Komunitná spolupráca DVTR-INTRO (30 str.)Prosba o pomoc na spolupráci pri vytvorení zjednodušenej, „VSTUPNEJ“ Verzie DVTR v rozsahu cca. 30-40 strán pre začiatočníkov

Já souhlasím a to "všema deseti".
Je to o textu se specifickým zaměřením = jazyk úzké skupiny lidí. To je jako např. číst zákon. Přečte ho každý - ale porozumí jen někdo a to většinou ten, kdo je v právech zběhlý. I inteligentní člověk z jiné branže potřebuje vysvětlivky od někoho, pro koho je čtení zákonů rutinou. Jen podotýkám, že zákon není něco na pár řádků, ale většinou jsou to desítky stran odborného textu.
Stejné je to, když vám dá někdo nastudovat lékařské manuály či odborné texty - a vy se ve zdravotnictví nepohybujete. Bez konzultace a rady (= zda jste text správně pochopili nebo co si pod tím máte představit) jste ztracení a nepochopíte ani po stém přečtení.
Proto osobně považuju výzvy ke "čtení tlustých knih" spíše za výsměch lidem - ne za pomoc.
Protože - já se opravdu snažila - a nepochopila jsem ani po hodinách opakovaného čtení. Pak jsem sama usoudila, že u toho čtení jen ztrácím čas, protože není v mých silách tomu porozumět sama - bez pomoci a dovysvětlení.

Já během času zjistila:
- že si s jiným diskutujícím nerozumím třeba jen proto, že jsme si k určitému (nepoužívanému) výrazu přiřadili každý jiný obrázek či děj
- věci neprospívá ani to, jak jsou některé výrazy přeložené z ruštiny do češtiny - viz např. "priority" , kdy bych raději viděla slovo "stupně", protože slovo "priorita mi přijde jako zavádějící - a takto to vnímám i u dalších výrazů
- zjistila jsem, že někteří znalci, co přečetli (asi) všechno, mají vědomosti jen teoretické a neumějí je převést do praxe - nebo jen dát příklad z každodenního života (prosím, nechci se nikoho dotknout, píšu po pravdě, co jsem vysledovala)

Závěr: Nevím a neumím si představit, jakým směrem budete "zjednodušovat". Osobně mám za to, že bez příkladů z praxe a konzultací specifické terminologie to bude opět jen pro úzký okruh lidí.
Ještě jednou zdůrazním, že opravdu nechci nic kritizovat, napadat, zlehčovat... a kdovíco. Mám stejný cíl a to pomoci, aby se mohlo poučit více lidí a taky dětí.
PS pro Putinovce:
Petrov je skvělý, od něj jsem pochopila vše a poslouchala ho jak čtení na dobrou noc. Dost mi sedl i Zaznobin a to právě kvůli svému způsobu vykládání.
Ano, také bych řekl, že je potřeba hledat konkrétní příklady a na těchto příkladech demonstrovat smysl a význam jednotlivých pojmů z DVTR. Jistá obtížnost v chápání DVTR plyne právě z její snahy o všeobecnost a také celkovost. Není možné pochopit jednu oblast bez znalosti a pochopení ostatních oblastí resp. vlastně celého toho systému. Proto také sami autoři varují čtenáře, že zpočátku nebude chápat, ale že to nemá vzdávat a číst dál, neboť se postupně vše vyjasní.

Jinak s tou mladou generací, to je opravdu problém. Knihy oni nečtou a stále s prominutím čumí do mobilu. Čili popřemýšlet o tom, jak je oslovit těmi kanály, které používají, je na místě. Třeba si také uvědomit, zda to není na škodu, využívat ty ve své podstatě degradační nástroje (soc. sítě). Ale zřejmě šikovně udělané krátké informačně bohaté video by je mohlo oslovit.

Také je potřeba, řekl bych, zpočátku nespojovat DVTR s Ruskem. Mladí lidé prochází na školách nebývale silným vymývacím procesem (až bych řekl severokorejského typu), který v duchu "hlavního" proudu všemožně Rusko a V.V.Putina démonizuje. Proto oni cokoliv, co pochází z Ruska, odmítají.
 
Ano, také bych řekl, že je potřeba hledat konkrétní příklady a na těchto příkladech demonstrovat smysl a význam jednotlivých pojmů z DVTR. Jistá obtížnost v chápání DVTR plyne právě z její snahy o všeobecnost a také celkovost. Není možné pochopit jednu oblast bez znalosti a pochopení ostatních oblastí resp. vlastně celého toho systému. Proto také sami autoři varují čtenáře, že zpočátku nebude chápat, ale že to nemá vzdávat a číst dál, neboť se postupně vše vyjasní.

Jinak s tou mladou generací, to je opravdu problém. Knihy oni nečtou a stále s prominutím čumí do mobilu. Čili popřemýšlet o tom, jak je oslovit těmi kanály, které používají, je na místě. Třeba si také uvědomit, zda to není na škodu, využívat ty ve své podstatě degradační nástroje (soc. sítě). Ale zřejmě šikovně udělané krátké informačně bohaté video by je mohlo oslovit.

Také je potřeba, řekl bych, zpočátku nespojovat DVTR s Ruskem. Mladí lidé prochází na školách nebývale silným vymývacím procesem (až bych řekl severokorejského typu), který v duchu "hlavního" proudu všemožně Rusko a V.V.Putina démonizuje. Proto oni cokoliv, co pochází z Ruska, odmítají.
Mladí lidé dnes ochotně reagují na mluvící hlavy . To jsou ti juj tubeři .
Proč hledat novou inovační cestu , která se bude muset dláždit , když zde vyšlapanou cestu máme ,


Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=Rcfm6X4-NYM


Nebude jednodušší hledat spojení mezi tím co už je vytvořeno a co má potenciál oslovit ostatní ve své jednoduchosti ? Jen je potřeba to začlenit jako zajímavý nástroj , který mladé generaci pomůže chápat víc , než chápou ostatní . Podpořit lidskou soutěživost .
 
Joxi, ráda Vám odpovím ve Vrbě nebo v soukromé zprávě, budete-li si to přát. Tady už nepovažuji za vhodné reagovat, je to mimo vymezené téma.
nie je to mimo vymezené téma. Pretoze sa tu hľadá skratka zasa a zasa stúpat na tie iste hrable.
Inak, @Michaela1 @Lin skuste definovat, co vlastne hľadáte?
 
Boží království a Jeho spravedlnost. Právem očekáváme, že vše ostatní nám bude přidáno. Ale na to jste se asi neptal :)
ale ptal. pretoze teraz pride ta otazka. Popište, čo znamená pre vás obraz za spojenim Boží kralovství a Jeho spravedlnost...

Potom sa pohneme dalej
 
Boleslave - s tímto nesouhlasím.
Žádná koncepce, pokud má vejít do života široké společnosti, nesmí být složitá a náročná k pochopení!
To si myslím. Pokud to složité a náročné k chápání bude, pak to nemůže být přístupné potřebnému množství lidí.
Přirovnala bych to k učivu matematiky. Také se ji učíme od útlého dětství a úměrně schopnostem se vědění rozšiřuje. Ale - nemůžu přece říct, že pokud někdo chápal jen do úrovně 1. stupně ZŠ, že pochopil matematiku špatně, nesprávně, neúplně. Pochopil - podle mého - úplně správně - jen s tím, že pochopil její základy.
Pokud je někdo matematicky nadaný, pak se dobere až do výšin vysokoškolské matematiky, do světa integrálů a derivací a kdoví čeho ještě... ALE - to je jen jakési "vyšší patro" matematiky - protože vysokoškolák i ten případný propadlík spočítají 3+8 úplně stejně.

A mně, bohužel, připadá, že určitá skupina zde nás všechny hází hned do úrovně středoškolské nebo vysokoškolské matematiky. A to je - podle mého - ten ohromný problém.
Věř, že si nezasloužím nějaké napomínání ve stylu "málo se snažíš". Jak to můžeš takhle říct? Já se snažím - ale čerpám z jiných textů = těch, které mi vyhovují. Nečerpám z knih KSB - a to je jediný rozdíl mezi námi co se případného vzdělávání týká. Nemůžeš přece říct žákovi ze základky, že se málo snaží, že musí víc číst, když mu foukneš ke studiu vysokoškolskou matematiku.
Proč ty knížky nečtu? Protože - z mého hlediska jsou to už vysokoškolská skripta - a já potřebuju učebnice pro základní školu!

Toto je základní problém, který vidím. A proto zde o tom píšu - jinak bych se na to vykašlala, protože pro mou potřebu chápu vše, co potřebuju.

Toto se, Boleslave, netýká tebe konkrétně. Je to má reakce na to, co pozoruju.
Vůbec se mi nelíbí zase to sklouzávání do výčitek zde. Proč, proboha? Jen proto, že někdo napíše svůj názor? Já tu nezaznamenala nějaké zpochybňování něčích zásluh - tak proč zase výčitky?
Myslím si, že v těchto časech se tu téměř nevyskytují škodiči, kteří by sem chodili jen prudit. Naopak si myslím, že se tu sešla dost dobrá skupina, kde každý dělá, co může a umí. Někdo se věnuje zprávám, někdo zajímavostem, někdo má vlastní tvorbu, někdo píše glosy k současnému dění. Z těch, kteří jen nečtou, se všichni snaží něčím přispět - a každý podle toho, co zmůže a může. Prosím - a to upřímně a důrazně - nesnažte se posuzovat ostatní podle sebe, svých schopností, vědomostí, možností. Z mého hlediska je nejdůležitější, že tu skoro vymizel zlý úmysl = že sem někdo chodí se zlým úmyslem. A nikdo se tu nevysmívá nové koncepci, nikdo ji nezavrhuje.
Dále si myslím, že kvalitou jsme se hodně posunuli a je to znát. Já to vidím. Možná i jiní, protože jsem zaznamenala, že sem chodí "na rozumy" i dost novinářů či jiných osob, které zde chytají inspiraci ke svým vlastním úvahám a glosám.
To je vše. Prosím, neberte to osobně a mějte na mysli, že jsem chtěla jen upozornit na dlouhotrvající, leč známý fakt = že snaha mnohých je upřímná a nedostane se jim zde pomocné ruky, ale naopak výsměchu či osočení z lenosti.
Já to vysvětlím příměrem: Ta malá násobilka, kterou se žáci naučí v prvních ročnících základní školy, jistě není nesprávná, bez její znalosti se nepohnou dál, ale zdaleka nestačí k tomu, aby pochopili alespoň základy teorie relativity nebo třeba teorie řízení (té "obyčejné"). Proto se také ta teorie řízení na ZŠ neučí. Mnozí by chtěli jakousi zkratku v cestě k poznání, ale ona bohužel žádná není. Jestli jí někdo přece najde, tak se mu hluboko pokloním a smeknu.
A ještě něco k tomu zjednodušování. Ta nejjednodušší koncepce může být třeba tato: Modli se, pracuj a poslouchej svého pána. Jak jednoduché! Ale chceme to?
Další odstrašující příklad zjednodušování: Za Pol Pota v Kambodži řešili rudí Khmerové otázku rozporu mezi městem a venkovem, něco o tom si přečetli v příručkách marxismu. A "vyřešili" to tam tak, že všechny vyhnali na venkov - jak by to bylo směšné, kdyby z toho nebyla tragédie. (Já vím, byli podporováni USA proti Vietnamu, takže to byl spíše záměr než chyba, ale pro ilustraci to stačí, celou problematiku zjednodušili na jedno heslo vytržené z kontextu a tím se pak řídili.)
P.S.: Kritika mi nevadí, snesu mnohem ostřejší, buďto jí odrazím jako neopodstatněnou nebo ji přijmu, ale hlavně - neberu ji jako osobní útok. Vysmívat se nikomu nechci, když dotyčný něco z nějakého důvodu nemůže pochopit. Vysmívá se hlupák, normální člověk se snaží vysvětlit nebo poradit.
 
Popište, čo znamená pre vás obraz za spojenim Boží kralovství a Jeho spravedlnost...
Přibližně totéž, co v jiném myšlenkovém systému obraz za spojením "sangha a dharma". Tím ale v tomto vláknu opravdu končím s povídáním mimo téma.
 
Přibližně totéž, co v jiném myšlenkovém systému obraz za spojením "sangha a dharma". Tím ale v tomto vláknu opravdu končím s povídáním mimo téma.
Dobre Michaela, tak este inak. Viete, prečo sa pýtam? Alebo stále to vidite mimo temu, ked sa vás Jox snaži priviesť ku celkovému obrazu.
Zadefinovanim obrazu totizto vzniká možnost robiť podľa neho celej širokej skupine ľudí na tom istom vektore cieľov.
A nasledne je to LEN NA SLOBODNEJ VÔLI človeka ako indivídua a Ľudstva, ako celku.

V Thajsku je, pre mňa jedno z pekiel, kde je to krajina demonov a hladnych duchov. A je tam cesta Dharmy na vysokej urovni. No je to na ľuďoch, si zvoliť...

A tu sme pri zakladoch ksb, teda typoch psychiky, ktore nie su platne len, ako sa mnohí domnievajú, vo vztahu ku cloveku ako indivíduu, ale aj vo vztahu ku kolektivnym vedomiam skupín a az celych narodnych spolocenstiev cez egregorialne pôsobenie urcitych egregorov, ktoré tito ľudia nabijaju a tieto nasledne riadia ich vzorce spravania sa.. Viac som napisal tu https://oracle911blog.wordpress.com/2022/12/06/kralovstvo-demonov-a-hladnych-duchov/

Stale je to bytostne ku téme...
 
v nedávnom videu - dával som ho sem https://ksb-csr.net/threads/informacni-videa.381/post-11288
- pán Jefimov spomenul [od 6:19 o tom hovorí] aj nejaký projekt (na Kryme) "Noosféra" aj projekt "Tandem pokolení", kde vedú nejaký kurz pre všetky vekové kategórie, a teda môžu sa tam v KSB / DVTR vzdelávať rodičia spolu s deťmi,
že deti vo veku 10-15 rokov nielenže dokážu popísať termíny/pojmy/kategórie z KSB / DVTR, ale ich aj vedia v kontexte vysvetliť,

spomína tam aj kurz "DOTU Praktik", kde vraj majú webináre a študentov prakticky z celého sveta,

možno by bolo zaujímavé, keby niekto z tejto komunity skúsil absolvovať ten kurz/projekt a potom by sa dalo posúdiť, či náhodou nehľadáte niečo, čo už niekto vynašiel - v zmysle, ako to dostať do hláv mladých ľudí :)

skúsil som to hľadať

Zdroj: https://www.youtube.com/playlist?list=PLM8riY4_BqzbFttLIOi7qMQV6ND4jGHT2

 
A tu viem oponovať so zakladmi riadenia, tzv strategy deployment, hoshin kanri, policy deployment atď z leanu.
Zoznam cieľov je vec jedna, synchronizacia cieľov jedným smerom, aby neboli produkované protichodne ciele (zažil som v mojej puti životom v kazdom zamestnani), ktoré by sa vzajomne negovali. Teda z tohto zoznamu (bodov) sa musí vytvorit vektor, respektíve tenzor, vo vyššom zobrazení s 2d resp 3d smerom.

priority riadenia (odstupnované vektory cieľov)
urovne riadenia sú urovne zasvätenia do celkového mozaikového 9brazu. Cim väčší obraz o celostnej mozaike clovek dostane, tým vyššiu uroveň riadenia dosahuje...

na toto bacha, su to nasledne praktické skusenoati, ktore nedovoľujú menit obraz, pretoze to mení celkove chapanie mozaikového vyseku a vie to celkovy obraz zúžit natoľko, ze vektory chybovosri celkového vnimania sveta budu viesť ku kaleidoskopickému vnimaniu sveta.
Tu sa bavíme o zjednodušenej verzii DVTR, tak prečo tie pokusy neguješ? Chceš prostému človeku alebo dieťaťu hovoriť o tenzoroch?
 
Tu sa bavíme o zjednodušenej verzii DVTR, tak prečo tie pokusy neguješ? Chceš prostému človeku alebo dieťaťu hovoriť o tenzoroch?
Čo tým chcem povedať je, že ak toto zjednodušíš, nastane odchylka v metodologii riadenia tak, ako som popisal.
Vektor ukazuje nielen cieľ ale aj smer, aby boli zjednotene ciele.
Ak sa to popiše bez tohto obrazu, bude to ako.zlatá klietka, z ktorejnuletel vták. Nebude to pouziteľné v praxi, pokiaľ na to nepride sám clovek.

A to upozornenie hovorim po 20 rokoch riadenia, kde som videl firmy v doslova srackach, keďže finančný riaditeľ dal ciele uspor a znižovania zasob, vyrobny riaditeľ efektivity práce (čo môže ist proti usporám), obchodny raat, co ide proti predchadzajucim cieľom, pokiaľ nemás naozaj dobru ooncepciu riadenia a este korporat dal obmedzenia na prijimanie kvot muži-zeny v manazmente, preto sa nevyberali najlepší ľudia....
A takyto bordel spĺňal prave pojem subor cieľov, no ciele šli definitívne po inych vektoroch.

A tu je zakopany pes uspechu/neuspechu riadenia. Minimálne polovica konzultantov, s ktorymi som sa stretol, aj veľkych firiem, pôsobilo vo firme ako upokojujuci faktor práve cez zosuladenia cieľov do jwdného vektora.A pokiaľ toto jie je pochopené, budes mat klietku, bez vtáčika. A neuspech.
 
Mladí lidé dnes ochotně reagují na mluvící hlavy . To jsou ti juj tubeři .
Proč hledat novou inovační cestu , která se bude muset dláždit , když zde vyšlapanou cestu máme ,


Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=Rcfm6X4-NYM


Nebude jednodušší hledat spojení mezi tím co už je vytvořeno a co má potenciál oslovit ostatní ve své jednoduchosti ? Jen je potřeba to začlenit jako zajímavý nástroj , který mladé generaci pomůže chápat víc , než chápou ostatní . Podpořit lidskou soutěživost .

Bolo by výborné nájsť takú "hovoriacu hlavu" aj u nás. To jesť niekoho, s čarom osobnosti, kto by to pútavou formou vyrozprával vo videu podobne ako Petrov.
 
Čo tým chcem povedať je, že ak toto zjednodušíš, nastane odchylka v metodologii riadenia tak, ako som popisal.
Vektor ukazuje nielen cieľ ale aj smer, aby boli zjednotene ciele.
Ak sa to popiše bez tohto obrazu, bude to ako.zlatá klietka, z ktorejnuletel vták. Nebude to pouziteľné v praxi, pokiaľ na to nepride sám clovek.

A to upozornenie hovorim po 20 rokoch riadenia, kde som videl firmy v doslova srackach, keďže finančný riaditeľ dal ciele uspor a znižovania zasob, vyrobny riaditeľ efektivity práce (čo môže ist proti usporám), obchodny raat, co ide proti predchadzajucim cieľom, pokiaľ nemás naozaj dobru ooncepciu riadenia a este korporat dal obmedzenia na prijimanie kvot muži-zeny v manazmente, preto sa nevyberali najlepší ľudia....
A takyto bordel spĺňal prave pojem subor cieľov, no ciele šli definitívne po inych vektoroch.

A tu je zakopany pes uspechu/neuspechu riadenia. Minimálne polovica konzultantov, s ktorymi som sa stretol, aj veľkych firiem, pôsobilo vo firme ako upokojujuci faktor práve cez zosuladenia cieľov do jwdného vektora.A pokiaľ toto jie je pochopené, budes mat klietku, bez vtáčika. A neuspech.
Dobre, ale chceš tým povedať, že celá táto aktivita, ktorú ľudo už rozbehol, je na prd?

Ja si to nemyslím, len to zbytočne komplikuješ. Vezmi si to ako ten kurz jazyka, kde prechádzaš úrovňami od začiatočníka až po pokročilého.

Začneš témou, kde vysvetlíš pár pojmov, povieš o nich základné veci, a pokračuješ v ďalšej téme.
Na ďalšom stupni sa k témam znova vraciaš, a viacej ich rozbaľuješ. Ukazuješ nové "vrstvy" danej témy, nové horizonty.
Na ďalšom stupni tú tému ešte viacej rozvinieš.

Ide o to, že nemôžeš celú zložitosť hneď vysvetľovať v prvom vyukovom kurze. Lebo z toho bude guláš a nikto nič nepochopí.

Pre drvivú väčšinu ľudí je slovo "vektor" absolútne prázdny pojem bez obrazu! Pre tých, čo si trošku niečo pamätajú z fyziky, je vektor šípkou, výslednicou pôsobenia viacerých síl v rôznych smeroch... Pre tých, čo si niečo pamätajú aj z matematiky je vektor množinou čísel, alebo geometrický objekt definovaný veľkosťou a smerom.
T. j. v základnom kurze treba použiť slovo, ktoré si väčšina ľudí vie spojiť s obrazom a nie je len prázdnym neznámym pojmom. Vektor je usporiadaný zoznam cieľov/želaní. Usporiadaný podľa dôležitosti. Na prvom mieste je ten najdôležitejší cieľ, ktorého sa nemožno v žiadnom prípade vzdať. Na poslednom mieste je cieľ, ktorý dokážeme oželieť, ak sa nesplní.

Viac by som to na začiatok ľuďom nekomplikoval. Neskôr, v ďalších kapitolách alebo kurzoch možno túto myšlienku rozvíjať. Môžem vystliť, že každý cieľ môže byť rozvetvený ako strom a spojení s vedľajšími cieľmi, ktoré s tým jedným súvisia. Takisto môžem hovoriť o tom, že je dobré si určiť a rozlišovať strategické ciele - životne dôležité a nemenné ciele, t.j. dlhodobo platné, a taktické ciele, to sú krátkodobé prechodné ciele, pomocou ktorých môžem manévrovať v reakcii na prostredie, ale ktoré ma vždy musia viesť k plneniu strategických cieľov.

A v úplne pokročilom kurze môžem hovoriť aj o metode dynamického programovania, čo je cesta ku strategickým cieľom, ale môže viesť rôznymi cestami, ktoré treba najprv odhaliť, a nájsť tú najefektívnejšiu. Podobne ako keď používame navigáciu a tá pre nás hľadá buď najkratšiu, najrýchlejšiu, alebo najekonomickejšiu trasu.

Naozaj to nemôžme síliť u tých najslabších, napríklad učiť deti rýchločítaniu v prvej triede je absolútne scify. Ano, sú deti, ktoré vedia čítať už v škôlke, ale je rozdiel čítať a čítať. Deťom trvá roky, kým trénovaním sa naučia čítať takou rýchlosťou, ako vieme my dospelí. Nieto ešte rýchločítanie. To je scify navrhovať to pre prvákov. Spomínam to preto, že to bolo v jednej z hrubých kníh.
 
Naposledy upravené:
Nie je pravda, že knihy mladí nečítajú. Čítajú. Nie všetci, ale čítajú. Aj za socíku nie všetci čítali.
Všimli ste si, už preukaznú časť, mladých, ktorí aj v zime chodia naľahko? Prečítali knihu od Wima Hoffa…
Nebudem rozoberať, či a ako zjednodušenú verziu DVTR/KSB.
Aj keby to bolo úplne zjednodušené, až primitívne písané, stále je tu zásadná otázka: “Prečo by som to mal čítať? Pozerať, počúvať, študovať…?
Čokoľvek komukoľvek chcete ponúknuť, musíte vedieť, čím ho zaujať,aby to chcel.
Kto je cieľovou skupinou? Všetci naraz to nebudú.
 
Čo tým chcem povedať je, že ak toto zjednodušíš, nastane odchylka v metodologii riadenia tak, ako som popisal.
Vektor ukazuje nielen cieľ ale aj smer, aby boli zjednotene ciele.
Ak sa to popiše bez tohto obrazu, bude to ako.zlatá klietka, z ktorejnuletel vták. Nebude to pouziteľné v praxi, pokiaľ na to nepride sám clovek.

A to upozornenie hovorim po 20 rokoch riadenia, kde som videl firmy v doslova srackach, keďže finančný riaditeľ dal ciele uspor a znižovania zasob, vyrobny riaditeľ efektivity práce (čo môže ist proti usporám), obchodny raat, co ide proti predchadzajucim cieľom, pokiaľ nemás naozaj dobru ooncepciu riadenia a este korporat dal obmedzenia na prijimanie kvot muži-zeny v manazmente, preto sa nevyberali najlepší ľudia....
A takyto bordel spĺňal prave pojem subor cieľov, no ciele šli definitívne po inych vektoroch.

A tu je zakopany pes uspechu/neuspechu riadenia. Minimálne polovica konzultantov, s ktorymi som sa stretol, aj veľkych firiem, pôsobilo vo firme ako upokojujuci faktor práve cez zosuladenia cieľov do jwdného vektora.A pokiaľ toto jie je pochopené, budes mat klietku, bez vtáčika. A neuspech.
Pozri, tento bordel v cieľoch vzniká vtedy, keď firma nemá definované strategické ciele ale zaoberá sa len taktickými. Strategické ciele sú kostra, a taktické ju vyplňajú mäsom. Potom môže dochádzať k antagonizmom (vzájomnému odporovaniu si cieľov). Tým sa treba vyhnúť.
A strategické ciele by mal určovať generálny riaditeľ. Ostatní riaditelia môžu hovoriť o taktických cieľoch. Len generálny môže urobiť poriadok medzi týmito antagonizmami, ak vznikajú. Ak má firma vyššie ambície ako je len zisk, potom si môže klásť vyššie ciele, ako je spokojnosť zákazníkov a partnerov, dlhodobá stabilita firmy, zamstnanosť v regione, prežitie firmy atď. A všetky nižšie ciele sa týmto vyšším musia prispôsobiť.
No stále je to o tom usporiadanom zozname cieľov, kde máš definované tie najdôležitešie strategické, a potom tie menej dôležité, taktické... V tomto prípade môže byť na prvých miestach prežitie firmy, spokojnosť zákazníkov a partnerov, a ekonomické a ďalšie veci budú nižšie. A keď raz má človek takto určené priority, tak vie, kde môže urobiť kompromis a kde nie.
 
Chcel by som len dodať, že kým tu beží táto polemika, či zjednodušovať alebo nie, tak iní pilní ľudia už na tom pracujú, kým mi tu rečníme...
 
Dobre, ale chceš tým povedať, že celá táto aktivita, ktorú ľudo už rozbehol, je na prd?

Ja si to nemyslím, len to zbytočne komplikuješ. Vezmi si to ako ten kurz jazyka, kde prechádzaš úrovňami od začiatočníka až po pokročilého.

Začneš témou, kde vysvetlíš pár pojmov, povieš o nich základné veci, a pokračuješ v ďalšej téme.
Na ďalšom stupni sa k témam znova vraciaš, a viacej ich rozbaľuješ. Ukazuješ nové "vrstvy" danej témy, nové horizonty.
Na ďalšom stupni tú tému ešte viacej rozvinieš.

Ide o to, že nemôžeš celú zložitosť hneď vysvetľovať v prvom vyukovom kurze. Lebo z toho bude guláš a nikto nič nepochopí.

Pre drvivú väčšinu ľudí je slovo "vektor" absolútne prázdny pojem bez obrazu! Pre tých, čo si trošku niečo pamätajú z fyziky, je vektor šípkou, výslednicou pôsobenia viacerých síl v rôznych smeroch... Pre tých, čo si niečo pamätajú aj z matematiky je vektor množinou čísel, alebo geometrický objekt definovaný veľkosťou a smerom.
T. j. v základnom kurze treba použiť slovo, ktoré si väčšina ľudí vie spojiť s obrazom a nie je len prázdnym neznámym pojmom. Vektor je usporiadaný zoznam cieľov/želaní. Usporiadaný podľa dôležitosti. Na prvom mieste je ten najdôležitejší cieľ, ktorého sa nemožno v žiadnom prípade vzdať. Na poslednom mieste je cieľ, ktorý dokážeme oželieť, ak sa nesplní.

Viac by som to na začiatok ľuďom nekomplikoval. Neskôr, v ďalších kapitolách alebo kurzoch možno túto myšlienku rozvíjať. Môžem vystliť, že každý cieľ môže byť rozvetvený ako strom a spojení s vedľajšími cieľmi, ktoré s tým jedným súvisia. Takisto môžem hovoriť o tom, že je dobré si určiť a rozlišovať strategické ciele - životne dôležité a nemenné ciele, t.j. dlhodobo platné, a taktické ciele, to sú krátkodobé prechodné ciele, pomocou ktorých môžem manévrovať v reakcii na prostredie, ale ktoré ma vždy musia viesť k plneniu strategických cieľov.

A v úplne pokročilom kurze môžem hovoriť aj o metode dynamického programovania, čo je cesta ku strategickým cieľom, ale môže viesť rôznymi cestami, ktoré treba najprv odhaliť, a nájsť tú najefektívnejšiu. Podobne ako keď používame navigáciu a tá pre nás hľadá buď najkratšiu, najrýchlejšiu, alebo najekonomickejšiu trasu.

Naozaj to nemôžme síliť u tých najslabších, napríklad učiť deti rýchločítaniu v prvej triede je absolútne scify. Ano, sú deti, ktoré vedia čítať už v škôlke, ale je rozdiel čítať a čítať. Deťom trvá roky, kým trénovaním sa naučia čítať takou rýchlosťou, ako vieme my dospelí. Nieto ešte rýchločítanie. To je scify navrhovať to pre prvákov. Spomínam to preto, že to bolo v jednej z hrubých kníh.
Jardob tuto dilemu mame uz pár tisic rokov. Problém je v tom, ze pokiaľ rozriediš technológiu, alebo dialektiku na uroveň, kedy rozostríš obraz, bude z toho za pár storočí to isté, ako Cesta Dharmy,, Krestanstvo....
Mechanické recitovsnie mantiier. Bez pochopenia. A napr. lámovia vysvetľuju vsetkym, ja som pochopil po rychlej dobe, ze je to technológia, biogénna, ale ze principy su naozaj jednoduché, no ide o pohodlnosť nemusieť chciet rozumiet, lebo vyber je na kazdom.
DVTR a KSB stačí do 5 rokov vysvetľovat detom rozpravky, môj nazor. Na zaklade obrazov v nich obsiahnutych (stará suficka technológia) skusenejši rodič dokáže objasnit svedomie, typy psychiky, rozlišenie a zakladne pravidlá dobrych a zlych skutkov a životnych skúšok.
Dieťa potom s tymto operačnym systemom prichadza do školy s operačnym systémom mozaiky, ktora hovorí o jednom. Je nejaky celoatny svet. Ten je riadeny Jazykom životnych okolností. Kazdy má na vyber a pocuvat vnutorny hlas je v poriadku, pretože to je základ toho, že nebude robit chyby, ktore budú boliet...

S touto mozaikou a pracou so psychikou dieťaťa rodicmi doma, dieta môze prejsť cez dalsie obdobie UCENIA SA NA ZAKLADE JŽO, lebo si to uvedomuje. A v 12tich môže dostat zaklady sociológie, ktore mu objasnia poslednych 6-8 rokov vedomých skuseností....

Na toto ale MUSIA DOSPELÍ najskôr sami zvladnut to, co chcú naucit svoje vnúčatá, cez pôsobenie na svoje deti, ktorych skusenoati ony zuzitkuju s nasimi vnukmi....



Stači to takto zosumarizovat? Preto nesuhlasim z rozmyvaním, nasa generacia musi presjť skuškou, aby nase deti mali skusenosť s JŽO a svedomím a na zaklade nich vedeli vnimat svet....
 
Chcel by som len dodať, že kým tu beží táto polemika, či zjednodušovať alebo nie, tak iní pilní ľudia už na tom pracujú, kým mi tu rečníme...
v tomto dodam ja, že s tymto treba narabat opatrne... Rozmyvanie môže egregor ksb vyhodnotiť po svojom. Ten základ na zaciatku kazdej knihy je nieco, co je potreba vzist do úvahy
 
Naspäť
Top Bottom