Souhlasím, ale kdo tomu zabránil v tom máme různé hodnocení.
Kdo šel tomu naproti, kdo o to usiloval ?
Nemá cenu, ale ten spor řešit, protože je ještě potřeba zohlednit já-centrismus (obou analytiků a pak se to přenáší na posluchače, kdy si hájí svoje oblíbence). Už na začátku při šíření koncepce se došlo k poznatku, že ten kdo se seznámí s koncepcí zpočátku samostatně nezávisle funguje dobře, ale jakmile mají subjekty spolupracovat dochází ke kolizím (on totiž každý mladý /byl jsem taky takový/ je celý říčný šířit "svatou pravdu" a navíc spolupracovat se naučíte pouze v malém kolektivu, kde je na všechno vidět a nikdo se neschová, pádlovat tam musí všichni - viz. Makarenko).
Znám z praxe dost příkladů, kdy dva dobří se kvůli hrdosti a pýše neshodnou (viz. ten příklad kdy zavřeli dva odborníky v sále, aby se dohodli a dřív je nepustili ven - to by mě zajímalo co by se stalo, kdyby zavřeli Velička a Pjakina ať vydají nějaké sjednocující vyhlášení k čemu došlo a kde byli chyby).
Ještě poznámka, ke krátkodobým a dlouhodobým procesům:
Rodíme se do neznáma a jako otroci (dítě znamená i otrok v některých jazycích). Postupně se stáváme samostatní, nejdříve se učíme samostatně řídit ty krátkodobější procesy (třeba se najíst) a postupně i ty dlouhodobější. Ovládnutím krátkodobějších procesů (např. vytvořením vhodných návyků a vhodného životního stylu) se pracně dostáváme k těm dlouhodobějším. GP funguje tak, že si v klidu řeší dlouhodobější procesy a o ty krátkodobé nutí ostatní se mu postarat. Je to spravedlivé ? Když ty dlouhodobé nejsou v náš prospěch (těch co jsou nuceni se starat o krátkodobé). Moc mi nevoní, když se někdo ohání jenom dlouhodobými procesy z pozice nadřazenosti a neváží si těch co se starají o krátkodobé, někdo se o ně starat musí (někdo musí krmit a vychovávat děti a zajistit jim bezpečný domov - bezdětní politici berou dávky rodičům a propagují různé druhy sexuálních nemocí - eufermicky řečeno pohlaví).