Odporúčané filmy

Můžu doporučit seriál Yellowstone od Paramountu, velmi povedené s konceptuálním přesahem (který ale vidí jen divák s dobrým kritickým viděním). Dá se stáhnout na SkTorentech. Jinak už jsou dvě série na Netfixu. Nedejte se zblbnout kovbojským prostředím, ty postavy jsou excelentní, moje oblíbená postava Beth.
odporúčam aj prequely 1883 a 1923.
 
Hry o život

už to tu nedávno bolo spomenuté, tak som si to pozrel a prečítal - všetky diely a pozrel som aj prequel, ktorý je práve v kinách. Úprimne som bol prekvapený ako je toto dielo prešpikované odkazmi na D-E systém, skúsim v skratke:
dej:
odohráva sa v severnej amerike po občianskej vojne. Nový štát je tvorený Sídlom - hlavným mestom a 12 (13) krajmi. Každý kraj má inú úlohu - niektoré dorábajú potraviny, iné majú priemysel, ďalšie ťažbu,... Na pripomenutie hrôz vojny usporadúva víťaz občianskej vojny (Sídlo) každý rok tzv Hry o život, v ktorých proti sebe postavia po dvoch zástupcoch (dievča, chlapec) z každého kraja, ktorí bojujú na život a na smrť, víťaz je len jeden. Za 12. kraj nastúpia hlavní hrdinovia - Katnis (ktorá sa prihlási namiesto svojej mladšej sestry) a Peeta. Dostanú mentora, ktorým je bývalý víťaz z 12. kraja Haymitch a ten ich pripravuje na hry o život a aj im počas nich pomáha. Počas hier Katnis a Peeta predstierajú, že sú zamilovaní (predstiera len Katnis), aby zvýšili svoje šance na prežitie. Napriek mnohým zraneniam sa obaja dostanú až do finále - zostanú poslední a keďže sa nechcú navzájom zavraždiť, tak sa rozhodnú, že sa súčasne otrávia a nezvíťazí nikto. V tej chvíli sú hry porotcami ukončené a za víťazov sú vyhlásení obaja. Tým sa ale spustí na nich "hon" prezidenta Snowa, pretože prešli Sídlu cez rozum a neprispôsobili sa pravidlám. Preto sú o rok znova zapojení do hier (aj keď víťazi majú doživotnú imunitu) štvrťstoročia, v ktorých majú byť iba predchádzajúci víťazi. Počas ich druhých hier sa im darí vyhýbať sa smrti, ako keby ich niektorí iní súťažiaci ochraňovali. Hry končia tak, že Katnis zničí (nevedomky) energetický štít kupoly arény, kde sa hry odohrávajú a preberie sa v 13.kraji, o ktorom si všetci mysleli, že je zničený. Podarilo sa ju totiž zachrániť rebelom z arény, pretože hlavným porotcom bol infiltrovaný rebel Plutarch, ktorý to celé naplánoval. Ostatní preživší súťažiaci sú zajatí a mučení sídlom - najmä Peeta. Katnis sa stáva obrazom revolúcie rebelov, dokáže mobilizovať rebelov. Tí sa pod vedením prezidentky Coinovej chcú zmocniť Sídla a nastoliť spravodlivosť. Tak sa začína nová vojna, ktorá končí zvrhnutím Sídla a prezidenta Snowa. Coinová sa vyhlási za prezidentku a chce usporiadať nové - posledné Hry o život s čím súhlasí aj Katnis, ako pomstu Sídlu za smrť mnohých vo vojne, kde zomrela aj jej sestra. zistí, však, že za jej smrť môže Coinová, a tak sa ju rozhodne zabiť a to priamo počas ceremoniálu popravy Snowa. No dostane milosť a je vyhostená späť do kraja 12, kde sa po čase stretne znova s Peetom a časom založia rodinu.
Prvá zmyslová rovina:
film zaujíma veľa tínedžerov, preto tí si všimnú najmä ľúbostný trojuholník Peeta - Katnis - Gale, ktorý sa odohráva na pozadí deja. Katnis nevie, či jedného z nich ľúbi alebo nie a ak áno, tak koho - silného, krásneho Galea alebo dobrého Peetu.
Druhá zmyslová rovina:
to sú presne tie schované veci v deji - Sídlo ako centrum koncentrácie riadenia schované v horách (ako Švajčiarsko), elity zosobnené prezidentom, režimy psychiky - zvierací a boirobot (väčšina obyvateľov), démon (Snow, Coinová), démon meniaci sa na človeka (Katnis) a ľudský (Peeta), Katnis ako obraz revolúcie dvíha červenú zástavu so zlatým symbolom (ako tá babička pri začiatku ŠVO), hry o život sú v podstate aktualizáciou gladiátorských hier, dajte ľuďom chlieb a hry... Rozdeľuj a panuj... atď, vodca ideológie zmeny Coinová vs Plutarch ako žrec, ktorý vymyslel a v skutočnosti riadi prechod od nespravodlivej koncepcie cez nutnú revolúciu až k snáď spravodlivej, tu si treba všimnúť meno PLUTARCH a analógiu Alexander Veľký - Aristoteles - Plutarchos...
Tretia zmyslová rovina:
kniha je napísaná vyslovene plocho, jednoducho, v podstate tak ako všetky alebo väčšina "západných" kníh. Aký to rozdiel voči knihám našich / ruských autorov, kde je vyslovene prízvuk aj na dušu a podstatu človeka, nielen na príbeh. To je len odzrkadlením svetonázoru západu, aj keď mnohí sa prebúdzajú (no kým sa zobudia, to ešte potrvá).

Každopádne je to dielo veľmi zaujímavé a u mňa sa zaradilo pomerne vysoko v rebríčku filmov a kníh.
panenka skákavá, to najdôležitejšie som vtedy zabudol napísať - ide o prognózu rozpadu SŠA, ktorá nastane, ak sa nič nezmení. No a kým pred časom (x-rokov dozadu) o občianskej vojne hovoril iba VVPj, tak tak dnes pri rozpore Texas vs Biden je to už do očí bijúce. Ale príčina nie je v Bidenovi, ale v dlhotrvajúcom mravnom úpadku, v prevládaní neľudského typu psychiky občanov SŠA.
 
Niekto tu niekde na stránke propagoval tento film

ЗАМЫСЕЛ​


Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=Fu6kqH4mvMk

Pozrel som si ho. Stojí za to.
A ešte isto si ho pozriem viackrát - veľmi veľa zhustených info.
Pasce výberu dobra a zla. Pritom správcom oboch je Lucifer. Pasca pre rozum. Ak ti dajú na výber dve možnosti na výber, vyberaj tretiu!
Dobro alebo zlo? Vyberaj Ľúbosť.
Naše versus Moje. Svoje - súbornosť!
Tri falošné ideológie: Naše! (kolektivizmus), Moje! (individualizmus), Ich! (nacionalizmus).
Tvorivosť, budovanie, súbornosť…
 
Videl som ho 2x. A zhruba 2-3 roky dozadu som z neho spravil aj krátky výťah a rozbor. No čo čert nechcel, dostal som "fuckerberg" a ostalo to tam ...
A všimol si si, že v jednom zábere tohto filmu je aj Pjakin?
Reálny Pjakin, nie nejaký jeho dvojník.
 
A všimol si si, že v jednom zábere tohto filmu je aj Pjakin?
Nie, namôjveru, toto som si nevšimol, resp. možno som ho len nespoznal. A teraz premýšľam kde, v ktorej scéne. Nie je to náhodou tam, jak sa bavia za stolom o tých ideológiách "naše/ich ..."?Nevieš nasmerovať?
 
Naposledy upravené:
Nad levašovom, to by mal byť Solovjov.
Aaa, áno, asi máš pravdu. Tejto scéne som nevenoval príliš veľkú pozornosť, keďže išlo o obsah toho, čo pri tom hovorili. Ale v tom filme je naozaj veľa zaujímavých detailov. Minca s nápisom "Helvetia" napríklad. A kopu ďalších, už si ich ani všetky nepamätám, už to budú 2-3 roky, čo som to pozeral naposledy. Väzenie v ktorom nie sú väzni priviazaní, dá sa odísť kedykoľvek, rázcestie kde sa dá ísť 3 cestami vľavo, priamo, rovno, ale ruský bohatier spí, lebo cesta týmito smermi nikam nikdy neviedla a ďalšia z možností je iba dole (úpadok) a hore (rast) a podobne. Prakticky každá minúta filmu je naplnená silnou symbolikou.
 
serial

Muž, který nesmí zemřít​

Příběh z období 1945 – 1948 vypráví o bývalém partyzánovi Janu Kopečném, který po válce jako nadporučík bezpečnostních složek odkrývá kriminální a trestné činy. Mladý komunista Jan Kopečný je zaměstnán v místní jednotce bezpečnosti a přijde na stopu materiálů bývalého gestapa. Vyšetřování provází řada záhadných úmrtí a snahy vše utajit. Jan Kopečný je dokonce obviněn, ale pro nedostatek důkazů opět propuštěn. Nikde u úřadů se nedovolá spravedlnosti. Přichází však únor 1948 a zrádci odhalují svou tvář.

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=FhaLSAGie90


Zdroj: https://www.facebook.com/nasholesov/videos/mu%C5%BE-kter%C3%BD-nesm%C3%AD-zem%C5%99%C3%ADt-1-d%C3%ADl-l%C3%ADb%C3%A1nky-tv-seri%C3%A1l-1976p%C4%9Btid%C3%ADln%C3%BD-seri%C3%A1l-kter%C3%BD-se-nat/386867652552881/


Zdroj: https://cs-cz.facebook.com/nasholesov/videos/mu%C5%BE-kter%C3%BD-nesm%C3%AD-zem%C5%99%C3%ADt-2-d%C3%ADl-klan-tv-seri%C3%A1l1976-p%C4%9Btid%C3%ADln%C3%BD-seri%C3%A1l-kter%C3%BD-se-nat%C3%A1%C4%8De/780334806189616/


Zdroj: https://www.facebook.com/nasholesov/videos/mu%C5%BE-kter%C3%BD-nesm%C3%AD-zem%C5%99%C3%ADt-3-d%C3%ADl-intrika-tv-seri%C3%A1l-1976-p%C4%9Btid%C3%ADln%C3%BD-seri%C3%A1l-kter%C3%BD-se-na/821474968781664/?locale=cs_CZ


Zdroj: https://www.facebook.com/nasholesov/videos/mu%C5%BE-kter%C3%BD-nesm%C3%AD-zem%C5%99%C3%ADt-4-d%C3%ADl-msta-tv-seri%C3%A1l-1976-p%C4%9Btid%C3%ADln%C3%BD-seri%C3%A1l-kter%C3%BD-se-nat%C3%A1%C4%8D/559095578809561/?locale=cs_CZ


Zdroj: https://www.facebook.com/nasholesov/videos/mu%C5%BE-kter%C3%BD-nesm%C3%AD-zem%C5%99%C3%ADt-5-d%C3%ADl-%C3%BA%C4%8Dtov%C3%A1n%C3%AD-tv-seri%C3%A1l-1976-p%C4%9Btid%C3%ADln%C3%BD-seri%C3%A1l-kter%C3%BD-se-n/159958412770303/?locale=cs_CZ
 
Утомлённые солнцем (Unavení slnkom)
https://www.csfd.cz/film/33625-unaveni-sluncem/prehled/

Утомлённые солнцем 2: Предстояние (Unavení slnkom 2: Predohra)
Pozn.: na ČSFD preložené ako ako Unavení slnkom 2: Odpor, ale "odpor" hrubo nenapĺňa zmysel slova "предстояние" - predstajanie, zviazaného s budúcnosťou, budúcimi udalosťami určenými v prítomnosti, čo korešponduje i s významom slov "pred" (пред) + "stáť" (стоять).

Утомлённые солнцем 3: Цитадель (Unavení slnkom 3: Citadela)
https://www.csfd.cz/film/302906-unaveni-sluncem-3-citadela/prehled/

Váhal som, či tu pridať do pozornosti túto sériu filmov natočenú Nikitom Sergejevičom Michalkovom. No nakoniec som prišiel k záveru, že veci, ktoré môžu byť prípadne nepochopené divákom, možno bude vhodné či rozobrať vo svetle ozajstných historických reálií ZSSR, či v symbolickej rovine pričom treba vychádzať vždy z kontextu. Každý rozprávaný/hraný dej plný obrazov totiž môže stáť veľmi na hrane rozlíšenia toho čo ten ktorý symbol znamená a kam mieri. V prípade citlivej tématiky je ľahké diváka pomýliť nastavenými filtrami. Popis filmov na ČSFD považujem za HRUBO!!! skresľujúci realitu a to z toho titulu, že tieto stránky vychádzajú z ideológie nenávisti voči Stalinovi a ZSSR, takže ich popis jednoducho nemôže v princípe!!! zodpovedať deju, čo samozrejme je priam nadmieru úrodnou pôdou pre to, aby naň premietli svoj vlastný ideologicky lživý koncept vnímania historických udalostí, dejov a reálií prebiehajúcich v ZSSR, a to či už z hľadiska štátnej moci, alebo z hľadiska jednotlivcov či más a nasadila filter vnímania skrz prizmu "samopotvrdzujúcich dogiem" i na vnímanie diváka, čoho dôsledkom môže prirodzene byť aj nesprávne vyhodnotenie zámeru filmu, či jeho deja, ako aj náklonnosť/odpor voči osobe režiséra v závislosti na tom, či divák ZSSR zduše nenávidí, alebo nekriticky zbožňuje. Napriek tomu som tu popis z ČSFD pridal, aby bolo s čím porovnávať. Myslím, že sa treba pozerať na film neutrálne. A v svetle skutočných nielen historických, ale aj hlboko konceptuálnych, ideologických a hlavne psychologických (predovšetkým z pohľadu jedinca, ale aj celej vtedajšej spoločnoti a jej jednotlivých vrstiev) uhlov pohľadu potom vnímať jednak v detailoch, ale aj v širokých súvislostiach symboliku, paralely, metafory a perzonifikácie tam použité. Vyžaduje si to cit, otvorenosť a hlavne nebyť zaujatý obrazmi nám vloženými do mysle na úrovni podvedomia (či už nenávistnými, alebo zbožňujúcimi) tými, ktorí si neželajú, aby sme objavili skutočný zmysel a hĺbku tohoto filmu a ani skutočnosti, ako ani to, aby sa Rusko samo, kvôli ktorému predovšetkým tento film vznikol, dokázalo na najhlbšej úrovni vysporiadať s vlastnou minulosťou, a neželajú si, aby vlastní občania Ruska ťahali spolu za jeden povraz.
 
Naposledy upravené:
Двенадцать (Dvanásť)


A keďže som pri Michalkovovi (vyššie) začal, dávam do pozronosti aj nasledujúci film. Opäť, má to hĺbku. Treba sa do nej spustiť. Vyžaduje si to oprostiť sa od emócií a vnímať ...
 
Утомлённые солнцем (Unavení slnkom)
https://www.csfd.cz/film/33625-unaveni-sluncem/prehled/
Váhal som, či tu pridať do pozornosti túto sériu filmov natočenú Nikitom Sergejevičom Michalkovom. No nakoniec som prišiel k záveru, že veci, ktoré môžu byť prípadne nepochopené divákom, možno bude vhodné či rozobrať vo svetle ozajstných historických reálií ZSSR, či v symbolickej rovine pričom treba vychádzať vždy z kontextu. Každý rozprávaný/hraný dej plný obrazov totiž môže stáť veľmi na hrane rozlíšenia toho čo ten ktorý symbol znamená a kam mieri. V prípade citlivej tématiky je ľahké diváka pomýliť nastavenými filtrami.
Když už se tedy vracíš k filmům Michalkova ( původní diskuze zde https://ksb-csr.net/threads/spravy-z-ruska-2024.1354/page-3#post-23147 ) - Zakonvremeni kopíroval v r. 2010 z jiného zdroje článek o návštěvnosti 2.dílu Michalkova "Unaveni sluncem".
Cituji:
Nový film Nikity Michalkova "Unaveni sluncem-2. Predstoyanie" se promítá v poloprázdných sálech, informuje "Echo Moskvy" s odvoláním na ruská média. Filmoví odborníci zatím jen obtížně předpovídají konečnou návštěvnost filmu.

"Velkému filmu" Nikity Michalkova hrozí, že bude velkou částí ruských občanů nepochopen. Každopádně první dny po premiéře nesvědčí o nadšení. Například korespondent listu Novgorodskie Vedomosti uvádí, že na velkou premiéru se z 500 vstupenek do hlavního městského kina prodalo jen 38.

Obyvatelé Kurska ignorovali i nejoblíbenější večerní projekce. V den premiéry se na film přišlo podívat patnáct lidí, uvedlo místní rádio Kurs.

Populární internetový blogger drugoi zveřejnil ve svém magazínu fotografii kinosálu pět minut před začátkem seance. V sále je devět lidí.

Analytici filmového průmyslu předpovídají, že pro kino této úrovně to nebude největší tržba. Zejména publikace "Bulletin kinoprokačik" uvedla prognózu 230 milionů rublů, tedy necelých 8 milionů dolarů. Pro jiné analytiky je obtížné uvést přesná čísla.

Podle vedoucího statistického oddělení časopisu "Kinobiznes" Sergeje Lavrova, kterého citují "Vedomosti", hovoříme na začátku o částce 5-8 milionů dolarů. Zda se snímku podaří odrazit rozpočet ve výši 55 milionů dolarů, není známo.

K dnešnímu dni je "Unaveni sluncem 2. Predstoyanie" - nejdražší film v Rusku. Film byl do kin uveden 22. dubna. Představuje dilogii. Premiéra druhé části filmu "Unaveni sluncem 2. Citadela" se uskuteční v listopadu tohoto roku.
-------
Zdá se, že ani většina Rusů "nepochopila" ten skvělý záměr Michalkova. Stačilo jim vidět první díl.
 
Naposledy upravené:
Zdá se, že ani většina Rusů "nepochopila" ten skvělý záměr Michalkova. Stačilo jim vidět první díl.
Souhlas. Film je absolutně protistalinský, odpovídající tehdejšímu liberalistickému chápání ruské historie. Tomu odpovídá i víc, než štědré jeho financování a nezájem diváků. Nedivím se, že tento film nominovali na Oscara
Mně také stačilo vidět jen 1. díl.
 
Zdá se, že ani většina Rusů "nepochopila" ten skvělý záměr Michalkova. Stačilo jim vidět první díl.
Čo si chcela dokázať svojou štatistikou? Aký má význam to, že sa dajú 9ti z 10tich zaočkovať. Je ich väčšina, prečo sa nedáš aj ty? Vypovedacia hodnota tejto štatistiky je nulová. Koľko ľudí našej súčasnej generácie pozná udalosti roka 1938 v Československu a v Európe tak, že sa to zhoduje s tým, čo sa reálne dialo? Štatisticky mizivé percento. A to mám podľa tejto štatistiky hodnotiť ako sa to skutočne dialo? Všetko podstatné čo som k tomu chcel povedať, som napísal hore. Nerobím si vývody na základe toho, kto čo o kom povie.
 
Železný Will

Viem, nie je to klasický film, ktorý sa tu odporúča, ale podľa mňa je to nádherná ukážka silnej vôle 18 ročného chlapca v ťažkých podmienkach.

Z ČSFD:

"Když Willovi Stonemanovi zemře otec, musí se sám postarat o matku a jejich ranč. Aby získal nějaké peníze, rozhodne se zúčastnit psích závodů na trase z Winnipegu do St. Paul. Tato trasa je určená jen pro ty nejsilnější muž, kteří musí obstát v konkurenci i za zlého počasí a složitého terénu. Willovi se až na pokraji sil podaří zdolat cíl jen díky jeho úžasné vůli a vytrvalosti..."
 
Dojem, alebo do očí bijúci fakt? Ak chceš, môžeme to podrobnejšie rozobrať.

A čo Matrix? Tiež ho natáčali za západné peniaze. Neodovzdáva sa tam nič viac ako západná propaganda?
Do oči bijící fakt.
Hodný rudoarmejský generál Kotov (v minulosti snad šlechtíc) si v poklidu na své dače užívá dovolenou s ženou, dcerkou, služkou a řadou hostů, kteří k němu pravidelně přichází na oběd.
(Vzpomínám si na Stalina, jak se ztěžoval na novou sovětskou elitu: dovolil jsem jím mít tolik, že si žijí jako šlechta a oni pořád chtějí víc).
Přijíždí k němu bývalý přítel ženy Mitja, který je snad generálovi něčím zavázán. Celý film se tváří příjemně, nechá se hostit, baví se s domácími a je to ve skutečnosti zlý NKVDešník, který vlastně přijel hostitele zatknout kvůli protisovětskému spiknutí (samozřejmě neprávem - ironie) .
Generála z dači odváží 3 NKVDešníci, kteří ho ještě surově a do krve zbili přímo v autě. NKVDešník Mitja ještě stačí zastřeli obyčejného řidiče, který se jím připletl do cesty. A po této nechutné scéně se z pole na balonu začíná zvedat obrovský plakat Stalina, jako potvrzení epochy za které se tyto hrozné věci mohly dít. NKVDešník se dívá jako zhypnotizovaný na portrét Stalina a vzdává mu čest...
Ve finále ten NKVDešník si podřezává žily, když uslyší že Kotov byl popraven za špionáž a celá jeho rodiny byla poslaná do GULAGu, včetně té malé dcerky. Normální takový zvyk byl za Stalina posílat malé děti do GULAGu! NKVDešník umírá s pohledem na Kreml, který vidí ze svého okna.
A divák si po tom filmu zřejmě měl s úlevou oddechnout: Ještě, že žijeme v devadesátých. Zlatí liberálové!

Další dva díly jsem už nemusel. Ale jestli chceš, můžeš si počíst, co napsali o druhém dílu:

P.S. Matrix je z jiného soudku. Tam je ukázán budoucí otrokářský systém, který vlastně má mnoho paralel se současnosti. (Energie lidí je vysávaná a lidé o tom ani netuší).
 
Dojem, alebo do očí bijúci fakt? Ak chceš, môžeme to podrobnejšie rozobrať.

A čo Matrix? Tiež ho natáčali za západné peniaze. Neodovzdáva sa tam nič viac ako západná propaganda?
Napadlo mě takové stručné vyjádření obou filmů:
Ten Michalkovův je krokem k odduševnění východní kultury skrze autora s ruskou mentalitou a Matrix je pokusem o oduševnění západní kultury skrze autora s mentalitou americkou.
 
Naposledy upravené:
Naspäť
Top Bottom