Komunitná spolupráca Dejiny Slovenskej Štátnosti

A to som len požiadal o pomoc a @MIG mi naposielal mailom čitania na hoodne dlhy čas. Tak to sem po troche davam a obohacujem mojimi materialmi. A áno, trenčanov, ktorí chcú vediet viac je veľmi veľa.
Inak viete, že Brezina a Skalka boli posvätné aj z inych dôvodov? Brezina pri hrade je plná briez, podľa mýtov tam bola svätyňa zasvätena Perúnovi este za Matúša Čáka. No brezy (odtiaľ aj krásny tanec brezička

Zdroj: https://youtu.be/DYhcgTBTcJc

) boli zasvätené bohyni Lade, Perunovej manželke....
A Skalka, kde je dnes "putnicke" miesto, kde je dodnes kláštor, v ktorom sídlil opát Štefan, priateľ Matúša, ktorý ho pochovával (nie Ištván, Stefan @Popolvár ), tam sú zasa duby. Duby, zasvätené Ladinmu manzelovi Perunovi (paromovi) A jazyky ľudí (nie zlé) hovoria, že na skalke bola svätyňa bohyne Lady. Doteraz je tam kostol s mníškami...

Krásne a nie tak zabudnute, ako by "NIKTO" chcel, informácie. Užite si berjozku hore a odporúčam, ked pôjdete na Skalku, íst hore krížovou cestou a potom na vrch, do lesa. Čo tam nájdete, to je len na vás...

Zdravia Vám, vďaka za možnosť zverejnenia názoru na fóre.
Len na zamyslenie, podobnosť či "náhoda".

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=PgdgH7OpdJM

Ťažko v tieni držať oťaže ak cely svet sa kúpe v púpave.
 
na zamyslenie, podobnosť či "náhoda
Náhody neexistujú. Existuju len matrice, toe matrice su veľmi podobné a na tomto sa dá matrica vysvetliť beznému človeku.

Podobnost spravania sa narodov, pre podobné matrice stavov naroda, podobne, aj ked nie totožné. preto aj osudy su podobné, no nie totožné
 
Naposledy upravené:
Tak a teraz malá premiéra na fóre. Vďaka @MIG za zaslanie linku na knihu, ktorá sa akosi nedostala do povinného čítania pre zakladné ani stredné školy.


a po pravde z môjho pohľadu (samozrejme kolik třešni, tolik višní, teda názorov je habadej) by to mali čítať deti povinne. Matuš Čák s predslovom od Samuela Ormisa



A prečo je to dôlezité?
Poculi ste uz o bielom uhorsku? Ak nie, tu je zmienka. Vdaka Jankovi Franciscimu (inak človeku pracujucemu aj na rozpravkach spolu s Reussom, Dobsinskym a inymi)
Prečo sa volá rychlik do madarska Pannónia? Lebo uzemie dnesny Magyarorság sa Pannoniou zoval za Uhorskych čias...

Jedna vec v knihe SS=Š , aby sa vám lepssie ccítalo.
 
Naposledy upravené:
V roku 2021 bolo 700 výročie smrti MČT a vznikol tento článok https://oracle911blog.wordpress.com/2021/03/18/matus-cak-trenciansky/
Potom sa mi do rúk dostala vyššie zmienená knižka od V.Paulíny-Tótha "Trenčiansky Matúš", avšak vo vydaní z roku 1935 (obdobie ČSR), a v nej už veľmi dôležitý predslov od Samuela Ormisa chýbal... O tomto predslove som sa dozvedel od MIGa, prečítal si ho a začalo bádanie. Jeho výsledok bol publikovaný v pokračovaniach na oracle911blog.wordpress.com.
Zatiaľ seriál končí časťou o panovaní Štefana I, no táto časť je v štádiu prepracovania, pretože je ohľadom vzniku Uhorska veledôležitá...
 
V roku 2021 bolo 700 výročie smrti MČT a vznikol tento článok https://oracle911blog.wordpress.com/2021/03/18/matus-cak-trenciansky/
Potom sa mi do rúk dostala vyššie zmienená knižka od V.Paulíny-Tótha "Trenčiansky Matúš", avšak vo vydaní z roku 1935 (obdobie ČSR), a v nej už veľmi dôležitý predslov od Samuela Ormisa chýbal... O tomto predslove som sa dozvedel od MIGa, prečítal si ho a začalo bádanie. Jeho výsledok bol publikovaný v pokračovaniach na oracle911blog.wordpress.com.
Zatiaľ seriál končí časťou o panovaní Štefana I, no táto časť je v štádiu prepracovania, pretože je ohľadom vzniku Uhorska veledôležitá...
no bohužiaľ, energia Matúšovho Uhorska nie je známa terajším ľuďom, preto ju chcem približiť aj cez zaujem komunity o pikošky. a ze je ich v tych linkoch veľa....
 
Biele Uhorsko, ktoré vymedzuje hranicou pravej strany Tisy, ľavej strany Dunaja, riekou Moravou a na severe Karpatami, má byť podľa starej uhorskej ústavy otčinou Slovákov. Podle J. Hlozanskeho - zde.
Jeste maly, ale dulezity doplnek: hlavnim mestem mela byt Nitra.
 
Naposledy upravené:
dam tip. Sedem hradov...

V tých časoch, keď Mojžíš vyviedol ľud izraelský z Egypta, v krajine Uhorskej bývali čirí, čistí Slováci, celá Dolnia zem bola jich, i za Tisou oni pásavali svoje čriedy, i v Sedmohradsku, v tých Čiernych horách, len oni bývali a nazývali krajinu tú Čiernym Uhorskom, jako zas kraje okolo Nitry a Váhu menovali Bielym Uhorskom, lebo tam sú až podnes Biele hory. Za Dunajom mali najvätssie mestá, tam bývali najvätssie trhy, a kto bol bohatým pánom, ten rád za Dunajom sa bavieval, a preto tú krajinu nazývali županskou či panskou alebo Pannoniou...
 
dam tip. Sedem hradov...
Sedmohradsko, tam tiež žili Sloveni, naši predkovia. Inak, nebyť tureckého vpádu, Slovensko by dnes hraničilo s Chorvátskom a Srbskom, lebo celé územie Uhorska bolo pred tureckým vpádom obývané Slovenmi. Slovák z Iloku (na hranici Chorvátska a Srbska), novinár, historik Ratko Sudecký tvrdí, že s najväčšou pravdepodobnosťou sa Slováci na Dolnú zem neprisťahovali pred 300 rokmi, ale boli/sú tam od čias Veľkej Moravy a pred ňou. To len na okraj ... :)
 
Biele Uhorsko, ktoré vymedzuje hranicou pravej strany Tisy, ľavej strany Dunaja, riekou Moravou a na severe Karpatami, má byť podľa starej uhorskej ústavy otčinou Slovákov. Podle J. Hlozanskeho - zde.
Jeste maly, ale dulezity doplnek: hlavnim mestem mela byt Nitra.
Nielen Biele, ale aj celé územie Panónie bolo slovenské - do tureckého vpádu.
 
Jonáš Záborský: Dejiny kráľovstva uhorského od počiatku do časov Žigmundových - Občasie tretie, r. 131 - 1395 (vydání z r. 1875)

Protože zdroje málokdo čte, dovolím si přetáhnout zajímavou pasáž k 1. korunovaci Karla Roberta z Anjou (zvýrazněno mnou):

§. 30. Venčanie Karla novoshotovenou korunou.

K vojvodovi sedmohradskému skutočne darmo chodili poslovia. Korunu vydať nechcel. Legát teda vysvätil akúsi novoshotovenú, a ovenčal ňou 15. jun. 1309 Karla, vo chráme Panny Marie, v budínskom zámku, u prítomnosti všetkých biskupov, okrem sedmohradského Petra, brata Vladislavovho, ale veľmi málo pánov. 65.) Zo župních vyslancov nebol tam nikto.
Karol pri tom sľúbil prísahou, Boha poslúchať a jeho príkazy zachovávať, viery katolíckej sa pridržiavať, cirkev rimskú chrániť, prälátov ctiť, pápežovi a jeho legátom poslušným byť, právo pápežovo v náležajúcich jemu zemech uznať, celistvosť krajny udržovať, zemianstvo pri dávnych jeho právach nechať, a vytrhnúť ho z násilníctva tyrannov, 66.) spokojným byť s jednou zákonnou manželkou, nikoho bez súdu netrestať. Nová to prísaha tak, ako koruna. Vidno po nej, že ju zhotovil mních.
Čítala sa i maďarsky. Prvá to zmienka o upotrebeniu reči tejto na sneme, a istý znak, že Anžuánci prví počali kriesiť národnosť u Maďarov, na níchž sa opierali.

____________________
65.) Boli tam: Omodej palatín, Dominik, Kokoš a Lacko {:Lozcho:}, Demeter, Filip, ako zastupiteľ Matúša palatína z rodu Chaak, Štefan z Požegy, Aladár z Forróva, Peter a Marko Štefanoviči z rodu Chaak, Beke, Dieneš, Benedikt za tovarníka Ugrína, Ladislav gróf budínsky. Len zastupiteľa mali Šubičovci, kiseckí grófi nikoho. Fejér T. VIII. vol. 1. p. 270.
66.) A tirampnorum oppressione. Tamže. Rozumie sa nutenie nižšieho zemianstva ku službám veľmožov.

§. 31. Obežník Matúša Trenčianského.

Matúš Trenčiansky bol sice tiež zastúpený pri venčaniu Karlovom, istým Filipom: 67.) ale nesúhlasil so snemom, ba pustil po krajne obežník, v ňomž upieral pápežovi právo, či dávať, či potvrdzovať Uhrom ich kráľov, a poukázal na nebezpečenstvo toho, keby krajna takúto moc mu priznala, žeby vtedy bolo po slobode uhorskej. Zapieral už samú zákonnitosť snemu, poneváč bol svolaný jedným cudzozemcom, nie uhorským palatínom, ktorú hodnosť on sebe osoboval výlučne. 68.) Takú reč viedol Matúš, a hneď sa jal hromiť majetky primasove.
____________________
67.) Ešte 8. idus maji 1309 píše Karol: Martinus, magister tavernicorum Mathei palatini, dilecti et fidelis nostri. Tamže p. 341.
68.) Matthaeus palam comitiorum auctoritatem elevare nitebatur, quod suo injussu conventus coactus esset. – Itaque conventum se toti regno sua auctoritate indicere. Pray Annal. Hung. I. 389. – Joan. Archid.
 
Zdravia Vám, vďaka za možnosť zverejnenia názoru na fóre.
Len na zamyslenie, podobnosť či "náhoda".

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=PgdgH7OpdJM

Ťažko v tieni držať oťaže ak cely svet sa kúpe v púpave.

Čo sa tej pupavy týka, ono narazil sim na inotaj, ktorý tej piesni môže dať iny rozmer. Vedeli ste, že za slovom púpava sa skrýva v niektorých vyznamovych obrazoch ten, o ktorom sa nerozpráva. Teda demon S*tan.... potom to dá trocha iny vyznam
 
nevedel a ani ma to nezaujíma, to že niekto zoberie akýkoľvek symbol a otočí jeho význam je smutné, ale vďaka za upozornenie
púpava lekárska - liečivá bylina, často považovaná za burinu, ale pritom s významnými liečivými účinkom, cela rastlina od kvetu až po koreň sa spracováva, je jedlá, púpava je myslená ako básnicky obrat - symbol slnka
výborná je v šaláte, mlieč je dobrý na rany
 
púpava je myslená ako básnicky obrat - symbol slnka
Ano nenechme si ukrást symboly a převrátit nelidskými typy psychiky jejich význam - k tomu potřebujeme být ve střehu a být si vědomi snahy o převracení. Je to totiž mocný nástroj, který dobře funguje na řízení davu, který se o symboly většinou moc nezajímá (např. Pjakin a trikolóra).

Zde v tomto případě, protože dosah na řízení státu je nepatrný se přikláním k tomu "vidět v tom to dobré".
 
Naposledy upravené:
převrátit nelidskými typy psychiky jejich význam
Atom dam ti otazku. Čo ta viedlo ku tomu napisať toto?

je smutné, že keď sa snažím rozšíriť obzor čitateľa tým, že v piesniach existujú aj iné zmyslove roviny, tak napišeš toto.

poznáš pesničku kohutik jarabý? A teraz, tiez napišeš, že porovnávanie kohuta jarabého ku mužskému pohlavnému orgánu a upozornenie na to, že keď príde do záhrady, teda inotaja na zensky pohlavny orgán, a poláme ľaliu, co je inotaj ženskej vaginálnej tzv. panenskej blany, tak že to bude mat konsekvencie a kohuta zabijú, tak aj toto sú len prevracania vyznamu neľudskými typmi psychiky?

a použil som len najjednoduchšiu analógiu. Pozri si tu pieseň s touto znalosťou a nebudeš vychadzať s údivu, čo sa v niektorých dielach dozvieš...

nevylievaj s vodou z vanicky aj dieťa...
 
Jox , chápem na čo ste sa ma snažil upozorniť a akceptujem to. Mojim úmyslom nebola žiadna inotaj, vyjadrením- ťažko v tieni držať oťaže, keď celý svet sa kúpe v púpave, bol poukázať na to, že v tieni alebo v tme nerastú rastliny - byliny/ koniec zimného obdobia/, začiatok jari, leta, zelene - nového rastu. Som vášnivý bylinkár. Rad čítam Vaše básne, je v nich silne posolstvo. Svetlo, Zem, Slnko sú pre mňa symbolom dobra, uisťujem Vás, že verím v Božiu milosť a lásku. Dospel som k poznaniu, že môj písomný prejav je mätúci. Na spriatelenom fóre KSB sa mi udialo niečo podobné. Vrátim sa teda zatiaľ k čítaniu a štúdiu, písanie príspevkov mi evidentne nejde. Všetko dobré.
 
Jox , chápem na čo ste sa ma snažil upozorniť a akceptujem to. Mojim úmyslom nebola žiadna inotaj, vyjadrením- ťažko v tieni držať oťaže, keď celý svet sa kúpe v púpave, bol poukázať na to, že v tieni alebo v tme nerastú rastliny - byliny/ koniec zimného obdobia/, začiatok jari, leta, zelene - nového rastu. Som vášnivý bylinkár. Rad čítam Vaše básne, je v nich silne posolstvo. Svetlo, Zem, Slnko sú pre mňa symbolom dobra, uisťujem Vás, že verím v Božiu milosť a lásku. Dospel som k poznaniu, že môj písomný prejav je mätúci. Na spriatelenom fóre KSB sa mi udialo niečo podobné. Vrátim sa teda zatiaľ k čítaniu a štúdiu, písanie príspevkov mi evidentne nejde. Všetko dobré.
ale ved to je v poriadku, ja som zacal debatu s Atomom kvoli tej jednej vete. Pretože aj mna to prekvapilo, ked mi baby z moskvy o tomto povedali, len tak mimochodom v jednej konverzacii, kde to lietalo kde pupava, tam pupava...proste niektory slang sa udržiava len v malych skupinkách a uz sa moc nevie o niektorych zmyslovych rovinach.

napriklad ked citam povodne dobsinskeho a reussove rozpravky, nikdy certov neoslovuju priamo. Ale je to usmolenec, ten zlý, čierny a pod. toto sa napriklqd v novych prepisoch rozprávok SAVkou vytratilo a je to podľa mna škoda z viacerych dovodov.
Jedny su lingvisticke, no druhe su egregoriálne a tie su dôležitejšie
 
Naspäť
Top Bottom