REPORTÁŽ: Blokády v Praze organizuje Němec, který má 6 neziskovek a 2 firmy. Jedna je na seznamu extrémistů.
Kai Arne SPRINGORUM je Němec, který dlouhodobě žije v ČR a profesionálně se zabývá aktivismem. Vlastní firmu Slow Spot, která provozuje stejnojmenný ekoobchod v Dejvicích. Dále v letech 2013-2020 byl společníkem ve firmě HE Consulting, která se zabývá energetickými audity.
V roce 2019 firma získala od MPO dotaci 192.000 korun. Vedle podnikání se Springorum ale profesionálně věnuje také aktivismu. Pro tyto účely v ČR založil celkem 6 neziskovek. ..
V Praze chtějí rozeštvat společnost
Jak ale potvrdili reportérům Naše Praha přímí účastníci, kteří se infiltrovali do průvodu Poslední generace v Praze, zájmy má každý jiný. „Když jsme se ptali, co je tedy účelem těch protestů, říkali nám, že chtějí rozeštvat společnost, aby splnili své cíle. Tím je společnost úplně bez aut. Tvrdí, že se bojí posílat děti do školy, protože mají z aut strach,“ potvrdil nám přímý účastník pražského průvodu po magistrále. Jeho totožnost nebudeme na jeho přání zveřejňovat.
„Nechtějí ani zveřejnit financování. Říkali, že transparentní účet mít ze zákona nemusí,“ dodal...
Macinka: Je to celé jeden gigantický zelený organizovaný zločin
Temné pozadí protestů potvrzuje i Petr Macinka, ředitel Institutu Václava Klause, který aktivity „zelených ideologů“ dlouhodobě sleduje...
Politicky 30km/h v Praze podporují Piráti
Věc má samozřejmě i politické pozadí. Agendy povinné 30km/h se ujali Piráti. Exprimátor Hřib se sice na sociálních sítích od demonstrantů distancoval, ale hned na prvním zastupitelstvu magistrátu jejich cíle prezentoval jako pirátské návrhy. Byť zatím pouze ve vedlejších ulicích...
Byl by to strašný průšvih. V Německu studie prokázala špatný vliv na životní prostředí
Podle Urbana by ale Prahu čekal poté naprostý průšvih.
„V Německu byly studie, které prokázaly, že takové snížení rychlosti by životní prostředí pouze zhoršilo. Zvýší se prašnost, katalyzátory při takto nízkých rychlostech pracují hůře, škodlivé látky jdou do ovzduší více. Oděr brzdových destiček a pneumatik je téměř stejný jako při vyšší rychlosti, tedy efekt je minimální.
Co je ale největší problém, že se zpomalí MHD. Prodlouží se průjezdnost a nabourá to harmonogram navazujících spojů...
Prahu už více jak měsíc sužují dopravní kolapsy, které má na starosti skupinka aktivistů z Poslední generace. Ti, za nečinného přihlížení policie, pravidelně blokují pražské hlavní tahy. Akce organizuje Němec s exotickým jménem KAI ARNE SPRINGORUM. Podařilo se nám rozklíčovat pozadí, které je...
www.nasepraha.cz