Body 1,2,3 má zabezpečiť umelá inteligencia.
Takto si to viem predstaviť - na základe toho, čo človek pozerá na youtube, aké lajky dáva , čo číta, vytvoria obraz jeho volebného názoru. Napríklad keď číta denník N a lajkuje kisku, tak isto ho bude voliť. Samozrejme, tiež sa zíde zvuk zo smartfónov ako reakcia na reklamu opačnej strany. Ak mikrofón započuje negatívne reakcie na facebukom ponúknutú reklamu o ficovi, tak jednoznačne umelá inteligencia vyhodnotí, že aktuálny používateľ je "lepšie informovaný" - v zmysle, lepšie vygumovaný a bude voliť toho koho chceme my. Ako reakcia na to bude :
1. Začnú chodiť nášmu človeku reklamy o tom aký podstatný je jeho hlas, čo všetko môže zmeniť. Reklamy nútiace človeka ísť voliť. Ak však človek chce voliť fica a nie kisku tak mu budú chodiť reklmay a články o tom, aké zbytočné sú voľby. Dokonca neziskovky budú vytvárať falošné agregory, kde budú môcť ľudia trúchliť nad tým ako nič nezmôžu a voliť sa neoplatí. Samozrejme takýto agregor bude ponúknutý ficovoličovi.
2. Tu by som si vedel predstaviť ako politická strana na základe údajov z fb ponúkne istým používateľom fb zľavu na taxík. Dneska má veľa ľudí v mobile aplikácie na privolanie taxíku. Tu náhodou kiskovoličovi príde na fb reklama o zľave 50 - 100 % na taxi v ten deň. Úplne náhodne to bude v deň volieb. Samozrejme ficovoličovi stúpne v ten deň cena za každý taxi o 100 - 150 % s výhovorkou, že v ten deň je taxi preťažené. Prípadne si viem aj predstaviť, že náhodne ficovoličovi v ten deň nebude fungovať ani jedna aplikácia pre privolanie taxi. Alebo ešte lepšie, ficovolič taxi objedná ale požiadavka sa u taxikára nezaregistruje.
3. Toto je dosť vágna špecifikácia. Ale vlastne hovorí, že nedovoliť účasť v médiách ficovi a podobným ľuďom, čo nemajú správne názory. Ale aj čo môžeme vidieť, spomína sa "poskytnout k němu alternativní pokrytí". To znamená, že majú vsadiť na kartu zámeny. Cez volebné obdobie maximálne propagovať kriváka s pochybnou minulosťou. A testne pred voľbami krivák sa stiahne, kvôli svojej minulosti ALE POVIE SVOJÍM VOLIČOM aby radšej namiesto neho volili alternatívu. Alternatíva ako aj krivák je pripravený tým istým táborom. Tábor od začiatku plánoval takýto scenár. Médiá ako aj voliči už nebudú mať dostatok času analyzovať alteratívneho kandidáta ale voliči ho budú voliť, pretože "krivák" odporučil. A krivák im pripadá seriózny, lebo mal toľko charakteru aby "sám odstúpil".
Ako sa proti tomu brániť?
1. Zistíme, či je volič dostatočne informovaný. Ku každému kandidátovi sa na hárok dopíše kontrolná otázka.
Ak volič nesprávne zodpovedá kontrolnú otázku, tak jeho hlas prepadne. Kontrolná otázka musí byť krátka, jednoznačná a vytvorená zo slov, čo kandidát povedal. Prípadne rovnaká otázka pre každého - "Podporuje váš kandidát posielanie zbraní ukrajine?"
2. Zadarmo mestská, hromadná doprava
pre každého. Taxíkári by v ten deň dostali voľno.
3. Čas v TV, počet reklám v TV, počet článkov na platforme, počet pozitívnych-negatívnych slov v článku, počet reklám na platforme, čas umiestnenia na viditeľnom mieste platformy by sa počítal pre každého kandidáta v priebehu 2 hodín. To by krásne vedela zvládnuť umelá inteligencia
V prípade, že by nejaké informačné médium (google napr) preferovalo konkrétneho kandidáta, tak by ihneď schytalo zákaz činnosti do vyhlásenia výsledkov konečných volieb. V prípade, že by sa volilo v 2 kolách tak by bolo informačné médium odstavené aj počas druhého kola volieb. To by pokrýval zákon o ovplyvňovaní volieb tretími stranami.
Médiá majú len prinášať informácie a nie manipulovať verejnou mienkou. Aj keď inFormácia samotná formuje názor človeka. Rozmýšľal som aj o úplnom odstavení sietí 2 týždne do volieb, ale to nevyzerá ako správany krok, pretože blokovaním sa nedá obmedziť šírenie informácie. Lepšie je využiť samotné manipulovanie vo svoj prospech. Ideálne by bolo podstrčiť svojho kandidáta opačnej strane. Pred voľbami by ho do nebies vynášali a po voľbách by zvolený otočil o 180 stupňov.
Keď tak ďalej rozmýšľam, tak dneska vo voľbách nebojujú kandidáti, ale bojujú proti sebe infromačné štruktúry. Takže napríklad Fico nebojuje proti matelkovi. Fico bojuje proti matelkovi a denníku N, denníku SME ..... Takže v predvolebnej kampani Fico nemusí rýpať do Matoviča. Ten je len figúrka. Fico musí spochybniť dôveryhodnosť médií propagujúcich matelka. Napríklad frázou "matelka podporuje denník N ktorý každoročne propaguje pochod LGBTXY" plus by sa k tomu pridal obrázok toho degeneráta, ktorý sa na tom LGBT festivale prezliekol za vysávač. Alebo by sme mohli zájsť ešte ďalej ako to spravili v Rusku. 2 týždne do volieb vytiahnuť na určité nepriateľské médiá, zákon o zahraničnom financovaní, a všetky diverzné platformy by sa museli registrovať ako zahraničný agent. Tiež by to museli mať umiestnené na hlavnej stránke a dobre viditeľné.