Čo by mala byť naša vízia

Yori

Člen
Oriho clanek ze 7.3.2023 z jeho Ekologickeho okenka. Dovolim si ho zde okopirovat, snad se nebude zlobit.

Mám sen o tom, že žijem s manželkou a s deťmi na samote na úpätí hory obklopený dubovým lesíkom a ovocnými a orechovými sadmi, pestujeme vlastné potraviny a chováme zvieratá v systéme, ktorý vyžaduje v priemere len dve hodiny práce denne a zabezpečuje sebestačnosť pre celú našu rodinu.


Lenže takýto sen je dosť sebecký ak sa to nezasadí do spravodlivého sociálneho, právneho a ekonomického systému:


  • 15 minútové mestá, kde k životu potrebné veci sú na 15 minút schôdze v rámci mestských častí, potraviny sa pestujú vo vertikálnych farmách a skleníkoch s tým, že mestské časti sú plné ovocnými stromami a kríkmi t.j. cyklus živín sa uzatvára na lokálnej úrovni.
  • Veci sa vyrábajú prevažne 3D tlačou z polotovarov ako kovový a keramický prášok, granulované ropné plasty, granuly z plastov z rastlinných olejov a nejedlých škrobov či z rastlinných látok z konope.
  • Budovy vyrábajú vlastnú energiu.
  • Finančný systém a ekonomika odráža fakt, že ide o výmenu energie medzi rôznymi entitami.
  • Právny systém je skôr laterálny ako hierarchický t.j. hľadá sa skôr kooperácia a konsenzus pri rozhodnutiach než konfrontácia a konflikt, ktorý skončí tak, že jeden sa dostane do podriadenej pozície.
  • Minimálny štátny aparát a štát zväčša nerieši manželstvá len berie na seba ťarchu registrácie.
  • Vzdelávanie je výsostne individuálne.

S pozdravom

Oracle 911

Zdroj: zde
 
Naposledy upravené:
Vzdelávanie je výsostne individuálne?

Ako je myslená táto veta? Neviem si predstaviť, že môže takto fungovať vzdelávanie. Učí sa pozorovaním, napodobňovaním a spoločným úsilím. Aj preto sa neučia deti len samostatne, ale často riešia úlohy vo dvojiciach, skupinách alebo väčších kolektívoch.
Podobne to funguje aj u dospelých, aj keď tí majú väčšiu schopnosť učiť sa individuálne, ale je im prínosom, ak to robia aj v spolupráci.
 
Vzdelávanie je výsostne individuálne?
A není to myšleno tak, že každý si bude rozhodovat, které obory studovat "dle srdce", dle vedení Boha a ne, že když se někdo rozhodne být pasáčkem krav, tak ho rodiče dotlačí ne ty budeš právníkem, protože to vynáší.

Poznámka:
Ve spravedlivé společnosti nebude žádné zaměstnání méněcenné (vlastně tam ani nebudou zaměstnání spíše bude různá Bohu libá činnost) . "Pasáčkem krav" také vyjadřuji vztah k biosféře, nebude to totiž otrocká práce pást někomu stáda, aby z toho měl zisk, ale zodpovědná práce hledající vyváženou spolupráci a používání biosfery bez pocitu nadřazenosti, ale naopak s pocitem sounáležitosti a vyžadující spoustu znalostí. (Jsem si vědom i druhé strany, že někoho přitahuje tato práce a zromantizuje si ji, protože si myslí, že se bude moci "ulejvat" a nebude muset přemýšlet a jen se volně prohánět se stadem).
 
Naposledy upravené:

Hlava štátu tiež poznamenala, že v Bielorusku by sa mal objaviť kult plnohodnotnej klasickej rodiny s dvoma a viacerými deťmi a stať sa životným štýlom Bielorusov. Všetky informačné a kultúrne sféry by mali pracovať na riešení tohto problému. Je potrebné ukázať, že deti sú veľkou radosťou a hlavným cieľom rodiny.
 
Mať deti je veľmi dôležitý plnohodnotný zmysel života, to je skutočne plán (vízia) rodiny (alebo aspoň ženy-matky na niekoľko desaťročí)

Deti majú tak v spoločnosti, ale hlavne v rodine mnoho funkcií. V rodine je to hospodárska (na „gazdovstve“) pomoc rodičom, v dospelosti je to pomoc rodičov deťom a opačne, neskoršie starostlivosť o starých rodičov potomkom – to je dôležitá motivácia pre ženy-matky, kto sa bude o vás (bezdené) starať, keď budete na dôchodku (aspoň sociálny kontakt), v podmienkach dnešného typu štát to nebude.

Žiaľ mnoho mladých žien uprednostňuje dnešnú osobnú kariéru na úkor budúcnosti – to je dnešná propaganda. Týka sa to aj mužov, pre ich lenivosť, pohodlnosť, sladký život dnes si neuvedomujú čo nastane v neskoršom veku. Ženy, ktoré majú ešte aké také pudy sebazáchovy sa stávajú slobodnými matkami aj keď ich život je pomerne náročný v tomto období.
 
Vzdelávanie je výsostne individuálne?

Ako je myslená táto veta? Neviem si predstaviť, že môže takto fungovať vzdelávanie. Učí sa pozorovaním, napodobňovaním a spoločným úsilím. Aj preto sa neučia deti len samostatne, ale často riešia úlohy vo dvojiciach, skupinách alebo väčších kolektívoch.
Podobne to funguje aj u dospelých, aj keď tí majú väčšiu schopnosť učiť sa individuálne, ale je im prínosom, ak to robia aj v spolupráci.

Súčasné vzdelávacie systémy vychovávajú stádo, konzumenta t.j. všeličo len nie tvorcu a ani to nemôže byť inak kvôli tomu, ako je školstvo postavené. Toto znamená aj to, že vzdelávanie by malo diať prevažne v rodine t.j. tam, kde je možný individuálny prístup s tým, že pri výchove a vzdelávaní treba brať do úvahy (nie nutne v tomto poradí):
  • vývojový cyklus dieťaťa resp. človeka;
  • záujmy dieťaťa;
  • poslanie dieťaťa ako jedinca;
  • pripraviť to dieťa na to, že sa bude musieť postarať sa o seba t.j. vypestovať si vlastné potraviny;
  • a v neposlednom rade mal by poslúchať svoje svedomie do dvanástich rokov života.
 
Vďaka za odpoveď. Podstatné je to slovíčko prevážne, lebo je tam široký rozpal. 60%? 75%?

To, čo si popísal, že sa má naučiť v rodine, sa môže učiť aj v škole. Samozrejme tá škola musí nejako vyzerať, nie ako tie dnešné. Ale možné to je. Nepodceňoval by som možnosti učenia sa v kolektíve rovnocenných detí.

Ono, keď opravíš rodinné prostredie, rovnako s tým opravíš aj to školské. Keď nebudú rodičia ekonomickí otroci, tak v tej chvíli zrejme bude spoločnosť na tom tak, že ani učitelia nebudú onuce.
 
To, čo si popísal, že sa má naučiť v rodine, sa môže učiť aj v škole. Samozrejme tá škola musí nejako vyzerať, nie ako tie dnešné. Ale možné to je. Nepodceňoval by som možnosti učenia sa v kolektíve rovnocenných detí.

Ono, keď opravíš rodinné prostredie, rovnako s tým opravíš aj to školské. Keď nebudú rodičia ekonomickí otroci, tak v tej chvíli zrejme bude spoločnosť na tom tak, že ani učitelia nebudú onuce.

Ľudia prestanú byť ekonomickými otrokmi a učitelia už nebudú onuce, ale to znamená je potrebný rozpad starého finančného a ekonomického systému a nábeh nových platobných systémov a novej ekonomiky t.j. bude tu prechodné obdobie, ktoré treba nejakým spôsobom skrátiť a ide to lepšie ak je v informačnom poli dajaká pozitívna pre pracujúcu väčšinu pozitívna vízia, a to je dôvod prečo som napísal svoju víziu.
 
Výborná analýza dnešného sveta autora Andreja Fursova a možné vízie vývoja na najbližších 5 až 10 rokov. Upozorňuje na ne aj zn. dasa na týchto stránkach :

Andrej Fursov: Tri roky, ktoré pochovali starý svet. Čo ďalej?

“Človek sa stáva surovinou”. Ako sa digitalizátori nabúrajú do nášho vedomia. A iné články.
 
Naspäť
Top Bottom