Lin
Člen
@Vlad i mir
Poznáš hravě, k čemu a pro co (koho) je ta chystaná "reforma školství". Podle toho, KDO ji tvořil (spíš zpotvořil) a to jsou liberální klany (spolu s neziskovkami). Cíl a účel je tedy známý i přes neexistenci diskuse.
Nejásala bych ani nad snahou "omezit mentorování", protože to může znamenat leccos - počítám s tou nejhorší variantou. Proč? Něco se prostě "vymentorovat" musí, jinak bude z člověka blbec i přes informatiku a sítě.
Taková vyjmenovaná slova nebo základní matematika - třeba aspoň malá násobilka, sčítání a odčítání aspoň trojciferných čísel, dělení - to všechno by se mělo tzv. nadřít, protože v běžném životě není čas vyhledávat cosi v tabulkách na netu. To samé je u vyjmenovaných slov. To bych nebyla schopná psát bez chyb, protože vyhledávat všechno v nějakých "pravidlech" na síti by mi zabralo většinu času (a já osobně bych ztratila nit, o čem vlastně jsem to chtěla psát a jak).
Podívej se do svého vlastního života, co z vědomostí potřebuješ každý den - třeba i u nákupu nebo když si potřebuješ doma spočítat, kolik lina nebo látky na závěsy budeš potřebovat. Nebo svou výplatu, nebo procentuální slevu... prostě běžný život - co nevyhnutelně potřebuješ a kvůli čemu nehodláš tahat mobil s kalkulačkou. Tedy - pokud nechceš se svým vzděláním dopadnout jako nejmenovaná členka německé vlády, která chtěla, aby Putin "otočil" o 360 stupňů - přitom učivo prvního stupně základky seznamuje žáky s tím, že 360 stupňů je kruh = vracíš se do bodu, ze kterého jsi vyšel.
Ono vůbec spoléhat na sítě je hodně krátkozraké a může se vymstít a to už velmi brzy.
Cíl ve vzdělávání je velmi důležitý a včera mi to došlo, v čem byl úspěch vzdělávacího systému, kterým jsem prošla. Bylo to nejen v ucelenosti informací, ale hlavně = vychovávali nás pro společnost, ve které jsme žili a měli žít!
Jestli někoho jen na chvíli napadne "komunistická ideologie" , tak ho hned zarazím, ať se podívá na dnešní ideologii v učivu a ve vzdělávacím systému. Že tam není? Ale je - a mnohem víc, než jí bylo tenkrát za minulého režimu! Je tam liberalismus, je tam výchova k sobectví, udavačství, nesolidaritě a "šplhu přes záda druhých za svým štěstím". Je tam celá zrůdná LGBT (xxx) a ekoterorismus. Šílenosti, vychovávající dobré slouhy současného režimu. A moc blbé je, že mnozí rodiče tomu tleskají a dokonce jsou skupiny, které tvrdí, že povinná školní docházka je úplně zbytečná - že oni zvládnou své děti učit sami.
Proto nečekám nic dobrého od jakékoliv reformy, která vzniká za současného systému a současné vládní garnitury.
A co s tím? Těžko říct... Žádná reforma nepomůže, pokud nebudou dané do harmonie oblasti výchovy v rodině, pravomoc učitele a s tím spojené právo dítěte a právo učitele, společenská prestiž učitelského stavu, stát a jeho ideologie (požadavky na vzdělávání). Snad je z toho pochopitelné, co chci říct = vzdělávací systém nestojí jen na osnovách, viz to krásné videjko z Besogonu - na úplném konci.
Jinak jako zajímavost chci říct, že třeba v Německu je "hlad" po sovětském vzdělávacím systému. Rusové, kteří tam žijí a jsou schopni vyučovat (hlavně matematiku) podle způsobů jejich "komunistického školství", jsou velmi žádaní a moc dobře placení. Proč? Protože tento systém nese ovoce, opravdu dítě něco naučí. Ale - nesmí to být spojené s oním videjkovým "jak si můžete dovolit tvrdit, že mé dítě špatně odpovědělo?!".
A ještě jedna příhoda ze života:
Můj kamarád šel do USA "zkusit štěstí" hned po sametu, jak to bylo možné. Přes příšerné začátky všech migrantů (mytí nádobí, spaní po parcích, přístup jak k otrokovi) se nakonec dostal na stavbu jako úplně poslední dělník. Tam pak nastaly dvě situace, které mu změnily život. První byla, když nedorazila firma, sjednaná na "čtení z plánů". Můj kamarád měl stavebku a tak těžko chápal, že si v USA na stavbě sjednávají zvlášť firmu, která umí číst stavební plány - když u nás to umí každý stavbyvedoucí. A tak se nabídl, že plány přečte.
Druhá situace byla, když dorazil ruský investor a nedorazil tlumočník. Co bylo si lehko domyslíte, protože kamarád rusky uměl celkem slušně - což byl u nás "za komoušů" běžný jev. A v USA si můj kamarád tímto vydobyl "místo na slunci".
Tato historka je stará už pětadvacet let a chtěla jsem jen říct, že nemusíme vymýšlet znovu trakař - protože my už tu dobré a funkční školství měli.
Poznáš hravě, k čemu a pro co (koho) je ta chystaná "reforma školství". Podle toho, KDO ji tvořil (spíš zpotvořil) a to jsou liberální klany (spolu s neziskovkami). Cíl a účel je tedy známý i přes neexistenci diskuse.
Nejásala bych ani nad snahou "omezit mentorování", protože to může znamenat leccos - počítám s tou nejhorší variantou. Proč? Něco se prostě "vymentorovat" musí, jinak bude z člověka blbec i přes informatiku a sítě.
Taková vyjmenovaná slova nebo základní matematika - třeba aspoň malá násobilka, sčítání a odčítání aspoň trojciferných čísel, dělení - to všechno by se mělo tzv. nadřít, protože v běžném životě není čas vyhledávat cosi v tabulkách na netu. To samé je u vyjmenovaných slov. To bych nebyla schopná psát bez chyb, protože vyhledávat všechno v nějakých "pravidlech" na síti by mi zabralo většinu času (a já osobně bych ztratila nit, o čem vlastně jsem to chtěla psát a jak).
Podívej se do svého vlastního života, co z vědomostí potřebuješ každý den - třeba i u nákupu nebo když si potřebuješ doma spočítat, kolik lina nebo látky na závěsy budeš potřebovat. Nebo svou výplatu, nebo procentuální slevu... prostě běžný život - co nevyhnutelně potřebuješ a kvůli čemu nehodláš tahat mobil s kalkulačkou. Tedy - pokud nechceš se svým vzděláním dopadnout jako nejmenovaná členka německé vlády, která chtěla, aby Putin "otočil" o 360 stupňů - přitom učivo prvního stupně základky seznamuje žáky s tím, že 360 stupňů je kruh = vracíš se do bodu, ze kterého jsi vyšel.
Ono vůbec spoléhat na sítě je hodně krátkozraké a může se vymstít a to už velmi brzy.
Cíl ve vzdělávání je velmi důležitý a včera mi to došlo, v čem byl úspěch vzdělávacího systému, kterým jsem prošla. Bylo to nejen v ucelenosti informací, ale hlavně = vychovávali nás pro společnost, ve které jsme žili a měli žít!
Jestli někoho jen na chvíli napadne "komunistická ideologie" , tak ho hned zarazím, ať se podívá na dnešní ideologii v učivu a ve vzdělávacím systému. Že tam není? Ale je - a mnohem víc, než jí bylo tenkrát za minulého režimu! Je tam liberalismus, je tam výchova k sobectví, udavačství, nesolidaritě a "šplhu přes záda druhých za svým štěstím". Je tam celá zrůdná LGBT (xxx) a ekoterorismus. Šílenosti, vychovávající dobré slouhy současného režimu. A moc blbé je, že mnozí rodiče tomu tleskají a dokonce jsou skupiny, které tvrdí, že povinná školní docházka je úplně zbytečná - že oni zvládnou své děti učit sami.
Proto nečekám nic dobrého od jakékoliv reformy, která vzniká za současného systému a současné vládní garnitury.
A co s tím? Těžko říct... Žádná reforma nepomůže, pokud nebudou dané do harmonie oblasti výchovy v rodině, pravomoc učitele a s tím spojené právo dítěte a právo učitele, společenská prestiž učitelského stavu, stát a jeho ideologie (požadavky na vzdělávání). Snad je z toho pochopitelné, co chci říct = vzdělávací systém nestojí jen na osnovách, viz to krásné videjko z Besogonu - na úplném konci.
Jinak jako zajímavost chci říct, že třeba v Německu je "hlad" po sovětském vzdělávacím systému. Rusové, kteří tam žijí a jsou schopni vyučovat (hlavně matematiku) podle způsobů jejich "komunistického školství", jsou velmi žádaní a moc dobře placení. Proč? Protože tento systém nese ovoce, opravdu dítě něco naučí. Ale - nesmí to být spojené s oním videjkovým "jak si můžete dovolit tvrdit, že mé dítě špatně odpovědělo?!".
A ještě jedna příhoda ze života:
Můj kamarád šel do USA "zkusit štěstí" hned po sametu, jak to bylo možné. Přes příšerné začátky všech migrantů (mytí nádobí, spaní po parcích, přístup jak k otrokovi) se nakonec dostal na stavbu jako úplně poslední dělník. Tam pak nastaly dvě situace, které mu změnily život. První byla, když nedorazila firma, sjednaná na "čtení z plánů". Můj kamarád měl stavebku a tak těžko chápal, že si v USA na stavbě sjednávají zvlášť firmu, která umí číst stavební plány - když u nás to umí každý stavbyvedoucí. A tak se nabídl, že plány přečte.
Druhá situace byla, když dorazil ruský investor a nedorazil tlumočník. Co bylo si lehko domyslíte, protože kamarád rusky uměl celkem slušně - což byl u nás "za komoušů" běžný jev. A v USA si můj kamarád tímto vydobyl "místo na slunci".
Tato historka je stará už pětadvacet let a chtěla jsem jen říct, že nemusíme vymýšlet znovu trakař - protože my už tu dobré a funkční školství měli.
Naposledy upravené: