Dasi, mam to taky tak. Kdyz klasika, tak klasika .....a mnoho dalších předělaných klasiků" na které se dnes proto nedá koukat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Dasi, mam to taky tak. Kdyz klasika, tak klasika .....a mnoho dalších předělaných klasiků" na které se dnes proto nedá koukat
Objektívne dobrá hudba
S jedným kamarátom počúvame trance, house a podobne. V dnešných časoch už je dosť problematické povedať, čo patrí do skupiny trance, čo do house a podobne. Akosi všetká dnešná hudba elektronická je hluk. Tak sme si mysleli, že to len my sme nejakí vadní jedinci, že nejdeme s dobou a počúvame nejaké vykopávky z pred 20 tich rokov, ako napríklad
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=JqUqyUEwTMY
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=qD7Bb0WZb7o&t=1582s
Určitý čas sme žili v tej domnienke až kým kamarát nespravil pokus.
Svojej žene pustil nejaký ten kvalitný trance z rokou 2005. To boli ešte časy, keď tá elektronika nebola na takej úrovni, že DJ mohol byť každý hluchý človek. A stalo sa niečo zaujímavé. Tá jeho žena si obľúbila tú hudbu, ten 20 ročný trance. Ako je to možné? Človek, ktorý nikdy nepočul trance z rokov 2000 si ju ihneď obľúbi pri prvom počúvaní?
Tiež si stačí pozrieť komentáre
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=LqCcdtM7Qe4&list=RDQMRbpl4nh6QlA&index=2
Ľudia tam píšu, že aj po 20 tich rokoch stále počúvajú tú hudbu. Ako je možné, že tí ľudia nezačali počúvať niečo nové? Veď predsa kapitalizmus denne produkuje tony hlukárov a hluku. Niektorí dokonca píšu, že to bol čas kedy vznikala najkrajšia, nejmelodickejšia elektronická hudba. Stále by sme mohli pripísať obľubu starých vykopávok k emocionálnemu previazaniu - tjs v mladosti človek mal pekné emócie pri tej hudbe a tak sa mu to zviazalo. Lenže aj ľudia čo nemajú priviazané k tej hudbe emócie, považujú tú hudbu za veľmi dobrú.
A tak sme si uvedomili, že tá hudba bola objektívne dobrá. Že ak sa do nej započúva akýkoľvek nehluchý človek, tak sa mu zapáči.
Vyššie uvedené sety sú presne z tej kategórie, ktorú sme my označili ako objektívne dobrá hudba - môžem to počúvať celý deň a nedostanem sa do stavu kedy musím to vypnúť aby mi hlava nepraskla. Pohodová hudba na počúvanie pri práci. Kdežto pri "Novodobej hudbe" sa mi veľa krát stáva, že už po hodine počúvania to musím vypnúť, lebo tá hudba doslova rozlaďuje psychiku.
A tak sme rozmýšľali, čo sa to vlastne stalo. Ako je možné, že hudba z pred 20 rokov bola Objektívne dobrá, a dnešná sa pomaly nedá počúvať.
A tu sa dostávame k známemu faktu - hudba odráža kultúru. Od roku 2000 kultúra na toľko upadla do kapitalitzmu, že sa všetko v nej ničilo, všetko sa zamenilo za peniaze. Ale aj v hudbe je vidieť ten jasný odkaz - nie všetko sa dá kúpiť za peniaze. To že niektorému hlukárovi zaplatíš miliardy neznamená, že ti začne produkovať Objektívne dobrú hudbu. On bude stále produkovať hluk. A pritom lokálny DJ ti bude produkovať Objektívne dobrú hudbu, nehľadiac na nízku výplatu. Dokonca to bude robiť aj vo voľnom čase, lebo ho to baví. To je ten faktor, ktorý kapitalizmus nikdy v živote nebude schopný pochopiť a preto dravý, nekontorlovaný kapitalizmus spôsobuje v spoločnosti neuveriteľné škody.
Objektívne dobrá hudba
S jedným kamarátom počúvame trance, house a podobne. V dnešných časoch už je dosť problematické povedať, čo patrí do skupiny trance, čo do house a podobne. Akosi všetká dnešná hudba elektronická je hluk. Tak sme si mysleli, že to len my sme nejakí vadní jedinci, že nejdeme s dobou a počúvame nejaké vykopávky z pred 20 tich rokov, ako napríklad
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=JqUqyUEwTMY
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=qD7Bb0WZb7o&t=1582s
Určitý čas sme žili v tej domnienke až kým kamarát nespravil pokus.
Svojej žene pustil nejaký ten kvalitný trance z rokou 2005. To boli ešte časy, keď tá elektronika nebola na takej úrovni, že DJ mohol byť každý hluchý človek. A stalo sa niečo zaujímavé. Tá jeho žena si obľúbila tú hudbu, ten 20 ročný trance. Ako je to možné? Človek, ktorý nikdy nepočul trance z rokov 2000 si ju ihneď obľúbi pri prvom počúvaní?
Tiež si stačí pozrieť komentáre
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=LqCcdtM7Qe4&list=RDQMRbpl4nh6QlA&index=2
Ľudia tam píšu, že aj po 20 tich rokoch stále počúvajú tú hudbu. Ako je možné, že tí ľudia nezačali počúvať niečo nové? Veď predsa kapitalizmus denne produkuje tony hlukárov a hluku. Niektorí dokonca píšu, že to bol čas kedy vznikala najkrajšia, nejmelodickejšia elektronická hudba. Stále by sme mohli pripísať obľubu starých vykopávok k emocionálnemu previazaniu - tjs v mladosti človek mal pekné emócie pri tej hudbe a tak sa mu to zviazalo. Lenže aj ľudia čo nemajú priviazané k tej hudbe emócie, považujú tú hudbu za veľmi dobrú.
A tak sme si uvedomili, že tá hudba bola objektívne dobrá. Že ak sa do nej započúva akýkoľvek nehluchý človek, tak sa mu zapáči.
Vyššie uvedené sety sú presne z tej kategórie, ktorú sme my označili ako objektívne dobrá hudba - môžem to počúvať celý deň a nedostanem sa do stavu kedy musím to vypnúť aby mi hlava nepraskla. Pohodová hudba na počúvanie pri práci. Kdežto pri "Novodobej hudbe" sa mi veľa krát stáva, že už po hodine počúvania to musím vypnúť, lebo tá hudba doslova rozlaďuje psychiku.
A tak sme rozmýšľali, čo sa to vlastne stalo. Ako je možné, že hudba z pred 20 rokov bola Objektívne dobrá, a dnešná sa pomaly nedá počúvať.
A tu sa dostávame k známemu faktu - hudba odráža kultúru. Od roku 2000 kultúra na toľko upadla do kapitalitzmu, že sa všetko v nej ničilo, všetko sa zamenilo za peniaze. Ale aj v hudbe je vidieť ten jasný odkaz - nie všetko sa dá kúpiť za peniaze. To že niektorému hlukárovi zaplatíš miliardy neznamená, že ti začne produkovať Objektívne dobrú hudbu. On bude stále produkovať hluk. A pritom lokálny DJ ti bude produkovať Objektívne dobrú hudbu, nehľadiac na nízku výplatu. Dokonca to bude robiť aj vo voľnom čase, lebo ho to baví. To je ten faktor, ktorý kapitalizmus nikdy v živote nebude schopný pochopiť a preto dravý, nekontorlovaný kapitalizmus spôsobuje v spoločnosti neuveriteľné škody.
To je norma, ved vsetci chodime helikopterou, len ten tiesto je z tuhsieho cesta ako bezny smrtelnik... tato "hudba" je produkovana(priemysel nie umenie) na stiahnutie mladych k demonizmu - nocny zivot, neviazanost, pozitkarstvo, drogy a vsetko co k tomu patri. Vy co to pocuvate len pri sporte alebo v praci tvorite zlomok percenta ale ti "umelci" su v zajati tohto egregoru rovnako ako pri rokenrole a hocakom hudobnom priemysle.žiadne specialne požiadavky nemal, akurát dovoz aj odvoz helikoptérou...
"Objektivně dobrá" pouze na základě toho, že se líbí většině? Takže je "objektivně dobrá" třeba konzumace alkoholických nápojů, protože většina lidí je ráda konzumuje? Nebo bude "objektivně dobrá" pornografie, když bude mít u většiny úspěch?Lenže aj ľudia čo nemajú priviazané k tej hudbe emócie, považujú tú hudbu za veľmi dobrú.
A tak sme si uvedomili, že tá hudba bola objektívne dobrá. Že ak sa do nej započúva akýkoľvek nehluchý človek, tak sa mu zapáči.
tato "hudba" je produkovana(priemysel nie umenie) na stiahnutie mladych k demonizmu - nocny zivot, neviazanost, pozitkarstvo, drogy a vsetko co k tomu patri. Vy co to pocuvate len pri sporte alebo v praci tvorite zlomok percenta ale ti
Bulharsky som sa neučil, väčšina textu je preložená z odposluchu /podobnosť slov/, na zvyšok som použil slovník bulharsky, srbsky, rusky. Prvý krát som počul túto bulharskú baladu pred vyše tridsiatimi rokmi, odvtedy si ju priebežne prehrávam alebo spievam.Môžem sa spýtať , odkiaľ vieš bulharský teda ako si sa k tomu dostal?
Tomu názoru moc nerozumím. Ederlezi je známá ve spoustě verzí i jazyků všude, kam kdy vkročila noha balkánského Roma, a nevím, čím by právě tahle maďarská měla degradovat. Pro mě jako starší ročník pochopitelně Ederlezi znamená Bregović/Kusturica a legendární Dům k pověšení (1988).Pre mňa je to tiež príklad ako sa dá hudbou degradovať poslucháčov
Tomu názoru moc nerozumím. Ederlezi je známá ve spoustě verzí i jazyků všude, kam kdy vkročila noha balkánského Roma, a nevím, čím by právě tahle maďarská měla degradovat. Pro mě jako starší ročník pochopitelně Ederlezi znamená Bregović/Kusturica a legendární Dům k pověšení (1988).
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=EZf00ad3G6o&t=9s
To, že niekomu sa páči/nepáči ten alebo onen tón a farba hlasu speváka/speváčky prípadne aký žáner hudby má najradšej a pod. je subjektívna záležitosť. Mne sa páči od klasickej hudby, cez ľudovky po dobrý rock veľa rôznych žánrov, štýlov a to z celého sveta. Áno, napríklad aj Karel Gott, v tom sa zhodneme.Napisal som to , teda vyjadril som sa nepresne. Skladba ako taká je pekná , no jej prevedenie -myslel som tým hlasové prevedenie speváčky jej hlas a jeho zafarbenie - nebol čistý a mne osobne pílili uši,ako krik . Mám rad skladby kde hlas je dominujúci , silný , čistý prirodzený a hudba je iba podrižná , iba sprevádzajúca a pôsobí ako doprovod niekde v pozadí. Preto mám rád staršie skladby (trebárs v Československu Gotta , Duchoňa ,Matušku , Vondračkovu a podobne.), kde bol hlas “prvý” a potom to ostatné ako kulisa niekde za chrbtom. Preto som písal ako o degenerácii , pre poslucháča. Degenerácii poslucháča pomocou hudby. Hlas má byť čistý , silný a prirodzený - a má povznášať človeka do “výšin” Takto som to myslel.