Elektromobily

@jik , tvoje slová by viac padli na úrodnú pôdu, ak by si nepoužíval absurdné argumenty, z ktorých je cítiť viac osobná zaujatosť, než racionálny postoj.
Můžeš to něčím podepřít?
Současná délka dálnic =~1400km se zabranou výměrou ~41km2
Silnice 1. třídy =~5800km se zabranou výměrou ~50km2 (část má více než 2 pruhy)
ostatní silnice =~ 50000km se zabranou výměrou ~ 250km2 (a nezahrnuji místní komunikace)
Na tom se provozuje 6,5 mil. aut - a kritickou propustnost představují silnice 1. třídy a dálnice.
Například chcete 1 000 000 aut navíc? Aby to nestálo, budete pro každé auto potřebovat 2 parkovací místa a patřičné místo na silnici 1. třídy a dálnice - teoreticky to je ~15km2, ale vzhledem k propustnosti měst (a výslovně uvádím, že plochu těchto komunikací takto narychlo neodhadnu, ale jen v Praze to bude pár desítek km2), se musí uvažovat alespoň dvojnásobek. Přitom zanedbávám provoz na silnicích 2. a 3. třídy. Pokud ten milión aut vyřadíme z provozu, můžeme stejnou výměru vrátit buď přírodě, nebo zemědělství. Toto není sranda
 
Můžeš to něčím podepřít?
Současná délka dálnic =~1400km se zabranou výměrou ~41km2
Silnice 1. třídy =~5800km se zabranou výměrou ~50km2 (část má více než 2 pruhy)
ostatní silnice =~ 50000km se zabranou výměrou ~ 250km2 (a nezahrnuji místní komunikace)
Na tom se provozuje 6,5 mil. aut - a kritickou propustnost představují silnice 1. třídy a dálnice.
Například chcete 1 000 000 aut navíc? Aby to nestálo, budete pro každé auto potřebovat 2 parkovací místa a patřičné místo na silnici 1. třídy a dálnice - teoreticky to je ~15km2, ale vzhledem k propustnosti měst (a výslovně uvádím, že plochu těchto komunikací takto narychlo neodhadnu, ale jen v Praze to bude pár desítek km2), se musí uvažovat alespoň dvojnásobek. Přitom zanedbávám provoz na silnicích 2. a 3. třídy. Pokud ten milión aut vyřadíme z provozu, můžeme stejnou výměru vrátit buď přírodě, nebo zemědělství. Toto není sranda
Nechcem sa s tebou hádať. Tiež si myslím, že aut je priveľa. Len poukazujem na to, ako na mňa pôsobia niektoré tvoje argumenty (nie všetky! mnohé sú ok).
 
Pamätám si, ako sa moja neter sťažovala, že si pripadá ako chudera, keď vodí do školy deti peši v daždi, kým iní sa tam vozia na autách. Len oni chodia v daždi peši.
Pre jedného chudera, pre iného správna príprava detí na tvrdé životné podmienky. Denno denne počujem od kolegov keci ako vozia deti do škôl po meste. Okolo 7:00 - 7:30 je to katastrofa na cetách, lebo všetci rodičia furikujú svoje deti do škôl. Potom od 15 00 - 16 00 po obede je to to isté. Normálne by som zaviedol kontroly ráno na cestách a polícia by rafala pokuty 500 + za furíkovanie detí do škôl. A to nie preto, že rodičia plytvajú zdrojami, ale preto že okrádajú svoje deti o možnosť sebarozvoja, nedovolia im ani do školy ísť pešo. Keď som bol ja malý tak v 15 tich sme bežne šli cez kopec zo školy, to je 2 - 3 km do poriadneho kopca a potom z kopca. Tam si človek pekne vytrénuje telo. A nie ako tie mľandre, ktoré vozia rodičia do školy. Áno, samozrejme, niektorí rodičia to majú po ceste, ale to je tak 15 % zbytok je to úbohé furíkovanie detí, ktoré spôsobuje totálnu zanedbanú výchovu detí - rodičia chcú pre deti všetko len dobré, a tie keď vyrastú tak sú doslova paralyzované, lebo nie sú pripravené na život, ani lístok na MHD si nevedia kúpiť.
 
Naposledy upravené:
Pritom školu mali od domu 500 metrov. Po tej istej trase som chodieval do školy aj ja a stovky iných detí v tej dobe, za každého počasia, a nikto sa nesťažoval.
Detto aj u nás, ako decko som to mala nejakych 350m, a to už ako druhaci sme chodili hrdí s klúčom na krku a dokonca sme na I.stupni mali striedavé vyučovanie doobeda a poobede lebo bolo málo tried. Teraz si neviem druháka poslat samého pešo do školy, za a: pri premávke a chaose ktorý je dnes, za b: zo strachu že by ma niekto udal že som nezodpovedná matka.....
 
pri premávke a chaose ktorý je dnes
Potvrzuji hodně rodičů se bojí a i je trochu chápu, aut je tolik, že je často problém přejít ulici a znáte děti zapomenou se - něco je zaujme. Potvrzuji, že když jedu ráno kolem školy někdy v tu dobu, tak tam auta hojně parkují (to za nás nebývalo). Nicméně zrovna v mém okolí se hodně dětí dopravuje autobusem i vlakem již od první třídy z obcí v okolí (mladší hlídají starší, třeba sourozenci nebo starší děti sousedů, ale někteří jsou i dostatečně samostatní již od první třídy), ovšem je to montessori škola.
 
Naposledy upravené:
Nechcem sa s tebou hádať. Tiež si myslím, že aut je priveľa. Len poukazujem na to, ako na mňa pôsobia niektoré tvoje argumenty (nie všetky! mnohé sú ok).
Co se Ti nelíbilo? To vraždění? To jsem napsal schválně.
Řidičák mám od "starých dob". A pamatuji, že tehdy světlomety, čelní sklo i chladič byly plné much, motýlů, vos i včel. Dnes je to všechno skoro čisté. Kolik hmyzu ubylo? Tak 90-95 %. Hloupost? Ne, podřezávání si vlastní větve. Posledních pár let pozoruji, že kosi na podzim jsou hubení - nestačili se na zimu vykrmit. Dřív jen v naší ulici na jaře zpívali tři kosáci - letos byl jeden. Na polích a lukách nedaleko od nás zpívali 3 skřivani, potom byli dva a když nějací mladí pitomci začali jezdit po louce (a v lese) na krosových motorkách (když mě vidí, tak mě zdaleka objíždějí) - tak v létě zůstal jediný. A to mimo jiné znamená, že v případě rozmnožení nějakého žrouta ho ptáci nestačí zvládnout - a přijdou další pesticidy. A to mluvím jen o hmyzu. Mám zkusit další - zdá se Ti, že s dešťovými srážkami je vše v pořádku?...
Toto si nechceme uvědomit. A není to o žádných "emisích", "oteplování" a podobných pitomostech.
 
Naposledy upravené:
Elektromobily - áno, či nie?
Problematika elektromobilov sa rozoberala, a to dosť podrobne, tu, či na predošlom fóre už dávnejšie a podrobne.
Problémom sú terajšie lítiové batérie - ich životnosť, systém dobýjania, ekologická záťaž a nebezpečenstvo požiaru.
Až sa vyrieši problém s efektivitou, spoľahlivosťou a ekológiou “šťavy” pre elektromotory, tak spaľovacie motory v osobnej doprave už nebudú dominantné. V mestskej doprave budú úplne vytlačené.
A minulosťou sa stanú aj tie veľké “kravy” - SUVčká na cestách.
Ešte raz, problém nie sú elektromobily ako také, problémom je presadzovaný systém líthiových batérií. A ten nebude zmenený, pokiaľ sa nezmení koncepcia riadenia - zotročenia spoločnosti, pretože presadzovaný systém líthiových batérií je toho nástrojom - nástrojom uväznenia ľudí skrze obmedzenie ich mobility.
Som presvedčený, že v budúcnosti sa elektromobily presadia, pritom netvrdím, že spaľovacie motory sa úplne stanú minulosťou. Majú svoje výhody a opodstatnenie tam, kde je elektromobilita zraniteľná. Je to ako benzín versus diesel. Diesel je vhodnejší na dlhé trate, na medzimestskú prepravu, do mesta je vhodnejší benzín.
 
Naposledy upravené:
Co se Ti nelíbilo? To vraždění? To jsem napsal schválně.
Řidičák mám od "starých dob". A pamatuji, že tehdy světlomety, čelní sklo i chladič byly plné much, motýlů, vos i včel. Dnes je to všechno skoro čisté. Kolik hmyzu ubylo? Tak 90-95 %. Hloupost? Ne, podřezávání si vlastní větve. Posledních pár let pozoruji, že kosi na podzim jsou hubení - nestačili se na zimu vykrmit. Dřív jen v naší ulici na jaře zpívali tři kosáci - letos byl jeden. Na polích a lukách nedaleko od nás zpívali 3 skřivani, potom byli dva a když nějací mladí pitomci začali jezdit po louce (a v lese) na krosových motorkách (když mě vidí, tak mě zdaleka objíždějí) - tak v létě zůstal jediný. A to mimo jiné znamená, že v případě rozmnožení nějakého žrouta ho ptáci nestačí zvládnout - a přijdou další pesticidy. A to mluvím jen o hmyzu. Mám zkusit další - zdá se Ti, že s dešťovými srážkami je vše v pořádku?...
Toto si nechceme uvědomit. A není to o žádných "emisích", "oteplování" a podobných pitomostech.
Plně souhlasím, neřekl bych to lépe. Za mě přidám ještě motýly a můry.
 
A pamatuji, že tehdy světlomety, čelní sklo i chladič byly plné much, motýlů, vos i včel. Dnes je to všechno skoro čisté. Kolik hmyzu ubylo? Tak 90-95 %. Hloupost? Ne, podřezávání si vlastní větve.
To zní skoro tak, jako by za to mohla auta.
 
To zní skoro tak, jako by za to mohla auta.
Né jen. Je třeba číst. Byly uváděny led a další světla. A nezanedbal bych ani vliv přibývajících frekvencí ve všech pásmech vlnového kmitání a kmitavého vlnění. Nesmyslná ochrana zvěře, která na dané území nepatří, vysušování mokřin, kácení kde jde, jen ať to sype... Kdo chce vidí, slyší a cítí. Kdo ne,.....
 
Naspäť
Top Bottom