Hudba

Pre mňa je to deštrukčné, na konci v klipe je speváčka dokonca ako v loďke plávajúcej cez rieku Styx.
 
Túto pesničku milujem. Má v sebe neobyčajnú silu.

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=fQROp7FRzQ8


Ak sa zamyslíte nad jej obsahom a tiež nad refrénom, tak má až konceptuálny presah. Hovorí vlastne o tom, že všetci ľudia sú z mäsa a kostí, a všetci sme rovnako smrteľní, a napriek tomu sa medzi sebou vnímajú rozdielne. Rozdeľujú sa do skupín, kást, podľa kultúry a pôvodu.

Starý zvon vnímam ako starú davo-"elitárnu" kultúru, ktorá zvoní pre všetkých rovnako: bohatých aj chudobných, moslimov aj kresťanov. Kultúra delenia "rozdeľuj a panuj".

V refréne spieva o tom, že ak by mal svoj vlastný zvon, tak po nociach by ho učil, ako má znieť. V tom vidím túžbu vytvoriť novú kultúru, kultúru človečiu, kde zaniknú rozdiely a kastovanie ľudí...
"ten můj zvon... ať je majákem i bubnem... ať je světlem v moři bludném... ať lidem nedá spát..."

Túto melódiu je skvelé počúvať pri nejakej tvorivej činnosti... Dokáže človeka uviesť práve do tohto druhu pracovnej nálady. Nálady, ktorá privoláva múzu.
 
Naposledy upravené:
Túto pesničku milujem. Má v sebe neobyčajnú silu.

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=fQROp7FRzQ8


Ak sa zamyslíte nad jej obsahom a tiež nad refrénom, tak má až konceptuálny presah. Hovorí vlastne o tom, že všetci ľudia sú z mäsa a kostí, a všetci sme rovnako smrteľní, a napriek tomu sa medzi sebou vnímajú rozdielne. Rozdeľujú sa do skupín, kást, podľa kultúry a pôvodu.

Starý zvon vnímam ako starú davo-"elitárnu" kultúru, ktorá zvoní pre všetkých rovnako: bohatých aj chudobných, moslimov aj kresťanov. Kultúra delenia "rozdeľuj a panuj".

V refréne spieva o tom, že ak by mal svoj vlastný zvon, tak po nociach by ho učil, ako má znieť. V tom vidím túžbu vytvoriť novú kultúru, kultúru človečiu, kde zaniknú rozdiely a kastovanie ľudí...

Túto melódiu je skvelé počúvať pri nejakej tvorivej činnosti... Dokáže človeka uviesť práve do tohto druhu pracovnej nálady. Nálady, ktorá privoláva múzu.

Výborná pesnička, tiež sa mi páči. Nedvědovci majú veľmi veľa takýchto pesničiek. Konkrétne sa mi veľmi dobre vryla do pamäti táto jedna (okrem iných):

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=WILKN7mrgNI

Je takpovediac symbolom každého ľudského života. Akákoľvek ťažkosť a nečakané problémy môžu byť povznášajúce a pozdvihujúce, len človek v sebe musí nájsť silu v sebe prejsť si tým = pochopiť to a využiť vo svoj prospech/rast. Keďže na začiatku bola jablonka priviazaná ku kolu aby rovno rástla a niekto jej z vlastného nevedomého konania vo svoj prospech spôsobil ohrozenie (paradox je že to bolo ohrozenie "slobodou") a takmer zánik, bola nútená spoľahnúť sa na seba, oprieť sa o svoju silu a vyrásť v priestore tejto "pre ňu zdanlivo neprirodzenej slobody". V symbolickom prenose na človeka - rôzne umelé pomôcky a systémové mantinely/limity, na ktoré sme si zvykli ako kôň na chomút, nie sú skutočne obmedzeniami, ale súčasťou rastu k zodpovednej slobode, ak sú správne pochopené a včas odpratané. Riziko je, že sa v nich možno cítiť zdanlivo bezpečne, pretože redukujú zodpovednosť (hmotnosť) človeka samého za seba, a miesto toho, aby sa človek naučil chodiť po vlastných (bol slobodným), spolieha sa stále na tieto barle (nechce opustiť zdanlivé bezpečie systému). Ozajstná sloboda, a to, ako s ňou dokážeš nakladať (zodpovedne/nezodpovedne) sa prejaví až v momente, kedy vystúpiš mimo tieto mantinely (odviažu ťa od kola) a ty musíš ale niesť už okrem nadobudnutej slobody aj plnú váhu zodpovednosti za svoje ďalšie konanie, čo ťa sprvu môže "zaskočiť", ohnúť, zdeformovať. Ale len ozajstná skúška - iniciácia preverí, za čo stojíš/kde máš nedostatky a či si nepripravený/babrák (zanikneš alebo ostaneš žiť v deformovanej podobe - ohnutý) alebo si pripravený/káder (prežiješ a rozvíjaš sa) a až potom môžeš, ako tá jablonka v piesni, "rodiť sladké vocie"(úspechu), ktoré bude chutiť nielen tebe, ale aj ostatným.
 
Túto pesničku milujem. Má v sebe neobyčajnú silu.

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=fQROp7FRzQ8


Ak sa zamyslíte nad jej obsahom a tiež nad refrénom, tak má až konceptuálny presah. Hovorí vlastne o tom, že všetci ľudia sú z mäsa a kostí, a všetci sme rovnako smrteľní, a napriek tomu sa medzi sebou vnímajú rozdielne. Rozdeľujú sa do skupín, kást, podľa kultúry a pôvodu.

Starý zvon vnímam ako starú davo-"elitárnu" kultúru, ktorá zvoní pre všetkých rovnako: bohatých aj chudobných, moslimov aj kresťanov. Kultúra delenia "rozdeľuj a panuj".

V refréne spieva o tom, že ak by mal svoj vlastný zvon, tak po nociach by ho učil, ako má znieť. V tom vidím túžbu vytvoriť novú kultúru, kultúru človečiu, kde zaniknú rozdiely a kastovanie ľudí...
"ten můj zvon... ať je majákem i bubnem... ať je světlem v moři bludném... ať lidem nedá spát..."

Túto melódiu je skvelé počúvať pri nejakej tvorivej činnosti... Dokáže človeka uviesť práve do tohto druhu pracovnej nálady. Nálady, ktorá privoláva múzu.

Tady je originální verze:

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=FPCS753XKUs


Tady je text:
 
V Itálii spustila pozdvižení píseň od zpěváka Tuniského původu Ghaliho, který si dovolil ve své skladbě Casa Mia poukázat na válku, kterou vede Izrael. Na populární soutěži San Remo schytal spoustu kritických komentářů.


klip:
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=hdcIhDr2MG0

Strojový překlad:
Trávník je zelený, zelenější, zelenější
Zelenější a zelenější (zelenější a zelenější)
A obloha je modrá, modrá, modrá
Mnohem modřejší (ještě modřejší)
Hej, co tady děláš?
Jak dlouho se zdržíte a kdy odjíždíte?
Bude čas říct sbohem
Neříkej mi, že jdu pozdě
Všichni jsme zombie s telefony v rukou
Sny, které se ztrácejí na moři
Děti vzdálené pouště
Drž hubu, nemůžu o tom mluvit
Co řeknu svým dětem?
Vítejte v Truman Show
Neptej se mě, jak se mám
Rád bych ale odešel
Cesta nevede domů
Pokud nevíte, jaký je váš domov
Ale trávník je zelený, zelenější, zelenější
Zelenější a zelenější (zelenější a zelenější)
A obloha je modrá, modrá, modrá
Mnohem modřejší (ještě modřejší)
Necítím se ale tak dobře
Už teď je mi líp, když mi to ukážeš
Svět, jak ho vidíte vy
Nepotřebuju vesmírnou loď, já vím
Můj dům nebo tvůj dům
Jaký je v tom rozdíl? Neexistuje žádný
Ale co je můj domov?
Ale jaký je váš domov?
Ale co je můj domov?
Z nebe je to stejné, přísahám
Stýská se mi po mém okolí
Stýská se mi po mém okolí
Teď je tu přestřelka
Miláčku, uteč pryč z tanečního parketu
Pořád ten samý příběh
Nechci dělat povyk
Ale jak můžete říct, že je tu všechno normální
Nakreslit čáru s imaginárními čarami bombardoval nemocnici
Za kousek země nebo za kousek chleba
Nikdy není mír
Ale trávník je zelený, zelenější, zelenější
Zelenější a zelenější (zelenější a zelenější)
A obloha je modrá, modrá, modrá
Mnohem modřejší (ještě modřejší)
Necítím se ale tak dobře
Už teď je mi líp, když mi to ukážeš
Svět, jak ho vidíte vy
Nepotřebuju vesmírnou loď, já vím
Můj dům nebo tvůj dům
Jaký je v tom rozdíl? Neexistuje žádný
Ale co je můj domov?
Ale jaký je váš domov?
Ale co je můj domov?
Z nebe je to stejné, přísahám
 
Všiml jsem si, že v Itálii hodně rezonují sociální témata v hudbě. Není náhoda, že další účastník San Remo 2024 uspěl se skladbou, která defacto adoruje migraci. Existují dvě verze klipů té samé skladby. Skladba se jmenuje Onda Alta

Animovaná verze:
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=kgmlAjANbE4

A verze s lidmi:
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=6siro4PMDD8


Nehodnotím, jen říkám co se děje v hudbě v Itálii...

Toto patrí podla mňa k riadenej alternatíve, teda sú to "produkty" systému,.
V IT je veľa "nezávislých" umelcov,ale tí sa na satanistickú show/súťaž s názvom Sanremo nikdy neprihlásia a ani nedostanú.
 
Objektívne dobrá hudba

S jedným kamarátom počúvame trance, house a podobne. V dnešných časoch už je dosť problematické povedať, čo patrí do skupiny trance, čo do house a podobne. Akosi všetká dnešná hudba elektronická je hluk. Tak sme si mysleli, že to len my sme nejakí vadní jedinci, že nejdeme s dobou a počúvame nejaké vykopávky z pred 20 tich rokov, ako napríklad

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=JqUqyUEwTMY


Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=qD7Bb0WZb7o&t=1582s


Určitý čas sme žili v tej domnienke až kým kamarát nespravil pokus.
Svojej žene pustil nejaký ten kvalitný trance z rokou 2005. To boli ešte časy, keď tá elektronika nebola na takej úrovni, že DJ mohol byť každý hluchý človek. A stalo sa niečo zaujímavé. Tá jeho žena si obľúbila tú hudbu, ten 20 ročný trance. Ako je to možné? Človek, ktorý nikdy nepočul trance z rokov 2000 si ju ihneď obľúbi pri prvom počúvaní?
Tiež si stačí pozrieť komentáre

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=LqCcdtM7Qe4&list=RDQMRbpl4nh6QlA&index=2

Ľudia tam píšu, že aj po 20 tich rokoch stále počúvajú tú hudbu. Ako je možné, že tí ľudia nezačali počúvať niečo nové? Veď predsa kapitalizmus denne produkuje tony hlukárov a hluku. Niektorí dokonca píšu, že to bol čas kedy vznikala najkrajšia, nejmelodickejšia elektronická hudba. Stále by sme mohli pripísať obľubu starých vykopávok k emocionálnemu previazaniu - tjs v mladosti človek mal pekné emócie pri tej hudbe a tak sa mu to zviazalo. Lenže aj ľudia čo nemajú priviazané k tej hudbe emócie, považujú tú hudbu za veľmi dobrú.

A tak sme si uvedomili, že tá hudba bola objektívne dobrá. Že ak sa do nej započúva akýkoľvek nehluchý človek, tak sa mu zapáči.

Vyššie uvedené sety sú presne z tej kategórie, ktorú sme my označili ako objektívne dobrá hudba - môžem to počúvať celý deň a nedostanem sa do stavu kedy musím to vypnúť aby mi hlava nepraskla. Pohodová hudba na počúvanie pri práci. Kdežto pri "Novodobej hudbe" sa mi veľa krát stáva, že už po hodine počúvania to musím vypnúť, lebo tá hudba doslova rozlaďuje psychiku.
A tak sme rozmýšľali, čo sa to vlastne stalo. Ako je možné, že hudba z pred 20 rokov bola Objektívne dobrá, a dnešná sa pomaly nedá počúvať.
A tu sa dostávame k známemu faktu - hudba odráža kultúru. Od roku 2000 kultúra na toľko upadla do kapitalitzmu, že sa všetko v nej ničilo, všetko sa zamenilo za peniaze. Ale aj v hudbe je vidieť ten jasný odkaz - nie všetko sa dá kúpiť za peniaze. To že niektorému hlukárovi zaplatíš miliardy neznamená, že ti začne produkovať Objektívne dobrú hudbu. On bude stále produkovať hluk. A pritom lokálny DJ ti bude produkovať Objektívne dobrú hudbu, nehľadiac na nízku výplatu. Dokonca to bude robiť aj vo voľnom čase, lebo ho to baví. To je ten faktor, ktorý kapitalizmus nikdy v živote nebude schopný pochopiť a preto dravý, nekontorlovaný kapitalizmus spôsobuje v spoločnosti neuveriteľné škody.
 
Vltava - Bedřich Smetana
3. brezna 2024 v 8:41
V Narodnim divadle oslavovali 200 let od narozeni Bedricha Smetany
Dvě století od narození Bedřicha Smetany připomněla včera večer v Národním divadle v Praze hudba ze všech skladatelových oper. V téměř čtyřhodinovém programu vystoupilo 17 sólistů a sólistek, doprovázel je sbor a orchestr Národního divadla. Jejich výkony ocenilo publikum na závěr ovacemi ve stoje. Vyprodaný galakoncert bylo možné sledovat i na piazzettě u budovy na velkoplošné obrazovce. Na slavnostní večer dorazil premiér Petr Fiala (ODS) s manželkou Janou i další politici.
Program začal v 18:30. Po slavnostní předehře mohlo publikum v první části slyšet výstupy z opery Braniboři v Čechách, Viola a Dalibor. Po první přestávce pořadatelé zařadili duety a árie z Prodané nevěsty, Dvou vdov, Hubičky a Tajemství a po druhé přestávce následovala Čertova stěna. Pro finále zvolili organizátoři Libuši a její Proroctví. V roli měla podle programu původně vystoupit Eva Urbanová. Nahradila ji Mária Porubčinová. Kvůli nemoci vypadl i jeden ze sólistů.
U dirigentského pultíku se střídali hudební šéf Národního divadla Robert Jindra, Tomáš Netopil, Jiří Rožeň a slovenský host Rastislav Štúr. Vystoupili Kateřina Kněžínková, Štěpánka Pučálková, Dana Burešová, Richard Samek, Aleš Briscein, Adam Plachetka, Peter Kellner, Slávka Zámečníková a další pěvci a pěvkyně. Jednotlivé kusy publikum oceňovalo potleskem. Na závěr si účinkující, sbor i hudebníci vysloužili dlouhé ovace ve stoje.
 
Art kultura je mne proti srsti - klasiku odívají do "nového" hábitu (něco odporného pro mně)
mám ráda klasiku u které si odpočinu a duše zaplesá . . .
ale u tohodle to nejde .napr.
Prodaná nevěsta -Alice Nellis
Rigoletto " novém hábu"

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=nbVwNm3xiKQ

nebo divadlo s Rodenem-
ako Sherlock Holmes. kde bere drogy

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=41wfA1E33XQ


a mnoho dalších předělaných klasiků" na které se dnes proto nedá koukat
 
Naposledy upravené:
Naspäť
Top Bottom