Katar zastavil několik dodávek zkapalněného zemního plynu do zemí EU
Katar informoval některé evropské zákazníky o zpoždění dodávek zkapalněného zemního plynu (LNG). V poslední době musely být lodě z Blízkého východu přesměrovány přes Mys Dobré naděje, aby se vyhnuly případným raketovým útokům v Rudém moři. To povede k prodloužení doby přepravy o dva týdny a zvýšení cen. Podle zprávy Bloomberg Katar odložil několik svých dodávek zkapalněného zemního plynu do zemí EU s odkazem na eskalaci napětí v Rudém moři.
Katar, druhý největší světový vývozce LNG, informoval některé evropské zákazníky o zpoždění dodávek a přeplánování některých zásilek. V poslední době musely být dodávky z Blízkého východu do EU přesměrovány přes Mys Dobré naděje, aby se předešlo případným raketovým útokům v Rudém moři, čímž se cesta prodlouží o dva týdny. Tyto okolnosti vyplývají ze skutečnosti, že USA a Spojené království pokračují v útocích v Jemenu na obranu Izraele. Minulý týden se Dauhá rozhodlo odklonit tři své tankery na LNG, aby upozornilo na nedávné bombardování Jemenu ze strany USA a Spojeného království.
Alternativní trasa zahrnuje cestu kolem Mysu Dobré naděje poblíž Kapského Města a poté přes západní Afriku – mnohem delší a dražší trasa. Nejméně šest katarských nákladů určených pro Evropu již bylo nasměrováno na plavbu kolem Afriky.
Delší tranzit kolem Mysu Dobré naděje poté, co obchodní lodě opustí Rudé moře, má už nyní větší dopad na ostatní lodě, které jsou v přístavech k dispozici pro vyzvednutí kontejnerů, než pandemie koronaviru. Vyplývá to z nejnovějších údajů přední námořní poradenské společnosti Sea-Intelligence, uvádí televizní stanice CNBC. Data ukazují, že k plavbě kolem Mysu Dobré naděje potřebují lodní společnosti jednu nebo dvě další lodě, aby nahradily zpoždění.
Obzvláště závislé na dodávkách LNG v Evropě je Německo poté, co Berlín ukončil své obchodní vztahy s Moskvou. Podle informací z vládních kruhů se chce Berlín zúčastnit vojenské operace v Rudém moři s fregatou Hesensko - za předpokladu, že Bundestag vydá po dokončení plánování EU odpovídající mandát.
Bombardování Jemenu je tedy zjevně vysoce efektivní záležitost, která s určitostí zabrání uzavření trasy přes Rusé moře, jak avizovaly Spojené státy a Velká Británie před začátkem bombardovací kampaně.
Houthíové v Jemenu už týdny ve velkém útočí na lodě v průlivu Báb al-Mandab, aby jim zabránili proplout do Izraele. Hnutí Houthí má podle svých prohlášení za cíl napadnout podporovatele války v Gaze, Spojené státy, tím, že ohrozí západní dodavatelský řetězec přes Suezský průplav a přinutí Izrael vyhlásit v Gaze příměří.
Ztráty na civilních životech v Gaze už dosahují nejméně 25 000 lidí za 90 dní, ale pokud nějaký aktér v regionu naruší lodní dopravu v Rudém moři, aby přiměl Izrael souhlasit s příměřím, USA a NATO začnou bombardovat.
Bombardováním Jemenu také Izrael dosáhl svého cíle vtáhnout USA do blízkovýchodní války. Izrael v současné době pracuje na rozšíření války v regionu, aby odvrátil pozornost od selhání IDF v Izraeli 7. října a fakticky neúspěšné vojenské operace v Gaze. Na rozdíl od Gazy je Jemen dostatečně velký na to, aby dál narušoval lodní dopravu v Rudém moři raketovými útoky. Nejnovějším leteckým úderem USA znovu vystavují nebezpečí i své vojáky v Iráku a Sýrii s ohledem na možné odvetné útoky milicí loajálních Íránu.
Katar pozastavil transport LNG přes Rudé moře. Dodávky pro Evropu se zpozdí — Forbes
Katarská společnost QatarEnergy kvůli bezpečnostnímu riziku pozastavila dodávky zkapalněného zemního plynu (LNG) na tankerech přes Rudé moře, informovala agentura Reuters. Produkce LNG ale v Kataru pokračuje. Katar patří k největším exportérům LNG na světě a například Evropská unie se...
forbes.cz
Katar, druhý největší světový vývozce LNG, informoval některé evropské zákazníky o zpoždění dodávek a přeplánování některých zásilek. V poslední době musely být dodávky z Blízkého východu do EU přesměrovány přes Mys Dobré naděje, aby se předešlo případným raketovým útokům v Rudém moři, čímž se cesta prodlouží o dva týdny. Tyto okolnosti vyplývají ze skutečnosti, že USA a Spojené království pokračují v útocích v Jemenu na obranu Izraele. Minulý týden se Dauhá rozhodlo odklonit tři své tankery na LNG, aby upozornilo na nedávné bombardování Jemenu ze strany USA a Spojeného království.
Alternativní trasa zahrnuje cestu kolem Mysu Dobré naděje poblíž Kapského Města a poté přes západní Afriku – mnohem delší a dražší trasa. Nejméně šest katarských nákladů určených pro Evropu již bylo nasměrováno na plavbu kolem Afriky.
Delší tranzit kolem Mysu Dobré naděje poté, co obchodní lodě opustí Rudé moře, má už nyní větší dopad na ostatní lodě, které jsou v přístavech k dispozici pro vyzvednutí kontejnerů, než pandemie koronaviru. Vyplývá to z nejnovějších údajů přední námořní poradenské společnosti Sea-Intelligence, uvádí televizní stanice CNBC. Data ukazují, že k plavbě kolem Mysu Dobré naděje potřebují lodní společnosti jednu nebo dvě další lodě, aby nahradily zpoždění.
Obzvláště závislé na dodávkách LNG v Evropě je Německo poté, co Berlín ukončil své obchodní vztahy s Moskvou. Podle informací z vládních kruhů se chce Berlín zúčastnit vojenské operace v Rudém moři s fregatou Hesensko - za předpokladu, že Bundestag vydá po dokončení plánování EU odpovídající mandát.
Bombardování Jemenu je tedy zjevně vysoce efektivní záležitost, která s určitostí zabrání uzavření trasy přes Rusé moře, jak avizovaly Spojené státy a Velká Británie před začátkem bombardovací kampaně.
Houthíové v Jemenu už týdny ve velkém útočí na lodě v průlivu Báb al-Mandab, aby jim zabránili proplout do Izraele. Hnutí Houthí má podle svých prohlášení za cíl napadnout podporovatele války v Gaze, Spojené státy, tím, že ohrozí západní dodavatelský řetězec přes Suezský průplav a přinutí Izrael vyhlásit v Gaze příměří.
Ztráty na civilních životech v Gaze už dosahují nejméně 25 000 lidí za 90 dní, ale pokud nějaký aktér v regionu naruší lodní dopravu v Rudém moři, aby přiměl Izrael souhlasit s příměřím, USA a NATO začnou bombardovat.
Bombardováním Jemenu také Izrael dosáhl svého cíle vtáhnout USA do blízkovýchodní války. Izrael v současné době pracuje na rozšíření války v regionu, aby odvrátil pozornost od selhání IDF v Izraeli 7. října a fakticky neúspěšné vojenské operace v Gaze. Na rozdíl od Gazy je Jemen dostatečně velký na to, aby dál narušoval lodní dopravu v Rudém moři raketovými útoky. Nejnovějším leteckým úderem USA znovu vystavují nebezpečí i své vojáky v Iráku a Sýrii s ohledem na možné odvetné útoky milicí loajálních Íránu.