Komunitná spolupráca DVTR-INTRO (30 str.)Prosba o pomoc na spolupráci pri vytvorení zjednodušenej, „VSTUPNEJ“ Verzie DVTR v rozsahu cca. 30-40 strán pre začiatočníkov

hele, ak máte pocit a ja vám dokažem opak, mate stale pocit. clovece tak sa posnažte a ak chcete argumentovať, robte to datami. podme uz niekedy diskutovat o tak dolezitych otazkach, ako je sirenie koncepcie na zaklade dát a nie pocitov.

Dal som dáta. Nemám rozloženie demografie ale vidim predanych nejaky 2 a viac miliona knih len z martinusu. Kolko to.bolo aj s panta rhei a inymi mensimi? Aj s tordenom? Neviem a nemam cas hladat tie data, ale bude to dost.

Mozno vy nie kolega, ja kupujem knihy pravidelne a darujem ich mojim ludom. Nie je to garancia uspechu, ze ich cítať budú, ale minimálne dostanú šancu. Človek privedie kona k vode, no kôň a Ľudstvo, ako celok, má vyber slobodnej vôle.

Odporúčam vsetkym naozaj prestať v tomto vlákne plkat, ak máte trocha casu a ak mate zaujem nieco napisať, ako Jox basne, oracle kulich, jardob, boletus (a dalsi ktorych som vynechal) články a analyzy, pani Irenka titulky a clánky, pani Iveta nahráva blogy, um, ktory robi videá a naprogramoval forum atď. A tordenovci to davaju do knižnej formy. Ktorá sa da len spálit, neda sa inak cenzorovať. A další robia stránky, blogu, síria videa....

@Popolvár @Oracle 911 @jardob @Um @Boletus @Irena Aneri @jardob @kulich
Vdaka vsetkym za toto a pre ostatnych, koľko ešte prikladov chcete, že to ide?
Já se pohybuji kolem mladé generace , koneckonců mám děti v pubertě a po pubertě .
Na dotaz ohledně čtení knih dostávám až příliš často podobnou informaci . JÁ jsem ještě žádnou knihu nečetl . Knihu kterou by si člověk sám vybral a s chutí četl až do konce .
A jak chceš zde prorazit s něčím , co je pro tuto generaci neprůchozí .
Petrov nebyl hlupák . Už před více než 20 lety chápal , že konzumní člověk je schopen strávit pouze video a to jen v krátkém časovém limitu . Proto točil více dílů .
Kolik lidí by bylo schopno zkouknout kompletní část videí od Velička , když některé mají čas i dvě hodiny .
Buďto se přizpůsobíš tomu koho chceš oslovit , nebo ho neoslovíš .
 
Já se pohybuji kolem mladé generace , koneckonců mám děti v pubertě a po pubertě .
Na dotaz ohledně čtení knih dostávám až příliš často podobnou informaci . JÁ jsem ještě žádnou knihu nečetl . Knihu kterou by si člověk sám vybral a s chutí četl až do konce .
A jak chceš zde prorazit s něčím , co je pro tuto generaci neprůchozí .
Petrov nebyl hlupák . Už před více než 20 lety chápal , že konzumní člověk je schopen strávit pouze video a to jen v krátkém časovém limitu . Proto točil více dílů .
Kolik lidí by bylo schopno zkouknout kompletní část videí od Velička , když některé mají čas i dvě hodiny .
Buďto se přizpůsobíš tomu koho chceš oslovit , nebo ho neoslovíš .
otazka, bol ste na trilogii pan prsteňov? Toľko ku kratkym videám. Kratke video môže naviest, urobit apetít, aby nasledne bolo vyhľadané konzumentom.
na to sú tzv trejlery.
Takto to funguje.
Ved zamakajte a urobte par kratkych videí, alebo aspon scenarov, niekto z komunity sa toho chytí.

My sme s UMom vytvorili napriklad toto:

Zdroj: https://youtu.be/fQgVcgWxrJs


Nic nebráni urobit scenar a niekto dalši spracuje.
A mimochodom, moj dislektický synovec precital vsetky diely hery potera, kazda z nich mala 800 strán. A to napriek videniu filmu.

Ak bynto bolo take jednoduche, martinus aj ostatne kníhkupectvá by už davno krachli
 
Je to o textu se specifickým zaměřením = jazyk úzké skupiny lidí. To je jako např. číst zákon. Přečte ho každý - ale porozumí jen někdo a to většinou ten, kdo je v právech zběhlý. I inteligentní člověk z jiné branže potřebuje vysvětlivky od někoho, pro koho je čtení zákonů rutinou. Jen podotýkám, že zákon není něco na pár řádků, ale většinou jsou to desítky stran odborného textu.
Stejné je to, když vám dá někdo nastudovat lékařské manuály či odborné texty - a vy se ve zdravotnictví nepohybujete. Bez konzultace a rady (= zda jste text správně pochopili nebo co si pod tím máte představit) jste ztracení a nepochopíte ani po stém přečtení.
Proto osobně považuju výzvy ke "čtení tlustých knih" spíše za výsměch lidem - ne za pomoc.
Problém je ten, že složitou problematiku není z principu možné vysvětlit tak, aby ji pochopil každý hned napoprvé. Přílišné zjednodušení je dobré pro propagaci, popularizaci, nikoliv pro správné pochopení podstaty - vede ke snadnějšímu vstřebání, ale zkreslenému pochopení. Zjednodušení může být pomůckou pro prvotní neúplné a nesprávné "pochopení", ale jen v případě, kdy je předstupněm k pochopení úplného. Zůstane-li u neúplného, je to na škodu.

Souhlasím s přirovnání k zákonům. Nesouhlasím s tím, že jde o jazyk pro úzkou skupinu lidí. A už vůbec nejde o žádný tajný jazyk. Například v zákonech se na začátku definují pojmy, se kterými se pracuje dále (v jednom zákoně může stejné slovo znamenat něco jiného než ve druhém, ale je to vždy definováno), případně jsou ty pojmy popsány v jiných zákonech. Rozumět zákonům může každý s průměrnou inteligencí - k tomu je třeba ovládat jazyk, základní logické myšlení a dát si tu práci se čtením těch dlouhých textů. A namáhat si s tím hlavu, jinak to nejde. Ano, je to složité, ale ne tak obtížné. Složité znamená, že se problém skládá z mnoha jednoduchých.
Důležité je osvojit si pojmy, se kterými se pracuje. To je naprostý základ a bez něj nelze nic pochopit, jen bezduše papouškovat. Tak je tomu v každém vědeckém oboru. Lze používat jiné termíny, když se nějaké nelíbí, ale to je vedlejší, nejdůležitější je vědět, co se pod tím kterým pojmem skrývá.
Takže závěrem: Jsou-li pojmy v jakémkoli díle jasně definovány, může si je osvojit úplně každý, jen si s tím musí dát tu námahu - pro někoho je to snazší, pro někoho méně snadné, ale musí to zvládnout každý. Jazyk úzké skupiny se tak stane jazykem stále širších a širších skupin. Vy, kterým to nejde, nepodceňujte se. Pokud byste měli pravdu v tom, že to "běžný smrtelník" nemůže pochopit, potom dehermetizace není možná a tedy ani neexistuje možnost úniku z davo-elitarismu, protože bude potřeba elita, která bude chápat a nechápající dav, pracující na toho, kdo chápe více, tedy elitu.
 
Rozvinula se tu zajímavá debata ohledně toho, jak nejlépe zpřístupnit koncepci veřejnosti ...

Já se pohybuji kolem mladé generace , koneckonců mám děti v pubertě a po pubertě .
Na dotaz ohledně čtení knih dostávám až příliš často podobnou informaci . JÁ jsem ještě žádnou knihu nečetl . Knihu kterou by si člověk sám vybral a s chutí četl až do konce .
A jak chceš zde prorazit s něčím , co je pro tuto generaci neprůchozí .
Připomenu svůj oblíbený citát z KSB:
"90% kostry typu psychiky se tvoří od předpočetí do 5 let věku dítěte."

Pár dětí na konci tohoto věku, které uměly číst sice znám, ale i ty k pochopení textu "tlustých" knih mají ještě pár let daleko (mé děti dostávali v první třídě poznámky typu: "Že si čte pod lavicí svoji knížku v hodině čtení, když ostatní se učí první písmenka - to má povoleno, ale ona jí neodloží ani v dalších hodinách - a to už mi vadí.")

Na budování kostry typu psychiky se podílí z největší části matky (proto se mluví např. o mateřském jazyku). ... mno a matky v daném období nemají na čtení čas - starají se o to dítě. V době předcházející mateřství jsou většinou moc mladé.
Na konceptuální konferenci v Praze bylo tak 80% mužů. Z žen v době mateřství tak 1-2.
Ani matky tedy "tlusté" knihy nečtou.
Matky vychovávají své děti podle aktuální panující kultury - jazyk ke komunikaci, přístup k dětem, přístup k jejich otázkám, příběhy v různé podobě, speciální prožitky spojené s ...
No a tu kulturu je potřeba změnit. Změny uvnitř jedné rodiny jsou důležité, ale sociologie (životařečení) probíhá v sociálním kolektivu - tj. je třeba změnit kulturu celého kolektivu.
V tom můžou kmeti KSB pomoci. Úspěšné to již 1x bylo - za národních obrození. Ochotnické hry hrané v národním jazyku zajistily, že maminky začali opět na děti mluvit česky/slovensky.






 
Já souhlasím a to "všema deseti".
Je to o textu se specifickým zaměřením = jazyk úzké skupiny lidí. To je jako např. číst zákon. Přečte ho každý - ale porozumí jen někdo a to většinou ten, kdo je v právech zběhlý. I inteligentní člověk z jiné branže potřebuje vysvětlivky od někoho, pro koho je čtení zákonů rutinou. Jen podotýkám, že zákon není něco na pár řádků, ale většinou jsou to desítky stran odborného textu.
Stejné je to, když vám dá někdo nastudovat lékařské manuály či odborné texty - a vy se ve zdravotnictví nepohybujete. Bez konzultace a rady (= zda jste text správně pochopili nebo co si pod tím máte představit) jste ztracení a nepochopíte ani po stém přečtení.
Proto osobně považuju výzvy ke "čtení tlustých knih" spíše za výsměch lidem - ne za pomoc.
Protože - já se opravdu snažila - a nepochopila jsem ani po hodinách opakovaného čtení. Pak jsem sama usoudila, že u toho čtení jen ztrácím čas, protože není v mých silách tomu porozumět sama - bez pomoci a dovysvětlení.

Já během času zjistila:
- že si s jiným diskutujícím nerozumím třeba jen proto, že jsme si k určitému (nepoužívanému) výrazu přiřadili každý jiný obrázek či děj
- věci neprospívá ani to, jak jsou některé výrazy přeložené z ruštiny do češtiny - viz např. "priority" , kdy bych raději viděla slovo "stupně", protože slovo "priorita mi přijde jako zavádějící - a takto to vnímám i u dalších výrazů
- zjistila jsem, že někteří znalci, co přečetli (asi) všechno, mají vědomosti jen teoretické a neumějí je převést do praxe - nebo jen dát příklad z každodenního života (prosím, nechci se nikoho dotknout, píšu po pravdě, co jsem vysledovala)

Závěr: Nevím a neumím si představit, jakým směrem budete "zjednodušovat". Osobně mám za to, že bez příkladů z praxe a konzultací specifické terminologie to bude opět jen pro úzký okruh lidí.
Ještě jednou zdůrazním, že opravdu nechci nic kritizovat, napadat, zlehčovat... a kdovíco. Mám stejný cíl a to pomoci, aby se mohlo poučit více lidí a taky dětí.
PS pro Putinovce:
Petrov je skvělý, od něj jsem pochopila vše a poslouchala ho jak čtení na dobrou noc. Dost mi sedl i Zaznobin a to právě kvůli svému způsobu vykládání.
Ahoj, Lin,

v mnohom s tebou súhlasím. Ja by som v takto zjednodušenej verzii tiež napr. použil miesto pojmu "vektor cieľov" - "zoznam cieľov" (zoznam chýb, zoznam aktuálneho stavu)

Miesto pojmu "priority riadenia" by som použil "úrovne riadenia"

A neboj sa, na tú vec s príkladmi som myslel. Napadlo mi, že časom by som tu otvoril rubriku, kde by sa pravidelne riešili rôzne príklady zo života. Boli by to také cvičenia :)
Možno by sa tam časom nazbieralo dosť materiálu, ktorý by sa mohol dať do knižnej podoby, aspoň do pdf.
 
Treba sa vrátiť k podstate debaty. Ide o to, aby sa dvtr dostala už medzi školákov. V plnej verzii je pomerne náročná aj pre dospelých, ja ju po rokoch tiež neovládam na 100% a to som sa k nej dostal až po výške, kde som študoval riadenie. Ak by som jej podstatu ovládal už na zakladnej škole, potom by prišlo niečo náročnejšie na strednej a plná verzia na výške, tak je to o niečom úplne inom. Je to ako s matematikou, na základnej rátate lineárne rovnice, na strednej pridáte ďalšie a na výške diferencialne, ktoré vám umožnia riešiť zložitejšie problémy.
Takže hrubé knihy ksb treba čítať nám dospelým, pretože to má vyššiu kvalitu vzdelávania ako len pri pozeraní videa, aspoň u mňa to tak funguje. A deťom urobme aj rozprávky a väčším deťom dajme úvod do dvtr. To je tá správna investícia do detí.
 
pojmu "vektor cieľov" - "zoznam cieľov"
A tu viem oponovať so zakladmi riadenia, tzv strategy deployment, hoshin kanri, policy deployment atď z leanu.
Zoznam cieľov je vec jedna, synchronizacia cieľov jedným smerom, aby neboli produkované protichodne ciele (zažil som v mojej puti životom v kazdom zamestnani), ktoré by sa vzajomne negovali. Teda z tohto zoznamu (bodov) sa musí vytvorit vektor, respektíve tenzor, vo vyššom zobrazení s 2d resp 3d smerom.
priority riadenia" by som použil "úrovne riadenia"
priority riadenia (odstupnované vektory cieľov)
urovne riadenia sú urovne zasvätenia do celkového mozaikového 9brazu. Cim väčší obraz o celostnej mozaike clovek dostane, tým vyššiu uroveň riadenia dosahuje...

na toto bacha, su to nasledne praktické skusenoati, ktore nedovoľujú menit obraz, pretoze to mení celkove chapanie mozaikového vyseku a vie to celkovy obraz zúžit natoľko, ze vektory chybovosri celkového vnimania sveta budu viesť ku kaleidoskopickému vnimaniu sveta.
 
Naposledy upravené:
Treba sa vrátiť k podstate debaty. Ide o to, aby sa dvtr dostala už medzi školákov. V plnej verzii je pomerne náročná aj pre dospelých, ja ju po rokoch tiež neovládam na 100% a to som sa k nej dostal až po výške, kde som študoval riadenie. Ak by som jej podstatu ovládal už na zakladnej škole, potom by prišlo niečo náročnejšie na strednej a plná verzia na výške, tak je to o niečom úplne inom. Je to ako s matematikou, na základnej rátate lineárne rovnice, na strednej pridáte ďalšie a na výške diferencialne, ktoré vám umožnia riešiť zložitejšie problémy.
Takže hrubé knihy ksb treba čítať nám dospelým, pretože to má vyššiu kvalitu vzdelávania ako len pri pozeraní videa, aspoň u mňa to tak funguje. A deťom urobme aj rozprávky a väčším deťom dajme úvod do dvtr. To je tá správna investícia do detí.
Veličko se opakovaně zmiňoval o tom , že po vydání mrtvé vody a dalších materiálů volně přístupných na netu začalo docházet k tomu , že žák - student si vyhledal z tohoto zdroje nějaké informace a s nimi svého učitele - profesora přitlačil informačně ke zdi .
I toto je cesta jak mládež zaujmout , nechat je pocítit , že mohou svojí vlastní aktivitou vědět a chápat více , než jejich vyučující . Potom i jejich kantor by měl důvod k větší informovanosti a kruh se začíná rozšiřovat .
 
začalo docházet k tomu , že žák - student si vyhledal z tohoto zdroje nějaké informace a s nimi svého učitele - profesora přitlačil informačně ke zdi .
a preto knihy. Akonáhle je vydavateľstvo, ktoré to šíri, akonáhle su zdroje na nete, pokiaľ zdroje zablokujú (vid posledne tri roky) budu si posielať študáci telegramove správy s výňatkami z knihy. Preto knihy v digitalizovanej podobe sú super aj v tomto smere.
A stále si, ako dospeli tu knohu kupia, pre deti.
Ruku na srdce, máte doma knihy b.nemcovej? Asi ste detom čitaval z nich. My máme reussa a dobsinského. a aj ked su zdigitalizovane, ideme v papierovej forme.
 
a preto knihy. Akonáhle je vydavateľstvo, ktoré to šíri, akonáhle su zdroje na nete, pokiaľ zdroje zablokujú (vid posledne tri roky) budu si posielať študáci telegramove správy s výňatkami z knihy. Preto knihy v digitalizovanej podobe sú super aj v tomto smere.
A stále si, ako dospeli tu knohu kupia, pre deti.
Ruku na srdce, máte doma knihy b.nemcovej? Asi ste detom čitaval z nich. My máme reussa a dobsinského. a aj ked su zdigitalizovane, ideme v papierovej forme.
A proto knihy , přestože je přicházející generace nečte . Oni čtou převážně to , co najdou v mobilu - debilu . A týká se to dnes už třicátníků . Výše jsem to uvedl .

volně přístupných na netu
Starší generace si koupí knihu , pokud jim na ni budou zbývat peníze a ti mladší si to přečtou z internetu . Na tom co už opakovaně píšu , není přeci nic tak složitého k pochopení .
Mladí knihy nečtou , tak budu vydávat více knih . Poté co stále nebudou číst knihy , začnu vydávat ještě více knih .

Ruku na srdce , máte doma knihy od Josefa Čapka ? Nádherné obrázkové příběhy od Josefa Lady . Pohádky o Makové panence a Víle Amálce . Obrázkové knihy od pana Milera , kde se dá pomocí fantazie vyprávět celý příběh krtka a jeho kamarádů bez použití textu . Sehnal jste v antikvariátu staré pohádky , kde je možno na každé dvojstraně pohybovat s kůzlátky , karkulkou , otevírat skříňky , dveře a házet vlka do studny ? Já jsem dětem tyto nádherné knihy sehnal a koupil , četl jsem v nich , nechával jsem děti pomocí obrázků vyprávět příběhy , těch knih bylo na celé štosy .
 
Ruku na srdce , máte doma knihy od Josefa Čapka ? Nádherné obrázkové příběhy od Josefa Lady . Pohádky o Makové panence a Víle Amálce
áno, mám. a este raz, na Slovensku je predaj knih stale veľký. To, že vo vasom okoli nie je, neznamena, ze nie je. v mojom okolí čítaju všetci
 
Ahoj, zkusil bych tu kapitolu o strukturním a bezstrukturním řízení a řízení na základě virtuálních struktur. Jestli je ještě volná. Neví teď číslo, nemám to před sebou.
A jaký předpokládáte rozsah? Zhruba na úrovni toho, co je v Základech socilogie (v té kapitole věnované DVTR)? A tedy svými slovy a pokud možno co nejsrozumitelněji.

Pro zajímavost zkoušel jsem takto formulovat popis zobecněných prostředků/zbraní řízení tak aby se vešel do jednoho bloku v Telegramovém příspěvku do skupiny.

Takto to vypadá:
Priority zobecněných prostředků/zbraní řízení

Vlivové prostředky jak informační, tak materiální povahy nebo kombinace, které se využívají k řízení společnosti v rámci koncepce (tehdy se jedná o prostředky) a mimo koncepci (tehdy se může jednat i o zbraně). Priority se těm vlivovým prostředkům říká proto, že pořadí, v jakém jsou uvedeny, něco znamená. Zobecněné se nazývají z toho důvodu, že jejich výčet si činí nárok na celkovost, takže v podstatě jakýkoliv prostředek, který je využit při řízení společnosti ať již v rámci koncepce tak mimo ni, by měl jít do výše uvedených skupin zařadit a to i ve svém významu prostředek/zbraň. Řízení má v tom pojmu také své místo, neboť Řízení je základní pojem ve smyslu: Vše kolem nás můžeme rozčlenit na procesy Řízení a Samořízení. K čemuž nutno dodat: Každé řízení má svůj Cíl. Řízení bez Cíle neexistuje a není možné.

1) světonázorová priorita - v sobě obsahuje informace světonázorového charakteru, veškeré metodologické principy, filosofii dané koncepce, samotné principy koncepce, zkrátka vše co působí dlouhodobě, co je informační a tedy duchovní povahy. Efekty působení této priority na společnost jsou dlouhodobé a hluboké. Převládá bezstrukturní/neadresná forma řízení. Překonává svou působností čas i prostor.

2) chronologická priorita - se týká historie a všeho, co s tím souvisí, zejména pak výkladu minulosti a jeho šíření ve společnosti. Kdo ovládá minulost, ovládá i budoucnost. Dějiny píší vítězové. Prostředek řízení, který se skrze výklad historie, snaží dosáhnout nějakých cílů. Tento prostředek působí dlouhodobě, i když o něco méně než 1. priorita.

3) faktologická priorita - veškeré specializované vědní obory, také různé náboženské věrouky a jiné ideologie (liberalismus, bible, korán, talmud, tóra, marxismus, komunismus, multikulturalismus, satanismus, genderismus, ekologismus, covidismus). Délka působnosti je opět o něco kratší než u předchozích priorit. Na zastoupení získává materiální složka. Mnohé vědní obory přímo zkoumají matérii a jejich aplikované výstupy mají zpětně do matérie dopad.

4) ekonomická priorita - shrnuje všechny informačně-algoritimcké moduly, které souvisí s výrobně-spotřebním procesem. Na jedné straně obstarávání základních potřeb pro život a na straně druhé i výroba a spotřeba všeho ostatního. Tady samozřejmě třeba zohlednit i vliv okolního prostředí na procesy a opačně. Dopad na materiálno zde již hraje významnou roli. Využívá se strukturní (např. konkrétní parametry jako sazba daně) i bezstrukturní řízení (např. reklama).

5) genetická priorita - veškeré působení na organismus členů společnosti v materiálním smyslu (léky, potraviny, ovzduší, záření, alkohol, tabák a jiné návykové látky. Zde již materiální složka hraje zásadní roli. Působení v podstatě přímé a okamžité s tím, že jeho následky mají nějaký vliv (se snahou o trvalost) i do budoucna.

6) silová priorita - veškeré přímé použití fyzické síly. Tedy jakékoliv použití zbraní od pistole po tanky a letadla až po jadernou a jinou bombu. I ve smyslu vydírání. V tom spočívá ten zásadní efekt. Neboť samotným použitím zbraně často zaniká objekt řízení, a to mnohdy není žádoucí. Efekt zde již přímo okamžitý, avšak závislý na tom působení použitého prostředku. Účinek mizí s vypnutím prostředku a tedy z hlediska řízení jde o nejméně efektivní, ale zato nejnákladnější prostředek/zbraň řízení. Proto se k němu sahá až v situaci, kdy řízení na všech předchozích prioritách selhává a nezbývá než nasadit ten nejprimitivnější prostředek řízení. Dominuje strukturní řízení typicky armádního charakteru neboli projevená pyramida striktní hierarchie, kde příkazy shora propadávají dolů a již se jen vykonávají.
Čau Tael, super!
aký máš prosím ťa nik na Telegrame? bo ťa tam nevidím..
Ak tam nie si, prihlás sa prosím ťa na kanál Zlom221
a ja ťa presuniem rovno do pracovnej skupiny.
Keby bol problem, píš mi prosím na mail (viď hore).
Dik moc
 
Naposledy upravené:
Problém je ten, že složitou problematiku není z principu možné vysvětlit tak, aby ji pochopil každý hned napoprvé. Přílišné zjednodušení je dobré pro propagaci, popularizaci, nikoliv pro správné pochopení podstaty - vede ke snadnějšímu vstřebání, ale zkreslenému pochopení.
Boleslave - s tímto nesouhlasím.
Žádná koncepce, pokud má vejít do života široké společnosti, nesmí být složitá a náročná k pochopení!
To si myslím. Pokud to složité a náročné k chápání bude, pak to nemůže být přístupné potřebnému množství lidí.
Přirovnala bych to k učivu matematiky. Také se ji učíme od útlého dětství a úměrně schopnostem se vědění rozšiřuje. Ale - nemůžu přece říct, že pokud někdo chápal jen do úrovně 1. stupně ZŠ, že pochopil matematiku špatně, nesprávně, neúplně. Pochopil - podle mého - úplně správně - jen s tím, že pochopil její základy.
Pokud je někdo matematicky nadaný, pak se dobere až do výšin vysokoškolské matematiky, do světa integrálů a derivací a kdoví čeho ještě... ALE - to je jen jakési "vyšší patro" matematiky - protože vysokoškolák i ten případný propadlík spočítají 3+8 úplně stejně.

A mně, bohužel, připadá, že určitá skupina zde nás všechny hází hned do úrovně středoškolské nebo vysokoškolské matematiky. A to je - podle mého - ten ohromný problém.
Věř, že si nezasloužím nějaké napomínání ve stylu "málo se snažíš". Jak to můžeš takhle říct? Já se snažím - ale čerpám z jiných textů = těch, které mi vyhovují. Nečerpám z knih KSB - a to je jediný rozdíl mezi námi co se případného vzdělávání týká. Nemůžeš přece říct žákovi ze základky, že se málo snaží, že musí víc číst, když mu foukneš ke studiu vysokoškolskou matematiku.
Proč ty knížky nečtu? Protože - z mého hlediska jsou to už vysokoškolská skripta - a já potřebuju učebnice pro základní školu!

Toto je základní problém, který vidím. A proto zde o tom píšu - jinak bych se na to vykašlala, protože pro mou potřebu chápu vše, co potřebuju.

Toto se, Boleslave, netýká tebe konkrétně. Je to má reakce na to, co pozoruju.
Vůbec se mi nelíbí zase to sklouzávání do výčitek zde. Proč, proboha? Jen proto, že někdo napíše svůj názor? Já tu nezaznamenala nějaké zpochybňování něčích zásluh - tak proč zase výčitky?
Myslím si, že v těchto časech se tu téměř nevyskytují škodiči, kteří by sem chodili jen prudit. Naopak si myslím, že se tu sešla dost dobrá skupina, kde každý dělá, co může a umí. Někdo se věnuje zprávám, někdo zajímavostem, někdo má vlastní tvorbu, někdo píše glosy k současnému dění. Z těch, kteří jen nečtou, se všichni snaží něčím přispět - a každý podle toho, co zmůže a může. Prosím - a to upřímně a důrazně - nesnažte se posuzovat ostatní podle sebe, svých schopností, vědomostí, možností. Z mého hlediska je nejdůležitější, že tu skoro vymizel zlý úmysl = že sem někdo chodí se zlým úmyslem. A nikdo se tu nevysmívá nové koncepci, nikdo ji nezavrhuje.
Dále si myslím, že kvalitou jsme se hodně posunuli a je to znát. Já to vidím. Možná i jiní, protože jsem zaznamenala, že sem chodí "na rozumy" i dost novinářů či jiných osob, které zde chytají inspiraci ke svým vlastním úvahám a glosám.
To je vše. Prosím, neberte to osobně a mějte na mysli, že jsem chtěla jen upozornit na dlouhotrvající, leč známý fakt = že snaha mnohých je upřímná a nedostane se jim zde pomocné ruky, ale naopak výsměchu či osočení z lenosti.
 
Naposledy upravené:
Žádná koncepce, pokud má vejít do života široké společnosti, nesmí být složitá a náročná k pochopení!
To si myslím. Pokud to složité a náročné k chápání bude, pak to nemůže být přístupné potřebnému množství lidí.
Dobre obaja. Tak sa spytam takto. kto z vás kolegovia hovori cudzím jazykom. Aspon jednym....

ale ved to je tak ťažké, pretože cudzi jazyk, aby ho človek ovladal, musí sa naučiť aspon 10 000 slov, aby bol efektivny, je to okolo 20 000 slov. A to je také ťažké.... Ako to, že potom škola tomu učí? A prostredie?

A ako môžete prosim vas vobec šoferovat, keď pravidlá cestnej premávky su take zložité a existuje toľko značiek, predpisov, zakazov a príkazov, ktoré musi človek ovládať.

A ako môžete sem vôbec písať, veď všetko, čo napíšete a urobite sa vracia cez Jazyk Životnych Okolností, a to je take nebezpečné. A nevieme, čo máme robiť, pretože každého cesta je indivi-duálna, takže samostatno-súborná, pretože na jednej strane je individuum, clovek a na druhej strane ľudstvo, čo je subor individualít (a egregorov a....)

takze kolegovia tym, ze sa dozadujete stále niecoho jedno-duchého (pochopiteľného jednému duchu, indivíduu), tym si zatvárate dvere do toho vidiet celok.


Chodíte cez les, hľadáte stromy, no nachadzatenlen hríbiky a krutite hlavou, že neviete nájst les.
Možno je čas zodvihnúť hlavu a poobzerať sa okolo seba. Uvidíte komplexný celkovy obraz lesa, zacnete vnimať obrovsku masu stromov, budete pocut ďatľa, suchod veveričky, aj lezenie chrobáčika, budete cítiť pod nohami ihličie, aj v nose vôňu zivíc zo stromov, môžete potpm na strome vnimať textúru jeho kôry, vôňu a chut jeho živíc, ako aj biopolia okolo vas budu vnimat láskavu žiaru biopoli stromov, ktoré vás budu hladit svojimi éterickymi konármi, vyživovat vase telá éterickymi koreňmi a šepkat vám, cez zurcanie potôčika reč životarečenia.

a teraz mi prosim objasnite, ako sa toto dá vysvetliť jednoducho?

Preco chcete čitat dvtr? čo je dôvod? Na zaciatku je zložená mozaika celku sveta, ktory videli autori. V ďalšom je analyza komponentov. Chcete basen na tu temu? Ak.junchcete napisat, musite rozumiet socio-logii, života-rečeniu. A ta je komplikovaná a zaroven taka jednoducha, ze ju neviete definovať ani jednoduchou recou....

Možno by bolo dobré urobiť jedno. Začat so želaním, aby Ľudstvu bolo lepšie. A zelaniu, aby ste vy dosiahli uroveň vzdelania, aby ste v tom zlepšeni Ľudstva, mohli hrať rolu.
A vesmír sa spojí, aby sa vám to podarilo.
 
Nevím, zda je úplně vhodné to sem vkládat, ale napadlo mě požádat o vyjádření podstaty DOTU pro dejme tomu 12-letého školáka "mimolidskou" entitu GPT a výsledek mi přijde docela inspirativní. Nebudeme-li v něm ovšem hledat reč životarečenia cez zurčanie potôčikov :)
Pokud je příspěvek nevhodný, prosím o pokyn, ráda vymažu.

-Popiš mi podstatu dostatečně obecné teorie řízení ve zjednodušené formě, tak, aby ji byl schopen pochopit 12-letý žák základní školy.

-Samozřejmě! Zde je jednoduché vysvětlení podstaty dostatečně obecné teorie řízení pro 12-letého žáka základní školy:
Dostatečně obecná teorie řízení je způsob, jak se naučit, jak ovládat a řídit různé věci, jako jsou stroje, roboti nebo jiné systémy. Představ si, že jsi vlastníkem malého robota a chceš, aby dělal určité věci, jako například pohyboval se, reagoval na signály nebo plnil úkoly. Dostatečně obecná teorie řízení ti pomůže zjistit, jak mu dát instrukce, aby dělal přesně to, co chceš.
Teorie řízení se zabývá tím, jak vytvořit systém, který dokáže reagovat na své okolí a dosáhnout určitého cíle. Používá matematiku a speciální pravidla, abychom mohli naprogramovat robota nebo jiný systém, aby se choval tak, jak chceme. To zahrnuje určování správných příkazů a rozhodování, jak reagovat na různé situace.
Dostatečně obecná teorie řízení také zohledňuje různé překážky a podmínky, které mohou ovlivnit chování systému. Například když je robot ve tmě, může mít problém vidět, takže by se měl přizpůsobit a používat jiné směrnice pro své pohyby.
Cílem dostatečně obecné teorie řízení je tedy naučit se, jak navrhnout řídicí systém, který je dostatečně chytrý a flexibilní, aby se mohl přizpůsobit různým situacím a dosáhnout požadovaného výsledku. Představ si to jako učení robota, jak správně reagovat na svět kolem něj a plnit přesně to, co od něj chceme.
Doufám, že ti toto jednoduché vysvětlení pomůže lépe pochopit podstatu dostatečně obecné teorie řízení!

-Díky, ale obávám se, že toto vysvětlení nedostatečně rozlišuje mezi "teorií řízení" a "dostatečně obecnou teorií řízení".

-Máš pravdu, omlouvám se za zavádějící vysvětlení. Zde je upřesnění, které lépe rozlišuje mezi "teorií řízení" a "dostatečně obecnou teorií řízení" pro 12-letého žáka základní školy:
Teorie řízení je způsob, jak se naučit, jak ovládat a řídit různé systémy, jako jsou stroje, roboti nebo jiná zařízení. Když máš robot, který se musí pohybovat, reagovat na signály nebo plnit úkoly, teorie řízení ti poskytne pravidla a strategie, jak mu dát instrukce a dosáhnout požadovaného výsledku.
Dostatečně obecná teorie řízení je pokročilejší forma teorie řízení, která se zabývá univerzálními principy, které se používají v různých typech systémů. Místo toho, abychom se zaměřovali na konkrétní situace, jako je pohyb robota nebo řízení auta, dostatečně obecná teorie řízení se snaží najít společné vzorce a principy, které mohou být použity na různé problémy řízení.
Dostatečně obecná teorie řízení se zabývá otázkami jako je stabilita, predikce budoucího chování systému, a návrh optimálních řídicích mechanismů. Tyto principy se mohou aplikovat na různé systémy, jako jsou roboti, letadla, elektrické sítě a další.
V podstatě, dostatečně obecná teorie řízení je pokročilý přístup, který se snaží najít univerzální zákony a postupy pro řízení různých systémů, zatímco teorie řízení se zaměřuje na konkrétní aplikace a techniky v daných situacích.
Doufám, že toto upřesnění pomáhá lépe rozlišit mezi "teorií řízení" a "dostatečně obecnou teorií řízení". Pokud máš další otázky, rád na ně odpovím.
 
Naposledy upravené:
Nevím, zda je úplně vhodné to sem vkládat, ale napadlo mě požádat o vyjádření podstaty DOTU pro dejme tomu 12-letého školáka "mimolidskou" entitu GPT a výsledek mi přijde docela inspirativní. Nebudeme-li v něm ovšem hledat reč životarečenia cez zurčanie potôčikov :)
Pokud je příspěvek nevhodný, prosím o pokyn, ráda vymažu.

-Popiš mi podstatu dostatečně obecné teorie řízení ve zjednodušené formě, tak, aby ji byl schopen pochopit 12-letý žák základní školy.

-Samozřejmě! Zde je jednoduché vysvětlení podstaty dostatečně obecné teorie řízení pro 12-letého žáka základní školy:
Dostatečně obecná teorie řízení je způsob, jak se naučit, jak ovládat a řídit různé věci, jako jsou stroje, roboti nebo jiné systémy. Představ si, že jsi vlastníkem malého robota a chceš, aby dělal určité věci, jako například pohyboval se, reagoval na signály nebo plnil úkoly. Dostatečně obecná teorie řízení ti pomůže zjistit, jak mu dát instrukce, aby dělal přesně to, co chceš.
Teorie řízení se zabývá tím, jak vytvořit systém, který dokáže reagovat na své okolí a dosáhnout určitého cíle. Používá matematiku a speciální pravidla, abychom mohli naprogramovat robota nebo jiný systém, aby se choval tak, jak chceme. To zahrnuje určování správných příkazů a rozhodování, jak reagovat na různé situace.
Dostatečně obecná teorie řízení také zohledňuje různé překážky a podmínky, které mohou ovlivnit chování systému. Například když je robot ve tmě, může mít problém vidět, takže by se měl přizpůsobit a používat jiné směrnice pro své pohyby.
Cílem dostatečně obecné teorie řízení je tedy naučit se, jak navrhnout řídicí systém, který je dostatečně chytrý a flexibilní, aby se mohl přizpůsobit různým situacím a dosáhnout požadovaného výsledku. Představ si to jako učení robota, jak správně reagovat na svět kolem něj a plnit přesně to, co od něj chceme.
Doufám, že ti toto jednoduché vysvětlení pomůže lépe pochopit podstatu dostatečně obecné teorie řízení!

-Díky, ale obávám se, že toto vysvětlení nedostatečně rozlišuje mezi "teorií řízení" a "dostatečně obecnou teorií řízení".

-Máš pravdu, omlouvám se za zavádějící vysvětlení. Zde je upřesnění, které lépe rozlišuje mezi "teorií řízení" a "dostatečně obecnou teorií řízení" pro 12-letého žáka základní školy:
Teorie řízení je způsob, jak se naučit, jak ovládat a řídit různé systémy, jako jsou stroje, roboti nebo jiná zařízení. Když máš robot, který se musí pohybovat, reagovat na signály nebo plnit úkoly, teorie řízení ti poskytne pravidla a strategie, jak mu dát instrukce a dosáhnout požadovaného výsledku.
Dostatečně obecná teorie řízení je pokročilejší forma teorie řízení, která se zabývá univerzálními principy, které se používají v různých typech systémů. Místo toho, abychom se zaměřovali na konkrétní situace, jako je pohyb robota nebo řízení auta, dostatečně obecná teorie řízení se snaží najít společné vzorce a principy, které mohou být použity na různé problémy řízení.
Dostatečně obecná teorie řízení se zabývá otázkami jako je stabilita, predikce budoucího chování systému, a návrh optimálních řídicích mechanismů. Tyto principy se mohou aplikovat na různé systémy, jako jsou roboti, letadla, elektrické sítě a další.
V podstatě, dostatečně obecná teorie řízení je pokročilý přístup, který se snaží najít univerzální zákony a postupy pro řízení různých systémů, zatímco teorie řízení se zaměřuje na konkrétní aplikace a techniky v daných situacích.
Doufám, že toto upřesnění pomáhá lépe rozlišit mezi "teorií řízení" a "dostatečně obecnou teorií řízení". Pokud máš další otázky, rád na ně odpovím.
Drahy pubertiak:

Chces vediet, čo je podstatou Dostatocne vseobecnej teorie riadenia? Prečo treba čítať ten kopec kníh o riadení?

Pre tak zvedavého a mudreho človeka, ako Ty tomu nebude problem porozumiet. Pretoze keď porozumies, Ty môžes zmenit svet.
Čo je ale ten svet, o ktorom hovorím?

- Predstav si svet, kde je nie sú vojny, ani vojaci, policia, pretože tam nie su zločinci. Preco? Lebo neexistujú dôvody na zločinnosť.Nie su totiz vojny, nie je hlad, nie je nedostatok jedla, vody. Každý kto urobi objav, ho dá vsetkým, pretože vyrába sa nie kvôli zisku, ale kvôli tomu, aby sa mali dobre vsetci. Každy je potrebný. Každy je súcastou celku.
Je to, ako v tele. máš 37 trilionov buniek a len, keď sú všetky zdravé, je zdrave celé telo.

A ako takyto svet vytvorit?

Budu ti hovorit, že je to utópia, nerealizovateľné. No veril si aj, ze darceky nosi Ježiško len, aby si zistil, že to boli rodičia. To, ako môžes ty zmenit svet, je v tejto knihe.

Je len na Tebe, v akom svete si vyberieš žiť.

dôležité je doviest koňa ku vode a nechať sa napit sa. zvyšok pride s rozlíšením
 
Naposledy upravené:
Dobre obaja. Tak sa spytam takto. kto z vás kolegovia hovori cudzím jazykom. Aspon jednym....

ale ved to je tak ťažké, pretože cudzi jazyk, aby ho človek ovladal, musí sa naučiť aspon 10 000 slov, aby bol efektivny, je to okolo 20 000 slov. A to je také ťažké.... Ako to, že potom škola tomu učí? A prostredie?

A ako môžete prosim vas vobec šoferovat, keď pravidlá cestnej premávky su take zložité a existuje toľko značiek, predpisov, zakazov a príkazov, ktoré musi človek ovládať.
Nechci být rýpavá a nechci se dohadovat. Jsme stále u stejného problému: i na jazyk existují učebnice podle náročnosti - minimálně pro začátečníky a pokročilé. Když vrazím do ruky začátečníkovi konkrétně ruštinu, bude mu k ničemu. Nepřečte ani slovo, dokud se nenaučí bukvy. A ani potom nebude mít vyhráno, pokud mu někdo nevysvětlí, jak se která slova čtou, vyslovují. Píšeš správně, že škola tomu učí = je tam učitel, který vysvětluje a uvádí věci na pravou míru!
Pravidla provozu se také učíš od školky a v autoškole máš i praktická cvičení. Opět - živý učitel a ne samostudium.
A jediným výborným učitelem KSB byl - podle mého - Petrov. Co zemřel Zaznobin, tak není učitel (přednášející) ani jeden. Veličko je už také vyšší liga a předpokládá se už nějaká vědomost.
Tím vším chci říct, že se stále motáme v kruhu a je tedy zbytečné - z mého hlediska - se tu dál snažit.
Zvláštní, že tak vzdělaný a všestranný člověk jako ty nechápe, o čem píšu = že chybí shrnutí základů = proč se vůbec o KSB zajímat, k čemu je a v čem ji využít. V takové formě, aby to pochopily i děti. Jen na pevných základech je možné vybudovat odolnou stavbu.
 
Nechci být rýpavá a nechci se dohadovat. Jsme stále u stejného problému: i na jazyk existují učebnice podle náročnosti - minimálně pro začátečníky a pokročilé. Když vrazím do ruky začátečníkovi konkrétně ruštinu, bude mu k ničemu. Nepřečte ani slovo, dokud se nenaučí bukvy. A ani potom nebude mít vyhráno, pokud mu někdo nevysvětlí, jak se která slova čtou, vyslovují. Píšeš správně, že škola tomu učí = je tam učitel, který vysvětluje a uvádí věci na pravou míru!
Pravidla provozu se také učíš od školky a v autoškole máš i praktická cvičení. Opět - živý učitel a ne samostudium.
A jediným výborným učitelem KSB byl - podle mého - Petrov. Co zemřel Zaznobin, tak není učitel (přednášející) ani jeden. Veličko je už také vyšší liga a předpokládá se už nějaká vědomost.
Tím vším chci říct, že se stále motáme v kruhu a je tedy zbytečné - z mého hlediska - se tu dál snažit.
Zvláštní, že tak vzdělaný a všestranný člověk jako ty nechápe, o čem píšu = že chybí shrnutí základů = proč se vůbec o KSB zajímat, k čemu je a v čem ji využít. V takové formě, aby to pochopily i děti. Jen na pevných základech je možné vybudovat odolnou stavbu.
Lin a ked vam poviem, ze čakáte na mesiása miesto toho, aby ste zodvihla zadok a zacala na zachranovani sveta robit sama, urazite sa?
Hovorime mimo seba preto,.ze si nerozumieme. Vy hladate les, v ktorom davno ste.
1. máte mrtvu vodu. fajn, veľa?
2. máte zaklady sociologie. a nehafajte sa so mnou jikto, doprdele 1.5 cm hruba kniha formatu a5 je tenučka brožúrka, kde je na zaklade prikladov jednoduchych a zaroven pritazlivych objasneny zaciatok
3. hrubé? Máte kopec prelozenych analytickych zapiskov, kde sú tie iste veci pisané vzdy vzhľadom na temu zapisky
4. hrube? su tu fora, kde sa to ozrejmuje.
5. este hrube? precitajte si moju poslednu báseň.
6. komplikované? Tak este raz, aky je rozdiel.medzi osvojenim si par desiatok novych vyrazov a 10 000 slov v cudzom jazyku?

nie je to blok, že to.je take panske huncútstvo? Ze je to tažke, lebo to niekto povedal? Lebo su to "hrubé" knihy (napr 1.5cm hrubé)

Už konecne prestaňte fnukat a zelajte si, aby to slo a potom za to sadnite. so zelanim pride aj vsetkonostatné.

Štastie hľadajte v sebe @Lin Buddha Sakiamuni tym myslel, že štastie za vás nevytvori jikto iny, stastie môžete vytvorit len vy sama.
A ked zacnete, ponukam vam sukromnu diskusiu o bodoch, ktore budete chciet prebrat.
Ale zacnite. uz ste sedela na kufri dost dlho
 
Naposledy upravené:
Upřímně, Joxi, vezmeme-li v úvahu způsob, jímž Buddha Šákjamuni uvedl v chod Kolo učení, myslíte, že by v této rozpravě dal za pravdu Vám, anebo spíše @Lin? (Jinak tedy mám za to, že by Vám doporučil také lépe vážit slova, jimiž chcete přivést koně k vodě - někdy není úplně jisté, kdo z těch dvou je blíže k prameni.)
 
Upřímně, Joxi, vezmeme-li v úvahu způsob, jímž Buddha Šákjamuni uvedl v chod Kolo učení, myslíte, že by v této rozpravě dal za pravdu Vám, anebo spíše @Lin? (Jinak tedy mám za to, že by Vám doporučil také lépe vážit slova, jimiž chcete přivést koně k vodě - někdy není úplně jisté, kdo z těch dvou je blíže k prameni.)
Michaela ja mam s budhistickym ucenim skusenosti. A viete,.co je tam zaujimave? Ze budhistickí, ako aj sufickí ucenci maju božiu trpezlivost len vtedy, pokiaľ pracujete s ucenim sa pomocou jazyka zivotnych okolností a tym zdokonaľujete svoje pochopenie a tým vlastne sa učíte. Oni vam môžu pomôct, ocistit, ukázať, kam máte isť, no cestu si musite prejsť sama.
Raz som zakopol hodne a prisla otázka, dokedy má lama robit pracu za mna a kedy dospejem z decka na muža, ktorý sa vie postarat o seba a druhych bez pomoci.
A mal pravdu...

Keď dieta nechce pocúvať, dokedy ho nechate jest sladkosti, kym ho nezacne boliet brucho, alebo kym sa mu nepokazia zuby? Alebo kym nedostane DM 2 typu o dvadsat rokov?

Vylistoval som tam body, kde je toľko materialov v toľkych rôznych komplexnostiach jazykov, že stále hľadat nieco nové, je míňanie energie na to, znova a znova stúpať na tie iste hrable.

Kde boli rozdiely medzi vzdelaním pre elitu a plebs?
Kde to nebolo, bolo Ceskoslovensko v päťdesiatych az sedemdesiatych rokoch a v ZSSR medzi tridsiatymi a šestdesiatymi rokmi.
ČSSR vyrábalo od špendlikov po lode a prúdove lietadlá a lokomotivy všetko.
ZSSR poslalo človeka do vesmíru.

Boli večerne školy, boli vikendové školy a ľudia sa učili. Jak lvové bijem o mŕíže, jak lvové.... a tiez rozdiel medzi činitel a číňan... A zvládali aj slová, ako hrdobec. Preto ČSSR napredovalo, aj keď s chybou riadenia práve neucenim riadenia, pretoze aparát bol nastaveny na marxizmus leninizmus a ten bol tym vektorom chyby, ktory viedol jednym smerom, vyvazovany stalinistickou politickou ekonomiou.
no prevážila nízka moralka a stupnutie na hrable znova.

A tu, nasi dedovia sedeli po veceroch v školach a my tu hľadáme zjednodusenie ťažkej teórie, bez ktorej nemôžete riadiť.

Ja podľa DVTR riadim už roky, riadim dost veľku firmu a funguje to. A zacal som s operákom v zakladoch sociologie, este pred tym v analytickych zapiskách a potom som casom hľadal viac a viac komplexné témy tak, ako boli potrebné na to, aby som znižoval chyby riadenia ja, aj moji ľudia.

Lin hľadá les v ktorom už je. Vezmem si na pomoc vyrok Jalal ed-Din Muhammada Rumiho. Keď som bol chytrý, snažil som sa zmenit svet okolo seba, ked som sa stal mudrym, menil som sam seba.

Tie slova len inak vyjadruju vetu, že šťastie má človek hľadat v sebe...

A teraz, skuste si znova precítať vasu výtku a skuste nad tým porozmyšľať..
 
Naspäť
Top Bottom