JAK SE VYRÁBÍ PREZIDENT/KA
(Zjednodušený manuál pro českého voliče)
Na počátku se sejdou zástupci několika nadnárodních korporací, kteří přizvou zástupce koloniální vlády a jí podřízených zpravodajských služeb, a vytipují kandidáta na prezidenta kolonie. Následně přes prostředníky (zpravidla neziskové organizace) zasponzorují své „zájmové“ politické strany a zavážou si několik vládních i opozičních politiků (např. studijním pobytem nebo luxusní dovolenou), aby tito schválili několik zákonů, které korporacím přinesou státní zakázky a odpovídající zisky.
Neziskovky následně kandidáta kontaktují, navrhnou mu, aby kandidoval, a slíbí mu všestrannou podporu. Po jeho souhlasu nechají přes „spřátelená média“ jméno kandidáta zveřejnit a rozjedou kampaň za jeho „vstup do povědomí široké veřejnosti“. Tady je nutné podotknout, že se musí jednat o kandidáta s pokud možno čistou minulostí, právnickým nebo ekonomickým vzděláním (není podmínkou) a především sympatickou tváří pro velkou část populace. Korporace a zpravodajské služby vyčlení na podporu kandidáta finanční prostředky a pomalu se rozjede „osvětová“ kampaň. Prezentace, rozhovory, odborné i politické přednášky a semináře, sběr podpisů, setkávání s lidmi.
Řídící neziskovka následně osloví agenturu pro výzkum veřejného mínění a požádá ji, aby provedla průzkum volebních preferencí prezidentských kandidátů. Nabídne lukrativní odměnu a současně doporučí skupiny a vrstvy občanů, na které se má agentura zaměřit. Aby výsledek byl takový, jaký potřebuje, provede se průzkum mezi lidmi, kterým neziskovka nějak pomohla nebo o kterých agentura ví, že zastávají určité názory. Výsledek agentura zveřejní jako stav volebních preferencí občanů v daném čase před volbami. Aby byl efekt zesílen, požádají „spřátelené“ neziskovky nebo „spřátelená“ média o stejný průzkum jiné agentury s provedením u podobného vzorku dotazovaných.
V krátké době tedy má široká veřejnost k dispozici několik průzkumů předvolebních preferencí od různých agentur a různých zadavatelů – ale všechny s podobnými výsledky. Nikdo ovšem netuší, že nitky se sbíhají v rukou zmíněné neziskovky a sponzorů v pozadí. Tato akce se několikrát zopakuje a za pár měsíců je k dispozici stabilní stav volebních preferencí jednotlivých kandidátů s minimálními výkyvy. Neobsazuje-li vybraný kandidát pravidelně požadované místo v průzkumech, jeho rating se pomocí opakovaných průzkumů postupně zvyšuje
...
https://www.pokec24.cz/blog/jak-se-vyrabi-prezident-ka/