V okrese Trenčín havarovalo lietadlo. Zahynuli štyria ľudia.

Um

Člen personálu
Dnes krátko po 15.00 h došlo k pádu malého lietadla pri obci Trenčianske Stankovce. Operačné stredisko Záchrannej zdravotnej služby na miesto vyslalo okrem pozemných ambulancií, aj vrtuľník Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby. Na mieste sa zatiaľ zistili štyri mŕtve osoby a niekoľko zranených.



Otváram priestor pre rozbor tejto (pravdepodobne) matričnej udalosti.
 
Otváram priestor pre rozbor tejto (pravdepodobne) matričnej udalosti.
Taky mne to napadlo. Datum havárie 22.2.2023.
Je tam pár zajímavých věcí, ale výpočet se mi moc nechtěl nerozběhnout, něco se objevilo, ale jako celek... nevím nevím.
Tak zkusím aspoň rekapitulaci, třeba to někomu pomůže.
Vycházím z článku na novinky.cz, který linkoval Um.

stroj registrován v Česku (proto v článku ta formulace “české letadlo”)
(připomínám, že “letadlo” není jen stroj létající ve vzduchu, ale i přezdívka pro >podvodné< pyramidové >hry< dle tzv. “Ponziho schématu” viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Pyramidové_schéma )
stalo se na Slovensku
(zřítilo se u obce Trenčianske Stankovce v okrese Trenčín - píšou “zřítilo”, což vyvolává dojem, že spadlo jako kámen z nebe, ale vzhledem k tvaru rozsevu trosek počítám spíše s tím, že padalo hodně “naplocho” a “dřelo o zem” - srovnej Krylovo "už zase ryjeme držkou v zemi")
letadlo provozovala slovenská letecká škola
zahynula 4-ř členná posádka = 4 Slováci, 2 z nich oficiální posádka (instruktor a žák), další 2 “letět neměli”, byli to 4 muži
(zde stojí za zmínku, že z hlediska výkladu “Slováci” vůbec nemusí být Slováci, mohou to být i slováci, tedy např. někdo pracující či bojující slovem nebo to mohou být v nějaké formě “odchovanci”, kteří byli vyškoleni/použili nějaké metody použité na Slovensku (nebo obojí) - viz letecká >škola< ze Slovenska; samotný “let” pak lze vnímat jako “kariéru” či “životní dráhu” někoho)
(ve videu TA3 zaznělo, že jeden z těch 2, co “letět neměli”, byl “policajt” - ale “policajt” není jen příslušník policie, může to být i někdo, kdo se chová jako “policajt” nebo jeho činnost je něco hlídat, zkoumat či vyšetřovat, podobně jako policajt)
typ letadla = dvoumotorové vrtulové malé letadlo “Diamond DA42 Twin Star”
diamond = diamant ~ klenoty
DA ~ да ~ ano
42 ~ 1942
Twin Star = dvojhvězda
(hvězda ale není jen na nebi či ve vesmíru nebo na vlajce; hvězda může být i někdo “mediálně“ známý; twin neznamená jen dvojče, ale i “spojený, úzce spjatý, propojený”, může tedy jít o 2 mediálně známé, úzce spolupracující osoby, z nichž jedna je v pozadí; u astronomických dvojhvězd je časté, že jedna z nich je větší/viditelnější, druhá menší a ani nemusí být vidět, nicméně navzájem se ovlivňují a obíhají kolem společného těžiště, z hlediska výkladu bychom mohli říct, že mají společné těžiště ”zájmu”)
výrobcem je Číňany vlastněná (původně rakouská) firma v Rakousku
(zde nemusí být důležité, že jde konkrétně o Číňany, důležité je, že vlastníkem je někdo v pozadí, kdo je "vnější", mimo firmu i mimo stát, nějaké nadnárodní elity)
V roce 2004 se DA42 stal prvním >dieselovým< letadlem s pevnými křídly, které bez mezipřistání přeletělo >severní Atlantik<.
(Když severní Atlantik, pak tady máme asociaci na NATO.)
První letadlo provozované na letecké biopalivo z řas - prostě slušné a progresivní letadlo.
Zasahovalo 11 hasičů, ale hasit nebylo co, neviděl jsem stopy po ohni.

“K tragédii mělo dojít při zkoušení vypnutí jednoho z motorů a jeho následného naskočení. To se běžně učí při takovýchto letech, ale tentokrát to asi byla příčinou havárie letadla.”
(tedy k tragédii došlo při pokusu vypnout polovinu “zdrojů” onoho “českého letadla”)

”Letadlo patřilo místní soukromé letecké škole. „Nad Trenčínem létalo prakticky každý den, ale nevím, kdo v něm seděl v čase havárie,“ řekl SME >Matuš<, který je studentem střední odborné školy letecko-technické v >Trenčíně<, která se nachází v těsném sousedství zmíněné letecké školy.”
(Matúš Čák Trenčiansky)

Trosky vypadají hodně drsně, je to úplně roztrhané na padrť. Přijde mi, že jsou to zbytky něčeho, do čeho se absolutně nemohli vejít 4 lidi, ani motory nejdou rozpoznat…
 
Naposledy upravené:

Pri havárii lietadla zahynul aj náš kamarát, píše polícia.​

Obeťami leteckého nešťastia, ktoré sa stalo v stredu v obci Trenčianske Stankovce v Trenčianskom okrese, boli muži vo veku 42 a 25 rokov z okresu Trenčín, 43-ročný muž z okresu Topoľčany a 26-ročný muž z okresu Spišská Nová Ves. Informovala o tom trenčianska krajská policajná hovorkyňa Katarína Kuzmová.
"Táto nehoda nami otriasla o to viac, že sme pri nej stratili aj kolegu a kamaráta Romana..."

Tady jsou rozepsané letecké nehody na Slovensku od r. 2015
 
Tak zkusím aspoň rekapitulaci, třeba to někomu pomůže.
Není pomoc jako pomoc, mě například to neustále tlačí k závěrům, s nimiž hluboce nesouhlasím, protože narušují mou představu politické budoucnosti našich národů v rámci společného suverénního státního útvaru. Ale co už, smutek stranou, padni komu padni.

Máme zde Trenčín, město ztělesňující slovenskou státnost: sídelní město suverénního vládce posledního reálného politického útvaru na území historicky obývaném slovenským národem, legendárního Pána Váhu a Tatier, Matúša Čáka Trenčianskeho.

V Trenčíně stojí vedle sebe dvě školy připravující budoucí kádry, které se jednou budou zabývat řízením, správou či technickou údržbou složitého supersystému (letadla); jedna plně podléhající státnímu řízení, druhá ovládaná soukromým vlastníkem. Může tedy jít o dva vedle sebe stojící konkurenční modely slovenské státnosti či "státnosti".

Model, na kterém "trénují" adepti soukromé školy - letadlo vyrobené v Rakousku, provozované českou společností, řízené slovenskou posádkou: státnost odvozená z rakouského mocnářství jakožto posledního historicky vzniklého politického útvaru zahrnujícího dané území (od rakousko - uherského vyrovnání zde můžeme abstrahovat), následně "spravovaná" uměle vytvořeným nástupnickým Československem, v jehož rámci Slovensko původně podléhalo českému řízení a obě části jako celek řízení vnějšímu, a konečně po několika historických přemetech zdánlivě ovládaná výhradně slovenskou posádkou, podléhající však výhradně vnějšímu řízení (soukromému vlastníkovi).

Členové posádky: řízení realizuje adept pod vedením instruktora, policista představuje dohled či dozor, poslední člen kolektivu "se veze".

Model selhal - v souvislosti s cíleným vyřazením motoru (řízené omezení zdrojů) v půli cesty mezi Trenčínem a Beckovem, tj. sídelním hradem a historicky nejstarší pevností Matúšovy državy, došlo ke srážce s "Matúšovou zemí" - reálným politickým zájmem historického slovenského národa. Letadlo - umělá státnost - bylo zničeno, posádka - dosazená řídící struktura - zahynula. Dostavilo se 11 záchranářů (GP) připravených hasit, nebylo už ale co zachraňovat.

Epilog: Příběh je z pozice pozorovatele komentován adeptem konkurenčního modelu státnosti, jméno Matúš nepokrytě odkazuje na matrici, v níž by obnova státnosti měla proběhnout.

Ale jak říkám: se svými závěry rozhodně nesouhlasím...
 
…mě například to neustále tlačí k závěrům…
3 poznámky:
i. jak kdysi upozornil jeden ze známých kolegů (si teď přesně nevzpomenu kdo, ale to “co” mi utkvělo :- ), v rámci 1 události se může prolínat několik matric a některé z nich mohou být i osobní
ii. možná jsi nenapsala všechno to, co Ti přišlo na mysl a s čím, jak říkáš, “nesouhlasíš”, protože to, co’s napsala, mně nevyznívá úplně beznadějně; připomínám, že aby vzniklo nové, musí staré nějakou formou zaniknout
iii. sám jsem sice začal formulací
…něco se objevilo, ale jako celek... nevím nevím.
ale při té rekapitulaci mne to nakonec někam přece jenom tlačilo. Závěr jsem sice nakonec vynechal, ale schválně, aby zůstal prostor. A vidím, že jsem udělal dobře.
Takže ještě nějaký čas počkám… :- )
 
Diamond DA42 Twin Star
plne instrumentalizovane zobrazeni dvoumotorove letadlo, patrici firme Diamont Aircraft s vyrobnimi pobockami v Rakousku, Kanade a Cine. Jako opci muze mit odmrazovaci system, takze pak muze letat v kazdem pocasi i celorocne. Preletelo pres Severni Atlantik do Evropy za 12,5 h bez tankovani. Muze letat na naftu, ale i na kerosin.Starsi typy jsou vybaveny nemeckymi motory Thielert Centurion, ktere se uz nevyrabi vzhledem ke krachu firmy. Nyni se pouzivaji motory rakouske firmy Austro Engine (AE) se sidlem ve Videnskem Novem Meste - Dolni Rakousko. Motory jsou ruzneho vykonu zde .
Vyrianty:
- DA 42 - jsou vyrabeny v Rakousku a Kanade
- DA42 L360 s motorem Lycoming IO-360- (134 kW), pohanenymi palivem AvGas misto Jet A-1 Tato varianta se pouziva v americkych leteckych skolach.
Dalsi typy jsou ruzne vylepsene at uz v aerodynamice, silou motoru (ruzni zahranicni vyrobci) nebo pristrojove podle ucelu vyuzivani letadla. Doporucuji si dat do prekladace. zde
Z predlozenych textu nevyplyva, jaky presne typ havarovaneho letadla to byl.
 
Máme zde Trenčín, město ztělesňující slovenskou státnost: sídelní město suverénního vládce posledního reálného politického útvaru na území historicky obývaném slovenským národem, legendárního Pána Váhu a Tatier, Matúša Čáka Trenčianskeho.
Slovenský národ obýval celú Panónsku nížinu do tureckej okupácie, Veľká Morava prešla plynule do Uhorska, takže nie je celkom presné tvrdenie že Matúšova zem bola posledným reálnym politickým útvarom obývaným slovenským národom. Možno časťou slovenského národa.
 
Ale jak říkám: se svými závěry rozhodně nesouhlasím...
Vynikajúca matrično-egregoriálna analýza.
mě například to neustále tlačí k závěrům, s nimiž hluboce nesouhlasím, protože narušují mou představu politické budoucnosti našich národů v rámci společného suverénního státního útvaru
nesúhlasíš preto, lebo osobne tvoja predstava vychádza z predošlých modelov, ktoré sa ukázali ako neudržateľné.
Už minule som tu písal, že zo svadby, kde slovenská nevesta nemá scelenú dušu, nič dlhodobé nevzíde. Ak chce český ženích slovenskú nevestu, musí brať nevestu celú, nielen hornú zem…@juraj115 to pochopil…
 
Naspäť
Top Bottom