Babrácke riadenie

Pomerne často sa stretávam s názorom, že Slováci robia veci takpovediac „na hulváta“. Nemám rád zovšeobecnenia, preto skúsim rozobrať, prečo si nemyslím, že sme horší napríklad od údajne poriadkumilovných Nemcov.

Myslím si, že veľkú časť riešení „na hulváta“ má na svedomí chyba riadenia. Teda babrák na mieste vedúceho alebo riaditeľa. Ako vieme, tak žiadna tabuľka či titul na dverách nezaručujú nikomu schopnosť riadenia.
Ak vydám zlý pokyn, tak sa nemôžem čudovať, že ho kolegovia alebo podriadení začnú robiť „na hulváta“. Skrátka, budú sa to snažiť lepiť najlepšie ako budú vedieť. Áno, mohli by to spraviť inak. Napríklad to odmietnuť spraviť s vysvetlením, že je to hlúposť. Ale skúste to spraviť v nejakej veľkej organizácii, ktorá je prerastená byrokraciou. Pomôžete si? Dovolím si tvrdiť, že nie. Keď k tomu pripočítam obrovský ekonomický tlak a hypotéku, tak si rozmyslíte, či budete dlhodobo oponovať vedúcemu. A tak sa mnohí snažia robiť ako najlepšie vedia. Ostatní sa k tomu postavia úplne rezignovane a robotu vyslovene flákajú, pretože v každom kolektíve je dostatok „ťažných koní“, ktoré to nakoniec odmakajú.
Všetko toto je ale už len následok, nie príčina. Keď sme pri príčine, tak kto je u nás vedúcim alebo riaditeľom? Najvypuklejšie to teraz vidno v politike, plagiátorstvo a neschopnosť tam doslova kvitne. Nebojme sa ale ukázať aj západnejším smerom, keďže drvivá väčšina nášho priemyslu je v zahraničných rukách a banku nemáme žiadnu. To bláznivé riadenie prichádza aj odtiaľ. Naopak len vďaka našej kreativite systém ako tak funguje a doposiaľ sa nezrútil. Nezrútil, ale keď sa už otriasa aj švajčiarsky bankový systém, tak je to výsledok ich riadenia. Resp. babráctva.

O čom je riadenie?​

Ako sa naučiť riadiť? Poslal by som každého vedúceho pracovníka do školy učiť. A nech si tam skúsi zadať žiakom hlúpu a nedomyslenú prácu. Následne im môže dať písomku a budem zvedavý, ako im všetkým naparí štvorky, päťky. Následne budem ešte zvedavší, ako dlho mu tento „systém“ vydrží. Ako potom zlé výsledky svojich študentov vysvetlí na predmetovej komisii a následne vedeniu školy či školskej inšpekcii. Možno to chvíľu bude fungovať. Deti sa ho budú báť, budú si platiť doučovanie a budú sa to snažiť kadejako polepiť. Na hulváta… Alebo bude dávať jednotky a celé sa to prevalí na maturitách či pri inej príležitosti. Skôr alebo neskôr sa však ukáže, aké vie zadávať úlohy a ako vie zapájať žiakov do vyučovania.
Ryba smrdí od hlavy. Ak chceme fungujúci štát, nesmieme nadávať na to, že Slováci robia veci na hulváta. Nerobia. Len sa snažia vo svojej neľahkej situácii spraviť veci najlepšie ako sa dá. Problém je (vždy) riadenie. Žiaľ, často je to riadenie zvonka, ktoré nás núti do vyšších výkonov, vyššej produktivity, ale len do momentu, až sa to celé zrúti. Nahrávajú tomu aj médiá, ktoré nás neustále napomínajú, ako máme nižšiu produktivitu než Nemci. Omyl, naša produktivita je vzhľadom k rozpadajúcemu sa štátu a dlhoročnému drancovaniu zdrojov ešte mimoriadne vysoká. Nemožno stále len tlačiť a ždímať. To presne robil neokoloniálny kapitalizmus doteraz a tento systém vidíme padať v priamom prenose. Skúška správnosti – keby bolo riadenie v poriadku, zrejme by sme nežili už 20 rokov v permanentnej ekonomickej kríze, nerástla by chudoba a sociálne napätie.
Musíme za každých okolností zabezpečiť, aby na vedúcich pozíciách boli tí najlepší a najschopnejší. Či už v škole (kde to začína) alebo vo vláde (kde vytvárajú zákony, ktoré nám ovplyvňujú život). Myslite na to pri najbližších voľbách.
 
Slováci robia veci takpovediac „na hulváta“.
Článok je v pohode, ale neobjasňuje prečo to, čo je na Západe cieľom riadenia, sa v Strede a na Východe stàva chybou riadenia, prečo sa na riadiace pozície u nás dostàvajú “ťuťmáci”. Ak by tento západný systém fungoval aj u nás tak korektne ako na Západe, nebila by tak do očí jeho protiľudská podstata, a my by sme sa postupne stali Zàpadom.
A toto naše egregory (slovanský i slovenský) nedopustia.
 
Článok je v pohode, ale neobjasňuje prečo to, čo je na Západe cieľom riadenia, sa v Strede a na Východe stàva chybou riadenia, prečo sa na riadiace pozície u nás dostàvajú “ťuťmáci”.
Ďakujem Ti za doplnenie. Myslím si, že na Západe bohatstvo (aj to ulúpené z východu) zväčšuje zotrvačnosť procesov. Kým sa ľudia "majú dobre", tak sa o politiku až tak zaujímať nemusia, lebo všetko naoko funguje. Naproti tomu v kolónii je zámer mať ťuťmákov, aby neprišli na to, komu vlastne slúžia. Nepotrebujú vzdelaných otrokov. Len po tú hranicu, aby vedeli odborne niečo zmontovať. Plus je tu ten moment dozorcov z táborov, ktorý si otestovali cez vojnu. Oni povykrúcajú tunajších bacharov a tí to samozrejme posúvajú ďalej na svojich podriadených. Prečo do fabriky, kde pracujú ľudia 50+ najmú väčšinou mladého človeka 20-30 do riadiacej funkcie? Vie možno jazyky a pracovať s PC, ale inak bude výborný bachar.

Zaujímavé je to napríklad teraz okolo Klusa. Kandiduje do Európskeho dvora audítorov. To sú v podstate dozorcovia eurofondov. EÚ vie, že sa tieto peniaze ulievajú a normálny audítor vie presne kam sa má pozrieť, aby to odhalil. Svojho času viceguvernér NBS deň pred odchodom z funkcie povedal, že EÚ používa eurofondy ako nástroj vydierania. Vedia, kto a ako kradne a v prípade neposlušnosti tej ktorej vlády to následne používajú ako páku. Jeho slová potvrdili tanečky okolo Poľska a Maďarska, keď im stopli fondy.
A sme u logiky veci - audítori tam zjavne chcú mať inú figúrku. Toto je atlantista, ktorého čoskoro možno spláchne iná vlna a to nepotrebujú.

Ešte jedna podstatná vec - nemožno do každého článku napísať všetko.
 
Lepší nadpis by byl skryté řízení. Co se týká řídících schopností, tak v praxi, ale nejsou na to etalony, tak velmi zjednodušeně u Čechů a Slováků je řízení asi tak "4x" kvalitnější než u Němců (zlaté "české dle mě i slovenské ručičky" a technologická špička v neuvěřitelně širokém spektru v tak malém Československu za Stalinova poválečném období a těsně po, jakmile jsou rozvázány ruce okamžitě dochází k rozkvětu velmi rychle). To jsou všechno lživé mýty, programování davu. O babráckém řízení by se dalo mluvit mnohem více například u těch Němců. Ale to poměřování je problematické, protože na osobní kvalitu řízení má vliv v první řadě kultura a tu zavádějí nesamostatné elity na pokyny páníčka (nepočítám tu skrytou hrstku, která ví co dělá - toho páníčka). Socialistická kultura byla tak nastavena, aby se podporovalo lajdáctví, ale po převratu to okamžitě vzalo za své, jakmile mohli pracovat lidé na "svém" hned se to zlepšilo, samozřejmě, že nějaká setrvačnost zůstala a někdo takový zůstal a navíc některé zmetky režim zase záměrně podporuje ať přímo nebo nepřímo.

Poznámka:
Lokajská tupá podřízenost a posedlost nadřazeností u Němců (dokrtína podřizuj se abys mohl podřizovat je jim dána snad přímo v mateřském mléce) je vydávána za disciplínu na to se snad nenecháme nachytat, když už víme jak se řídí sociální super systémy. Důsledky takové kultury jsou dnes již vidět, Němcům hrozí i vymizení, ale Rusko je zachrání, dříve to vypadalo, že se rozpustí v evropském Chalífátu (ještě tak mohou skončit).
 
Naposledy upravené:
O babráckém řízení by se dalo mluvit mnohem více například u těch Němců.
Veď to je pointa môjho článku. Nie je to tam napísané tak explicitne, ale to som už vysvetľoval aj popolvárovi - nemôžem si dovoliť písať veci tak priamo, ako by som si želal. Píšem to tu:

"To bláznivé riadenie prichádza aj odtiaľ. Naopak len vďaka našej kreativite systém ako tak funguje a doposiaľ sa nezrútil. Nezrútil, ale keď sa už otriasa aj švajčiarsky bankový systém, tak je to výsledok ich riadenia. Resp. babráctva."

Vlastne ani nechcem veci písať priamo, pretože vzdelávanie je postupný proces, nemožno hneď učiť derivácie, ak neviem ani len malú násobilku. Nehovoriac o tom, že ľudia by si mali robiť obraz sami, nemal by som byť ich modla, od ktorej budú hltať všetko ako z taniera.
 
Veď to je pointa môjho článku
Dle mě jsi to napsal dobře a "švejkovat je trochu nutnost" za současné situace. Mně ani tak nevadí media, kdy v jejich současné podobě je lhaní a překrucování norma. Dokud budeme otroci, lež bude v kurzu. Takže jsem reagoval spíše na to vyznění úvodu, kdy mě totiž překvapuje, že i "šikovní a dobří" lidé (nemyslím, zde na fóru, ale v mém osobním okolí) si neváží vlastního národa a nevidí jeho skutečný potencilál (ne náhodou se koncepce hodně chytla v Čechách a na Slovensku) a tak vedu s nimi "spor" (informuji, že je to naopak). S poznámkou, že část z nich už to vidí a dokonce i potvrzuje, aniž bych se ptal - jak to za hranicemi u sousedu chodí (mají tam třeba práci nebo známé).
 
Naposledy upravené:
Naspäť
Top Bottom