způsobila problémy v odbytu VW právě sázka na elektromobilitu. Diess přechod na elektroauta vnutil i dceřiným firmám jako Audi, které patřily ke špičkám v oboru.
…
Od válu nakonec Diesse a jeho kliku dostal způsob, jakým chtěli „řešit“ ekonomickou krizi, do níž firmu sázkou na elektromobilitu přivedli. V létě management VW odborářům oznámil
záměr zrušení až 1/3 všech pracovních míst v Německu. Na jeho odvolání se podíleli
odboráři z IG Metal, kteří zaměstnance zastupují, a mají několik míst v dozorčí radě. A také nemalý vliv v německé sociální demokracii . Protože se zděsili hromadného propouštění,
přiměli dolnosaskou zemskou vládu, aby zasáhla. I tak zůstala po elektropartě ve firmě hrozná spoušť.
V roce 2022 celkově klesly v Německu prodeje aut o 82%, což je nejhorší výsledek v dějinách Spolkové republiky.
…
Dceřiná firma VW
Škoda auto prodala meziročně o 11% méně vozů. Jde o nejhorší výsledek za 10 let. Zásadním způsobem se na něm podle webu Garáž podílelo ukončení výroby nejprodávanějších vozů Fabia. Poslední z nich sjely z výrobních linek v září. Podle stále ještě ve funkci působícího managementu Škody auto, jehož zprávu citoval Autoweb, muselo nejpopulárnější české auto ve výrobě „udělat místo“ dvěma novým elektromobilům, které mají jít do výroby podle původních záměrů předchozího nejvyššího vedení VW. Jak to nakonec bude, se podle zpráv od lidí ze Sdružení automobilového průmyslu, s nimž jsem o nařízení jednal, teprve uvidí. V posledních třiceti letech k nám trendy vždy přichází ze Západu. V tomto případě z Wolfsburgu, kde sídlí centrála VW.
…
Nový šéf VW Oliver Blume od svého nástupu do nejvyšší funkce v září razantně změnil kurz. Firma oznámila, že
neukončí výrobu spalovacích motorů, jak bylo již dříve oznámeno.”