Populárne hudobné zhromaždenia

Ferry

Člen
Som tak hľadal niečo nové na počúvanie. V práci rád počúvam niečo energitickejšie, rýchlejšie. Tiež pri šoférovaní auta uprednostňujem energitickejšiu hudbu, lebo ma drží v strehu. Tak reku pozrieme sa čo vyprodukoval posledný Tomorrowland. Tomorrowland to je niečo ako masové programovanie ľudí rôzneho veku cez hudbu.
Tak som si našiel zoznam.
Reku skúsim najprv bývalého TOP DJ čo aj niečo produkoval.

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=hrPwWVz4odE&t=875s

Scnéna pre DJ vyzerá ako babylon a DJ produkuje hluk a nie hudbu.
1670445145406.png
Potom som preklikal asi ešte ďalších 100 videí. DJ ochotne produkovali HLUK v menšom alebo vo väčšom meradle. Totálne nerytmické, s náhodnými zvukmi, ktoré niektorým ľuďom by aj záchvat spôsobili. Niektoré melódie boli dokonca také strašné, že ma až uši boleli. Nechápem, kto im platí za také produkovanie hluku.

Zaujalo ma však video

Zdroj: https://youtu.be/y0jKgJY-Pvg?t=285

Lebo tam na scéne s DJ bola silueta človeka zavesená hlavou dole.
1670445324697.png

No buď sú tí ľudia tam prítomní nevzdelaní alebo su hlúpi. Veď toto je čisto SATANISTICKÝ symbol. Je to podobné ako kríž obrátený na ruby. Už z prvého pohľadu je vidno, že tam kde by mala byť hlava sú pohlavné orgány človeka. Zvieracia časť človeka sa povyšuje nad časť človečenskú - hlavu. Ten symbol znamená - pretvorenie človeka v zviera, ktoré bude zvonku ovládané cez pohlavné a iné zvieracie inštinkty. Neskôr som si všimol, že nie každý DJ vystupoval s takou ohavou na pódiu.

Potom som aj našiel jeden set, v ktorom sa opakovalo dokola LSD, LSD ... no hej, pol hodiny takého počúvania a americkí tínedžeri už by vedeli čo majú večer vyhľadávať, akú drogu. Katastrofálny hnoj taký hluk.

1670446677672.png
Samozrejme, sa našli aj indivíduá, ktoré nedokázali nejafčiť počas tej hodiny, čo produkovali hluk sposobujúci kognitívnu disonanciu. Ružové vlasy, ružové okuliare, ružová mikina, ciga v pysku ... priam učebnicový vzor psychicky chorého človeka.
Stále mi nejde do hlavy, ako sa tie indivíduá dostali k produkovaniu "hudby". Veď 90 % neprejavujú ani štipku talentu. Mi to príde akoby tam boli na silu ako programátori agregoru, cez ktorý programujú tam poskakujúcich ľudí. Veď to takého hlukára (nebudem tých DJ opisovať ani skratkou DJ ani producent ani muzikant, ale tým čo sú - Hlukári) musí aj niekto platiť, podporovať, sponzorovať. Či to rovno satanisti ich platia?

Našťastie som asi z 150 setov našiel až 2, ktoré sa ako tak dali počúvať. Samozrejme oni si nedali na pódium tú ohavnú figúru človeka dole hlavou.
Regal (ešte teraz sa smejem z tej prezývky DJ)

Zdroj: https://youtu.be/vc53GZCisbE?t=3377

Amelie Lens (miestami to s tými špeci hlukami prehnala)

Zdroj: https://youtu.be/9OtQpDypvBY?t=2861
 
Slovem hlukaři jsi to vystihl dobře.
Též mám rád energickou, dynamickou hudbu.
Ale s melodií.
Většinou dnes už těžké retro i když třeba někdy i relativně novější tvorba.
Všiml jsem si, že většina textů je i tam skutečně hloupá, až degradační.
Co mě někdy baví je, že si dosazuji zcela jiné, lepší obrazy, do dvojsmyslů a někdy i celkem pokleslých textů - tam, kde jsou to jen náznaky, nikoliv přílišné přímé sprostosti, to jde docela dobře.

Všiml jsem si, že mnoho dnešních DJjů praktikuje "hudbu", kde se rozjíždí melodie, je to docela pěkné, člověku se chce tancovat a pak to zaříznou agresivním, repetitivním hlukem.

Lebo tam na scéne s DJ bola silueta človeka zavesená hlavou dole.

8e0b1f_fe2091c49bb24924b52759ca8a55e3f0~mv2.jpg


Připomíná mi to "Božský strom", který je z Narutosvěta, kde tento strom má schopnost spoutat lidi, uvěznit je v iluzi, vysávat z nich energii a tak krmit parazity (zástupce GP?) a postupně je přeměnit v zombie armádu.
Zde ale nevisí hlavou dolů a drtivá většina z nich byla lapena násilím.
 
Naposledy upravené:
Veď už v starom Grécku sa delila hudba ma molovú a durovú. Durová (dnes napr. drum'n'bass) sa smela používať len počas vojen, pretože vyvoláva v ľuďoch takéto nálady.
 
Veď už v starom Grécku sa delila hudba ma molovú a durovú. Durová (dnes napr. drum'n'bass) sa smela používať len počas vojen, pretože vyvoláva v ľuďoch takéto nálady.
Hovoríš o durovej a molovej stupnici, alebo o niečom inom? Pretože ak sa jedná o stupnicu, tak je to o farbe hudby. Durová má harmonické veselé tóny, a molová smutné, depresívne...

Keďže hudba je priamo prepojená s pocitmi človeka, tak durová stupnica stimuluje pozitívne nálady a molová negatívne.

Rytmus hudby je daný zase inými parametrami.
 
Naposledy upravené:
Hovoríš o durovej a molovej stupnici, alebo o niečom inom? Pretože ak sa jedná o stupnicu, tak je to o farbe hudby. Durová má harmonické veselé tóny, a molová smutné, depresívne...

Keďže hudba je priamo prepojená s pocitmi človeka, tak durová stupnica stimuluje pozitívne nálady a molová negatívne.

Rytmus hudby je daný zase inými parametrami.
Také techno, to stimuluje pocity, keď má človek adrenalín v krvi, nabudenosť, nadopovanosť. Keď je potlačené sebaovládanie. Mnohí sú takto nabudení, keď vypijú niekoľko káv alebo alkohol.
 
Naposledy upravené:
Hovoríš o durovej a molovej stupnici, alebo o niečom inom? Pretože ak sa jedná o stupnicu, tak je to o farbe hudby. Durová má harmonické veselé tóny, a molová smutné, depresívne...
Durová je braná ako tvrdá a molová stupnica ako harmonická a mäkká.

Takto sa to učila žena na estetike. A že sa tam onakvejšie veci vtedy učili.
 
Naposledy upravené:
Durová je braná ako tvrdá a molová stupnica ako harmonická a mäkká.

Takto sa to učila žena na estetike. A že sa tam onakvejšie veci vtedy učili.
Já si tedy vzpomínám jen na to, že nás na ZUŠ (a i při hudební výchově na ZŠ) učili přibližně to, co říká jardob i když jinými slovy.
 
Já si tedy vzpomínám jen na to, že nás na ZUŠ (a i při hudební výchově na ZŠ) učili přibližně to, co říká jardob i když jinými slovy.
Na Slovensku máme okrem iného rozhlasovú stanicu Devín, tá je špeciálne zameraná na vážnu hudbu. Lenže vždy keď som tú stanicu pustil, tak tam znela nejaká depresívna molová skladba. V skutočnosti vážna hudba má najpestrejší repertoár durových aj molových skladieb. Podobne, ako človek (špeciálne to vidíme u sangvinikov) má v sebe a vie prejaviť veľmi pestrú škálu pozitívnych aj negatívnych pocitov, tak aj hudba môže tieto pocity vyvolávať a reprezentovať. Preto sa vážna hudba v minulost často používala ako pozadie vo filmoch, ktoré malo navodiť patričnú atmosféru pocitov.

Každý hudobný žáner sa dá rozanalyzovať, na aké presné úzke sprektrum pocitov sa zameriava a aké sú jeho hlavné ciele. T.j. kam má človeka bezštruktúrne postrkovať... Pretože ak hudba nestimuluje v človeku širšie spektrum pocitov, ale len nejaké úzke spekrum, potom ho programuje, ale ani nie ako jednotlivca, skôr ako dav. A programovanie má vždy svoje ciele. Prečo niekto potrebuje mať masy ľudí podľa určitej jednotnej šablony?!
 
Takže teoreticky na odvykačke by mohli alkoholikom púšťať hudbu? Zaujímavé ....
Ale tiež nie je dobré nahradiť jednu závislosť inou. Ako niekde to robili, že ťažkých narkomanov preorientovali na alkohol, legálnu drogu. Nezabúdaj, že aj hudba môže fungovať ako droga a týmto smerom by študent KSB nemal uvažovať. Treba sa oslobodiť od všetkých oblbovákov.
 
No takto. Som si isty, ze pojem dur nema rusky povod, prebrali sme to z nemciny, kde je to myslim durr a s hlupostou (ci tvrdostou) to nema nic spolocne. Urcite sa da lahko najst, preco sa to takto zacalo kedysi oznacovat. Predpokladam, ze v tom ma prsty Bach, ako aj mnohych inych veciach tykajucich sa hudobnej teorie.

Co sa tyka tvrdosti/makkosti zakladnych farieb akordov dur/mol a o emociach, ktore jednotlive farby akordov vzbudzuju, to vobec nie je jednoduche, ani jednoznacne. Vzdy zalezi od:
1) harmonickeho kontextu, tj sledu akordov a melodie
2) rytmiky
3) formy v zmysle nastrojoveho obsadenia a prejavu
4) ked nejde o instrumentalku, tak samozrejme text

Dalej treba povedat, ze dur a mol (anglicky major a minor) su len najzakladnejsie farby akordov a existuje mnoho inych farieb harmonie (a vsetkych ostatnych prostriedkov), ktorymi sa da vyjadrovat. Este raz: zalezi od KONTEXTU. Od autora, jeho rozpolozenia, zameru a schopnosti. Od posluchaca, jeho rozpolozenia, vnimavosti a schopnosti narabat s emociami. Generalizovat a zjednodusovat sa nie vzdy oplati. Hudba je umenie a nastroj zaroven. S jednym nozom sa tiez daju robit rozne veci. Vyzerat nadhernu sochu, vyrobit detsku hracku, fasa ranajky, ale aj niekoho velmi skaredo a sadisticky zarezat. Povedat, ze "durova hudba je tvrda a osprostujuca" je to iste, ako povedat, ze "ostre rovne noze su zle a nebezpecne pre ludstvo". Cize ABSOLUTNA blbost. Sorry. Ako hudobnik som musel, aspon takto velmi strucne.
 
Som si isty, ze pojem dur nema rusky povod, prebrali sme to z nemciny, kde je to myslim durr a s hlupostou (ci tvrdostou) to nema nic spolocne.
Je pravděpodobné, že “dur“ nemá Ruský původ. Už jenom proto, že chybí “Ruský” výklad původu partnerského “mol”. Dokonce dokážu připustit (ale jenom připustit, páč to nemám propočítané), že se slovo “dur” dostalo do Ruštiny ze Západu (Ruština je žel dosti znečištěná tzv. “cizími“ slovy, čímž není výjmkou mezi ostatním Slovanskými jazyky) nebo že došlo k posunu >původního< významu původního Ruského slova.
Ovšem u hypotézy německého původu slova “dur” nevidím žádné, tedy ani chabé, odůvodnění německého původu např. při pohledu do slovníku.
Ba ani tohle mi nestačí
Durr v nemčine nie je, len dürr, čo znamená plochý, vyprahlý, suchý, vychudnutý.
Stejně tak, jako v hypotéze Ruského původu “dur”, chybí výklad německého původu partnerského “mol”.

Proto počítám s tím, že blíže k realitě jsou ti kolegové v tomto vlákně, kteří tvrdí, že dur/mol pochází z latiny
V tomto bych wikipedii věřil.
Další variantou je italština (aniž bych chtěl naznačovat mejnstrýmový narativ, že italština “pochází” z latiny, nebo že je to jakási “zlidovělá” latina), protože hodně hudebních pojmů pochází z italštiny. Viz např. zde

Se zbytkem příspěvku Kapustora jsem v souladu, to abych vysvětlil ten palec nahoru.
(Teda až na “fasa raňajky”. “Raňajky“ vím, tuším i “fasa”, ale dohromady si nejsem jistý ;- )

Ještě k duchovní interpretaci stupnice dur/mol. Setkal jsem se s názorem, že:
dur ~ mužský princip/polarita, jang, …
mol ~ ženský princip/polarita, jin, …
 
Naposledy upravené:
Nasa hudobna teoria je prebrata z nemeckej (napr. to divne oznacenie tonu H). Ked ma niekto vyraznu potrebu patrat po povode slovicok dur a mol, tak uz nemusi, nasiel som to. Nemci to prebrali z francuzstiny, tam su to slova "tazke" a "makke". Sekol som sa len v tom, ze dvojite pismeno na konci je v moll. Pardon. Ostatne plati, cize zase zopakujem, ze dolezity je len kontext a len na jeho zaklade sa da urcovat (ale skor iba odhadovat) efekt hudby na posluchaca. Je to dost rozsiahla tema s mnohymi premennymi. Chcel som len uviest pojmy na pravu mieru.

Netreba sa prilis venovat slovickareniu, ale skor sa vratit k vyslovene destruktivnym trendom v mainstreamom pretlacanej "hudbe". K tomu by som hodil taku udicku - vznik MTV a 90's. Tam to zacalo ist velmi prudko z kopca. Priradovanie obrazu k zvuku a nasledne dokonca casto az prekonanie vyznamu hudby vyznamom informacie obrazu. Kodovanie psychiky cez obrazy a vyvoj primitivizujucich zanrov (drviva vacsina tzv. EDM). Produkcia hudby nie umelcami, ale managermi. Zneuzite umenia na zombirovanie a zarabanie. To su dolezite temy, nie slovickarenie.
 
Ja len dodám, že molové skladby len ťažko štatisticky u väčšiny ľudí vyvolajú radosť (snáď len s výnimkou príjemne clivých melódií, aj také poznám). A podobne je to aj s durovými, ktoré štatisticky vyvolávajú prevažne pozitívne emócie v zdravej psychike. Tempo len rozširuje samotnú škálu. Lebo aj škála emócií je veľmi široká. Hudba je reč bez slov. Umelci a virtuózi ňou dokážu vyjadriť svoje emócie.
Vôbec by som to nerelatizoval, @Kapustor . Štatistické zákonitosti dopadu na emócie tam sú. Ľahko by si to zistil na vzorke tisíc ľudí, ak by si im pustil vzorky skladieb bez slov, iba hudobné, a spýtal sa ich, aké emócie to v nich vyvoláva. Tá miera zhody by vôbec nebola malá.
Samozrejme tie faktory, ktoré spôsobujú u zvyšku iné emočné vnemy, tak sú. Ale nie v takej miere, aby sa to mohlo bagatelizovať.
 
Naspäť
Top Bottom