Čo to znamená byť konceptuálne mocným?

jardob

Člen personálu
Za tých viac ako 10 rokov, čo sa s KSB stretávame v našom regióne, sme sa už veľakrát stretli s výzvou "Staňte sa konceptuálne mocnými!"

Čo to ale v praxi znamená? Aké sa vám pritom tvoria v mysli obrazy?

Poďme si to rozobrať. Zatiaľ som sa stretol s dvomi definíciami konceptuálnej moci:

1. V hrubých knihách aj na wiki.kob.su je táto definícia
Termín "konceptuálna moc" treba chápať dvojako:
  1. po prvé, ako ten typ moci (viď 5 druhov vnútrospoločenskej moci), ktorá dáva spoločnosti ucelenú koncepciu jeho života z generáciu na generácie.
  2. po druhé, ako moc samotnej koncepcie (idey) nad spoločnosťou.
V prvom význame je to moc konkrétnych ľudí, ktorých osobné kvality im umožňujú uvidieť možnosti, zvoliť si ciele, nájsť a vypracovať cesty a prostriedky na dostihnutie týchto svojvoľne vybraných cieľov, vštepiť to všetko do kolektívnej psychiky spoločnosti, a tiež do systému štátnosti.
(Inými slovami, je to moc ľudí, ktorí dokážu vytvárať nové veľké idey, nový základ kultúry, ktoré majú moc nad ľuďmi z generáciu na generáciu. Je to moc samotných ideí, ale aj autorov týchto ideí - pozn. prekl.)
Konceptuálna moc zahŕňa:
  • rozpoznávanie faktorov prostredia, ktoré vytvárajú tlak na spoločnosť.
  • formovanie vektorov cieľov voči tomuto faktoru, ktorý tlačí na spoločnosť.
  • vypracovanie účelnej a cieľavedomej funkcie riadenia štruktúrnym a bezštruktúrnym spôsobom, t.j. koncepcie riadenia, ktorej cieľom je rozvoj spoločnosti.
(t.j. zahŕňa v sebe prvé 4 etapy Plnej funkcie riadenia)
Konceptuálna moc pracuje podľa schémy "prediktor-korektor". Je začiatkom aj koncom všetkých obvodov riadenia, najvyššia zo všetkých druhov vnútrospoločenskej moci.
Konceptuálna moc je autokratická, prirodzene panovačná a ignoruje "demokratické" procedúry spoločnosti, ktoré ju nevidia alebo neuznávajú jej autokraciu.
Konceptuálna moc pohlavárov biblického projektu, ktorí sa oddelili od spoločnosti uprednostňuje "napodobovanie Boha": t.j. podobne ako Boh, rozprávať sa so svojím podriadeným davom pomocou jazyka životných okolností.

2. Petrov vo svojich knihám dáva podobnú definíciu, ale viacej sa zameriava na jej autokratickosť (panovačnosť, svojvôľu):
Konceptuálna moc. Je to tá najvyššia moc v ľudskej spoločnosti, ktorá uvádza do života buď mravnú, alebo nemravnú svojvôľu. A túto svojvôľu predkladá ľuďom buď v pravdivej a všetkým zrozumiteľnej forme, alebo svoj nekalý obsah maskuje do rôznych „pozlátok“, navonok krásnych ideí, ale s obsahom, ktorý je po pozornejšom preskúmaní plný protirečivých defektov udržujúcich v spoločnosti nespravodlivosť.
Konceptuálna moc, to je moc samotných ideí, ale aj moc konkrétnych ľudí, ktorí sa týmito ideami riadia.



Ja by som ešte dodal, že pojem Koncepcia sa v KSB používa aj ako 4. etapa Plnej funkcie riadenia. To znamená, že človek má stanovené ciele a potrebuje si vypracovať koncepciu (realizačný plán) dosiahnutia týchto cieľov. Koncepcia je teda plán na dosiahnutie cieľov.

Koncepcia spoločenskej bezpečnosti je tiež rámcový (nie podrobný) realizačný plán na dosiahnutie "súbornej, sociálne spravodlivej Rusi" alebo viac zo široka: spravodlivej spoločnosti v Rusku a vo svete.

3. etapa PFR: Cieľom KSB je: odstránenie davo-"elitarizmu" a vytvorenie spravodlivej organizácie spoločenstva, mierového blokového spolužitia štátov.
4. etapa PFR: základným manuálom pre realizácie je KSB, hrubé knihy.

No stále to neurobilo jasno v tom, aká zmena sa udeje v človeku, keď sa stane konceptuálne mocným!

Z poučiek vyššie vyplýva, že konceptuálna moc, je moc ideí, navrhnutých v pláne na uskutočnenie nejakého cieľa, ktoré dokážu opantať srdcia a mysle mnohých ľudí na mnohé generácie. A zároveň je to moc ľudí, ktorí tieto idey v realizačných plánoch nejakých cieľov vytvárajú...

Takže logicky by malo znamenať, že konceptuálne mocný človek je ten, kto dokáže vytvárať takéto mocné nové idey, ako súčasť realizácie nejakých cieľov.

Ale nepredpokladám, že propagátori KSB, keď vyzývajú ľudí, aby sa stali konceptuálne mocnými, že ich vyzývajú k tomu, aby sa stali spôsobilými vytvárať nové mocné idey pomimo KSB... To asi sotva... No ak si človek KSB osvojí a bude ju propagovať, tak sotva bude konceptuálne mocný v duchu poučky o konceptuálnej moci, pretože bude iba obsluhovať už existujúcu koncepciu. A tu sú konceptuálne mocné iba dva subjekty: Autori koncepcie a samotná koncepcia! Študenti KSB tu zohrávajú iba zložku "výkonnej moci" a "kuriérov" koncepcie, pretože ju iba roznášajú a presadzujú jej ideály. No nikdy neboli jej autormi, ani spoluautormi nejakých doplňujúcich ideí, ktoré by hlavné idey nejako rozširovali na úrovni konceptuálnej moci.

Čo teda v praxi znamenajú výzvy: "Staňte sa konceptuálne mocnými!" ?

Ak by sme sa držali poučky, tak by to muselo znamenať schopnosť rozvíjať koncepciu na úrovni konceptuálnej moci. T.j. Buď vytvárať nové veľké Idey/Koncepcie, alebo vnášať do už existujúcej zásadné vylepšenia, ako to robil Stalin, keď korigoval marxizmus, odstraňoval jeho defekty, a interpretoval ho tak, aby pracoval pre ľudí. Keď vyzval na vytvorenie lepších termínov, než boli nevyhnutný čas a nadčas, nevyhnutný produkt a nadprodukt, atď.

A k tomu, aby človek dokázal riadiť, musí vedieť efektívne predvídať, na efektívne predvídanie je nutné dokonale poznať riadený objekt a prostredie (fyzikálne zákony, objektívne zákonitosti, psychológiu ľudí a davov, atď.). Ďalej musí vedieť používať v praxi Plnú funkciu riadenia, hlavne jej prvé 4 etapy, a to jak v samoriadení voči sebe, tak aj v riadení voči okoliu. Musí sa naučiť riadiť podľa schémy prediktor-korektor, to znamená, že sa musí neustále snažiť zdokonaľovať svoje predikčné schopnosti, aby v riadení nevytváral nežiadúce efekty (opičie labky). A ak chce naozaj bojovať s biblickou koncepciou, tak musí byť držiteľom svojvôle (panovačnosti, autokracie), to znamená, že si nebude robiť veľkú hlavu s pseudodemokratických procedúr a zákonov. Vždy si nájde skrátka cestu k svojmu cieľu, buď dodržiavaním zákonov do absurdna, ak sú napísané protirečivo, alebo ich skrytým obchádzaním, hľadaním medzier. A ak to nejde ani ta, ani tak, tak ich otvoreným porušovaním.
Veď sa zamyslite, kto normálny by si dal dnes zaočkovať svoje deti, hoci tu máme povinné očkovanie, očkovací kalendár... Veď očkovanie pochybnými vakcínami znamená mrzačenie svojich detí. Preto rodič si buď nájde takého detského lekára, ktorý nerobí problémy rodičom, čo očkovanie odmietajú. Alebo ak iné cesty zlyhali, tak radšej zaplatí pokutu, pretože neočkovanie sa je hodnotenie ako priestupok.
Samozrejme, že vždy je najlepšie začať tými chytrými metódami, kde je využívaná nedokonalosť legislatívy. To dáva človeku množstvo času a nenápadnosti urobiť toho veľa, než ho odhalia. Tie otvorené cesty odporu sú až posledná možnosť, keď všetko ostatné zlyhalo (rovnako je to aj u 6 priorít).

A vy si čo myslíte: Ako vyzerá, ak sa človek stane konceptuálne mocným? A skúste to aj zdôvodniť.
 
A vy si čo myslíte: Ako vyzerá, ak sa človek stane konceptuálne mocným?
Neviem, či sa neocitnem mimo poučiek, ktoré si uviedol, ale predpokladám, že nie je cieľom tvojej otázky vtestnať odpoveď stroho do poučiek. Skúsim to teda maximálne jednoducho. Pri pojme konceptuálne mocný človek dostávam v hlave obraz človeka nápadného svojou nenápadnosťou. Jeho psychika je prienikom predovšetkým týchto vlastností:
- sloboda
- tvorivosť
- harmónia
- schopnosť pozorovať/rozlišovať/porovnávať/zvažovať
- učenlivosť
- otvorenosť
- schopnosť prijímať/dávať
- praktickosť
- rozhodnosť
- láskavosť
- cit/takt
A skúste to aj zdôvodniť.
Dôvod prečo to takto vidím je prostý. Konceptuálne mocný môže byť z môjho pohľadu iba taký človek, ktorý sa snaží tvoriť harmonický svet. Inak je konceptuálne NEmocný. A zároveň len taký človek dokáže byť konceptuálne mocný smerom von, ktorý to je taký aj smerom dnu. Nik nevie urobiť viac než to, čo už sám je. Ak vychádzam z toho že "Moc = schopnosť v praxi riadiť.", potom je konceptuálne mocný taký človek, ktorý najskôr dokáže SEBAriadiť. Lebo to sa potom automaticky prejavuje do vonkajšieho sveta.
 
Za tých viac ako 10 rokov, čo sa s KSB stretávame v našom regióne, sme sa už veľakrát stretli s výzvou "Staňte sa konceptuálne mocnými!"

Čo to ale v praxi znamená? Aké sa vám pritom tvoria v mysli obrazy?

Poďme si to rozobrať. Zatiaľ som sa stretol s dvomi definíciami konceptuálnej moci:

1. V hrubých knihách aj na wiki.kob.su je táto definícia

(Inými slovami, je to moc ľudí, ktorí dokážu vytvárať nové veľké idey, nový základ kultúry, ktoré majú moc nad ľuďmi z generáciu na generáciu. Je to moc samotných ideí, ale aj autorov týchto ideí - pozn. prekl.)

(t.j. zahŕňa v sebe prvé 4 etapy Plnej funkcie riadenia)


2. Petrov vo svojich knihám dáva podobnú definíciu, ale viacej sa zameriava na jej autokratickosť (panovačnosť, svojvôľu):




Ja by som ešte dodal, že pojem Koncepcia sa v KSB používa aj ako 4. etapa Plnej funkcie riadenia. To znamená, že človek má stanovené ciele a potrebuje si vypracovať koncepciu (realizačný plán) dosiahnutia týchto cieľov. Koncepcia je teda plán na dosiahnutie cieľov.

Koncepcia spoločenskej bezpečnosti je tiež rámcový (nie podrobný) realizačný plán na dosiahnutie "súbornej, sociálne spravodlivej Rusi" alebo viac zo široka: spravodlivej spoločnosti v Rusku a vo svete.

3. etapa PFR: Cieľom KSB je: odstránenie davo-"elitarizmu" a vytvorenie spravodlivej organizácie spoločenstva, mierového blokového spolužitia štátov.
4. etapa PFR: základným manuálom pre realizácie je KSB, hrubé knihy.

No stále to neurobilo jasno v tom, aká zmena sa udeje v človeku, keď sa stane konceptuálne mocným!

Z poučiek vyššie vyplýva, že konceptuálna moc, je moc ideí, navrhnutých v pláne na uskutočnenie nejakého cieľa, ktoré dokážu opantať srdcia a mysle mnohých ľudí na mnohé generácie. A zároveň je to moc ľudí, ktorí tieto idey v realizačných plánoch nejakých cieľov vytvárajú...

Takže logicky by malo znamenať, že konceptuálne mocný človek je ten, kto dokáže vytvárať takéto mocné nové idey, ako súčasť realizácie nejakých cieľov.

Ale nepredpokladám, že propagátori KSB, keď vyzývajú ľudí, aby sa stali konceptuálne mocnými, že ich vyzývajú k tomu, aby sa stali spôsobilými vytvárať nové mocné idey pomimo KSB... To asi sotva... No ak si človek KSB osvojí a bude ju propagovať, tak sotva bude konceptuálne mocný v duchu poučky o konceptuálnej moci, pretože bude iba obsluhovať už existujúcu koncepciu. A tu sú konceptuálne mocné iba dva subjekty: Autori koncepcie a samotná koncepcia! Študenti KSB tu zohrávajú iba zložku "výkonnej moci" a "kuriérov" koncepcie, pretože ju iba roznášajú a presadzujú jej ideály. No nikdy neboli jej autormi, ani spoluautormi nejakých doplňujúcich ideí, ktoré by hlavné idey nejako rozširovali na úrovni konceptuálnej moci.

Čo teda v praxi znamenajú výzvy: "Staňte sa konceptuálne mocnými!" ?

Ak by sme sa držali poučky, tak by to muselo znamenať schopnosť rozvíjať koncepciu na úrovni konceptuálnej moci. T.j. Buď vytvárať nové veľké Idey/Koncepcie, alebo vnášať do už existujúcej zásadné vylepšenia, ako to robil Stalin, keď korigoval marxizmus, odstraňoval jeho defekty, a interpretoval ho tak, aby pracoval pre ľudí. Keď vyzval na vytvorenie lepších termínov, než boli nevyhnutný čas a nadčas, nevyhnutný produkt a nadprodukt, atď.

A k tomu, aby človek dokázal riadiť, musí vedieť efektívne predvídať, na efektívne predvídanie je nutné dokonale poznať riadený objekt a prostredie (fyzikálne zákony, objektívne zákonitosti, psychológiu ľudí a davov, atď.). Ďalej musí vedieť používať v praxi Plnú funkciu riadenia, hlavne jej prvé 4 etapy, a to jak v samoriadení voči sebe, tak aj v riadení voči okoliu. Musí sa naučiť riadiť podľa schémy prediktor-korektor, to znamená, že sa musí neustále snažiť zdokonaľovať svoje predikčné schopnosti, aby v riadení nevytváral nežiadúce efekty (opičie labky). A ak chce naozaj bojovať s biblickou koncepciou, tak musí byť držiteľom svojvôle (panovačnosti, autokracie), to znamená, že si nebude robiť veľkú hlavu s pseudodemokratických procedúr a zákonov. Vždy si nájde skrátka cestu k svojmu cieľu, buď dodržiavaním zákonov do absurdna, ak sú napísané protirečivo, alebo ich skrytým obchádzaním, hľadaním medzier. A ak to nejde ani ta, ani tak, tak ich otvoreným porušovaním.
Veď sa zamyslite, kto normálny by si dal dnes zaočkovať svoje deti, hoci tu máme povinné očkovanie, očkovací kalendár... Veď očkovanie pochybnými vakcínami znamená mrzačenie svojich detí. Preto rodič si buď nájde takého detského lekára, ktorý nerobí problémy rodičom, čo očkovanie odmietajú. Alebo ak iné cesty zlyhali, tak radšej zaplatí pokutu, pretože neočkovanie sa je hodnotenie ako priestupok.
Samozrejme, že vždy je najlepšie začať tými chytrými metódami, kde je využívaná nedokonalosť legislatívy. To dáva človeku množstvo času a nenápadnosti urobiť toho veľa, než ho odhalia. Tie otvorené cesty odporu sú až posledná možnosť, keď všetko ostatné zlyhalo (rovnako je to aj u 6 priorít).

A vy si čo myslíte: Ako vyzerá, ak sa človek stane konceptuálne mocným? A skúste to aj zdôvodniť.
Ako vyzerá, ak sa človek stane konceptuálne mocným?.

Konceptuálny mocný - Človek to zisti, keď pochopí. V tej chvíli je to pre Človeka jednoduché.
Je to pochopenie.
Podľa mňa vidí "Všetko" Jednoduché
Pretože v jednoduchosti je krása.

Otázka.
Z akého dvôvodu Ľudia, čo majú radi koncepciu a vidia v nej zmysel, nemajú svoju jednotnú "stranu" cez ktorú tak môžu prejavovať danú Koncepciu i Svetonázor ?
 
Naposledy upravené:
V krátkosti, jak jsem to pochopil, konceptuálně mocný člověk je ten, který dokáže identifikovat nějakou koncepci v společnosti nehledě na ideologii, pod kterou se skrývá, a je schopný si vůči ní stanovit cíle. Pokud se cíle koncepce shodují s cíli člověka, potom s koncepcí dále pracuje, opravuje nedostatky a dále ji rozvíjí. Pokud se neshodují, potom vypracovává jinou koncepci, která nahradí tu stávající. To může zahrnovat i infiltraci stávající koncepce a její přetváření zevnitř. Během toho využívá své znalosti o řízení, které má k dispozici.
 
Naposledy upravené:
V krátkosti, jak jsem to pochopil, konceptuálně mocný člověk je ten, který dokáže identifikovat nějakou koncepci v společnosti nehledě na ideologii, pod kterou se skrývá, a je schopný si vůči ní stanovit cíle. Pokud se cíle koncepce shodují s cíli člověka, potom s koncepcí dále pracuje, opravuje nedostatky a dále ji rozvíjí. Pokud se neshodují, potom vypracovává jinou koncepci, která nahradí tu stávající. To může zahrnovat i infiltraci stávající koncepce a její přetváření zevnitř. Během toho využívá své znalosti o řízení, které má k dispozici.
Prosím a, kde na Svete je ta koncepcia Ľudská, kde Človek Človeku je bratom a nie vlkom.
Vieš o danom mieste ?

Ja nie.

A, ako je vlastne možné, že zatiaľ Ľudia so zmyslom pre KSB a DVTR nemajú svoju "Politickú" Spoločnú Svetonázorovú značku ?

Ako inak môžeme napĺňať naše predstavy, ide, cieľový obraz ?
 
Konceptuálna moc je autokratická, prirodzene panovačná a ignoruje "demokratické" procedúry spoločnosti, ktoré ju nevidia alebo neuznávajú jej autokraciu.
Je ještě jeden opis toho samého : "Skutečná demokracie je možná jen mezi držiteli konceptuální moci".

Nevím tedy , jestli mluvit o konceptuálně mocných jedincích, nebo raději o konceptuálně mocné společnosti. Když to totiž budou jen jednotlivci, tak je větší prostor pro vnitřní přesvědčení, že já jsem něco víc než ti ostatní, tj. pro pýchu ... a ta je základem toho, že se elita změnila na "elitu", tj. k opětovnému davo-"elitarismu.
Jedním z cílů KSB je, aby se konceptuálně mocnými stala společnost - tj. alespoň co nejvíce jedinců. Je-li totiž konceptuálně mocných jedinců málo, tak tak pýcha je vlastně i na místě. Je-li dostatek mladých nadějných kádrů, tak jedním z principů by mělo být buď nepustit ty z nich, kteří by měli k pýše tendence k řízení (vyšších stupňů konceptuální moci) nebo na ně v předstihu působit formou cvičení a dalších praktik, aby se možnostem určité energetické nerovnováhy - tj. podhoubí vzniku pýchy v předstihu zamezilo.

Připomenu ještě, že pro všechna zvířata a člověka doby kamenné vždy platilo, že nové pokolení dovednostem svého druhu, učí pouze rodiče.
Cca před 10 tis lety pravděpodobně kvůli potřebě správní činnosti spojené se zaznamenáváním činností přesahujících jednu generaci (domestikace zvířat a rostlin) + kvůli správní činnosti při organizování větších skupin, než je geneticky daná velikost lidské tlupy (10-15 lovecká skupina, 150-200 zimní tábořiště) vznikla potřeba písma, tj. i posloupnosti znalostí číst, psát, počítat a řídit a začala se rozvíjet analyticko-logická mysl.

Osobně jsem přesvědčen, že žreci=konceptuální moc nejsou přítomny ve zvířecí říši ani v lidstvu žijícím v době kamenné - jednou z podmínek nutných je právě rozvoj analyticko-logické mysli.
Právě ta změna v myšlení (a koncepce=hlavní myšlenka) stála za změnou organizace života do větších komunit než 150-200 osob tj. do měst.

Jenže negramotný oráč nenaučí své dítě číst. Ty rodiny, které si jako první osvojily nové znalosti, které po čase (několika tisíciletích) přešly ve žrečskou/konceptuální moc měly náskok. Pak už jen stačilo pomyslet si, že jsem něco víc, než ti ostatní (pýcha) a na základě tohoto vnitřního nastavení tu moc zneužít.

Cílem tedy musí být taková výchova a výuka nastupující generace, na které se podílí učitel jako "třetí rodič", který má celospolečenskou zodpovědnost týkající se výběru, výuky znalostí a výchovy/usměrňování vhodných kádrů. Nejlépe tak, aby základy dostali všichni stejné, ale s těmi nejnadějnějšími se dále pracovalo.

Tito učitelé jsou součástí širší konceptuální moci společností, i když samotnou konceptuální moc mají/drží třeba jen někteří jednotlivci z nich.

Přesnou strukturu zatím netuším, protože nesmí vzniknout zasvěcovací hiearchie, obdobná té zednářské ... nicméně šamani/druidi, ... (v různých společnostech měli různá pojmenování) byli v každé vesnici či mezi nimi putovali. zároveň také byli potulní bardi zpěváci, kteří vypravováním a zpíváním příběhů plnili roli dnešních masmédií.
A někde mezi nimi (šamani/druidi + bardi zpěváci + učitelé) vzniknou/se objeví ti skuteční držitelé konceptuální moci.


Tj. protože sám v tuto chvíli cítím, že nejsem konceptuálně mocný a sám přesně nechápu, co mi k tomu chybí, tak ani nedokážu vyjmenovat všechny vlastnosti konceptuálně mocného člověka.
Ale jsem schopný výše uvedeným způsobem vyjmenovat vlastnosti a některé algoritmy fungování struktury, která zajistí rozvoj svých členů k těmto vlastnostem. Tj. že někdo další z této skupiny uvidí, co je ta vlastnost, která mi chybí, ale jinému bude chybět jiná .... což opakováno v tandemu umožní většímu množství kádrů se posouvat, než když na sobě každý pracuje osamoceně.
 
Je ještě jeden opis toho samého : "Skutečná demokracie je možná jen mezi držiteli konceptuální moci".

Nevím tedy , jestli mluvit o konceptuálně mocných jedincích, nebo raději o konceptuálně mocné společnosti. Když to totiž budou jen jednotlivci, tak je větší prostor pro vnitřní přesvědčení, že já jsem něco víc než ti ostatní, tj. pro pýchu ... a ta je základem toho, že se elita změnila na "elitu", tj. k opětovnému davo-"elitarismu.
Jedním z cílů KSB je, aby se konceptuálně mocnými stala společnost - tj. alespoň co nejvíce jedinců. Je-li totiž konceptuálně mocných jedinců málo, tak tak pýcha je vlastně i na místě. Je-li dostatek mladých nadějných kádrů, tak jedním z principů by mělo být buď nepustit ty z nich, kteří by měli k pýše tendence k řízení (vyšších stupňů konceptuální moci) nebo na ně v předstihu působit formou cvičení a dalších praktik, aby se možnostem určité energetické nerovnováhy - tj. podhoubí vzniku pýchy v předstihu zamezilo.

Připomenu ještě, že pro všechna zvířata a člověka doby kamenné vždy platilo, že nové pokolení dovednostem svého druhu, učí pouze rodiče.
Cca před 10 tis lety pravděpodobně kvůli potřebě správní činnosti spojené se zaznamenáváním činností přesahujících jednu generaci (domestikace zvířat a rostlin) + kvůli správní činnosti při organizování větších skupin, než je geneticky daná velikost lidské tlupy (10-15 lovecká skupina, 150-200 zimní tábořiště) vznikla potřeba písma, tj. i posloupnosti znalostí číst, psát, počítat a řídit a začala se rozvíjet analyticko-logická mysl.

Osobně jsem přesvědčen, že žreci=konceptuální moc nejsou přítomny ve zvířecí říši ani v lidstvu žijícím v době kamenné - jednou z podmínek nutných je právě rozvoj analyticko-logické mysli.
Právě ta změna v myšlení (a koncepce=hlavní myšlenka) stála za změnou organizace života do větších komunit než 150-200 osob tj. do měst.

Jenže negramotný oráč nenaučí své dítě číst. Ty rodiny, které si jako první osvojily nové znalosti, které po čase (několika tisíciletích) přešly ve žrečskou/konceptuální moc měly náskok. Pak už jen stačilo pomyslet si, že jsem něco víc, než ti ostatní (pýcha) a na základě tohoto vnitřního nastavení tu moc zneužít.

Cílem tedy musí být taková výchova a výuka nastupující generace, na které se podílí učitel jako "třetí rodič", který má celospolečenskou zodpovědnost týkající se výběru, výuky znalostí a výchovy/usměrňování vhodných kádrů. Nejlépe tak, aby základy dostali všichni stejné, ale s těmi nejnadějnějšími se dále pracovalo.

Tito učitelé jsou součástí širší konceptuální moci společností, i když samotnou konceptuální moc mají/drží třeba jen někteří jednotlivci z nich.

Přesnou strukturu zatím netuším, protože nesmí vzniknout zasvěcovací hiearchie, obdobná té zednářské ... nicméně šamani/druidi, ... (v různých společnostech měli různá pojmenování) byli v každé vesnici či mezi nimi putovali. zároveň také byli potulní bardi zpěváci, kteří vypravováním a zpíváním příběhů plnili roli dnešních masmédií.
A někde mezi nimi (šamani/druidi + bardi zpěváci + učitelé) vzniknou/se objeví ti skuteční držitelé konceptuální moci.


Tj. protože sám v tuto chvíli cítím, že nejsem konceptuálně mocný a sám přesně nechápu, co mi k tomu chybí, tak ani nedokážu vyjmenovat všechny vlastnosti konceptuálně mocného člověka.
Ale jsem schopný výše uvedeným způsobem vyjmenovat vlastnosti a některé algoritmy fungování struktury, která zajistí rozvoj svých členů k těmto vlastnostem. Tj. že někdo další z této skupiny uvidí, co je ta vlastnost, která mi chybí, ale jinému bude chybět jiná .... což opakováno v tandemu umožní většímu množství kádrů se posouvat, než když na sobě každý pracuje osamoceně.
Ako sa takto formovaná psychika jednotlivca premieta do prejavu kolektívu podobne formovaných ľudí?
Predovšetkým absenciou vnútorného napätia vo vzájomných vzťahoch kolektívu. Zázrak? Nie - len veľmi podobné chápanie Sveta v mozaike dejov (procesov) jeho TrojjedinostiMiera - InFormácia – Matéria. T.j., v jeho celistvosti a príčinných súvislostiach. Trojica, Trojjedinosť vnímania a chápania Sveta je zjednocujúca, objektívna a nevedie k roztrieštenosti, ale naopak, k zjednocovaniu ľudí. Kaleidoskopické videnie Sveta mizne a nahrádza ho Mozaika a tá
vyzerá stále viac SPOLOČNE. Prečo? Trojjedinosť pohľadu na Svet zjednocuje kolektív takto psychicky sformovanýchľudí. Už to nie je obyčajný súčet jednotlivcov (ako pri predchádzajúcich kolektívoch ne-Ľudských psychotypov). Vzniká iná forma kolektívu. Sociálna skupina a jej vyššie opísaná kolektívna psychika sa u nás od vekov volá SÚBORNOSŤ (ZBORNOSŤ, ZBOR).
Osobitná forma podvedomia v kolektíve veľmi vedomých a rovnako naladených Ľudí, ktorých charakterizuje ich vyššie v texte uvedený inDiviDuálnypopis. Pojem podvedomie môže na prvý pohľad znieť ako nedostatok.Nieje to však Pravda. Podvedomie je totiž prirodzené a rozvinuté práve na túto súbornosť - ZBOR.
Viď posvätný vrch porád našich predkov nad Nitrou - SOBOR, ZBOR, ZOBOR.


V relígiách, v ktorých tzv. egregory (informačné polia vytvárané a udržované samotnými jednotlivcamia ich skupinami) nezatemňujú duši obraz Boží, možno v dialógu rozoberať ľubovoľné témy, vrátane Najvyššieho Zámeru i objektívnej dobrej mravnosti Všemohúceho, ktorú jednotlivec následkom svojej ohraničenosti nemusí vždy chápať a môže sa mu javiť ako zlo, ktorá však musí byť etalónom pre vytvorenie mravného kritéria každého veriaceho. A tak s miznutím klamu v mravnom kritériu jednotlivca dostáva všetko dovtedy nepochopené svoj pravý
význam a podobu. Emócie strachu a nenávisti hodnotení vnútorne subjektívne zakázaných tém miznú v priamej a bezprostrednej relígii – vzťahu Boha a každého človeka úmerne rozumovo-intelektuálnemu pochopeniu problémov, daných v Rozlíšení, pretože Boh vedie tých, čo Mu veria, k Ľudskému režimu psychiky.
Okrem toho netreba zabúdať na objektívnosť informácie (obrazov, melódií, zmyslu života) a na to, že intelekt je nástrojom od Boha, ktorý je predurčený na prácu so zmyslovými (významovými) jednotkami, dávanými v Rozlíšení.
Preto ak jedinec nie je omámený alkoholom alebo niečím iným, tak je jeho rozumovo-intelektuálna činnosť dostatočne spoľahlivá, a on je schopný samostatnej kontroly jej výsledkov.

Takže priaznivý vietor VšemohúCnosti naozaj nesie k dobru toho, kto sa mu neprotiví (ľudovo: “Kto neští proti vetru”). A o to rýchlejšie a ďalej do prístavu nesie toho, kto tento vietor zachytáva do svojich plachiet.

Človek, keď chce riadiť, musí mať Svoju moc: vo svojich rukách".
 
Naposledy upravené:
10. Cesta k súbornosti. str. 79
Kolektívny intelekt (zbor) Zbor, Zobor, Sobor, Sabor, Súbor, Zbornosť, Súbornosť, podobne, ako spoloČnosť–sú pojmy s koreňmi slov zostaroslovienčiny, zo slovanských jazykov, vyjadrujúce fenomén spoločnej (kolektívnej) psychiky, spoločného(kolektívneho) intelektu. Prečo je pojemZbor,Zbornosť, SÚBORNOSŤ tak dôležitý pre pochopenie princípovriadenia spoločných, spoločenských (sociálnych) systémov? A prečo musíme k súbornosti dospieť, a nie jujednoDucho prijať, čiako jeden z nástrojov riadenia prevziať a používať?K vysvetleniu sa dostaneme v tejto prílohe 10.Úloha, rola jednotlivca a rolaspolku (spoločenstva, kolektívu) v procesoch riadenia je, že práve oni vytyčujúspomínanú Cestu k súbornosti.Je zbor (kolektív)azda iba obyčajným súčtom hodnôt a prejavov jednotlivcov, ktorí ho tvoria?Alebo vytvára zborniečo, čo presahuje túto svoju "matematickú" definíciu?A z toho priamo vyplýva otázka:Ako je možné cielene vytvoriť tvorí ducha zboru (kolektívnu psychika ako kvalitatívny znak, črtu, parameter) zpsychiky jednotlivcov, ktorí tento zbor tvoria?Odpoveď závisí od toho, o akom kolektíve ľudí, o akom sociálnom systéme uvažujeme.Presnejšie a v súlade s doterajšími poznatkami z DUTR:Aká je konkrétna zmes (mix), pomer typovpsychiky jednotlivcov v danom skúmanom, hodnotenom kolektíve.Z-ver, biorobot-zombie, démon alebo Čelovek.
Práve pomer typov psychiky totiž odráža kolektívnu psychiku skúmanej sociálnej skupiny a jej vonkajšieprejavy.
 

Prílohy

  • DUTR.pdf
    69.1 KB · Zobrazenia: 3
  • DUTR.jpg
    DUTR.jpg
    196.7 KB · Zobrazenia: 1
Za tých viac ako 10 rokov, čo sa s KSB stretávame v našom regióne, sme sa už veľakrát stretli s výzvou "Staňte sa konceptuálne mocnými!"
Všetci sa točíme v začarovanom kruhu.
Znova sa pýtam. Ako to, že nemáme vlastnú skupinu na presadzdovanie našich myšlienok do praxe.
Bez politickej účasti to nepôjde si myslím.
Každý mame svojho zástupcu, ale to nie je a ani nemôže byt správne.

"Staňte sa konceptuálne mocnými!" - Je, ako symbol a Ja tu píšem z toho dôvodu. Nie som tu, aby som Vám tu škodil. Možno aj to niekoho napadlo.

Konceptuálne mocným sa Človek môže stať hlavne, keď svoju moc bude uplatňovať v praxi, v živote.
 
Všetci sa točíme v začarovanom kruhu.
Znova sa pýtam. Ako to, že nemáme vlastnú skupinu na presadzdovanie našich myšlienok do praxe.
Bez politickej účasti to nepôjde si myslím.
Každý mame svojho zástupcu, ale to nie je a ani nemôže byt správne.

"Staňte sa konceptuálne mocnými!" - Je, ako symbol a Ja tu píšem z toho dôvodu. Nie som tu, aby som Vám tu škodil. Možno aj to niekoho napadlo.

Konceptuálne mocným sa Človek môže stať hlavne, keď svoju moc bude uplatňovať v praxi, v živote.
Toto forum neslúži ako miesto na preberanie aktivít, ktoré jednotlivci robia v praxi (myslím tým politický aktivizmus). Ten sa robí v neverejných skupinách...
 
Konceptuálně mocný člověk je takový, který dokáže:
- řídit sám sebe
- uvědomovat si svá omezení
- uvědomovat si adekvátně tlak prostředí a identifikovat příčiny tlaku prostředí
- umí adekvátně reagovat na tlak prostředí
- respektuje a uznává právo svobodné volby vůči všem ostatním (to taky znamená - pomáhat jen když někdo požádá o pomoc)
- adekvátně se snaží komunikovat s každým koho potká

určitě jsem na něco zapoměl, ale v kostce by to tak mělo být.

Z poučiek vyššie vyplýva, že konceptuálna moc, je moc ideí, navrhnutých v pláne na uskutočnenie nejakého cieľa, ktoré dokážu opantať srdcia a mysle mnohých ľudí na mnohé generácie. A zároveň je to moc ľudí, ktorí tieto idey v realizačných plánoch nejakých cieľov vytvárajú...

Takže logicky by malo znamenať, že konceptuálne mocný človek je ten, kto dokáže vytvárať takéto mocné nové idey, ako súčasť realizácie nejakých cieľov.

Ale nepredpokladám, že propagátori KSB, keď vyzývajú ľudí, aby sa stali konceptuálne mocnými, že ich vyzývajú k tomu, aby sa stali spôsobilými vytvárať nové mocné idey pomimo KSB... To asi sotva... No ak si človek KSB osvojí a bude ju propagovať, tak sotva bude konceptuálne mocný v duchu poučky o konceptuálnej moci, pretože bude iba obsluhovať už existujúcu koncepciu. A tu sú konceptuálne mocné iba dva subjekty: Autori koncepcie a samotná koncepcia! Študenti KSB tu zohrávajú iba zložku "výkonnej moci" a "kuriérov" koncepcie, pretože ju iba roznášajú a presadzujú jej ideály. No nikdy neboli jej autormi, ani spoluautormi nejakých doplňujúcich ideí, ktoré by hlavné idey nejako rozširovali na úrovni konceptuálnej moci.
Za toto jsem dal nesouhlas. To je úplný guláš. Koncepce NENÍ idea. Reálně existují jen dvě koncepce a to protilidská ( která se schovává za různé ideologie, aby byla stravitelná pro dav) a prolidská (KOB), která NEPOTŘEBUJE žádnou ideologii, za kterou by se měla schovávat, tak proč bych měl nějakou ideologii hledat. Každý člověk je schopen se stát konceptuálně mocným, pokud tomu věnuje dostatečné množství úsilí. Autoři KOB tu koncepci nevymysleli, ta tady byla vždy (jen nebyla definována), jen ji definovali takovým způsobem, aby to pochopil a mohl používat i prostý člověk.
Pokud se cíle koncepce shodují s cíli člověka, potom s koncepcí dále pracuje, opravuje nedostatky a dále ji rozvíjí. Pokud se neshodují, potom vypracovává jinou koncepci, která nahradí tu stávající. To může zahrnovat i infiltraci stávající koncepce a její přetváření zevnitř. Během toho využívá své znalosti o řízení, které má k dispozici.
Tady je zase nesouhlas za záměnu koncepce za ideologii, ideologie se mění, koncepce zůstává pořád stejná, nemění se.
 
Dodatok:
Ešte mi napadlo, pokiaľ moc je schopnosť v praxi riadiť, potom človeka konceptuálne mocného si nemusíme predstavovať výhradne ako nejakého politika, žreca, vedúna alebo volchva. Ak toto pravidlo premietneme na mini/mikrorovinu každodenného života, potom je človek schopný riadiť auto bez nehody "konceptuálne mocný človek" v danej oblasti napríklad - ovláda daný čiastkový koncept. Človek schopný riadiť firmu rovnako tak. Človek schopný riadiť domácnosť tak isto. Akurát je to fragment toho celkového konceptu života. Kam tým mierim? Veľa ľudí, čo tak pozorujem, považuje konceptuálnu moc za nedosiahnuteľný olymp v ich živote. Perzonifikujeme ju do "perfektnosti". Pričom "perfektnosť" sama sa skladá z maličkostí. Nie je to niečo mimo nás, k čomu treba kráčať roky a roky úpornou cestou dennodennej driny. Dáva to takto zmysel?
 
Akurát je to fragment toho celkového konceptu života
Znám takový vymyšlený příběh (na podporu biblické koncepce):
"Byl muž a dostal nějakou vzácnou krásně zdobenou krabičku od místně věhlasného mistra. A dal si ji domů na vzácné místo. jenže to nějak nesedělo a tak přestavěl nábytek a zase to nějak nesedělo a tak začal měnit dům a postavil přístavek, ale pak měl nutkavý pocit, že zahrada potřebuje jinak uspořádat ...".

Z toho má vzejít poučení neměňte svět, měňte sebe uvnitř.

Takhle se egregor biblické koncepce uchovává v chodu - instrukcí neměňte své okolí. Nicméně šídlo v pytli neutajíš, prozrazuje že návody od mistrů (svatých elit jsou chybné) a to, že i jeden malý fragment může významně působit na okolí.

Vystavuji teorii, že i jeden dobře uspořádaný život může začít opravovat okolí a mít velký dosah i když nemá velký přímý dosah v řízení společnosti (nezastává významnou funkci v řízení SSS). Může například učinit dojem na někoho významného v řízení SSS (skrze biobole se informace předá - organizátoři biblické koncepce tento přenos využívají).

Není malých lidí (potenciálem) jsou pouze malé cíle (budovat království Boží na zemi je vznešený a významný cíl). Zdánlivé maličkosti (jeden příkladný život vzhledem k velikosti SSS) může mít velký dosah (vzor se začne přenášet do okolí).
 
Naposledy upravené:
Takhle se egregor biblické koncepce uchovává v chodu - instrukcí neměňte své okolí.
Nie som si istý, či tu sme sa navzájom pochopili, alebo či len rozvíjaš nepovedané. Každá podstatná svetozmena vychádza zo sebazmeny - vzťah individualita vs. spoločnosť. No mám dojem, že to je myslené trochu inak v tomto prípade? Biblický egregor tiež sčasti stojí na univerzálne platných zákonoch. Môžeš to upresniť?
 
Môžeš to upresniť?
toto
Každá podstatná svetozmena vychádza zo sebazmeny - vzťah individualita vs. spoločnosť.
V biblické koncepci se klade důraz pouze na individiualitu, pouze na práci na sobě a není tam vztah individualita vs. společnost. Což u exoteriků vnímám dnes a denně (jinak dobrých lidí), ale řídit společnost není jejich věc a slyšet a zajímat se jak je to uspořádaná společnost to nechtějí, to není jejich věc a spoléhají, že vše dobře dopadne. Meditovat, tančit, cvičit to ano (což má své místo, ale chybí tam ten vztah individualita vs. spoločnosť). Nezajímají se primárně o okolí, ale pouze o osobní růst v první řadě (za správné považuji rostu, abych mohl zlepšovat okolí a ne kvůli osvícení např.).
 
Naposledy upravené:
Meditovat, tančit, cvičit to ano (což má své místo, ale chybí tam ten vztah individualita vs. spoločnosť).
Tak som si správne myslel. Upresnil si, čo som napísal, pretože nebolo mojím cieľom vylúčiť rast čo sa riadenia týka a prirodzené prijatie do svojho poľa pôsobnosti vecí, ktoré bezprostredne vplývajú na môj život aj z vyšších úrovní riadenia a treba ich riadiť. Ďakujem, za upresnenie. Šlo mi viac o to, aby práve tie vyššie priečky riadenia neboli vnímané ako niečo nedosiahnuteľné, pričom prepracovať sa k nim možno dôslednosťou v menších veciach, pozornosťou k sebe, k ostatným a celkovo k veciam, ktoré bežne ignorujeme. Ideál by mal byť smer. A nie cieľ. Práve preto, že často hľadáme ideál ako cieľ a pozerám sa na vrchol hory, vyvolá to v nás nechuť a pocit, že sme tak malí, nepodstatní a do ideálu máme ďaleko, následkom čoho to (vzdelávanie, rast, rozlišovanie, cestu vyššie aj k vyšším konceptuálnym priečkam riadenia) jednoducho vzdáme, čo práve niekomu môže vyhovovať.
 
Konceptuálně mocný člověk je takový, který dokáže:
- řídit sám sebe
- uvědomovat si svá omezení
- uvědomovat si adekvátně tlak prostředí a identifikovat příčiny tlaku prostředí
- umí adekvátně reagovat na tlak prostředí
- respektuje a uznává právo svobodné volby vůči všem ostatním (to taky znamená - pomáhat jen když někdo požádá o pomoc)
- adekvátně se snaží komunikovat s každým koho potká
Já například pomůžu i když mě o to nikdo nepožádá. Nesetkal jsem se s nevděkem, spíše naopak. Vyzkoušejte :)

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=vEdnkW5aVm4
 
Naspäť
Top Bottom