Můžeš to něčím podepřít?@jik , tvoje slová by viac padli na úrodnú pôdu, ak by si nepoužíval absurdné argumenty, z ktorých je cítiť viac osobná zaujatosť, než racionálny postoj.
Současná délka dálnic =~1400km se zabranou výměrou ~41km2
Silnice 1. třídy =~5800km se zabranou výměrou ~50km2 (část má více než 2 pruhy)
ostatní silnice =~ 50000km se zabranou výměrou ~ 250km2 (a nezahrnuji místní komunikace)
Na tom se provozuje 6,5 mil. aut - a kritickou propustnost představují silnice 1. třídy a dálnice.
Například chcete 1 000 000 aut navíc? Aby to nestálo, budete pro každé auto potřebovat 2 parkovací místa a patřičné místo na silnici 1. třídy a dálnice - teoreticky to je ~15km2, ale vzhledem k propustnosti měst (a výslovně uvádím, že plochu těchto komunikací takto narychlo neodhadnu, ale jen v Praze to bude pár desítek km2), se musí uvažovat alespoň dvojnásobek. Přitom zanedbávám provoz na silnicích 2. a 3. třídy. Pokud ten milión aut vyřadíme z provozu, můžeme stejnou výměru vrátit buď přírodě, nebo zemědělství. Toto není sranda