Miere predchádza obraz. To isto? A nie je to tak, že obraz je súborom konkrétnych mier matérie?
“Niet veci bez obrazu” My žijeme v materiálnom svete. Všetky svety a všetko, čo sa v nich nachádza je materiálnej podstaty, nech by to bol hrubohmotný, či jemnohmotný svet, 3D, 5D,…, nD realita…
Každý obraz, každá myšlienka, každá miera, každý proces, každá vec je spätá s matériou. A proces tvorenia, riadenia čohokoľvek je len prenos konkrétnych mier z jedného materiálneho nosiča na iný. Či je to prenos mier obrazu predstavy sochy z hlavy na kus neobrobeného kameňa, či prenos - vnímanie konkrétnej sochy našimi zmyslami, vždy je to len a len o prenose obrazu-konkrétneho súboru mier.
Popolvár,
už sa budem opakovať - aký účel má nejaký prezentovaný model, jeho vysvetlenie?
Účelom každého modelu je človeku priblížiť svet, jeho porozumenie tomu, čo sa deje. Malo by nám to pomôcť, že?
Akú hodnotu má teória, ktorú nevieme uplatniť v živote?
Model, ktorý človeku pomôže, má asi vyššiu hodnotu ako model, ktorý nevieme v živote použiť? Súhlasíš?
Napísal som niečo, čo by malo JEDNODUCHO priblížiť proces tvorby. Nie zložito, komplikovane, úplne, teoreticky, a ešte neviem ako. Ale jednoducho.
Znova opakujem, je to model. Netvrdím že vševysvetľujúci dokonalý trojjediný odhaľujúci vznik vesmíru a života na planéte Zem. Ale je jednoduchý a svoj účel splní.
Deti na základnej škole učíme vzorce tiež s vedomím, že to sú všetko len odvodeniny, výsledky diferenciálneho počtu. Dieťa síce nevie integrovať, derivovať, ale vie na svojej úrovni porozumieť, čo to je funkcia, a čo je vzorec, vie pre svoju úroveň chápania a znalostí dané veci použiť.
Asi by nemalo efekt mu robiť prednášky o diferenciálnom počte, ak sa ešte musí naučiť mnoho vecí medzi tým. Výpočet funkcie je "medzikrokom" na ceste k získaniu ďalších znalostí. Samorejme, že neskôr sa jeho chápanie, porozumenie rozširuje a model mení, dopĺňa, spresňuje.
Aj tu, účelom toho možno nie všepopisujúceho modelu, ale modelu dostatočného k porozumeniu k tomu, aby aj laici mohli niečím začať. Model umožňuje, aby sa dali na to nadviazať ďalšie veci. Tak isto, ako sa v matematike dá nadviazať na porozumenie funkcii.
Nikto nemá povinnosť chápať svet takto, je to len
pomôcka, pre
zjednodušené objasnenie práve toho, čo súvisí s
vytváraním vektorov (
zoznamov cieľov). Čiže ak tebe je prirodzenejší model, ktorý si medzi tým sám našiel, nevidím v tom problém.
Táto pomôcka má svoj daný účel, ktorý splňuje. Neskôr človek tento model používať nemusí, môže použiť napríklad plnú funkcu riadenia. V závislosti na tom, čo práve potrebuje riešiť.
Tu si málo kto uvedomuje, že použiť plnú funkciu riadenia, a vytvoriť zoznam cieľov, to sú dve rôzne veci. Zoznam cieľov
nemusí byť nutne výsledok plnej funkcie riadenia, môže byť "len" zoznam cieľov našich každodenných záležitostí, ktoré potrebujeme aktuálne riešiť (to je ta praktická časť, praktická stránka veci, na ktorú sa akosi popri tom všetkom úplne zabudlo...)
Miere predchádza obraz, áno. Obraz je súborom konkrétnych mier matérie, ak tento obraz je vytvorený (človek má etalóny týchto mier...)
Tu by sa dala hneď nadhodiť otázka, čo to je rozpoznávanie a akú úlohu má v procese riadenia...
Ale to asi nechajme do iného vlákna...