Polemika k téme Tiso a 1. Slovenský štát

Plujete tu na ludi o ktorych nic neviete, ktorym nie ste hodni ani topanky cistit.
Juraj Fandly bol v mojom rode zil v totalnej chudobe a cely zivot pomahal ludom sam nic nemal.
Takych fararov bolo a je velmi vela. Dnes napriklad knaz Marian Kuffa.
Ono "elity" niekde môžu nastavovať sitá, ale žiadne sito nie je dokonalé. Vždy sa vyskytnú výnimky. A nielen v cirkvi, ale aj v politike. Svedčí o tom napríklad fenomén výskytu Stalina alebo Putina v najvyššej politike. Pritom podľa sít DE systému by sa tam nemal objaviť. Ale objavil sa... Kňaz Marián Kuffa je skvelý človek. Hoci je pravda aj to, že aj dobrý ľudia sa môžu stať objektmi v hrách tých, ktorí chápu viac. To všetko závisí nielen od miery mravnosti, ale aj od miery znalostí... A tie sú dnes oveľa dostupnejšie ako v minulosti.
 
Došlo mezi námi k nesouladu v okruhu pojmů. Když se řekne "přikázání", tak si vybavím dekalog. Matoušovo evangelium mám z oněch čtyř kanonických nejraději a tu pasáž samozřejmě znám. Nicméně, se nemůžu zbavit dojmu, že zrovna toto místo je zjevným příkladem jedné z mnoha interpolací, ke kterým postupem času docházelo.
Neviem úplne presne, z ktorých citátov mal akože vychádzať Ježiš, keď hovoril o týchto dvoch hlavných prikázaniach. Ale svojim spôsobom to vychádza aj z desatoro. Prvé tri prikázania z desatora sú o láske k Bohu (len rozpísané na konkrétne úkony), a zvyšné sú o láske k druhým ľuďom, t.j. k blížnym. Len obávam sa, že židovstvo (vďaka talmudickým výkladom a prikázaniam) vníma ako blížneho len spoluveriaceho. T.j. že voči nevercom sa nemusia riadiť 4. - 10. prikázaním. V Talmude je mnoho takých príkladov prikázaní, ktoré sú vyslovene v rozpore s desatorom, pokiaľ ide o gója/anima.
 
Podla toho co mam nacitane tak Jezisovo ucenie bolo rozhodujucou mierou zmenene na tomto koncile
jardob ma viacej nastudovane mozna da viacej k tomu
Je tam toho viac. Dokonca cirkevní otcovia vypustili z desatora "Neurobíš si modlu ani nijakú podobu toho, čo je hore na nebi, dolu na zemi alebo vo vode pod zemou!"
Toto malo byť tretie prikázanie. A aby sa zachoval počet prikázaní 10, tak posledné prikázanie rozdelili na dve: Do deviateho dali "nepožiadaš manželku blížneho" a do desiateho "nepožiadaš majetok blížneho, ani nič čo jeho je". Pritom v biblii je toto posledné prikázanie spolu v jednom verši ako jeden celok.

Vďaka tomu, že cirkev vypustila prikázanie o zákaze robenia modiel a podobizní toho čo je na nebi, na zemi, alebo pod vodou. Tak dnes si cirkev veselo kreslí obrázky Boha, vyrába sošky Boha (Ježiša) a božích matiek, a klania sa im...
 
Určitě mezi nimi jsou slušní lidé. Ale bohužel, všichni jsou napojení na egregor Amona a jedou v programu biblické matrice.
Jak se říká: "Dobrými úmysly jsou vydlážděny cesty do pekla."
A teď to beru v širším kontextu
Lenže aj KSB vo svojich prácach sa opiera o viacerých ruských svätých, tak zvaných jurodivých, pustovníkov a pod. Naozaj sa nedajú všetci kňazi hádzať do jedného vreca. Už len z princípu normálneho štatistického rozdelenia musia existovať výnimky (chvosty gaussovej krivky), a aj existujú. História o tom svedčí. Nemalo Rusko aj takých cirkevných predstaviteľov, ktorí mu pomohli v kritických okamihoch? Nebolo aj množstvo ruských vládcov pod silným vplyvom pravoslávia? Biblického egregoru, no napriek tomu tam bolo vedenie Zhora a nie vedenie GP?

A toto sa stáva, keď človek má vo svojej hierarchii svedomie vyššie, než dogmy. Vtedy môže človeka viesť Boh.
 
Naposledy upravené:
Lenže aj KSB vo svojich prácach sa opiera o viacerých ruských svätých, tak zvaných jurodivých, pustovníkov a pod. Naozaj sa nedajú všetci kňazi hádzať do jedného vreca. Už len z princípu normálneho štatistického rozdelenia musia existovať výnimky (chvosty gaussovej krivky), a aj existujú. História o tom svedčí. Nemalo Rusko aj takých cirkevných predstaviteľov, ktorí mu pomohli v kritických okamihoch? Nebolo aj množstvo ruských vládcov pod silným vplyvom pravoslávia? Biblického egregoru, no napriek tomu tam bolo vedenie Zhora a nie vedenie GP?

A toto sa stáva, keď človek má vo svojej hierarchii svedomie vyššie, než dogmy. Vtedy môže človeka viesť Boh.
Jenže jurodiyje a poustevníci to jaksi nejsou představitelé církve.
Jurodivyj je člověk buď blázen nebo ten kdo nosil tuto masku a zbavil se všech civilních (мирских) potřeb, v podstatě žebrák. Není to služebník kultu.
Poustevník také je člověk, který se zbavil majetku, šel do pustiny a o samotě, a tvrdém půstu v modlitbách napřímo rozmlouval s bohem. Nejznámější v Rusku je Serafim Sarovskij ,nebyl knězem ani jiným služebníkem kultu. Ale jejích úloha byla spíše v duchovní sféře.
Opravdu neznám jediného představitele církve, který by se zamíchal do řízení státu a zachránil Rusko. Nezná takového ani yandex.
Byli samozřejmě představitelé církve, kteří jako mnoho jiných Rusů v době válek nebo jiných pohrom vykonali hrdinské činy. Ale my se bavíme o něčem jiném.
Různí ruští vládci byli pod vlivem pravoslaví. Posledním z nich byl Mikuláš II.
Ale to je spíše ironie.
Jako nejvýjimečnější a nábožnější z nich byl asi Ivan Grozný z rodu Rjurika, tam ale ještě to pravoslaví bylo původnější. A ani on nebyl služebníkem kultu.

V zásadě říkáš správné věci. Když v hierarchii svědomí je svědomí vyšší než dogma, může člověka vést Bůh. Ale když se člověk dostane do vlivu církve, začíná to dělat profesionálně, tak už svým způsobem má v sobě program a to svědomí je ovlivněno tím programem.
Obzvlášť jsem skeptický k představitelům katolické církve.
 
Co je ještě zajímavé, co mě teď napadlo. Neznám, že by v Rusku představitelé církve ovlivňovali řízení státu ve stranických uskupeních, jako v Evropě.
Církev byla autoritou v duchovní sféře, nicméně je odloučená od státu, může mluvit do řízení státu, ale přímo se na jeho řízení nepodílí. Byly v modernější době pokusy vytvořit pravoslavné strany, ale ty nezískaly podporu a pošpinily se svými těsnými kontakty s monarchisty a nakonec se radikalizovaly a zprofanovaly.
V Evropě je situace jiná. Zde vznikají strany, které se v různé míře na řízení států podílí. A v této věci vidím prodlouženou ruku Vatikánu, který přes tyto strany ovlivňuje politiku různých států.
Třeba v Čechách to jsou lidovci. Zde došlo k paradoxu, že ačkoli většina lidí jsou ateisté, došlo k navrácení ohromného majetku církvím a četným reparacím na úkor státu.
 
Neviem úplne presne, z ktorých citátov mal akože vychádzať Ježiš, keď hovoril o týchto dvoch hlavných prikázaniach. Ale svojim spôsobom to vychádza aj z desatoro. Prvé tri prikázania z desatora sú o láske k Bohu (len rozpísané na konkrétne úkony), a zvyšné sú o láske k druhým ľuďom, t.j. k blížnym. Len obávam sa, že židovstvo (vďaka talmudickým výkladom a prikázaniam) vníma ako blížneho len spoluveriaceho. T.j. že voči nevercom sa nemusia riadiť 4. - 10. prikázaním. V Talmude je mnoho takých príkladov prikázaní, ktoré sú vyslovene v rozpore s desatorom, pokiaľ ide o gója/anima.
Jardob, v rozhovore s rabim, rabi priamo pouziva slovo blizky nie blizny. My mame milovat tich co nam ublizuju oni pouzivaju slovo blizky teda z toho logicky vychadza to co tvrdis ze im su blizky len zidia. ...bratovi pozicat bez uroku cudzincovi s urokom. Skratka laska zida konci u nezida. Rabi nie je nevzdelany . Keby v tom rozhovore pouzil krestanske blizny v kontexte ze je zidom by nas priamo vyzyval milovat tych co nam ublizuju. Takto by to davalo pravdivy obraz. Keby zidia tam mali v talmude napisane ze maju milovat tych co im ublizuju tak by nas za deportacie mali milovat. Potom ale aky zmysel by mal ten rozhovor? Ved nas maju milovat. Ci?
 
V tématu už je vše možné, jen se vytratilo to co je v názvu "Egregoriálno-matričné udalosti".😉
ked si precitas rozhovor s rabim, hlavne cast co hovori o sebe mozes nazriet do typu psychiky biorobota, otvori sa Ti zidovsky egregor. Stupaju tisice rokov na tie iste hrable buchaju si hlavu o mur ale nic nepochopili, obvinuju kde koho naokolo namiesto seba. Matrica sa nabija eneriou udalost nasledne moze prist. Toto k tematu rozhodne je. Musia si to vyriesit sami ale ne tak ako to tam zahmlieva rabin.
 
Naposledy upravené:
ked si precitas rozhovor s rabim, hlavne cast co hovori o sebe mozes nazriet do typu psychiky biorobota, otvori sa Ti zidovsky egregor. Stupaju tisice rokov na tie iste hrable buchaju si hlavu o mur ale nic nepochopili, obvinuju kde koho naokolo seba. Matrica sa nabija eneriou udalost nasledne moze prist. Toto k tematu rozhodne je. Musia si to vyriesit sami ale ne tak ako to tam zahmlieva rabin.
Spíše mi šlo u tu přestřelku "Tiso vs Pražské klany".
Dle mě by to sedělo na samostatné téma. 😉
 
Naposledy upravené:
Zajímavé je, že teď čtu tu knihu o stavbě Bělomořsko-Baltského kanálu, tam mimo jiné bojovali právě s tím vytvářením zdání práce, či jinak řečeno, ulehčováním si práce. V konečném důsledku se vytvoří celý kruh osob, které vzájemně kryjí své "drobné" ulehčování si práce a mění i ukazatele, aby ti nahoře byli spokojeni, ve výsledku je plán práce o desítky tun materiálu, který měl být vyvezen jinde. Říkali tam tomu "tufta" a boj s "tuftou". Takže jestliže ve společnosti řízení nastavíte tak, aby se lidem vyplatila tufta, tak si buďte jisti, že to využijí a když se ty jednotlivé tufty nahromadí... To právě umožnili například změnou těch ukazatelů na finanční, se kterými se dá snadněji "kouzlit". Každému potom připadá, že on se vlastně ničeho tak zvláštního nedopouští, vždyť to tak dělají všichni... A nakonec to dopadá: Chtěli jsme jen to nejlepší a dopadlo to jako vždycky.
Tufta - to byl problém hospodářství ČSSR. Nevěděl jsem, že má své jméno. Ano, zejména některým řídícím pracovníkům se to vyplatilo. A ostatní mlčeli, tím, že to trpěli, protože pak díky tomu mohli mít větší prémie, čímž se stávali spoluviníky netuše, že podvádí především sami sebe. A pak nadávali, že není například spotřební elektronika - přitom i ta mohla být, kdyby začali trochu táhnout ti, kteří se jen vezli. Tyto problémy existovaly vždy, ale zelenou tomu dala především tzv. hmotná zainteresovanost, která se prosadila za Chruščova. Zajímavé je, že ten problém byl dříve popsán a bojovalo se s ním, ale potom to nikdo neřešil - jasně, to se řešilo za toho hrozného zločince Stalina, tak to my řešit nebudeme.
 
Fašistu, který posílal lidi na smrt do koncentráku považujete za vlastence? No potěš Pán Bůh.
Pozri si zivotopis Tisa co robil pred vojnou a kolko krat bol na hrane toho aby bol exkomunikovany. Presuny zidov boli zastavene ked bolo zrejme ze su likvidovani, to si nedovolili ani v zapadnej europe.
Co sa knazstva tyka, cirkevne studium bola jedina moznost ako aj neelita mohla vplyvat na procesy a pomahat ludu, do politiky sa dostali len pokrvne linie, velmi vynimocne clovek z ludu.
Nebudem menovat kazdeho, ale kto chce nech preluska tento zoznam a pochopi co pre slovenov spravili, myslim ze v Cechach to nebolo inak.
 
Já také nejsem hrdá na naše legionáře v Rusku
Ono je třeba to nebrat černobíle. Do legií šli bojovat proti Rakousko-Uhersku, které je nutilo bojovat proti Rusům proti jejich vůli. Za to na ně mohu být i hrdý. Ale po VŘSR se ocitli v nové pro ně nepřehledné situaci občanské války, do které jistě zasahovat nijak neměli. Mnozí si prostě chtěli jen zachránit krk a dostat se domů. Za to, jakým způsobem tak mnohdy činili, už na ně hrdý být nemohu ani náhodou. Stali se nástrojem někoho, kdo věděl více. Tím je nechci vůbec omlouvat, jen to nějak pochopit. A byli mezi nimi i takoví jako Jaroslav Hašek, byť to byla menšina.
 
Určitě mezi nimi jsou slušní lidé. Ale bohužel, všichni jsou napojení na egregor Amona a jedou v programu biblické matrice.
Jak se říká: "Dobrými úmysly jsou vydlážděny cesty do pekla."
A teď to beru v širším kontextu
Nie je najlepšie , mat iba jedno vrece , áno to je pravda . Tiež to beriem v širšom kontexte. Napríklad taký pán Majster Ján Hus bol tiež kazateľ . Na svoju dobu to bol vlastne hrdina - je to môj osobný názor.
 
Nie je najlepšie , mat iba jedno vrece , áno to je pravda . Tiež to beriem v širšom kontexte. Napríklad taký pán Majster Ján Hus bol tiež kazateľ . Na svoju dobu to bol vlastne hrdina - je to môj osobný názor.
To bude asi názor všech zde přítomných.
Ale otázka, do jaké své mozaiky si každý hrdinství Jana Husa zařadí.
Jan Hus brojil proti morálnímu úpadku církve, tudíž sám vystoupil z egregoru Amona a budil Čechy, aby učinili totéž. Jinak by ho církev tak tvrdě nepotrestala a neorganizovala proti Čechům křížovou výpravu. Vzbuzoval v Češích přesvědčení, že za pravdu se musí bojovat a nepodřizovat se zlu za žádnou cenu.
Vždy platí: "Podle ovoce poznáte je"...

P.S. 1.Opět někdo řekne, "tobě se to kecá"?

P.S. 2. Minulost už nezměníme, jde o to vypořádat se s jejími následky tak, aby v budoucnu jsme nemuseli opakovat stejné chyby.
Domnívám se, že Popolvar napsal k tématu krásný článek.
Kdo ho nečetl, doporučuji. Do budoucna by měla směřovat naše pozornost.
 
Aké ľahké, odsúdiť človeka a dať mu nálepku... V tomto konkrétnom prípade - bol napojený na egregor, tým pádom bol fašista a koniec diskusie a palce dole, palce dole, palce dole. Ale keď vidím, ako vehementne sa tu šermuje s tými egregormi, tak mi z toho ide až strach.
 

Príhovor Jozefa Tisa z augusta 1942​

„(...) Ešte by som sa zmienil o jednej otázke, ktorá sa spomína, a to o otázke židovskej. Vraj, či je to kresťanské, čo sa robí. Je to ľudské? Nie je to rabovka? Ale pýtam sa ja: Je to kresťanské, keď sa národ slovenský chce zbaviť svojho večného nepriateľa, Žida? Je to kresťanské? Láska k sebe je príkazom božím, a tá láska k sebe mi rozkazuje, aby som od seba odstránil všetko to, čo mi škodí, čo mi ohrozuje život. A že Slovákovi židovský živel ohrožoval život, myslím, o tom nikoho netreba presvedčovať. (...)“
J. Tiso na dožinkovej slávnosti v Holíči v auguste 1942
Mozte si z hladiska KSB urobit rozbor pre seba pripadne aj napisat nieco k tomu.
https://www.webumenia.sk/dielo/SVK:TMP.119?collection=83
 
P.S. 1.Opět někdo řekne, "tobě se to kecá"?


Každá doba ma svojich hrdinov aj zapredancov , dnes to platí dvojnásobne a samozrejme s príspevkom od Popolvara sa dá iba súhlasiť. A tiež ,ako si napísal , minulosť už nezmenilme , len sa musíme vyrovnať s jej následkami a nezopakovať chyby.
 
P.S. 1.Opět někdo řekne, "tobě se to kecá"?


Každá doba ma svojich hrdinov aj zapredancov , dnes to platí dvojnásobne a samozrejme s príspevkom od Popolvara sa dá iba súhlasiť. A tiež ,ako si napísal , minulosť už nezmenilme , len sa musíme vyrovnať s jej následkami a nezopakovať chyby.
aby si nezopakovala chyby musis minulost co najobjektivnejsie poznat, dnes nemoze byt ziadna tema zakazana alebo ostrakizovana.
 
Ano ,no pravdou je že minulosť vníma každý z inej strany pohľadu - podľa svojej miery. Máme právo vysloviť svoj názor “všetci”, ho máme - podľa svojej miery , no súdiť už nie . Je to veľká zodpovednosť súdiť iných - veľmi veľká a nie každý to dokáže. Poznal som osobne človeka , ktorému ponúkali miesto hlavného prokurátora v hlavnom meste štátu z východnej časti Európy a on to odmietol.
 
Neviem, či tu už niekto presne zadefinoval ciele tejto diskusie. Ak áno, tak nech je tento príspevok zmazaný, prípadne ho zmažem sám.

Prečo ho píšem? Osobne vnímam, že počiatočná "zvada"/bojovnosť, ktorá nastala zozačiatku na túto tému, tak trošku ustala a všetci sa snažia pristupovať k danej otázky už oveľa viac z pozície: "Ako vec raz a navždy čo najviac objektívne vyjasniť." To sa mi páči. Žeby nám polytandem išiel ešte lepšie, navrhujem jasnú definíciu cieľov:

1. Hlavný cieľ: objektívne objasnenie histórie Slovenského štátu, bez sympatií, bez emocionálneho podfarbenia, čisto len na základe faktov a súvislostí poskladaných do ucelenej mozajky,
Dielčie ciele z hľadiska objektívnosti vo vzťahu k ľudskej koncepcii riadenia s objektívnym posúdením v rámci neľudskej (biblickej) koncepcie riadenia:
2. posúdenie procesov, ktoré predchádzali jeho vzniku,
3. posúdenie procesov, ktoré sa diali počas jeho existencie,
4. posúdenie procesov, ktoré nasledovali po jeho zániku (vo vzťahu k dnešku),
5. rozobratie úloh jeho riadiacich subjektov/objektov ako aj osobností, ktoré ho viditeľne i skryte riadili. (+ pokúsiť sa identifikovať reálne motívy jednotlivých aktérov bez ohľadu na ich chybnosť alebo správnosť, nemravnosť alebo mravnosť - jardob*)

Nechcem tu zavádzať "byrokraciu", no mám zato, že by malo byť vopred aspoň približne definované to, kam sa chceme dostať, inak cesta môže byť chaotická a príliš napätá. Ktokoľvek chce niečo dodať, zoznam cieľov je otvorený, navrhujem najprv ujasniť tento zoznam. Ak budeme mať pracovné ciele stále pred očami, nebudeme viac skĺzavať do rôznych vypätých polemík. A čo je samé hlavné, je to citlivá téma, vyhneme sa týmto spôsobom označeniu "prepisovanie histórie", pretože výsledok tohoto celého bude použiteľný aj mimo tohoto fóra a pri odvolávaní sa naň.
 
Naposledy upravené moderátorom:
Naspäť
Top Bottom