Vojenská technika

Ferry

Člen

Ukrajinskí vojaci utiekli pred ruským „Terminatorom“​


Docela vtipný článoček o tom, ako sa ukrajinci stretli s ruským terminatorom. Terminator to je na diaľku ovládaný menší tank, bez posádky. Je určený na likvidovanie živej sily ale hlavne na likvidovanie tankov. Je to niečo, čo americký vojaci vidia len vo filmoch. Pritom Rusi už pomaly skúšajú nasadzovať takéto novodobé zbrane.
Terminátor nie je jediná nová zbraň nasadená na ukrajine. Aj stíhačky SU57 si tam zalietali. Potom najnovšie mínovacie systémy, ktoré mínujú polia vo vzdialenosti niekoľko desiatok kilometrov. Západu bude trvať desaťročia, kým dobehne rusko v oblasti zbraní. Alebo to bude tak ako po Stalinovi, kedy západ jednoducho vykradol všetky technológie od fašistov aj od ZSSR.
 

Ferry

Člen

USA a Izrael pozastavili ku koncu roka 2022 lety stíhačiek F-35, so spoľahlivosťou lietadiel sa trápia aj ďalší užívatelia…​


Izrael uzemnil svoje lietadlá F-35I v roku 2022 už aj predtým, konkrétne v júli – po identifikácii problémov s nefunkčnosťou vystreľovacieho sedadla, mimochodom v rovnakom čase uzemnili svoje lietadlá F-35 aj Američania. A nekonečným problémom s lietadlami F-35 čelil aj ďalší užívateľ – Národný výbor pre obranu parlamentu Južnej Kórey v októbri zistil, že lietadlá F-35 juhokórejských vzdušných síl trpeli viac ako 18 mesiacov – v období od januára 2021 do júna 2022 – celkom 234 nedostatkami, pričom medzi nimi bolo 172 prípadov s klasifikáciou „neletuschopný“ a 62 prípadov vyhodnotených ako „nedokáže vykonávať špecifickú misiu“. Na dôvažok, 117 prípadov „neletuschopných“ a 45 prípadov „nedokáže vykonávať špecifickú misiu“, ku ktorým došlo ešte v roku 2021, zaznamenalo v prvej polovici roku 2022 len malé zlepšenie.

„Schopnosti lietadiel F-35 uskutočňovať bojové operácie v prípade vojny na Kórejskom polostrove boli v tom čase vládnymi predstaviteľmi vážne spochybnené“ – píše sa na portáli militarywatchmagazine.com.

Ako sa už pár krát hovorilo, tie F35 slúžia ako nástroj na násilné vymáhanie finančných prostriedkov z kolónií, ktoré vlastnia USA. Ako bojové lietadlá nestoja za nič.
V článku na videu, sa ukazuje ako F35 nedokáže zvládnuť vertikálne pristátie a sa vybúra. S vertikálnym štartom ako prví experimentovali Rusi ešte v ZSSR roku 1975 kedy vykonštruovali Jak-141. Samozrejme, že po čase pochopili, že stíhačka nie je vrtuľník a ani vrtuľník nie je stíhačka - preto nechali vertikálny štart vrtuľníkom a horizontálny štart stíhačkám. Potom o 40 rokov prišli USA na to, že stíhačka s vertikálnym štartom bude super reklama na akýkoľvek lietajúci šrot a tak ten šrot vybavili takým typom štartu. Netreba ani hovoriť aké nepoužitelné to je.
 

Ferry

Člen

List The New York Times však píše, že približne tretina z týchto diel je už nefunkčná. Najviac sa vraj kazia americké M777, ktoré dostali na Donbase prezývku „Tri sekery“.

„Naše oddiely na zber trofejí študovali tieto zničené delá,“ tvrdí dôstojník 1. armádneho zboru DĽR s volačkou Klim. „Väčšina má opotrebované závery a hlavne. Veľmi je vidieť, že ich konštruovali nie na veľkú vojnu, ale skôr na konflikty malej a strednej intenzity. ´Tri sekery´ prijali do výzbroje relatívne nedávno, v roku 2005. USA vtedy bojovali v Iraku a Afganistane. Na tamojšie bojiská boli ideálne.“
Slušne sa predstavili aj na Ukrajine, dodáva donecký vojak. Lenže kvôli konštrukčným osobitostiam sú pomerne menej spoľahlivé, ak ich porovnáme s delami 152 mm kalibru, takými, ako je Msta-S, Msta-B a Gyacint, ktoré má vo výzbroji ruská armáda. Západné delá zaostávajú dokonca aj za našimi starobylými húfnicami D-20.

Zaujímavý pohľad. Vlastne povedali, že kapitalizmus so svojím modelom "všetko pre zisk" nie je schopný vyprodukovať poriadnu vojenskú techniku. Pozerajú ako na všetkom ušetriť. Testy nedostatočné. Potom keď sa taká technika dostane na bojisko tak sa kazí jedna radosť. Počul som, že aj ruské delá sa opotrebúvajú. Lenže rusi sa s tým nepárali, vytvorili jednoduchý mechanizmus, pomocou ktorého sa dá rovno na bojisku vymeniť hlaveň dela. Lenže z takej rýchlej výmeny hlavne dela by kapitalista nemal žiaden zisk. Preto musia západné delá pekne krásne späť kdesi do "autorizovanej opravovne" vzdialenej tisícky kilometrov od frontu, aby si krajina vyžadujúca opravu pekne za všetko zaplatila nehľadiac na to, že každá takáto "prestávka" stojí krajinu ľudské životy. Ako stále u západu - peniaze sú cennejšie ako život.
 

Ferry

Člen

Briti potvrdili super rekord. Su-57 zostrelil ukrajinskú stíhačku zo vzdialenosti 400 km​


Chcel by som vidieť ako sa tvária teraz tí liberáli čo tvrdili, že SU 57 je nepodarený šrot. Lenže ten "šrot" akosi začal lietať a dokonca aj má isté úspechy. Pritom USA prestali vyrábať F22 čo bola konkurencia SU 57. F35 za konkurenciu nepovažujem. F35 je nástroj, pomocou ktorého USA odčerpávaju peniaze zo svojich kolónií.
 

Ferry

Člen

V júli 2009 bola výroba lietadla F-22, ktoré si vyslúžilo výstižnú prezývku Technologická nočná mora, zastavená. “Velenie vzdušných síl dospelo okrem iného k záveru, že Lockheed Martin F-22 Raptor nemá dostatočnú hĺbku a dolet, aby zostal stíhačom pre vzdušnú prevahu aj v nasledujúcom desaťročí,” uviedol v máji 2021 vojenský portál DefenceNews. V tom istom roku sa stíhačka začala vyraďovať z prevádzky. Od začiatku výroby ďalšej stíhačky piatej generácie F-35 “trpela zdanlivo nekonečným množstvom chýb”, napísal Business Insider. V roku 2021 bolo v konštrukcii F-35 napočítaných 857 technických chýb, z ktorých viaceré mali “kritický vplyv na pripravenosť na misiu” a ohrozovali život pilota. Korporácia Lockheed Martin tieto chyby neodstránila, ale pokračovala, ako sme písali, vo “výrobe chybných stíhačiek”.

Tak to vyzerá, že po vyčíňaní USA satanistov v iraku, lýbii a vietname bolo zakázané USA ďalej vyvýjať schopnú vojesnkú techniku.
 
Top Bottom