Okultné židovské centrum v Prahe, analýza faktov a mýtov

B’nai B’rith také sehrál klíčovou roli v mezinárodní židovské politice. Šíření organizace po celém světě, nejprve do Německa v roce 1882 a pak do Palestiny, Rumunska, Polska, Československa, Rakouska, Francie, Anglie a na další místa, učinilo z BB jakési nervové centrum v rámci židovské komunikace.
Mezi americkými a evropskými lóžemi jsou le velké rozdíly – jinak vnímá poslání americký BB, jinak jeho evropská větev. Ve Spojených státech má spíše tradici židovské organizace otevřené veřejnosti, kdežto v ČSR (a vůbec v Evropě) byl BB spíše uzavřenou intelektuální organizací. Z toho plynula různá nedorozumění, například tlak amerických lóží na evropské, aby se více přizpůsobily a otevřely okolí, stejně jako napjaté vztahy trvající dodnes, protože Evropa na toto volání neslyšela a neslyší.
v ČSR (a vůbec v Evropě) byl BB spíše uzavřenou intelektuální organizací. Z toho plynula různá nedorozumění, například tlak amerických lóží na evropské, aby se více přizpůsobily a otevřely okolí, stejně jako napjaté vztahy trvající dodnes, protože Evropa na toto volání neslyšela a neslyší.


I v Československu to byl spíše exkluzivní židovský řád, k čemuž ale vedly odlišné zájmy a podmínky v Evropě oproti USA. Důvod, proč BB v Evropě vznikl, byl odlišný od těch, které k jeho založení vedly německé emigranty čtyřicet let předtím.
Zatímco v roce 1990 obnovená lóže B´nai B´rith Renaissance náležela ještě do roku 2001 do distriktu č. 19, kam spadala celá střední a východní Evropa, v roce 1936 bylo Československo vlastní distrikt sám o sobě (distrikt č. 10) – s 16 lóžemi a 1.883 členy.
Roku 1889 byla založena lóže v Bielsku (v těšínském regionu), roku 1892 v Krakově a v Plzni, pak v Praze, Karlových Varech a Liberci. Ustavil se tak brzy nezávislý distrikt rakousko-uherský, který sdružoval 6 lóží, z toho 4 lóže na českém území. I proto, stejně jako díky tomu, že největší z těchto lóží byla pražská lóže Bohemia, bylo centrum disktriktu v Praze. Až v letech 1911-1918 bylo vedení distriktu převedeno do Vídně. Po 1. světové válce byl distrikt rozdělen na československý, rakouský a polský.


Ve třicátých letech bylo v československém distriktu celkem 16 lóží:
Bohemia (Praha), Humanitas (Praha), Praga (Praha), Union (Plzeň), Karlsbad (Karlovy Vary), Philantropia (Liberec), Moravia (Brno), Silesia (Opava), Alliance (České Budějovice), Freundschaft (Teplice), Veritas (Žatec), Fides (Bratislava), Ostravia (Ostrava), Menorah (Trutnov), Adolf Kraus (Prostějov) a Concordia (Košice).
Lóže v Čechách a na Moravě hrály podle historičky Kateřiny Čapkové v dějinách klíčovou roli – podporovaly vědce, umělce a překladatele, kteří ovlivňovali vývoj střední Evropy. Mezi členy bylo mnoho význačných právníků, doktorů a žurnalistů.
Ve 20 a 30. letech byla židovská elita v ČSR nejvíce prosperující židovskou elitou ve střední Evropě. Československé lóže dokonce sponzorovaly i německé lože, které byly po válce postiženy inflací a nemohly tak dostát svým závazkům. Po roce 1935 dokonce české lóže zvaly členy německých lóží do ČSR a pečovaly zde o ně či o jejich děti.

Členové československých lóží byli orientování na německou kulturu, podporovali liberální myšlenky a liberální politické strany, pěstovali vztah k vědě a umění. Mnozí členové pocházeli z pohraničí nebo z Prahy, takže uměli jen německy – proto, když roku 1925 probíhala v řádu pod vedením prezidenta distriktu Poppera debata o tom, zda bulletin BB bude vycházet v češtině, nebo dále v němčině, bylo rozhodnuto pro druhou variantu.Čapková píše, že mezi členy předválečné BB bylo také hodně sionistů. Mezi jinými jmenuje například Angela Goldsteina a Chaima Kugela, členy parlamentu za Židovskou stranu, a Josefa Rufeisena, dlouhotrvajícího předsedu Sionistické organizace Československa se sídlem v Moravské Ostravě
Válku většina členů lóží nepřežila,takže poválečná obnova lóží byla náročná. V roce 1948 tak měla pražská lóže Bohemia jen 62 lidí. Kromě lóže Bohemia se Židé pokusili obnovit také lóži Union, ale komunistický režim podobným aktivitám nepřál a to ani ve chvíli, kdy se lóže pokoušely přepsat své stanovy tak, aby co nejméně popuzovaly státní orgány.
Mezi známé postavy BB, které se proslavily za hranicemi, lze jmenovat Adolfa Krause, právníka z Chicaga, který se narodil 8. února 1850 v Blovicích poblíž Plzně. Stal se zde členem BB v roce 1876 a byl jedním z jejích vedoucích mezi lety 1905-1925. Od roku 1865 žil v USA. Úspěšný advokát, diplomat a vydavatel časopisů se později stal prezidentem světového BB.
Myšlenka na obnovení BB vznikla někdy v roce 1990, rok po převratu. Tentýž rok byla realizována – po 52 letech. Nejprve vzniklo občanské sdružení B´nai B´rith Renaissance (dále jen BBR), které posléze požádalo ministerstvo vnitra o registraci
V obnovení lóže pomáhali „bratři“ z ciziny či pamětníci, kteří ještě předválečný BB sami zažili – například Hans Schneider z Teplic....Na počátku BBR stálo údajně 45 lidí, zakládajících členů (viz seznam níže). Podle Tomáše Krause to byla malá skupina lidí, kteří se znali a scházeli už za komunismu. S myšlenkou obnovení lóže přišel režisér Zeno Dostál, který se stal prvním prezidentem. Přípravy na obnovení lóže započaly v roce 1990, ministerstvo vnitra odsouhlasilo stanovy 11. ledna 1991. Zeno Dostál a architekt Jan Roth byli v Mnichově na kongresu evropských lóží instalováni jako noví členové a dostali zmocnění založit lóži v Praze, což se brzy podařilo. Už 9. ledna 1991 došlo k otevření lóže, kterého se účastnilo více než 50 hostů ze zahraničí. Slavnost řídil H. Schneider z Mnichova, členové se setkali s novináři, navštívili společně Terezín a dohodli se, že si budou tykat a oslovovat se křestním jménem.
První regulérní shromáždění - kde proběhne inaugurace. Konalo se 12. března 1991 v 5. poschodí pražského hotelu Budovatel. Do lóže bylo přijato 36 bratrů a sester.
K přijetí členů došlo podle tradičního rituálu. „Musím říci, že i dnes, když zpětně přemýšlím o těch dnech, si stále pamatuji, jak ty rituály vypadaly. Zdály se pravděpodobně většině z nás nové, neobyklé a snad i mysteriózní. Plné symbolů, se kterými se člověk předtím nesetkal,“ vzpomíná Aleš Fuchs ve svém textu „B´nai B´rith Renaissance Praha – Deset let (1991-2001). Fakta. Zajímavosti. Lidé“ (in: B´nai B´rith Renaissance Prague, FAUN, Praha, 2001)

Na přání členů byla oficiální ceremonie kvůli právě probíhající válce v Perském zálivu odložena (k překvapení vedení distriktu) a konala se až o pár měsíců později, v hotelu Diplomat.
Této inaugurační ceremonie se 7. července 1991 zúčastnil a hlavní proslov na následujícím banketu pronesl i tehdejší kancléř prezidenta Václava Havla Karel Schwarzenberg.
Fuchs dále popisuje vzpomínky na deset let existence BBR. Krátce po vzniku lóže se začal vytvářet dlouhodobý plán, novopečení bratři a sestry se rozkoukávali, navazovali styky s britskou lóží, získávali kontakty, sestavovali program, restituovali dům v Růžové ulici v Praze 1, účastnili se založení obnovené bratislavské lóže, podnikali výlet s rodinami (například do Štrasburku), organizovali konference, zvali členy z ostatních zahraničních lóží na návštěvu do Prahy, umístili bustu herece Hugo Haase do budovy Národního divadla, lákali americkou herečku Barbaru Streissand do Prahy na světovou premiéru jejího filmu, slavili chanuku v divadle Ungelt, jehož ředitel Milan Hein byl nějaký čas viceprezidentem lóže.
Idea obnovení slovenské lóže vznikla v červnu 1991, zrealizovat se podařila už na podzim – 20. října 1991 se v bratislavském hotelu Forum konalo slavnostní shromáždění u příležitosti založení lóže BB Tolerancia, jejímž prvním prezidentem se stal Dr. Traubner (před válkou byly v Bratislavě dvě lóže, jedna vzniklá roku 1924, druhá z roku 1933). Česká a slovenská lóže spolu úzce spolupracují. Podobně – píše Fuchs .
Ve dnech 11.-13. září 1992 pořádala BBR za podpory Nadace Konrada Adenauera v Praze konferenci „Vina a odpuštění“ s podtitulem „židovsko-křesťanská spolupráce v Evropě“. Mezi hosty vystoupil tehdejší vysoký představitel dominikánského řádu Dominik Duka, český historik Vilém Prečan, ministr zahraničí Josef Zieleniec, diplomat a velvyslanec Izraele v ČSFR Yoel Sher a řada akademiků a funkcionářů BB ze zahraničí.
V roce 2000 měla lóže zhruba 120 členů. Kraus tuto skupinu lidí popisuje jako lidi, kteří sdílejí své židovství (ne židovské náboženství, ale židovství). Kraus tvrdí, že mezi nimi není žádná politická jednota, což bylo vidět například během voleb, kdy byli pozváni jak zástupci ODS, tak ČSSD (a v lóži byly větší či menší výhrady k oběma – část lóže s hostem nesouhlasila, část ano) nebo na televizní krizi (kde se členové lóže na problematiku také rozdělili do dvou táborů). BB by podle Krause ale neměla mít a nemá politické zájmy.
Úzké vazby na BB měl také Havlův kancléř Karel Schwarzenberg. Dokonce natolik úzké, že byl jedním z hlavních řečníků na akci u příležitosti obnovení BBR v Praze roku 1991 (viz výše).

Schwarzenbergovy vztahy k BB jsou ale dlouhodobějšího rázu – dá se o nich mluvit jako o rodinné tradici.

„Schwarzenbergův otec měl těsné vazby na židovské podnikatele a byl častým hostem na akcích B´nai B´rith v Praze. První izraelská ambasáda v Československu – jedna z prvních izraelských ambasád na světě – byla otevřena v domě Schwarzenbergových rodičů na pražské Voršilské ulici v květnu 1948,“ píše židovská novinářka pro židovskou tiskovou agenturu JTA (Spritzer, Dinah. Key European leader offers his take on Gaza, jta.org, 12. ledna 2009). V článku si mimo jiné pochvaluje, že Schwarzenberg je patrně nejproizraelštější ministr zahraničí z 27 zemích Evropské unie. (Stwora, Vladimír: Karel Schwarzenberg a B´nai B´rith, zvedavec.org, 29. 5. 2010)
Schwarzenberg ale není jediným politikem z okruhu bývalého prezidenta Václava Havla, kdo udržuje styky s BB. Například bývalý ministr pro lidská práva Michael Kocáb se v prosinci 2009 účastnil v Jeruzalémě „Globálního fóra proti antisemitismu“
B’nai B’rith je nejstarší organizace pro ochranu a podporu práv Židů, založená 13. října 1843 v New Yorku. Nová bruselská kancelář bude sloužit pro udržování vztahů s institucemi EU.
Je také vítaným spojencem poslanců Evropského parlamentu, kteří se snaží o podporu práva a svobody. Kancelář B’nai B’rith International v Bruselu bude též podporovat budoucnost vztahu mezi EU a Izraelem zavedením systému studentských a mládežnických výměn,“ psalo se v její tiskové zprávě.

„Mám velkou radost z představení výměnných programů B’nai B’rith International v Evropě. Lidé, kteří se v mládí poznají, kteří poznají prostředí, v němž žijí jejich vrstevníci, budou snáze stavět společnou budoucnost a podpoří dobré vztahy mezi EU a Izraelem. Já osobně se těším na to, že B’nai B’rith v Bruselu bude i cenným partnerem pro práci delegace EP pro Izrael,“ řekla Hybášková při příležitostí otevírací ceremonie.Hybášková (manželka sociologa Ivana Gabala) byla předsedkyní delegace Evropského parlamentu pro vztahy s Izraelem....
 
A čo tak
B´nai B´rith a slovenská politika?

Na Slovensku je BB ale – alespoň podle rešerší tisku – mnohem více aktivistický než v České republice. Možná je tomu ale proto, že Slovensko není tak proizraelskou zemí jako je Česká republika.

Letmou rešerší tisku například zjistíme, že předseda tamní pobočky BB neúnavně protestuje při každé události, která alespoň trochu zavání antisemitismem.

Například 10. 4. 1997 slovenská židovská komunita vyzvala slovenské politiky a vládní činitele, aby se distancovali od projevů fašismu. Ústřední svaz židovských náboženských obcí na Slovensku a BB v prohlášení upozornily na „rozšiřování antisemitské a extrémně nacionalistické literatury“, a to i za peníze daňových poplatníků úřední cestou do základních škol, na „profašistické aktivity státem podporované Matice slovenské“, tvorbu „rasismem podbarvených zákonů“, „protižidovský vandalismus“ a „na neochotu slovenské justice uplatňovat zákon vůči zjištěným pachatelům antisemitských trestných činů“. (autor neuveden. Židé v SR si stěžují. Vyzvali slovenskou vládu k rázným činům, Svoboda, 11.4.1997).

Dne 16. 9. 1997 šli dokonce Slováci na kobereček. Slovenský premiér Vladimír Mečiar přijal na jeho žádost prezidenta BB Tommy Baera. Ten s ním jednal „o rostoucích projevech antisemitismu na Slovensku“. Konkrétně šlo o antisemitské články v provládním deníku Slovenská republika, o školní příručku emigračního historika Milana Ďurici zkreslující údaje o válečném Tisově režimu a o někdejší přepadení bratislavského rabína a další incidenty. Mečiar se Židům poníženě omluvil: „Za vše, co by mohlo znepokojovat židovskou obec, se pan premiér omluvil,“ řekla mluvčí premiéra Magda Pospíšilová. (ČTK. Šéf židovské organizace jednal s premiérem, Hospodářské noviny 17.9.1997).

Deník Slovenská republika přitom patří Mečiarovu HZDS. Ten se také ozval ústy svého bývalého šéfredaktora, poslance HZDS Jána Smolece, který v jednom z úvodníků napsal:

„Baer navštívil Slovensko před dvěma dny. Přijel, aby nám připomněl incidenty proti židům (někdejší přepadení bratislavského rabína), vážně nás pokáral za školní příručku Milana Ďurici. Zvláště však hosta znepokojují rostoucí projevy antisemitismu a konkrétně prý jde o antisemitské články ve Slovenské republice,“ připomíná. „Světoobčané a soudruzi marxisticko-leninského ražení možná těmto výrokům zatleskali. Slováci však smutně zakroutili hlavami. Opět se našel člověk, který na Slovensku hledá pupek fašismu,“ píše deník. Autor poznamenává, že tři roky vedl deník, ve kterém „razantně bojovali za národní samostatnost, upřímně milovali svůj národ, ale ne za cenu nenávisti k jiným národům“. (autor neuveden. Pupek fašismu, in: Moravskoslezský den, 20.9.1997).
Nebylo to ostatně poprvé, co si představitelé BB na Slovensku stěžovali na údajný antisemitismus. Když například v roce 1996 navštívil Bratislavu Lyndon LaRouche, americký ekonom, neúspěšný kandidát na post prezidenta USA za Demokratickou stranu, nebral si ve své přednášce servítky: Evropskou unii označil za spolek parazitů, napadl Velkou Británii, Mezinárodní měnový fond, Světovou banku a Světovou obchodní organizaci. A B´nai B´rith označil za „fašizoidní konzervativní gang“. Proti tomu se okamžitě ozval prezident bratislavské pobočky B´nai B´rith Juraj Stern. (autor neuveden. Lidové noviny, 30. 8. 1996, str. 2).

Podobně uraženě reagoval na údajné antisemitské výroky mluvčího slovenského premiéra Jozefa Krošláka v rozhlasovém rozhovoru. Ten v interview položil reportérovi protiotázku, zda je „katolík nebo žid“. Po kladné odpovědi na první část se zeptal, „proč se nechováte křesťansky, proč lidi nemilujete, ale podvádíte?“ Prezident bratislavské odbočky BB a rektor Ekonomické univerzity Juraj Štern opět rozhořčeně protestoval: „Nemohu jinak než alespoň jednu z otázek vnímat jako antisemitskou,“ prohlásil Štern a požadoval veřejnou omluvu. (autor neuveden. Mečiar si zaslouží, koho si vybral, Slovo, 9. 4. 1998).

Jak se zdá, politik, který nechce mít problémy, se naopak snaží s židozednářským řádem vycházet dobře. Tak si například slovenští novináři dobírali kandidáta KDH Jána Čarnogurského, proč se jako zastánce zásadovosti katolicismu nevyjádřil ke skutečnosti, že se zúčastnil otevření pobočky B´nai B´rith, i když dobře ví, jaký názor má katolická církev na spolupráci s organizacemi podobného typu (KDH jde jen o reklamu, Právo, 9. 10. 1996, str. 6)

Ale abychom se nezaobírali jen dávnou minulostí – i nedávná premiérka Iveta Radičová navštívila lóži BB. „Profesorka Iveta Radičová, sociologička, ministerka práce a sociálnych vecí v predchádzajúcej slovenskej vláde a kandidátkou na prezidenta SR, navštívila našu lóžu 25. mája (2008),“ psalo se na webových stránkách BB.....
 
Hierofanti rozptýlili pramene poznania (z Atlantídy) na kúsky a ukryli ich vo všetkých kútoch planéty. So sebou si vzali len kľúče od všetkého poznania. Mnohé knihy sú v starovekých jazykoch a niektoré máme priamo pred nosom. Všetky tieto vedomosti sú ukryté, ale musíte ich dať všetky dokopy, aby ste ich pochopili, a potom ich rozlúštiť a vysvetliť.

Alexander Veľký na príkaz hierofantov drancoval staroveké knižnice, ničil Védy a nahromadil všetky tieto poznatky v Alexandrijskej knižnici, knižnica vznikla pravdepodobne krátko po založení Alexandrie okolo tristotridsaťjeden rokov pred Kristom.

Materiály z Alexandrijskej knižnice sú uložené aj v Abu Dabí a napríklad 40 % originálnych rukopisov, ktoré boli uložené v alexandrijskej knižnici, je dnes uložených vo Vatikáne. Materiály sú roztrúsené po celom svete aj v súkromných zbierkach, ale všetko, čo sa týka okultizmu a ezoteriky a všetkého, čo s tým súvisí, sa nachádza v Prahe, a je to tam dodnes. Tieto časti z alexandrijskej knižnice priviezol Karol IV., cisár Svätej ríše rímskej. Praha je teraz centrom okultizmu a ezoteriky práve z toho dôvodu, že sú tam tieto rukopisy z Alexandrijskej knižnice uložené.

A nápadným príkladom, kedy sa snažili dostať k týmto rukopisom, je osud Reinharda Heydricha. V nacistickom Nemecku vedeli aj o týchto tajomstvách, a práve Heydrich bol poverený Hitlerom, aby sa k týmto informáciám z Alexandrijskej knižnice, ktorá bola uložená v Prahe, dostal. Heydrich bol obdarený všetkými schopnosťami nájsť túto knižnicu a dostal sa tam, zistil to prostredníctvom neľudského mučenia tých ľudí, ktorí mohli niečo vedieť. Preto padlo rozhodnutie o jeho likvidácii.
 
Naposledy upravené:
To zpochybňuji, na ten termín se naskočilo, protože je tak nějak samozřejmý a člověk má pocit, že termín zná (možná ne sice přesně stejně, ale zná).
Poprosím ťa, skús byť presnejší. Čo je to, čo máš pocit, že poznáš? Ako by si to nazval?

Názov vlákna som upravil.

Židovské diaspory sa predsa rozširovali po svete, upevňovali svoj vplyv, a prakticky vo všetkých starobylých mestách nájdeš stopy ich vplyvu. Najmä v tých mestách, cez ktoré rozširovala svoj vplyv Západná civilizácia (najmä Rímska ríša). Takže o určitých židovských centrách by sa takto neurčito ("človek má pocit, že ten termín pozná") dalo rozprávať v mnohých mestách.

Asi by bolo namieste sa spýtať Pjakina, čo presne pod tým termínom myslel on? Či je to nejaké výnimočné centrum, iné ako v iných mestách so silným židovským vplyvom.

Pod okultizmom chápe tajné náuky, rôzne poznanie, ktoré týmto zasvätencom pomáha upevňovať moc nad ľuďmi a národmi, a dosahovať ďalšie skryté ciele. Určite pod názvom "okultné centrum" sa nemyslí "tajné centrum", ale skôr "centrum koncentrácie tajných náuk". Na označenie významu "tajný/skrytý" vo všednom význame by sa určite našlo aj menej špecifické slovo ako "okultný". Slovo "okultný" sa vždy spájalo práve s tajným poznaním.

Toto vlákno slúži práve na skúmanie tejto problematiky.
 
Valerij Viktorovič Pjakin teda tvrdí, že Praha je okultným centrom svetového židovstva. Klame?
Úplne zbytočne šermuješ s takýmito silnými slovami. Cnosťou študentov KSB je, že si overujú všetky názory (ak je to možné), aj keby ich povedal niekto, koho si vážia. V takom prípade človeka nemusí trápiť, či niekto klame, lebo dôveruje ale preveruje.
 
Takhle mohu zpochybnit Boha, GP a v podstatě cokoliv
No, Boha asi nie. Pretože ak tento náš vesmír mal začiatok, potom všetky inteligentné bytosti a veci v tomto Vesmíre svedčia o inteligentnom Autorovi, tohto všetkého. Intelekt sa rodí len z intelektu. Bez plánu a konceptu nevzniká nič v tomto vesmíre. A niekedy aj chaos je formou veľmi sofistikovaného poriadku: veď si pozri zašifrovaný text, vyzerá ako chaotická zmes znakov, a predsa je to zakódovaný text.

@Atom , ak si priznáš, že niektoré veci sú v rovine hypotéz (t.j. nevieš či sú pravdivé alebo nie), tak na tom nie je nič zlé. Je to férový prístup. Je to jeden z viacerých modelov, s ktorými môžeš pracovať. Podobne ako v sudoku si do políčka môžeš zapísať rôzne možné varianty, tak aj v živote môžeš pracovať s viacerými hypotézami.

Alebo je podľa teba férové, hovoriť GP chce to, GP chce tamto..? Boh chce to, Boh chce tamto..? A odkiaľ toľká istota, ak o tých entitách vieme viac od iných autorít, než od entít samotných, alebo z vlastného bádania.

Takýto prístup by svedčil len o tom, že do vyšších priorít človek ešte nedorástol, a nerozlišuje hypotézy od faktov. To je 3. priorita a tu vzniká celý ten panteón rôznych náboženstiev a hnutí... Lebo dôverujeme, ale nepreverujeme... A práve preto sa ľudia nevedia zjednotiť, lebo sa chytia do pasce rôznych vier.
 
Co se týká okultního centra židovstva v Praze, tak to je pojem, který jako jediný používá V.V. Pjakin.
To zpochybňuji, na ten termín se naskočilo, protože je tak nějak samozřejmý a člověk má pocit, že termín zná (možná ne sice přesně stejně, ale zná).
Poprosím ťa, skús byť presnejší. Čo je to, čo máš pocit, že poznáš? Ako by si to nazval?
Praha okultní centrum, z dějepisu, z beletrie (pověsti, romány, příběhy).
Praha centrum židovstva z dějepisu, z beletrie (pověsti, romány, příběhy).
Praha nejdůležitější centrum z pověsti o Libuši: "Praha město jež se bude hvězd dotýkat" a z beletrie (jeden příklad např. Terry Prachet - úžasná zeměplocha, kde se inspiroval Prahou).
Tak nějak to trčí z kultury jak "sláma z bot".
Je to tak nějak začleněno (nejen) v České kultuře, že ten termín hlavně asi na Čecha působí naprosto přirozeně a nepřijde mu to jako nějaký nový dosud nepoužívaný termín (prostě mě ani nenapadlo než to bylo zmíněno, že je to specifikum V.V.Pjakina - jen to dal více do souvislosti s KSB). Zcela nový je například termín Globální Prediktor to tu dosud nebylo, takový termín v lidstvu dosud asi nebyl (minimálně v České kultuře), pouze nějaké mlhavé náznaky spíše to maskující (ďábel, Satan).
 
Naposledy upravené:
No, Boha asi nie.
No zrovna nedávno jsem se ocitl novými známými a použil jsem termín Bůh a řekli to neuznáváme to nelze dokázat. Musel bych o tom dlouho hovořit (na což nebyl prostor) ale stejně bych pravděpodobně neuspěl, protože pro ně hmatatelný důkaz nemám, pouze logiku ověřenou na vlastních zkušenostech a to může být pro mnohé příliš abstraktní nebo nedůvěryhodné (prezentace vlastních příkladů, tím to dokážeme pouze u blízkých osob, které k nám důvěru mají).
Alebo je podľa teba férové, hovoriť GP chce to, GP chce tamto..? Boh chce to, Boh chce tamto..?
Minimálně důvěřujeme Bohu, že je dobrý (což je pro většinu těžké, když vidí co se ve světě děje). Nad tím jsem přemýšlel už při prvním upozornění na to od Tebe jinému přispívateli. Ta neupřímnost je velmi rozšířená (otázka či vědomá nebo posedlost). Svůj světonázor totiž prezentuje mnoho subjektů co "svatou pravdu". Zde to, ale beru za souborný intelekt, který i záměrnou lež (trolla) dokáže rychle odhalit a pracuje s tím novým neznámým s hypotézami.

Po Tvém prvním upozornění (jinému uživateli) jsem uvažoval dát do pokynů pro nového uživatele, aby se snažil co nejdůkladněji to odlišovat, to již poznané a ověřené (jistina) od nových (nepotvrzených) teorií a predikcí (nejde to sice vždy a často to zůstává v zamlčení, ale i tak). Podporuji tento postup, tady na fóru na to více apelovat (na to rozlišení v příspěvcích již poznaného ověřeného od nového, neznámého, zkoumaného), aby jsme pozvedli zdejší úroveň souborného intelektu.
 
Naposledy upravené:
Taky přispěji troškou do mlýna.
Když Pjakin mluvil o tom PŽOC a pokračoval, že Heydrich měl za úkol hledat okultní věci v Praze a byl docela úspěšný a proto byl Heydrich zabit a s ním každý kdo s tím hledáním měl co společného, bez výjimky. Jednalo se i o německé vojáky a důstojníky, kteří na tom pracovali (nemám ověřeno), se nikdo z nich nedožil konce války.
Logickou úvahou jsem dospěl k tomu, že aby tyto informace byly pravdivé, tak pravděpodobně došlo k takovému sledu událostí.
Při hledání a kopání v Praze (kde pracovali horníci z Lidic a Ležáků) něco našli. Nemohlo se jednat o svitky, knihy apod. to by nevedlo k likvidaci všech. Muselo se jenat o věc buď známou jako Golem, nebo tajuplnou, ale takovou, která se dá snadno popsat a která je natolik důležitá (tajná), že jen pohled na ní by vyjevil o co se jedná a každý kdo to viděl musí být zlikvidován. A nejen kdo to viděl, ale i každý s kým mohli o tom mluvit a v případě horníků i s rodinami. Nemuselo se jednat o Golema, ale je to z mého pohledu nejpravděpodobnější volba.
 
Zde to, ale beru za souborný intelekt, který i záměrnou lež (trolla) dokáže rychle odhalit a pracuje s tím novým neznámým s hypotézami.
S týmto prosím opatrne. To by platilo vtedy, ak by všetci účastníci pracovali výhradne metodologicky a v ničom nie citátno-dogmaticky. Ale aj tu je stále tendencia spoliehať sa na citáty z hrubých kníh alebo od propagátorov KSB, čo môže byť kameňom úrazu.

Ja som si tiež myslel, že VP ZSSR pracovali pri tvorbe kníh v tandemovom režime a vzájomne sa kontrolovali, ale pri preklade kníh som narazil na nemálo preklepov, najmä nesprávne číslo storočia, skomolené zahraničné mená, drobné chyby vo vzorcoch. Z toho usudzujem, že pri niektorých knihách si ich vzájomne nekontrolovali. Podľa mňa asi najviac si dali záležať na DVTR, tam asi najviac spolupracovali. V Mŕtvej vode II. som našiel chyby vo vzorcoch v časti o ekonómii (jeden nesprávny index, asi preklep, a jeden neznámy index, ktorý ako jediný tam nebol v kontexte vysvetlený). Dvakrát som sa na to pýtal pána Velička, a dvakrát mi na to neodpovedal. Nerozumiem tomu.

Ja som si v mladosti prešiel fázou, že som bol kresťanským fanatikom, a vďaka rozporom v písme, tlaku svedomia a ešte jednej okolnosti, sa mi podarilo z toho dostať. Odvtedy som si povedal, že už nikdy nebudem ničomu slepo veriť, ale každé učenie vnútorne skúmať.
A toho sa aj držím.

Ak niekomu niečo z KSB vysvetľujem, tak snažím sa používať také termíny a veci, ktoré si myslím, že viem ako tak dokázať. Myslím, že existenciu Autora tohto sveta by som dokázať vedel. Kládol by som dotyčným otázky, na ktoré by nevedeli logicky bezchybne odpovedať, a ja by som im ponúkol zmysluplnejšie odpovede.
Namiesto GP používam pojem Globálna mafia, lebo nikoho neviem presvedčiť o existencii skupiny 22 hierofantov, ktoré by bezštruktúrne riadili svet. Ale o existencií hierarchie najmocnejších ľudí tohto sveta, ktorí sa chovajú ako mafia, viem ľudí presvedčiť. Mnohé takéto nadnárodné spoločnosti trčia aj z mainstreamu. Takže nie je problém na ne poukázať bez toho, aby ma niekto označil za konšpirátora. Tu si tiež treba klásť tie správne otázky a hľadať na ne zmysluplnejšie odpovede než tie mainstreamové.

Veľmi veľa mi docvaklo pri prekladaní oboch zväzkov "Tajomstiev riadenia sveta" od generála Petrova. Mal veľmi zaujímavé postrehy.
 
Atome, prosím ťa povedz mi, aké významné židovské kamenné alebo iné monumentálne kulturne pamiatky sú v Prahe?
Golema nepočítám, neboť není vystaven veřejně :)

tady socha:


tady památky:


a určitě velmi významný knihtisk, nic lepšího jsem tak narychlo nenašel:

V prosinci 2012 uplyne pět set let od vytištění první hebrejské knihy v Praze. Díky jejímu vydání se Čechy a jejich hlavní město staly - po několika lokalitách v Itálii a na Iberském poloostrově a Cařihradu - jedním z prvních míst, kde působily hebrejské tiskárny vedené židovskými tiskaři. Kromě Prahy se na našem území hebrejskými typy tisklo už jen v Prostějově na počátku 16. století a později, v druhé polovině 18. a počátkem 19. století také v Brně a dočasně v Mikulově. V Praze zanikl hebrejský knihtisk v přímé souvislosti s událostmi druhé světové války.

Především v nejstarším období pojily židovské tiskaře užší profesní a obchodní styky s jejich křesťanskými kolegy, tiskaři či řezáči ilustrací a dekorativních štočků. I díky této otevřenosti vynikají pražské hebrejské tisky zejména v 16. století svou typografickou úpravou a výzdobou, takže např. pesachová hagada (vyprávění a modlitby ke svátku Přesnic) z roku 1526 bývá znalci hebrejské typografie považována za jednu z nejkrásnějších hebrejských knih vůbec. Oproti zavedené představě byly hebrejské knihy ilustrovány, a to i figurativními výjevy. Někdy byly štočky přebírány od křesťanských tiskařů, většinou ale vzhledem ke zcela odlišné ikonografii židovské tradice vznikaly na objednávku. V nejstarších pražských hebrejských edicích najdeme také znak města Prahy užitý jako významný vizuální identifikační prvek a bezpochyby i na výraz lokální hrdosti - i zde se pražští židovští tiskaři inspirovali u svých křesťanských kolegů-tiskařů.

FDC
Většinu produkce židovských tiskáren tvořila náboženská literatura, modlitební knihy a bible, nábožensko-právní texty a komentáře k nim. Koncem 16. století se v Praze začala vydávat i literatura v jazyce jidiš (psaným či tištěným také hebrejským písmem), kterým čeští Židé tehdy mluvili a v němž mohli také volně číst i méně vzdělaní muži a ženy. Pro ně se v jidiš kromě překladů Bible a modliteb a mravoučných textů tiskla i zábavná literatura, písně a různé praktické příručky. V první polovině 17. století byla Praha evropským centrem jidiš knihtisku. Spolu s emancipací a asimilací českých a moravských Židů v 19. století ale potřeba této literatury zanikla, židovská nakladatelství už tiskla většinou německy nebo česky a v hebrejštině vycházely pouze modlitební texty a bible potřebné pro náboženskou praxi.​
 
Naposledy upravené:
Dobre. Dovoľte otázku.

1. koľko % zvýšenie sadzieb elektrickej energie čaká ČR od 1.1. 2024?
2. aká inflácia na potraviny čaká ČR v Q1/2024?
3. Aká inflácia na bývanie (regulované ceny tepla, energií pre domácnosti, najomné) čaká ČR od 1.1. 2024?
4. Aké úrokové sadzby pre hypotekárne a spotrebné úvery očakáva CNB v Q1/2024
5. V prípade predčasných volieb, kto by bol vhodným kandidátom na zostavovanie vlády (premiér a celý aparát za ním)
6. Aká miera nezamestnanosti a osobných bankrotov je očakávaná v ČR v roku 2024 vzhľadom na recesiu v Nemeckej ekonomike (a DACH?), s ktorou (ktorými) je ČR úplne spätá?

Ja len toľko, že ak si pozriete horeuvedené, myslím, že budete mať viac otázok na riešenie z iného súdka, ako to, co riešite tu.
Všetko dobré
 
Myslím, že existenciu Autora tohto sveta by som dokázať vedel. Kládol by som dotyčným otázky, na ktoré by nevedeli logicky bezchybne odpovedať, a ja by som im ponúkol zmysluplnejšie odpovede.
Bojím sa, že toto nie je zrovna forma akou by sa mal vykonať dôkaz. To že niekoho názor rozvrátiš jeho nedostatkom argumentov alebo slabou znalosťou problematiky, ešte neznamená, že tebou predložená hypotéza je správna. (Účel nesvätí prostriedky.) Buď som ťa teda správne nepochopil (nejaká súvislosť mi asi unikla) alebo môj spôsob analytického myslenia je, zdá sa, mimo moderné trendy.
PS.
Dovolím si teda dodať. Pri tomto postupe (dôkaz sporom?) je nutné nie "ponúknuť", ale riešenie musí vyvstať ako jediná možná (logická) alternatíva.
(Neber to, prosím, ako kritiku. Len mi to nelezie do hlavy.)
 
Naposledy upravené:
Golema nepočítám, neboť není vystaven veřejně
A jsi si opravdu jistý…?
Dobrý postřeh.
Ostatně počítám s tím, že vynález knihtisku (minimálně zde v Evropě) je vynález jewrejský…
Žel, knihtisk není použitelný argument k průkazu existence pražského OCSŽ.
Není to pražská specialita.

Kromě toho se diskuse přesunula sem
 
Kolego a čo z týchto pamiatok je významné pre Česky, Moravsky a Sliezsky ľud? Je to zoznam synagóg, tie sú dôležité pre lokálne komunity, ale čo je na nich významné pre tie tri národy?
Jenomže Tvoje původní otázka zněla
Atome, prosím ťa povedz mi, aké významné židovské kamenné alebo iné monumentálne kulturne pamiatky sú v Prahe?
a na to se manticus pokusil odpovědět.
K hloubce i úplnosti jeho odpovědi můžeme mít výhrady.
Avšak to, co uvádí, počítám že do správné (té skutečně dostatečné) odpovědi patří.
Zejména socha rabiho Löwa je poměrně klíčová a má zajímavé aspekty.
Z druhého odkazu pak plyne, že Praha byla a je prošpikovaná synagogami a jewrejskými hřbitovy. A to nikoliv rovnoměrně.
 
Z druhého odkazu pak plyne, že Praha byla a je prošpikovaná synagogami a jewrejskými hřbitovy. A to nikoliv rovnoměrně.
potom ale okultnym centrom v Európe nie je Praha, ale isto to bude Rím. Keďže tu je ich viac a ak sa presadili v Taliansku, čo Rím bol vždy centrom kultúry s Vatikánom, ako centrom centra, je to jasné

A áno, toto je už recesia, ale ide to do tejto logiky.
 
potom ale okultnym centrom v Európe nie je Praha, ale isto to bude Rím. Keďže tu je ich viac a ak sa presadili v Taliansku, čo Rím bol vždy centrom kultúry s Vatikánom, ako centrom centra, je to jasné
Píšu zde, neb Jox13 asi neví o odděleném vlákně.
Proč by center nemohlo být víc. GP měl a má vždy vícevariantní scénář a nevsází jen na jednoho koně. Kupříkladu Polsko bylo plánováno jako CKŘ katolicizmu, Bělorusko CKŘ mraksismu, stejně jako Arménci měli být náhradou za sionistické řízení.
 
Naspäť
Top Bottom