Čo to znamená byť konceptuálne mocným?

To by si nemal. Ja keď by mi niekto vyčítal, že niečo som neprečítal, ďalší raz ho úmyselne nechám čakať 2x tak dlho. Nie z pomsty. Ale preto, aby som mu nebral jeho lekciu.
Tak např. moje typická příhoda:
Jednou "nestihnu" darovat pár korun někomu z ulice, kdo fakt potřebuje a tak sám si: "viděl jsi jej moc dobře, že potřebuje a ty těch pár kroků k němu neuděláš!", naštěstí mi jej náhoda ještě ten den připlete do cesty.
Nebo známých, či kamarádů různé složitosti životní situace. Každý, kdo dává i dobrou radou má větší radost, než obdarovaný, ale někdy mám hlavu fakt vygumovanou a na nic nepřijdu :)
 
Naposledy upravené:
Za toto jsem dal nesouhlas. To je úplný guláš. Koncepce NENÍ idea. Reálně existují jen dvě koncepce a to protilidská ( která se schovává za různé ideologie, aby byla stravitelná pro dav) a prolidská (KOB), která NEPOTŘEBUJE žádnou ideologii, za kterou by se měla schovávat, tak proč bych měl nějakou ideologii hledat. Každý člověk je schopen se stát konceptuálně mocným, pokud tomu věnuje dostatečné množství úsilí. Autoři KOB tu koncepci nevymysleli, ta tady byla vždy (jen nebyla definována), jen ji definovali takovým způsobem, aby to pochopil a mohl používat i prostý člověk.
Tak to si zle pochopil. Idea nie je Ideológia. Idea je základná myšlienka koncepcie, jej jadro. Sám hovoríš, že koncepcia je len spravodlivá alebo nespravodlivá. A čo je základom tej spravodlivej? No predsa IDEA SPRAVODLIVOSTI, IDEA Božieho kráľovstva na Zemi.

Skús si prečítať knihu "Od korporatívnosti pod rúškom ideí k súbornosti". Tam máš podrobnejšie vysvetlené čo sú to Veľké Idey.

Navyše, dal som ti hore aj citácie z hrubých kníh. To nie sú moje slová, ale slová autorov, kde uvádzajú slovo Idea ako synonymum slovu Koncepcia. Veď pozri sem vpravo dole:
1706365225148.png



Skrátka Idea a Ideológia sú dve rozdielne veci.
 
Dodatok:
Ešte mi napadlo, pokiaľ moc je schopnosť v praxi riadiť, potom človeka konceptuálne mocného si nemusíme predstavovať výhradne ako nejakého politika, žreca, vedúna alebo volchva. Ak toto pravidlo premietneme na mini/mikrorovinu každodenného života, potom je človek schopný riadiť auto bez nehody "konceptuálne mocný človek" v danej oblasti napríklad - ovláda daný čiastkový koncept. Človek schopný riadiť firmu rovnako tak. Človek schopný riadiť domácnosť tak isto. Akurát je to fragment toho celkového konceptu života. Kam tým mierim? Veľa ľudí, čo tak pozorujem, považuje konceptuálnu moc za nedosiahnuteľný olymp v ich živote. Perzonifikujeme ju do "perfektnosti". Pričom "perfektnosť" sama sa skladá z maličkostí. Nie je to niečo mimo nás, k čomu treba kráčať roky a roky úpornou cestou dennodennej driny. Dáva to takto zmysel?
No dobre, ale v tom prípade máme na svete aj na Slovensku veľké množstvo konceptuálne mocných ľudí, ktorí ale podliehajú manipuláciám v médiách, vo svojich náboženstvách, historickým mýtom, a tým pádom fičia viac na podsunutých dogmách a nie metodologicky, aby sa to na 1. priorite predpokladá, a preto im nie je jasná ani odpoveď na otázky: "Existuje Boh?" "Je autorom tohto sveta? A ak áno, aké sú Jeho ciele? Prečo stvoril svet?" "Aký je vlastne Boží Zámer s ľudstvom a so mnou osobne?"
Osobne si nemyslím, že konceptuálne mocným môže byť človek, ktorý sa neprekúsal pascami všetkých šiestich priorít, ktoré proti nám nastražil GP.

Problémom v tejto veci je hlavne to, že v hrubých knihách táto otázka nie je vysvetlená. Je tam napísané, čo je to konceptuálna moc, ale nie je vysvetlené, kto je konceptuálne silný a ako sa to prejavuje. Preto je ponechané na nás, aby sme si to domysleli. No a tie naše domysly sa môžu líšiť, niekedy si aj protirečiť.
 
No dobre, ale v tom prípade máme na svete aj na Slovensku veľké množstvo konceptuálne mocných ľudí, ktorí ale podliehajú manipuláciám v médiách, vo svojich náboženstvách, historickým mýtom, a tým pádom fičia viac na podsunutých dogmách a nie metodologicky, aby sa to na 1. priorite predpokladá, a preto im nie je jasná ani odpoveď na otázky: "Existuje Boh?" "Je autorom tohto sveta? A ak áno, aké sú Jeho ciele? Prečo stvoril svet?" "Aký je vlastne Boží Zámer s ľudstvom a so mnou osobne?"
Osobne si nemyslím, že konceptuálne mocným môže byť človek, ktorý sa neprekúsal pascami všetkých šiestich priorít, ktoré proti nám nastražil GP.

Problémom v tejto veci je hlavne to, že v hrubých knihách táto otázka nie je vysvetlená. Je tam napísané, čo je to konceptuálna moc, ale nie je vysvetlené, kto je konceptuálne silný a ako sa to prejavuje. Preto je ponechané na nás, aby sme si to domysleli. No a tie naše domysly sa môžu líšiť, niekedy si aj protirečiť.
Preto som svoju predstavu napísal úplne hore. Dodatok som dal preto, že som nadobudol pocit, že sa na to pozeráme príliš s pátosom. Uvediem príklad: "Stalin. Kto nedokáže to, čo on, nemôže byť konceptuálne mocný človek." (vybral som ho zámerne, keďže si dlhodobo všímam, že je pokladaný mnohými za vzor)
 
Idea = cieľ.

Koncepcia = 4 etapa PFR. To jest plán ako dosiahnuť cieľ.
Každé riadenie a každý plán riadenia musí mať cieľ, ku ktorému sa snaží dopracovať. Riadenie bez cieľa neexistuje. Preto aj KSB má svoje základné ciele (vektor cieľov) - Veľké Idey, ktoré sa snaží uskutočniť - (realizovať Ideu Spravodlivosti) a to je porazenie davo-"elitarizmu" a vybudovanie Božieho kráľovstva na Zemi. KSB je rámcový (nedetailizovaný) návod, ako tento cieľ realizovať.

Ideológia je už subjektívna interpretácia koncepcie, ktorá sa predkladá ľuďom. V prípade nespravodlivej koncepcie sú to falošné medové reči, ktoré majú zakryť nekalé Idey, o ktoré sa snažia autori biblickej koncepcie.
V prípade spravodlivej koncepcie sú to pravdivé reči a snaha ciele tejto koncepcie ľuďom priblížiť a vysvetliť, ale samozrejme môžu v takýchto výkladoch vnikať neúmyselné chyby.
 
Preto som svoju predstavu napísal úplne hore. Dodatok som dal preto, že som nadobudol pocit, že sa na to pozeráme príliš s pátosom. Uvediem príklad: "Stalin. Kto nedokáže to, čo on, nemôže byť konceptuálne mocný človek." (vybral som ho zámerne, keďže si dlhodobo všímam, že je pokladaný mnohými za vzor)
V pohode, veď od toho je táto diskusia.
KSB samotná ľuďom v mnohom uľahčuje, aby sa tými šiestimi prioritami prekúsali. Úplný základ je začať samostatne uvažovať.
Viď napríklad mentalistov. Ten názov mentalista (mens lat. znamená myseľ) nevznikol preto, že mentalista dokáže robiť s ľuďmi neuveriteľné veci, ale preto, že neuveriteľným spôsobom používa svoj mozog. Mentalista je neuveriteľne analiticky mocný človek... Je to skoro tajný agent v civile (agenti tiež musia mať vysoký pozorovací talent a vysoké analytické schopnosti). Skrátka ľudská psychika je plná skrytých zákonitostí, ktoré mentalisti objavujú a potom demonštrujú.
A v prípade konceptuálov sú objektom riadenia nielen jednotliví ľudia ale aj celé sociálne supersystémy, prevažne davy ale aj tí, ktorí tieto davy riadia. A riadiť bez výbornej analýzy stavu systému sa veľmi úspešne nedá. Kto chce riadiť spoločnosť, mal by veľmi dobre ovládať psychológiu davov, poznať otvorené aj skryté štruktúry riadenia v štáte aj nad štátom. Poznať ciele a mentalitu týchto "elít" (to zaručí ich predvídateľnosť). Musí vedieť veľmi dobre zhodnotiť informačné prostredie v ktorom sa nachádza a odhaliť všetky nastražené pasce zo strany GP na rôznych prioritách.
Práve preto vznikla KSB, aby v tomto ľuďom pomohla. Inak by to bolo pre ľudí veľmi ťažké. No základ je vlastná aktivita a vôľa.
 
V pohode, veď od toho je táto diskusia.
KSB samotná ľuďom v mnohom uľahčuje, aby sa tými šiestimi prioritami prekúsali. Úplný základ je začať samostatne uvažovať.
Viď napríklad mentalistov. Ten názov mentalista (mens lat. znamená myseľ) nevznikol preto, že mentalista dokáže robiť s ľuďmi neuveriteľné veci, ale preto, že neuveriteľným spôsobom používa svoj mozog. Mentalista je neuveriteľne analiticky mocný človek... Je to skoro tajný agent v civile (agenti tiež musia mať vysoký pozorovací talent a vysoké analytické schopnosti). Skrátka ľudská psychika je plná skrytých zákonitostí, ktoré mentalisti objavujú a potom demonštrujú.
A v prípade konceptuálov sú objektom riadenia nielen jednotliví ľudia ale aj celé sociálne supersystémy, prevažne davy ale aj tí, ktorí tieto davy riadia. A riadiť bez výbornej analýzy stavu systému sa veľmi úspešne nedá. Kto chce riadiť spoločnosť, mal by veľmi dobre ovládať psychológiu davov, poznať otvorené aj skryté štruktúry riadenia v štáte aj nad štátom. Poznať ciele a mentalitu týchto "elít" (to zaručí ich predvídateľnosť). Musí vedieť veľmi dobre zhodnotiť informačné prostredie v ktorom sa nachádza a odhaliť všetky nastražené pasce zo strany GP na rôznych prioritách.
Práve preto vznikla KSB, aby v tomto ľuďom pomohla. Inak by to bolo pre ľudí veľmi ťažké. No základ je vlastná aktivita a vôľa.
Čo zodpovedá prvému popisu, ktorý som dal hore. Snažil som sa to dať rámcovo a jednoducho, preto to je len prosté vymenovanie vlastností.
 
Napadla mě ještě jedna věc.

V jedné z tlustých knih je přirovnána KSB k marxismu z hlediska toho, že jde o metodologický systém založený na studiu knih. Oba metodologické systémy jak marxismus (cca 60 svazku Mark + Engels a cca 60 svazků Lenin + Stalin) tak KSB (65 knih) vyžadují čas, pozornost, soustředění a hlavně schopnost pochopení těchto analyticko-logických textů (zpracováváno převážně levou mozkovou hemisférou). Toto způsobuje, že dosah takovýchto systémů je velmi omezen jen na lidi, kteří jsou schopni toto soustředit. Mnozí ostatní nepřečtou za celý svůj život jedinou knihu.

Za socialismu se tento omezený dosah studia tlustých knih řešil pomocí děl socialistického realismu (film, divadlo, knihy, obrazy, sochy, ...) (obrazné působení na pravou mozkovou hemisféru). KSB zatím svůj KSB realismus (obrazné působení na pravou mozkovou hemisféru) nemá.
Žrec bude muset umět působit na ostatní s pomocí obrazného působení.
 
Napadla mě ještě jedna věc.

V jedné z tlustých knih je přirovnána KSB k marxismu z hlediska toho, že jde o metodologický systém založený na studiu knih. Oba metodologické systémy jak marxismus (cca 60 svazku Mark + Engels a cca 60 svazků Lenin + Stalin) tak KSB (65 knih) vyžadují čas, pozornost, soustředění a hlavně schopnost pochopení těchto analyticko-logických textů (zpracováváno převážně levou mozkovou hemisférou). Toto způsobuje, že dosah takovýchto systémů je velmi omezen jen na lidi, kteří jsou schopni toto soustředit. Mnozí ostatní nepřečtou za celý svůj život jedinou knihu.

Za socialismu se tento omezený dosah studia tlustých knih řešil pomocí děl socialistického realismu (film, divadlo, knihy, obrazy, sochy, ...) (obrazné působení na pravou mozkovou hemisféru). KSB zatím svůj KSB realismus (obrazné působení na pravou mozkovou hemisféru) nemá.
Žrec bude muset umět působit na ostatní s pomocí obrazného působení.
Však také jsem od kámoše dostával pěknou sodu, že knihy KSB jsou těžký a kdo tomu má rozumět (on s výučním listem) a tak to dává všelijak, v lese, příroda, stromy - energie - objímání a hlavně všemožná videa, které mozek přijímá "lehce, bez práce"
No i tak se v dobrém rapidně posunul.
První vlaštovky, video-přednášky s učivem kdysi byly i s Hoxem a dalšími.
 
Naposledy upravené:
Však také jsem od kámoše dostával pěknou sodu, že knihy KSB jsou těžký a kdo tomu má rozumět (on s výučním listem) a tak to dává všelijak, v lese, příroda, stromy - energie - objímání a hlavně všemožná videa, které mozek přijímá "lehce, bez práce"
No i tak se v dobrém rapidně posunul.
První vlaštovky, video-přednášky s učivem kdysi byly i s Hoxem a dalšími.
Tohle je zajímavý fenomén, jehož pochopení by nás mohlo posunout dál.

V psychice člověka (i zvířat) jsou přítomny tyto komponenty:
•genetika
•kultura (veškerá negeneticky předávaná informace z pokolení na pokolení).
•vlastní rozum
•intuice a speciálně Boží vedení

Podle toho, která komponenta vítězí v případě konfliktu určujeme typ psychiky jedince na:
zvíře, biorobot, rozum, Člověk

Chtít po typech psychiky zvíře a biorobot, aby změnili své chování na základě rozumových pouček z KSB jde přímo proti samotným poučkám KSB (pro tyto typy psychiky v případě konfliktu rozumu s nižšími komponentami vyhrávají tyto nižší komponenty).

Řešením by mohl být právě chybějící "KOB realismus", tj. kdyby ke každé poučce existoval příběh/prožitek/hraná scénka, která by daný pojem vysvětlovala na obrazné úrovni (zpracování pocitů/prožitků je součástí naší genetické výbavy druhu, tj. zpracovávají je všechny typy psychiky).

Mno a jedna z charakteristik žrece (držitele konceptuální moci) je pak schopnost předat složitou myšlenku i těm, co tu myšlenku nejsou na rozumové úrovni schopni zachytit/sledovat. Děje se tak pomocí příběhu tj. pocitu/prožitku - obrazným myšlením.
 
Naposledy upravené:
Řešením by mohl být právě chybějící "KOB realismus", tj. kdyby ke každé poučce existoval příběh/prožitek/hraná scénka, která by daný pojem vysvětlovala na obrazné úrovni (zpracování pocitů/prožitků je součástí naší genetické výbavy druhu, tj. zpracovávají je všechny typy psychiky).
Ježíš využíval podobenství, súfiové zase příběhy. Buddhisté bez kóanu nedají ani ránu. Takže v případě KSB se tento přístup přímo nabízí.
 
Mno a jedna z charakteristik žrece (držitele konceptuální moci) je pak schopnost předat složitou myšlenku i těm, co tu myšlenku nejsou na rozumové úrovni schopni zachytit/sledovat. Děje se tak pomocí příběhu tj. pocitu/prožitku - obrazným myšlením.
Inými slovami, rozprávky, piesne, básne, príbehy sú dielom konceptuálne mocných ľudí. V tomto smere je zaujímavá aj poézia. Zaujímavo by sa dalo pozrieť na význam slova "poet" - tu je zaujímavá zhoda s ruským výrazom "поет" = spieva (on), čo súvisí s veršovaným slovom básne pripomínajúcim doslova až "spev" svojou hrou so slovami, ktoré sú naplnené určitým významom - obrazom a pri vhodnej kombinácii čítaním veršov doslova tie obrazy "rastú pred očami". Čiže rozprávky, filmy, príbehy, legendy, básne a piesne sú vhodným nosičom informácie pre ľudí, ktorí majú problém venovať adekvátnu energiu práci s logickou polovicou mozgu.
 
Idea = cieľ.

Koncepcia = 4 etapa PFR. To jest plán ako dosiahnuť cieľ.
Každé riadenie a každý plán riadenia musí mať cieľ, ku ktorému sa snaží dopracovať. Riadenie bez cieľa neexistuje. Preto aj KSB má svoje základné ciele (vektor cieľov) - Veľké Idey, ktoré sa snaží uskutočniť - (realizovať Ideu Spravodlivosti) a to je porazenie davo-"elitarizmu" a vybudovanie Božieho kráľovstva na Zemi. KSB je rámcový (nedetailizovaný) návod, ako tento cieľ realizovať.

Ideológia je už subjektívna interpretácia koncepcie, ktorá sa predkladá ľuďom. V prípade nespravodlivej koncepcie sú to falošné medové reči, ktoré majú zakryť nekalé Idey, o ktoré sa snažia autori biblickej koncepcie.
V prípade spravodlivej koncepcie sú to pravdivé reči a snaha ciele tejto koncepcie ľuďom priblížiť a vysvetliť, ale samozrejme môžu v takýchto výkladoch vnikať neúmyselné chyby.
Idea = představa

Koncepce = způsob nazírání na svět, každý si vybírá svou koncepci žití. V davoelitárním světě vždy bývá skrytá za nějakou ideí, aby byla akceptovatelná. Reálně hrají prim v našem světě jen 2 koncepce. Davoelitární (skryté za všechny možné -ismy, protilidské), Souborné ( představená v pracech VP SSSR, pro lidské). Koncepce určitě NENÍ 4. etapa PFŘ, ale je nadřazena celé PFŘ.
Doplnění: ve 4. etapě PFŘ se formuje tvá základní koncepce, která, ale už musí být přítomna už v 1. etapě PFŘ.
Když si vezmu 1. etapu PFŘ, něco tlačí na mou mysl, (nějaký problém, který bych měl řešit) tak záleží k jaké koncepci se hlásím. Protože když se hlásím k D-E tak to třeba problém není a když ke KOB tak to problém je.
Ve 3. etapě PFŘ, když se budu hlásit k D-E, tak budu utvářet určitě jiné vektory cílů v PFŘ, než když se budu hlásit ke KOB.
Už v 1. etapě PFŘ záleží, ke které koncepci se hlásím.

Ideologie = nauka o představách. Pro koncepci je idea něco jako šaty, podle toho jaké šaty si vezme, tak je pěkná nebo taky ne.
 
Naposledy upravené:
Idea = představa

Koncepce = způsob nazírání na svět, každý si vybírá svou koncepci žití. V davoelitárním světě vždy bývá skrytá za nějakou ideí, aby byla akceptovatelná. Reálně hrají prim v našem světě jen 2 koncepce. Davoelitární (skryté za všechny možné -ismy, protilidské), Souborné ( představená v pracech VP SSSR, pro lidské). Koncepce určitě NENÍ 4. etapa PFŘ, ale je nadřazena celé PFŘ.
Doplnění: ve 4. etapě PFŘ se formuje tvá základní koncepce, která, ale už musí být přítomna už v 1. etapě PFŘ.
Když si vezmu 1. etapu PFŘ, něco tlačí na mou mysl, (nějaký problém, který bych měl řešit) tak záleží k jaké koncepci se hlásím. Protože když se hlásím k D-E tak to třeba problém není a když ke KOB tak to problém je.
Ve 3. etapě PFŘ, když se budu hlásit k D-E, tak budu utvářet určitě jiné vektory cílů v PFŘ, než když se budu hlásit ke KOB.
Už v 1. etapě PFŘ záleží, ke které koncepci se hlásím.

Ideologie = nauka o představách. Pro koncepci je idea něco jako šaty, podle toho jaké šaty si vezme, tak je pěkná nebo taky ne.
Prepáč, ale čítal si DVTR? Pýtam sa preto, lebo vidím, že ti robia problémy termíny, ktoré sa tam bežne používajú.
Ja neviem, myslíš si že táram? Mám ti tu zakaždým dávať citáty z DVTR ako z Biblie? Preložil som do slovenčiny celú Mŕtvu vodu aj DVTR ktorá je publikovaná v Tordene (okrem tejto verzie existujú ešte preklady od popolvára a Ľuda). Okrem týchto základných, ešte množstvo ďalších kníh od VP ZSSR do slovenčiny, ktoré sa ponúkajú buď elektronicky, alebo aj v tlači na KSB Press a Tordene.

4. etapa PFR sa nazýva "cieľová funkcia riadenia" ale častejšie sa používa pojem "koncepcia riadenia". A ak ide o súhrn čiastkových koncepcii, tak sa nazýva súhrnná koncepcia riadenia.
1706550080624.png

Inými slovami, pre 4. etapu PFR sa používa ten istý pojem, ako pre názov KSB. A nie je to náhoda, lebo to spolu súvisí.

To, čo ovplyvňuje človeka už v 1. etape je najmä mravnosť a znalosti. Pretože mravnosť určuje to, podľa akých kritérií si človek zoradí ciele, čomu dá vyššiu prioritu a čomu nižšiu.
Ak niekto má na prvom mieste peniaze a zdravie až na druhom, tak sa bude rozhodovať inak, než človek, čo má na prvom mieste zdravie a na druhom peniaze. Mravnosť u človeka tiež formuje jeho svetonázor. Nemravný človek bude hľadať ja-centrické svetonázory (slúžim sebe, ja som centrom Vesmíru). Mravný človek bude inklinovať k Bohocentrickým svetonázorom (slúžim druhým, centrom záujmu je Boh a jeho ciele, alebo v prípade ateistov je to spoločnosť a jej potreby).
Áno, všetky koncepcie možno rozdeliť do dvoch skupín:
- nespravodlivé - davo-"elitárne".
- spravodlivé.

Koncepcia je spravodlivá preto, lebo je to koncept dosiahnutia spravodlivého cieľa.
Koncepcia je nespravodlivá, ak predstavuje koncept na dosiahnutie nespravodlivých cieľov (hoc môže byť zamaskovaná zdanlivo proľudskou ideológiou).

Veď skús sa zamyslieť aj nad inými významami slova koncepcia: čo to znamená v manažmente, v biznise?
Manažér alebo biznismen má nejaký nápad, nejakú ideu, myšlienku. Napríklad chce prejsť z domáceho na zahraničný trh. Tá idea je len veľmi jednoduchý a stručný nápad, veta. No a koncepcia je potom niečo ako rámcový náčrt toho, ako sa bude postupovať. Bod po bode. Je to základ, jadro pre ďalší postup, z ktorého sa jednotlivé body môžu viac a viac detailizovať.
1706550934403.png
Samozrejme, že každá koncepcia má svojho ducha, ktorý z nej vyžaruje. Z niektorej môže vyžarovať ľudskosť, človečina. Z inej chlad a sebectvo. Ale tohto ducha určuje hlavne mravnosť tvorcu koncepcie. Mravný človek si vyberá mravné ciele a prostriedky ich dosiahnutia, mravnú koncepciu. Nemravný človek si vyberá nemravné ciele a nemravné prostriedky ich dosiahnutia, nemravné koncepcie.
 
Snad nebudu úplně mimo téma, když dám k pozornosti jeden filosofický pohled "zvenčí" na povahu konceptuální moci, zaměřující se na její odlišení od ostatních druhů moci: zaujalo mě především zdůraznění jejího "meta" charakteru daného mocí tvořit pojmy ležící v základech lidského myšlení, a určovat jejich význam. Vytyčuje tak vlastně prostor, v němž se odehrává nejen uplatňování kterékoli jiné moci, ale celý myšlenkový svět lidí.

Každopádně právě tato vlastnost konceptuální moci je faktorem, z něhož logicky vyplývá, že právě rozšiřování našeho okruhu pojmů (mimo takto vymezený rámec) nás činí konceptuálně mocnými.
 
Naposledy upravené:
Naspäť
Top Bottom