Jen to tedy dopřesním s těmi Svatoplukovy pruty. Kdyby to šlo využít někde na větším shromáždění - na pódiu by se sešly 3osobnosti z našich dějin, každá by přečetla krátký projev (projev k národu, vlastenecky zaměřený, nenásilný, nabitý pozitivními smysly v rámci tvořivosti KSB - cca 1xA4) a následně by svázaly 3 rozdělené pruty do jednoho společného svazku.
K těm projevům. Něco v tomto duchu.

Kníže Václav

Všichni jistě znáte „legendu o blanických rytířích“. Kdy spící rytíři v hoře Blaník vyjedou v čele se sv. Václavem na pomoc českému národu, až mu bude nejhůře. Nevěřte tomu. Je to jenom pohádka pro dav, pro ovce, aby jste po sobě nechali šlapat a nebránili se. Že není českému národu nejhůř, proto že kníže Václav ještě nevyjel v čele blanických rytířů. Tato legenda se pouze hodí mocenským elitám, aby se lépe panovalo nad českým národem. Aby se zdejší národ lépe řídil, aby se nebouřil, neprotestoval a nereptal. Aby poslušně sloužil a platil daně.

V dobré víře a v daných dějinných okolnostech české knížectví přistoupilo na platbu tributu – tzv. dani za mír. Tj. vyvádění zdrojů z našeho národa do rukou cizích elit, v té době zosobněné vládnoucí šlechtou východofranské říše. Jestli to byla chyba, omyl, nebo výběr možnosti mezi menším či větším zlem? Nechme již historii historií a pojďme budovat lepší budoucnost pro naše děti. Protože děti představují budoucnost. Kdo si nepřeje dobro pro děti, nepřeje si ani budoucnost. Mír se nebuduje za peníze. Odvádění tributu (kontribucí), to je jen jiná forma otroctví.

Přestaňme se hrbit a sklánět se před vládnoucí vrstvou. Jak řekl Friedrich Schiller: „Ti velcí přestanou vládnout, když se ti malí přestanou plazit.“ Proto přestaňme se plazit a odevzdávat svojí moc do rukou zlých elit. Přestaňme vyvádět bohatství našeho národa do rukou někoho jiného. Tím okrádáme naše děti. Mysleme nejen na naše děti a naše blízké. Přejme si pro ně dobro. Budujme dobro ve vzájemné spolupráci druh s druhem. Budujme spolupráci mezi národy. Ale ne jako řídící mocenské centrum a kolonie. Budujme spolupráci mezi národy za respektu jeden k druhému. Na základě rovnocenných vztahů a důvěry.


mistr Jan Hus:

V minulosti jsem pravil: „Proto věrný křesťane, hledej pravdu, slyš pravdu, uč se pravdě, miluj pravdu, mluv pravdu, drž pravdu, braň pravdu až do smrti; neboť pravda tě vysvobodí od hříchu, od ďábla, od smrti duše a konečně od smrti věčné, jenž jest odloučení od věčné milosti Boží.“

Dnes bych rád toto slova upravil. Vyřčená slova by neměla být určená jenom křesťanům, ale všem lidem na planetě Zemi. Planeta Země je určená všem lidem na ní žijícím. Bůh jistě nestvořil Zemi jenom pro křesťany, nebo hinduistu, nebo muslimy. Zemi jsme obdrželi všichni ve společné opatrovnictví. Tuto Zemi je potřeba chránit, ne ničit. Vzájemnou spoluprací nejen mezi národy máme budovat Království Boží zde na Zemi. Na válkou. Protože Válka přináší jenom neštěstí, bolest a smrt. Navíc je válka jako nástroj mocenských elit užitečná k pohánění hospodářství (ekonomiky), udržování populace v přijatelném početním stavu a především jako zdroj rituální krvavé oběti, kde ZLU je jako nejvyšší oběť přinášena lidská bytost. Ne ve zlu, ve válce, v bolesti a neštěstí je budoucnost. Budoucnost je v Lásce, pochopení a spolupráci nejen mezi národy. Budoucnost není v nechápání řídících procesů mocenských a vládnoucích elit. Budoucnost je v srdci a mysli každého z nás. Budoucnost je v konceptuální moci každého z nás.

A proto: „Všichni Lidé, hledejte pravdu, slyšte pravdu, učte se pravdě, milujte pravdu, mluvte pravdu, držte pravdu, braňte pravdu až do smrti; neboť pravda Vás vysvobodí od hříchu, od ďábla, od smrti duše a konečně od smrti věčné, jenž jest odloučení od věčné milosti a pravdy Boží.“



Ještě by to chtělo významnou osobnost ze SR.
 
Ľudovít Štúr
Člověk slovanský, spojený s přírodou svazkem nerozlučitelným, obzírá se na ni ustavičně, nachází v ní položení duše své zobrazené, úkazy její béře za význam stavu svého i událostí jeho se týkajících, a příroda na vzájem ponouká jej, aby jí i hnutím jejím rozuměl a zobrazil si na nich stav svůj i city své duše.
-
"Ale človek nevychováva sa preto, aby len žil, ale hlavne preto, aby niečo pre svojich, pre obec svoju vykonal, aby sa jej užitočným stal, on sám si je len druhým, lebo to prvé je vyššie a vznešenejšie nad jednotlivca."
(Život domáci a pospolití. In: Slovenskje národňje novini, 1845, č. 25
prezident Husák
Sládkovič, Pavol Országh Hviezdoslav . . .

Slovenský maršal Andrej Hadik

knieža Pribina atd.
 
Naposledy upravené:
Opět něco připíši.

Posledním časem mě „pronásledovali kníže Václav a J. Hus – viz. výše. A ze Slovenské republiky nikdo. Tak jsem v klidu dočetl Základy sociologie 5 a zabořil jsem se do knihy „Slovenské obrázkové dějiny“. No a a pak mi to včera před spaním „secvaklo“. Knihu jsem odložil a ještě se rychle podíval na internet. A tam: Slovenská vláda padla.


Co mi došlo:

1) Pokud se má přes vzájemnou spolupráci tvořit pozitivní budoucnost, je potřeba, aby 3. odkaz byl vytvořen ve slovenském jazyce.

2) Ve výše uvedené knize v podstatě nevystupují žádné ženy. A to je chyba společnosti, kterou je nutné poupravit. Poslední dobou mě ovšem „pronásledují“ nejen političky. Tzn. 3. postavou by měla být žena. Klidně „obyčejná, prostá“ žena (matka). Slova obyčejná, prostá jsou v uvozovkách – on totiž nikdo není obyčejný. Každý je totiž něčím originální. Jak říká M. Kuffa: "Ježiš postavil muže a ženu na jednotnou úroveň (pozn. Před Bohem jsme si rovni. Ne rovni v pohlaví. Žena je žena a muž je muž a společně maří tvořit domov pro nová pokolení). Zrušil nadřazenost muže nad ženou".

3) Neměla by to být žena z minulosti, ale ze současnosti. Domnívám se, že by bylo vhodné pozitivně ovlivnit minulost, propojit jí se současností a tím ovlivnit budoucnost. Žena (tedy nejen žena) dává život dětem a děti jsou budoucnost.
 
K těm projevům. Něco v tomto duchu.

Kníže Václav

Všichni jistě znáte „legendu o blanických rytířích“. Kdy spící rytíři v hoře Blaník vyjedou v čele se sv.​
Moc se mi to líbí. Děkuji Ti. "Staré pověsti české" jsou také cinknuté, co si budeme povídat.
Ale ještě to posunu trochu dál, s dovolením, navrhuji takovou husitskou, nepodlézavou (= nekorektní) úpravu, aby se to líbilo i Wagnerovcům, Kadyrovcům a vůbec všem, co se za nás bili a i teď bijí a přicházejí i o životy:

..Tuto Zemi je potřeba chránit, ne ničit. Vzájemnou spoluprací nejen mezi národy máme budovat Království Boží zde na Zemi.
Ale i válkou, je-li budování Království Božího na Zemi ohroženo. Přestože válka přináší neštěstí, bolest a smrt. I válka, bolest a dočasné neštěstí se musí podstoupit, je-li potřeba, pro budoucnost našich dětí.
Budoucnost je v Lásce, pochopení a spolupráci ..
 
Naposledy upravené:
..Tuto Zemi je potřeba chránit, ne ničit. Vzájemnou spoluprací nejen mezi národy máme budovat Království Boží zde na Zemi.
Ale i válkou, je-li budování Království Božího na Zemi ohroženo. Přestože válka přináší neštěstí, bolest a smrt. I válka, bolest a dočasné neštěstí se musí podstoupit, je-li potřeba, pro budoucnost našich dětí.
Budoucnost je v Lásce, pochopení a spolupráci ..
Ďakujem, že si slovami popísal časť toho posolstva, ktoré v sebe nesie bojová zástava SNP2, ktorej zlatý symbol je na hornej lište tohto webu (pre mnohých tá červená vlajka s tým “čínskym” znakom).
 
Naspäť
Top Bottom